سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

گذری بر زندگی نهمین امام شیعیان حضرت جوادالائمه علیه السلام
تحریریه تولید طنین یاس

رمضون

امام نهم شیعیان حضرت جواد (ع) در سال 195هجری در مدینه ولادت یافت. نام مبارکشان” محمد” معروف به “جواد” و “تقی” و ” رضی” و “متقی” هستند که لقب تقی در نزد دوستداران و شیعیان آن حضرت از همه معروف تر است .
خیزران برترین بانوی عصر خود
مادر امام جواد (ع) خیزران نام دارد که به نام های دیگری چون: ریحانه، سبیکه و ... نیز خوانده می شدند . علامه مجلسی می نویسد: مادر امام جواد (ع)، ام ولدی بود که او را سبیکه می گفتند و بعضی خیزران، و سکینه نیز گفته اند.این بانو در عصر خود از برترین بانوان  بود. پیامبر اکرم (ص) در مورد این بانوی با فضیلت و قهرمان پرور و فرزندش امام جواد (ع) چین فرمود: بِاَبِی اِبنُ خِیَرَ?ِ الاِماءِ النوِبِی?ِ الطیبَ?. یعنی: پدرم به فدای پسر برترین کنیزان که از اهالی توبه و پاک سرشت است.  خیزران از اهالی نوبه (یکی از نقاط آفریقا، نزدیک مصر) از طایفه ماریه قبطیه بود. ماریه قبطیه همان بانوی با کمالی است که نجاشی پادشاه حبشه او را به پیامبر اسلام (ص) اهدا نمود و پیامبر (ص) از او دارای فرزندی به نام ابراهیم گردید که در دوران کودکی از دنیا رفت.
حضرت موسی بن جعفر (ع) به یزید سلیط فرمود: اگر او (خیزران) را دیدی سلام مرا به او برسان.
 البته تقدیر الهی چنین بوده که درخت تنومند اسلام که با ظهور پیامبر اکرم (ص) در حجاز پا می گرفت، می بایست ریشه های آن به دیگر نقاط عالم نفوذ کند و شاخه های آن بر سر همه جامعه بشریت سایه رحمت بگستراند؛ و با عنایت به همین راز است که مادران برخی از امامان شیعه از مناطقی غیر از حجاز بوده اند. از جمله می توان به مادر امام سجاد (ع) (شهربانو دختر یزدگرد، پادشاه ایرانی)، مادر امام هفتم (ع)، مادر امام هشتم، و مادر حضرت مهدی (عج) اشاره کرد. سرانجام خیزران (س) به سرای آخرت شتافت، و در مورد تاریخ ولادت و وفات وی خبری بدست نیامد. بنابر پاره ای از روایات، پیکر مطهر این بانو در مدینه به خاک سپرده شد.
هشت سال در محضر پدر
 امام محمد تقی (ع ) تا هشت سال از محضر پدر بزرگوارشان امام رضا (ع) کسب فیض کردند و  هنگام وفات پدر 8 ساله بودند. پس از شهادت جانگداز حضرت رضا علیه السلام در اواخر ماه صفر سال 203 ه مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالأئمه (ع) انتقال یافت. مأمون خلیفه عباسی که همچون سایر خلفای بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آنها در بین مردم هراس داشت، سعی کرد ابن الرضا را تحت مراقبت خاص خویش قرار دهد. ” از اینجا بود که مأمون نخستین کاری که کرد، دختر خویش ام الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد (ع) درآورد، تا مراقبی دایمی و از درون خانه، بر امام گمارده باشد. رنج‌های دایمی که امام جواد (ع) از ناحیه این مأمور خانگی برده است، در تاریخ معروف است “.
حضرت جواد (ع ) در دوره‌ای که فرقه‌های مختلف اسلامی و غیر اسلامی در میدان رشد و نمو یافته بودند و دانشمندان بزرگی در این دوران، زندگی می‌کردند و علوم و فنون سایر ملت‌ها پیشرفت نموده و کتاب‌های زیادی به زبان عربی ترجمه و در دسترس قرار گرفته بود، با کمی سن وارد بحث‌های علمی گردید و با سرمایه خدایی امامت که از سرچشمه ولایت مطلقه و الهام ربانی مایه گرفته بود، احکام اسلامی را مانند پدران و اجداد بزرگوارش گسترش داد و به تعلیم و ارشاد پرداخت و به مسائل بسیاری پاسخ گفت.

                                                                                                                      ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/7/25 توسط منیره غلامی توکلی

عاطفه سمائی مسئول پژوهشکده مجازی عفاف و حجاب :
عمده آثار  ارائه شده در جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان از شأنیت مخاطب کودک برخوردار نبود // سینماگران ژانر کودک را به رسمیت نمی شناسند

منیره غلامی توکلی - گزارشگر طنین یاس

جشنواره کودک

پژوهشکده مجازی عفاف و حجاب ، نماینده سازمان بسیج جامعه زنان کشور از فیلم "بزرگ مرد کوچک " به تهیه کنندگی پروانه مرزبان در بخش "جلوگاه امید " بیست و ششمین دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان تقدیر کرد .
به گزارش طنین یاس ، عاطفه سمائی مسئول پژوهشکده عفاف و حجاب سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه پژوهشکده عفاف و حجاب برای نخستین بار به دعوت بنیاد سینمایی فارابی در بخش داوران این جشنواره شرکت کرده بود ، اظهار داشت :  امسال در بخش  مسابقه 13 فیلم بلند به نمایش در آمد که در بخش "جلوگاه امید"‌،‌ فیلم " بزرگ مرد کوچک"  به تهیه کنندگی پروانه مرزبان با موضوع زندگی "شهید بهنام محمدی " از طرف پژوهشکده عفاف و حجاب متنخب و تقدیر شد .
                                                                                                     ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/7/25 توسط منیره غلامی توکلی
 رهبر معظم انقلاب اسلامی با تاکید بر مسلح شدن به سلاح معرفت و استدلال در مواجهه با جوانان، سماجت و مدارا را در این مواجهه ضروری دانستند.
ایشان در این زمینه به حجاب برخی حاضرین در مراسم استقبال اشاره کرده و فرمودند: «خودتان را مجهز و مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون های فرهنگی - هنری بروید و پذیرای جوانها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا. فرمود: «و سنّة من نبیّه»، که ظاهراً عبارت است از «مداراة النّاس»؛ مدارا کنید.
ممکن است ظاهر زننده ای داشته باشد. بعضی از همین هائی که در استقبالِ امروز بودند و شما - هم جناب آقای مهمان نواز، هم بقیه ی آقایان - الان در این تریبون از آنها تعریف کردید، خانمهائی بودند که در عرف معمولی به آنها میگویند «خانم بدحجاب»؛ اشک هم از چشمش دارد میریزد. حالا چه کار کنیم؟ ردش کنید؟ مصلحت است؟ حق است؟ نه، دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته ی به این اهداف و آرمانهاست. او یک نقصی دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقصهای این حقیر باطن است؛ نمی بینند.
«گفتا شیخا هر آنچه گوئی هستم / آیا تو چنان که مینمائی هستی؟».
ما هم یک نقص داریم، او هم یک نقص دارد. با این نگاه و با این روحیه برخورد کنید. البته انسان نهی از منکر هم میکند؛ نهی از منکر با زبان خوش، نه با ایجاد نفرت. بنابراین با قشر دانشجو ارتباط پیدا کنید.»


استقبال ار رهبری

اسقبال ار رهبری

استقبال ار رهبری


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/7/23 توسط منیره غلامی توکلی

گفتگو با "مهدی داوری" کارشناس مسائل سیاسی و کارشناس ارشد اندیشه سیاسی اسلام به چرایی  لزوم برقراری روابط دیپلماتیک با امریکا و تهدیدات و فرصت های این رابطه

رمضون
ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/7/23 توسط منیره غلامی توکلی

رابطه با امریکا تهدید رویشها و تضعیف مبانی فکری انقلاب اسلامی
علیرضا مالمیر - طنین یاس

قلمدون

ایران درگذشته عرصه ترک تازی بیگانگان درگذر زمان بوده است که بامطالعه در سیر تاریخ به ویژه تاریخ معاصر ایران به این نکته خواهیم رسید. مناقشات و منازعات قدرت ها  بر سر تصاحب خاک ایران و به چنگ آوردن ثروت ملی و منابع ارزشمند آن به روشنی در دفتر تاریخ ثبت و ضبط است.
بی کفایتی و بی لیاقتی پادشاهان ایران در به باد دادن سرمایه های مادی و معنوی این سرزمین نه تنها بر مورخان و پژوهشگران، بلکه بر عموم مردم این دیار پوشیده نیست. در این بین اما کشورهای روسیه و انگلستان ازهمه به این منابع طماع تر بودند این را می شود با نگاهی  هرچند گذرا به تاریخ معاصر ایران، ثابت کرد.
انعقاد عهدنامه ها و قراردادهای ننگین مانند "ترکمنچای"،"گلستان"،"رژی "، نفت "دارسی" و...که با حاتم بخشی پادشاه  هر دوره و همکاری ویژه ایشان به آن جامه عمل پوشانده می شد،تنها بخشی از دریای بی کران خیانت شاهان و درباریان ایران بوده است .
اما به راستی در کشمکش های فی مابین دولتهای روسیه  وانگلستان-این استعمار گران کهنه کار- بر سر تصاحب منابع ایران ،دولت ایالات متحده امریکا -این دشمن استراتژیک فعلی ایران -که با عنوان استعمار نوین از آن یاد می شود درکجای این معادلات  سیاه  تاریخی قرار داشت؟!
امروزه مطالعه پیرامون آمریکا به عنوان قدرت سلطه گری که پس از فروپاشی نظام دو قطبی به دنبال تحقق هژمون خود برجهان است ضرورت اجتناب ناپذیری است که باید به طور عام مورد توجه همگان قرار گیرد ونسبت ان با انقلاب اسلامی به طورخاص مد نظر واقع شود.
ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/7/23 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک