سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

           مطلع الفجر پیروزی جهان اسلام
روزقدس تداوم بیداری اسلامی درجهان است


علیرضا مالمیر - نویسنده و کارشناس طنین یاس
من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم ...من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آنبه هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم.
  
والسلام علیکم و رحمة‌الله برکاته
 16/5/1358   مصادف با 13رمضان المبارک1399 ه.ق/روح الله الموسوی الخمینی
روز جهانی "قدس" را به حق می توان مولود تفکر ناب انقلاب اسلامی و میراث گرانقدر حضرت امام خمینی(ره)نامید. این روز درحالی وارد سی وچهارمین بهار عمر خود می شود که عرصه بین الملل دچار تحول و دگرگونی بنیادین شده است.
ازیک سوموج بیداری اسلامی در منطقه خاورمیانه منجربه سقوط دیکتاتورهای دست نشانده غربی شده و از سوی دیگر به علت به وجود امدن مشکلات اجتماعی و اقتصادی وبعضا سیاسی در قلب اروپا و ایالات متحده آمریکا موج اعتراضات مردمی به راه افتاده است. آنچه در این بین مهم جلوه می کند ؛ شرایط نابسامان و ملتهب سیاسی و اجتماعی در قلب فلسطین اشغالی یعنی "تل اویو" است.


اسرائیل؛ فروپاشی ازداخل ،هجمه از خارج
روز قدس امسال نه تنها برای ملت مسلمان فلسطین که برای تمامی ازادی خواهان جهان و ملت های مسلمان دنیا با سال های گذشته یک فرق اساسی دارد . چرا که مولود نامشروع غرب یعنی اسرائیل درمنجلابی  که خود به بارآورده درحال دست وپازدن است و  لحظه به لحظه درحال فرورفتن وغرق شدن درباتلاق دست ساز خویش است.
منظور از منجلاب همان  باتلاقیست که درمسئله  امروز سوریه گریبانگیر اسرائیلشده است. این رژیم با سقوط دولت "حسنی مبارک "در مصر مهمترین  حامی و پشتوانهخویش در منطقه را از دست داده واز سویی با محور "مقاومت اسلامی فلسطین" (حماس)و از جانب دیگر با "مقاومت اسلامی لبنان" در منطقه دست به گریبان است .
این مسئله رژیم صهیونیستی را باچالشی جدی در موازنه قدرت منطقه مواجه کرده است که علاوه بر موارد مذکور بایستی موج اعتراضات شهرک نشینان صهیونیست را هم به دلیل ناکارامدی دولت اسرائیل در برآورده ساختن نیازها ورفع مشکلات ایشان به وجود آمده ؛ اضافه کرد.
تظاهرات شهروندان صهیونیست در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی مانند اورشلیم،تل آویو که هر روز خبری از این اعتراض ها به وسیله رسانه ها منعکس می شود، خود گواه این مدعاست. از علل مهم به وجود آمدن وضعیت نابسامان اجتماعی و سیاسی در فلسطین اشغالی این است که جمعیت پایه جامعه اسرائیل ، شامل مهاجرانی می‌شود که از دیگر کشورهای جهان با خاستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی متفاوت به این مکان هجرت کردند و در بسیاری موارد تنها نقطه اشتراک آنها، یهودی بودنشان است.
به‌ طور طبیعی‌، شکاف‌های اجتماعی مذکور در اسرائیل خود را در فضای سیاسی این رژیم نیز جلوه‌گر ساخته که بروز آن منجر به  چندگانگی، تکثر و تنوع در احزاب سیاسی (کادیما،لیکود،شاس،کار،ماپام و...) شده است .
بر این اساس، قطب‌بندی‌های سیاسی و شکل‌بندی احزاب در اسرائیل همواره ریشه در شکاف‌‌های اجتماعی در این رژیم داشته است. همین امر فرایند سیاسی در این رژیم را همواره با پیچیدگی‌های بزرگی روبه‌رو کرده است.
رژیم اشغالگر قدس، مدت 64سال به عنوان مستاجر اجباری  که صاحبخانه غربی اش اورا بیرون کرده در سرزمین فلسطین سکنی گزیده است! این رژیم با دلالی همان صاحبخانه و ساخت یک جریان غیرواقعی (هولوکاست)برای نشان دادن چهره مظلومیت یهود! با قلدر مابی در فلسطین بیطوطه کرده است.
اما  اکنون بر اساس بسیاری از نشانه های موجود،بنیان سست عنصر این رژیم رو به اضمحلال ونابودی است. فروپاشی از درون این رژیم از یک طرف و تاثیر بسزای  بسیج عمومی مسلمان د رقالب موج بیداری اسلامی که منجر به سرنگونی دیکتاتورهای منطقه شد و کماکان هم ادامه دارد از نشانه های قریب الوقوع نابودی این رژیماست.
نابودی دولت یهودوعده تخلف ناپذیر الهی
خوب میدانیم که بنا بر روایات متعدد از ائمه اطهار(ع)و بزرگان دین سرانجام پیروزی ونصرت الهی نصیب مسلمانان خواهد شد. حضرت علی(ع) در پاسخ به این سوال: «آیا بلای فلسطین که توسط یهود خواهد بود طولانی است» می فرماید:
نه ! وقتی عرب ها خود را از حکام جور رها نمایند و عزم خود را جزم کنند در این هنگام تک تک و جمعی می روند برای آزادی قدس و در این هنگام است که رایاتی(علمها) از عراق که روی پرچم های آنها "القوه" نوشته شده به کمک آنها(عرب ها)می شتابند برای آزادی قدس و چه معرکه ای می شود!در ادامه حضرت می فرماید : این کار را (تلاش عرب برای آزادی قدس را)عرب ها سه بار انجام می دهند و شکست می خورند ؛ ولی در بار چهارم خداوند ایمان و ثبات قدم آنها را می بیند آنها را پیروز می گرداند و همه یهودیان را ذبح می کنند و فلسطین آزاد می شود.
                                                      ( مائتان وخمسون علامة حتى ظهور الإمام المهدی (عج) روایت 84)

جنگ هائی بین اعراب و اسرائیل در فواصل بین سالهای 1948(جنگ استقلال)1967(جنگ شش روزه)1973(جنگ یوم کیپور) رخ داد که در هر سه نبرد اعراب شکست خوردند!حال باید منتظر مرحله چهارم نبرد بین اسرائیل و مسلمانان(عرب وغیرعرب) در آینده بسیار نزدیک بود.

آری!  براساس وعده الهی ظلم پایدار نخواهد بود و خانه ای که با آه مظلوم بنا شود، مانند خانه عنکبوت سست و با یک اشاره از بین می رود.
واگذار کردن مساله فلسطین به خودشان و عدم دخالت در موضوع اینکشور که متاسفانه بوسیله دشمنان آگاهانه و ازسوی دوستان جاهلانه و یا مغرضانه مطرح میشودامری اشتباه ونابخردانه  است. زیرا حوادث و اتفاقات درون این کشور، مختص اعراب یا خود مردمان فلسطین نیست بلکه مرتبط با جریان اسلام است. مادامی که این سرزمین در اشغال دشمنان دین خدا باشدمسلمانان واقعی، حتی نباید یک لحظه خواب راحت به چشم ببینند.
موضوع فلسطین مساله اول جهان اسلام است.حضرت امام روح الله(ره)چه زیبا فرمود:
روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، روزی است که بایدما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوت در مقابل اجانب بایستند.
روز قدس، روزی است که باید به این روشنفکرانی که در زیر پرده با امریکا و عمال امریکا روابط دارند هشدارداد. هشدار به این که اگر از فضولی دست برندارید، سرکوب خواهید شد!....
این پیام در زمان خودش یک هشدار بود!هشداری که شاید شرق و غرب آنرا جدی نگرفتند و در حد یک نطق شعاری می پنداشتند!دقیقا اشتباه بزرگ آنها درهمین مسئله بود حال که بعد از گذشت سی و اندی از پیام تاریخی حضرت امام خمینی(ره) ابرقدرت ها پی به رمز این هشدار بردند، دیگر تاریخ مصرف اسرائیل و امریکا و ایادی آنهاگذشته است و"نظم نوین جامعه جهانی "را که به دنبال پایه ریزی آن بودند تا برشرق و غرب عالم حکومت کنند ؛ دیگر جواب نمی دهد.
گوئی ؛ نظم نوینی که انها به دنبالش بودندبا یک چرخش 180درجه  به دست جامعه اسلامی افتاد و حالا نوبت اسلام است که هنر خود را در ایجاد یک نظم نوین جهانی با محور"مهدویت" به منصه ظهور برساند.
نظم نوینی که پایه گذارش تفکر انقلاب اسلامی در ایران است . تفکری که با موج بیداری اسلامی و سرنگونی حکام دیکتاتور و دست نشانده ملت های اسلامی در حال بارور شدن است  و در مرحله  سوم با آزادسازی فلسطین از دست غاصبان صهیونیستی تثبیت و درپایان با تشکیل حکومت جهانی اسلام به دست بقیة الله الاعظم(عج) طبق وعده خداوند که می فرماید:"ولقد کتبنا فی الزبور من بعد ذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون "تائید و محقق خواهد شود.
اینک درآستانه روز قدس قرار داریم. روزی که دنیا یکپارچه فریاد آزادی قدس شریف را سر میدهد. روزی که همه مسلمانان و ازادی خواهان در هر کجای این جهان که باشند حمایت خویش را ازمساله فلسطین با حضور در راهپیمائی و تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی به دنیای استکبار نشان داده و با یاری خداوند متعال و خواست ملل مسلمان و تمامی آزادی خواهان جهان در تحقق این شعار موثر خواهد افتاد:
                                                                                                                                        
  اسرائیل باید ازصفحه روزگارمحو شود     
                             

و چه زیباست وعده الهی که "الیس صبح بقریب..."



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/5/24 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک