سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
همه آمده بودند تا بگویند : راه قدس را چون راه کربلا باز می کنیم
دیگر مستضعفان از عربده های شرق و غرب نمی هراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخواسته اند و همانگونه که دست جنایتکاران دیکتاتورهای دست نشانده آن ها را از کشورهای خود کوتاه کردند حال آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه‌ برنامه‌ خود قرار داده اند .
من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن،‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان "روز قدس" انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند. ازخداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم."(صحیفه امام، ج 9، ص 267)

امام خمینی (ره)  در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال 1358 با گوشزد کردن خطر اسرائیل و با اشاره به جنایات این رژیم غاصب در فلسطین و جنوب لبنان جهان اسلام را به اتحاد در برابر این مولود نامبارک آمریکا دعوت کرد.
حضرت امام خمینی (ره ) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در بیاناتی به مناسبت روز قدس ، از این روز به عنوان یک روز جهانی نام بردند و فرمودند : { روز قدس } روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است .روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند.


... و حال امروز در سی و  سومین سال روز ، تعیین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان " روز جهانی قدس " ما شاهد حضور گسترده و آگاهانه ملت ایران در مراسم باشکوه روز قدس بودیم .


550 شهر ایران زمین ، مشتی کوبنده و فریادی رسا بر سر استکبار جهانی بودند. فریاد هایی که امسال با موج بیداری اسلامی سایر کشورهای مسلمان کوبنده تر می تواند به دول استکبار ثابت کنند: دیگر مستضعفان از عربده های شرق و غرب  نمی هراسند و با اعتماد به خداوند تعالی و اتکال به قدرت اسلام و ایمان بپاخواسته اند و همانگونه که دست جنایتکاران دیکتاتورهای دست نشانده آن ها را از کشورهای خود کوتاه کردند حال  آزادی قدس شریف و فلسطین را سرلوحه‌ برنامه‌ خود قرار داده اند .
امسال هم مردم پایتخت ایران اسلامی بار دیگر ، همچون سایر هموطنان خود نشان دادند که در گرمای تابستان و تشنگی سخت زبان های به کام چسبیده برای گفتن فریاد مرگ بر اسرائیل و آمریکا و اثبات حمایت و اطاعتشان از ولایت فقیه ، قدرتی الهی دارند. گویی مردم با عنایت خدا و نگاه ویژه شهدایی که تصاویر آنها را در دست دارند؛ گام به گام بسوی محو کردن اسرائیل قدم برمی دارند که به فرموده روح خدا « در روز قدس اگر یک میلیارد مسلمان فریاد بزند ؛ اسرائیل از همین فریادها می ترسد»
آری !‌خیابان های منتهی به میدان انقلاب تهران که میعادگاهی برای برگزاری نماز جمعه بود؛ مملو از جمعیتی  شده بود که به عشق امام خمینی و دراطاعت از ولی امر مسلمین امام خامنه مشت ها را گره کرده بودند و فریاد های حمایت از ملت مظلوم فلسطین را با شعارهایی آشنا ! شعارهایی که بیش از سه دهه است بر سر کفار می کشند همان که مرگ امریکا و مرگ اسرائیل را می طلبد ؛ بر سر جهانی  کشیدند که خود را به خواب زده اند.
مردم مؤمن و مسلمان ایران اسلامی هم نفس و هم صدا با سایر آزادگان جهان بخصوص مسلمانان منطقه شکو ه و عظمت این روز بزرگ را با حضور اقشار مختلف به تصویر کشیدند .
نکته جالب در این همایش قدرت جهان اسلام ،شرکت جوانان نسل های سوم انقلاب است . جوانانی که امام را ندیدند اما پیام ایشان را از صمیم قلب شنیده و خودجوش اما از روی بصیرت و شناخت دشمن با نگاهی که رفعت اسلامی و حمایت از مظلوم در آن مشخص است ، حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام می کردند .
دختر و پسران جوانی که با در دست داشتن پلاکارد های مختلف با شعارهای گوناگون ،‌جلوه و طراوت خاصی به این راهپیمایی داده بودند .

حضور خواهران و برادران بسیجی از پایگاه های مقاومت با پلاکاردهایی که در دست داشتند هم زیبا و تحسین برانگیز بود. در دست این بسیجیان عکس هایی از رهبر انقلاب و امام خمینی(ره) ، عکس هایی از شهدای هسته ای ، سخنان کوتاه از رهبری و امام خمینی (ره)  و شعارهایی علیه اسرائیل و حمایان آن دیده می شد. بسیجان با بر سر و دوش پیچیدن چفیه و در دست داشتن پرچم های فلسطین خود را هر چه بیشتر شبیه جوانان فلسطینی و حامی مردم مظلوم آن دیار کنند .
فهمیه مهربان از بسیجیان ناحیه شهید محلاتی تهران که همراه دو دخترش به راهپیمایی آمده  و در دستانش عکس شهدای هسته ای است ، دلیل حضورش را لبیک به دعوت مقام معظم رهبری و اعلام حمایت از زنان و کودکان فلسطینی برشمرد و گفت : ما هم از اسرائیل و جنایات او ضربه های سنگینی، چون ترور دانشمندان هسته ای خورده ایم ما هم از این عنصر نامطلوب که نخستین قبله مسلمانان را غصب کرده متنفریم و خواهان از بین رفتن این غده سرطانی هستیم.

الهه شکریان که با نوزادش گوشه خیابان در سایه ای ایستاده احساسش را با دیدن این حضور گسترده دختران و زنان در راهپیمایی اینگونه بیان کرد : زنان ایران اسلامی همیشه در حمایت و پشتیبانی از رزمندگان اسلام پیشقدم بوده و در مقام یک زن ، یک مادر، یک همسر حتی یک دختر نوجوان مسلمان ، برای خود این حق را قائل هستند که در تمامی صحنه های انقلابی حضور مستحکم داشته باشند .
ما زنان مسلمان ایران با تأسی از سرور زنان عالم حضرت زهرا و بانوی عاشورا حضرت زینب سلام علیها ، باید چنان در جامعه حضور داشته باشیم که الگویی برای سایر زنان مسلمان جهان و سنگ صبوری برای زنان ستمدیده فلسطین باشیم .
مهدی سورچی و محسن اشرفی هم گفتند:عکس های شهدا در دست ما است و آمده ایم بگوییم که راهشان را ادامه خواهیم داد و راه قدس را چو راه کربلا باز خواهیم کردوانشاء الله به کوری چشم برخی از اعراب و امریکاییان،در قدس،نماز خواهیم خواند
 افراد زیادی را مخاطب قرار دادم از تارا دختر کوچک 7 ساله که برای حمایت از کودکان آمده بود و می گفت: در تلویزیون دیدم ، دوستم در فلسطین لباسش بوی گاز می داد و عروسک برای بازی نداشت ؛ امدم بگویم عروسکم  را به او می دهم و در دهان اسرائیل میزنم تا پیرمردی که عصا به دست با حمایت یک دست دیگرش همقدم بانوی سال های جوانی اش شده بود و می گفت : روز قدس یک وظیفه است اگر نیاییم ماه رمضان را درک نکرده ایم .
خلاصه با هر کسی صحبت کردم  همه در یک جمله یادی از امام خمینی (ره)  می کردند به راستی روز قدس به نام معمار کبیر انقلاب اسلامی شناخته شده است و مردم ما هم با درک درست از قدرت الهی روح خدا که بر کالبد ایران اسلامی دمیده شده بود ، سخنانش را از دل بیان کرده و با عقل و فهم درک کرده اند . آنها به راستی با نام خمینی با عشق سید علی خامنه ای و با نگاهی علوی این سخن را عینیت بخشیدند که :‌ « روز قدس را باید مسلمانها زنده نگه دارند»‌
بعد از به آتش کشیده شدن پرچم اسرائیل و آمریکا حال صف به هم پیوسته نماز جمعه ، گوش فرا دادن به خطبه های امام جمعه ، نمایش قدرت سیاسی و فرهنگی دنیای اسلام است که بعد از خوانده شدن قطع نامه، در سراسر خیابان های منتهی به دانشگاه تهران و سایر مصلاهای کشور ، رخ می نماید .وقت برگشتن دیدم که ملت ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را از سی و سه سال پیش ،‌روز بیداری اسلامی کرده بودند.بیداری که اکنون با ورود به سایر کشورهای جهان اسلام، می تواند علاوه بر بروز و ظهور در فریادها و مشت های گره کرده و مبارزات سیاسی در قالب نمایشگاه های هنری وارد عرصه تازه ای شود. در تمام مسیر پرچم های رنگارنگ، بنرهای زیبا،نمایشگاه های مختلف،فراخوان مسابقات عکاسی.. جشن بیداری اسلامی را به  نمایش گذاشته است.بیش از 700خبرنگار داخلی و خارجی این شکوه و هنر مردم ایران را در لنز دوربین ها ثبت کرده و جوهر قلمشان در برابر جوهر مردانگی و غیرت ایرانیان خشک شد و تنوانستند آنچنان که شایسته ملت ایران است بگویند و بنویسند.



نوشته شده در تاریخ جمعه 91/5/27 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک