سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
طی کشته شدن 10 کودک افغان در حملات هوایی ناتو
سازمان بسیج جامعه زنان کشور، خطاب به بانکی مون بیانیه ای صادر کرد

 به گزارش قلمدون به نقل از طنین یاس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در بیانیه خود خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد تأکید کرد: ما از شما می خواهیم؛ جلوی اینگونه نسل کشی ها و جنایت و آدمکشی ها را بگیرید. چرا که بی تفاوتی در برابر اینگونه اعمال تروریستی سرانجام به جایی خواهد کشید که نه تنها صلح و امنیتی در جهان ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث ایجاد فاصله بین ملت ها و دولت ها شده و مسیر صلح و آرامش را خدشه دارتر خواهد کرد.

متن بیانیه در

جناب آقای بانکی­ مون دبیرکل محترم سازمان ­ملل:

در حالی که زنان و کودکان افغان در نبود شوهر و پدرانشان چشم امید به کمک های جهانی دارند، نیروهای ناتو مدعی برقراری عدالت و صلح جهانی، سفیر مرگشان شده اند. خون پاک این زنان و کودکان منتظر آرامش و آزادی از خاک زجر کشیده افغانستان، از بلندای تپه ها و قله ها سرازیر می شود تا جویبار حقیقت پیش روی همگان جریان یابد و تنهایی این تنهاترینان عالم را به یاد دنیا بیاورد.

مطمئنا این جویبار به جریانی خروشان مبدل خواهد شد که حقیقت جویان جهان را به هم پیوند خواهد داد و چهره حقیقی توطئه ها  را درلباس صلح، آشکار خواهد کرد.

اگر همه زنان عالم هم در برابر این شهادت مظلومانه مادران افغان و فرزندانشان به سوگ بنشینند باز هم اشک­هایشان چیزی از درد این فاجعه کم نخواهد کرد.

اما جای تعجب بیشتر از مجامعی است که خود مدعی حمایت از مظلومان را دارند و در برابر ظلم آشکار ظالمین زمانه سکوت پیشه کرده ­اند. آقایان سازمان ملل! شما که رئیس سازمان داعیه ­دار صلح جهانی هستید، شما را چه شده که در برابر کشتار آشکار مسلمان زبان به کام گرفته­ اید و چشمانتان کور شده است؟

بله جناب آقای بانکی ­مون! با شما هستیم؛ آیا جویبار خون بی ­گناهان را سرازیر از تپه های افغان نمی­ بینید؟ مگر نمی­ بینید که معنای صلح به ظلم تبدیل شده و در لغتنامه ناتو به ننگین ­ترین صورت ثبت شده است؟! این چه تزویر ننگینی است که در لباس میش، گرگ شده ­اید و به جان همه خوبی های دنیا افتاده اید؟!

چشم بینای حقوق بشر به کجا دوخته شده که در چهار سال گذشته ؛ کشته شدن 110 کودک افغان در اثر حملات هوایی نیروهای ناتو در افغانستان را ندیده ­است؟ صدای مجروح شدن هزاران کودک افغان را نشنیده و رخسار خیس مادران داغدار و چهره زرد کودکان یتیم را نمی بینید؟

آقای بانکی­ مون شما بگویید؛ کدام رأفت انسانی و دل آگاه و شعور بیداری می تواند ادعای ناتو را در کاهش 40 درصدی مرگ کودکان در سال 2012نسبت به سال‌های قبل بپذیرد. آیا شما می ­پذیرید و دست مریزادی هم به ناتو برای کسب این موفقیت می­ گویید؟

شما که بر کرسی ریاست سازمان ملل متحد نشسته اید؛ شما بگویید نیروی کاملا نظامی با ادوات پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین و سربازانی که از فرط جنایت به خونخوارگان دیو صفت، تبدیل شده اند از جان زنان و پیرمردان و پیرزنان بی دفاع و کودکانی که وقت بازیشان است! چه می­ خواهند؟

باز هم تکرار و باز هم سکوت شما و سازمان عریض و طویل ملل و از حقوق بشری که گویی بشر و بشریت را خلاصه شده در چند کشور اروپایی و اسرائیل می­ داند! همین دیروز ده کودک بی­گناه افغان بار دیگر در حملات هوایی ناتو به شهادت رسیدند و قطعا این شهادت­ ها و کشتارها در روزها و هفته­ های آتی تکرار خواهد شد.

آیا گناه این مردمان، زنان و کودکان بحرین، فلسطین، غزه، میانمار، مسلمان بودن است؟ خب طور دیگری به این فاجعه نگاه کنید. فطرت انسانی را بیدار کرده و بعنوان انسان هایی آزاده از چنین  اعمال ضد انسانی برائت بجویید و به آن اعتراض نمایند .

ما از اعضای سازمان ملل به ویژه شخص شما می ­خواهیم؛جلوی اینگونه نسل کشی ­ها و  جنایت و آدمکشی­ ها را بگیرید. چرا که بی­ تفاوتی در برابر اینگونه اعمال تروریستی سرانجام به­ جایی خواهد کشید که نه تنها صلح و امنیتی در جهان ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث ایجاد فاصله بین ملت ها و دولت ها شده و مسیر صلح و آرامش را خدشه­ دارتر خواهد کرد.

.. و ما زنان مسلمان ایران همسو با زنان بیدار و حقیقت جوی دنیا در مسیر جویبار خروشانی که از رد سرخ شهدای افغان به وجود آمده است، دریا می ­شویم و فریاد اعتراض خود را بر فراز قله های آزادی خواهی سرخواهیم داد.

ما خواهان جاری شدن عدالتیم، ما خواهان صلح در همه سرزمین­ های اسلامی از نوار غزه تا بحرین هستیم. ما خواهان این هستیم که خون پاک شهدای مسلمان در هر نقطه از دنیا برای به گل نشستن آزادی به ثمر نشیند.

افسوس که شما مدعیان دروغین صلح و عدالت تنها منافع صهیونیسم و عمالشان آمریکا را در منطقه دنبال می­ کنید و برایتان اهمیت چندانی ندارد که کدام کودک چشم انتظار صلح در آرزوی دیدن پدر و مادرش به خاک و خون می­ غلتد، درحالی که کمی آن سوتر مادرش بی­ صدا شهادتین را زیر لب زمزمه می­کند.

افسوس که همه داغ­ های نادیده گرفته شده مسلمانان آزادیخواه در فراموشی مدعیان صلح جهانی بایگانی می ­شود، بی ­آنکه وجدان دردی متوجه آقایان سازمان ملل باشد! 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/1/19 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک