سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 

1- موقعیت اهل بیت در نزد خدا :

خدایى را حمد و سپاس گویید که به خاطر عظمت و نورش ، هر که در آسمانها و زمین است به سوى او وسیله مى جوید و ما وسیله او در میان مخلوقاتش و خاصّان درگاه و جایگاه قدس او و حجّت غیبى و وارث پیامبرانش هستیم.

 (شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید: ج 16، ص 211?)

 

 


2- حرمت مست کننده ها :

پیامبر خدا (صلی ا... علیه و آله وسلم ) به من فرمود : اى دوستِ پدر! هر مست کننده اى حرام است و هر مست کننده اى خمر است.         دلائل الامامة، ص 3.

3- بهترین زنان کیستند؟

حضرت در وصف این که بهترین چیز براى زنان چیست ، فرموده اند : این که زنان با ، مردان بیگانه سر کاری نداشته باشند و مردان نیز با زنان بیگانه سر وکاری نداشته باشند .

( بحارالانوار ، ج 43 ، ص 54 – نهج الحیاه ، ص 160 )

4- نتیجه عبادت خالص :

هر که عبادت خالصش را به سوى خدا بالا فرستد ، خداوند متعال برترین بهره و سودش را به سوى او پایین فرستد.                    ( تنبیه الخواطر ، ص 108)

5- على (علیه السلام ) ، بهترین داور :

گروهى از فرشتگان درباره چیزى با یکدیگر مشاجره نمودند ، حاکم و داورى را از بنى آدم تقاضا کردند ، خداوند متعال به آنها وحى فرمود که خودتان انتخاب کنید و آنان على ابن ابیطالب (علیه السلام) را برگزیدند.                            ( بحارالانوار ، ج37 ، ص 150)

6- شرایط روزه دار :

روزه دار چون زبانش و گوشش و چشمش و اعضایش را [از حرام نگه ندارد، روزه دار نیست.

( مستدرک الوسایل ،ج 7 ،ص 336 )

7- على و شیعیان :
پیامبر خدا (صلی ا... علیه و آله وسلم ) به على (علیه السلام) نگریست و در حضور من  فرمودند  : این شخص و پیروانش در بهشت اند.      
(بحارالانوار ، ج 23، ص 259)

8- زیان بخل :
پیامبر اکرم (صلی ا... علیه و آله وسلم ) فرمود : از بخل ورزیدن بپرهیز ، زیرا که بخل آفتى است که در شخص بزرگوار نیست.

از بخل بپرهیز ، زیرا که آن درختى است در آتش دوزخ که شاخه هایش در دنیاست ، هر که به شاخه اى از شاخه هایش درآویزد ، داخل جهنّمش گردانَد.  بحارالأنوار: ج 43، ص 91،

9- حجاب فاطمه (سلام ا... علیها) :
پیامبر اکرم (صلی ا... علیه و آله وسلم ) همراه با مرد نابینایى به خانه فاطمه (سلام ا... علیها ) آمد ، بلافاصله فاطمه (س)خود را کامل پوشاند.
رسول خدا (صلی ا... علیه و اله وسلم ) فرمود : چرا خود را پوشاندى با این که او تو را نمى بیند ؟
فاطمه (سلام ا... علیها ) فرمود : اى پیامبر خدا! اگر او مرا نمى بیند ، من که او را مى بینم و او بوى مرا حس مى کند!
پیامبر اکرم فرمود : گواهى مى دهم که تو پاره دل منى.          
( بحارالانوار، ج 43،ص 91)

10- نتیجه سلام و تحیّت بر رسول خدا(صلی ا... علیه و آله و.سلم ) و دخترش حضرت ( زهرا سلام ا... علیها) :
پدرم در زمان حیاتش به من فرمود : هر که بر من و تو تا سه روز تحیّت و سلام بفرستد ، بهشت بر او واجب گردد.                       
( بحارالانوار ، ج 43 ، ص 185)

11- خنده اسرار آمیز :
هنگامى که رسول خدا(صلی ا... علیه و آله وسلم ) مریض شد ، دخترش فاطمه را نزد خود خواند و در گوش او سخن گفت.
فاطمه (سلام  ا... علیها ) گریه کرد ، مجدّداً رسول خدا با او نجوا کرد ، فاطمه (سلام  ا... علیها ) خندید.: در این باره از حضرت زهرا (سلام  ا... علیها ) پرسیده شد  ، فرمود : چون پیامبر (صلی ا... علیه و آله وسلم ) مرگش را به من خبر داد ، گریستم ، پس از گریه ام به من خبر داد که نخستین کسى که او را ملاقات کند من هستم ، در نتیجه خندیدم
.           ( مناقب ، ص 380)

12- نتیجه گشاده رویى :
تبسّم و شادمانى در برابر مؤمن موجب دخول در بهشت خواهد گشت، و نتیجه تبسّم در مقابل دشمنان و مخالفان سبب ایمنى از عذاب خواهد بود.  
(کوکب الدّرىّ: ج 1، ص254 )

13- زمان استجابت دعا :
حضرت فاطمه زهرا – سلام ا... علیها - روز جمعه نزدیک غروب آفتاب به غلام خود می فرمود: بالای پشت بام برو، هر موقع نصف خورشید غروب کرد مرا خبر کن تا برای خود ـ و دیگران ـ دعا کنم.

(اصول کافى: ج 1، ص 460)

14- شستن دستها :
رسول خدا (صلی ا... علیه و آله وسلم ) به من  فرمودند  : سرزنش نکند جز خود را ، کسى که شب کند ، در حالى که دستش چرب و بدبو باشد.
( کنزالعمال ، ج 15 ، ص 242)

 15- دستور العملى جامع :
در وقتى که بستر خواب را گسترده بودم ، رسول خدا (صلی ا... علیه و آله وسلم ) بر من وارد شد ، فرمود : اى فاطمه ! نخواب مگر آن که چهار کار را انجام دهى:
قرآن را ختم کنى، و پیامبران را شفیعت گردانى و مؤمنین را از خود راضى کنى و حجّ و عمره اى را به جا آورى.
این را فرمود و شروع به خواندن نماز کرد ، صبر کردم تا نمازش تمام شد ، گفتم : یا رسول اللّه! به چهار چیز مرا امر فرمودى در حالى که بر آنها قادر نیستم!
آن حضرت تبسّمى کرد و فرمود :
چون قل هو اللّه را سه بار بخوانى مثل این است که قرآن را ختم کرده اى، و چون بر من و پیامبران پیش از من صلوات فرستى ، شفاعت کنندگان تو در روز قیامت خواهیم بود و چون براى مؤمنین استغفار کنى ، آنان همه از تو راضى خواهند شد و چون بگویى : سُبحانَ اللّه وَ الحَمدُ للّه وَ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ وَ اللّهُ اکبر ُ، حجّ و عمره اى را انجام داده اى.

( منتهی الآمال ، شیخ عباس قمی ، ص 162)

16- یکی از یاران رسول خدا روزى بر فاطمه زهراء(سلام  ا... علیها ) وارد شده و  عرضه داشت: همسرت کجا است؟ فرمود: همراه جبرائیل به آسمان عروج نموده است، گفتم: براى چه موضوعى؟! فرمود: بین عدّه اى از ملائکه الهى مشاجره اى شده است; و تقاضا کرده اند یک نفر از آدم ها بین ایشان حکم و قضاوت نماید; و خداوند به ملائکه وحى فرستاد: خودتان یک نفر را انتخاب نمائید; و آن ها هم حضرت علىّ بن ابى طالب (علیه السلام) را برگزیدند.    (اختصاص شیخ مفید: ص 213)

17- بخشى از خطبه زهرا (سلام  ا... علیها ) :
حضرت زهرا (سلام  ا... علیها ) در آن سخنرانى معروفش در مسجد فرمود :
خداوند ایمان را براى تطهیر شما از شرک قرار داد و نماز را براى پاک شدن شما از تکبّر و زکات را براى پاک کردن جان و افزونى رزقتان و روزه را براى تثبیت اخلاص و حجّ را براى قوّت بخشیدن دین و عدل را براى پیراستن دلها قرار داد .
( ریاحین الشریعه ، ج 2 ، ص 312)

18- بخشى از خطبه زهرا (سلام  ا... علیها ):

اطاعت ما را براى نظم یافتن ملّت و امامت ما را براى در امان ماندن از تفرقه و جهاد را براى عزّت اسلام و صبر را براى کمک در استحقاق مزد و امر به معروف را براى مصلحت و منافع همگانى قرار داد .           ( بحارالانوار ، ج 43 ، ص 158)

19- بخشى از خطبه زهرا (سلام  ا... علیها ):

نیکى کردن به پدر و مادر را سپر نگهدارى از خشم و صله ارحام را وسیله ازدیاد نفرات و قصاص را وسیله حفظ خونها و وفاى به نذر را براى در معرض مغفرت قرار گرفتن و به اندازه دادن ترازو و پیمانه را براى تغییر خوى کم فروشى و نهى از شرابخوارى را براى پاکیزگى از پلیدى و دورى از تهمت را براى محفوظ ماندن از لعنت و ترک سرقت را براى الزام به پاکدامنى و شرک را حرام کرد براى اخلاص به پروردگارى او ، بنابراین ، از خدا آن گونه که شایسته است بترسید و نمیرید ، مگر آن که مسلمان باشید و خدا را در آنچه به آن امر کرده و آنچه از آن بازتان داشته است اطاعت کنید ، زیرا که :«از بندگانش ، فقط آگاهان، از خدا مى ترسند.»  -سوره فاطر آیه 28- ( نهج الحیاه ، ص 12)

20-حضرت فاطمه زهرا (سلام  ا... علیها ) فرمود:

 به خدا سوگند، اگر حقّ ـ یعنی خلافت و امامت ـ را به اهلش سپرده بودند; و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات ا... علیهم پیروی و متابعت کرده بودند حتّی دو نفر هم با یکدیگر درباره خدا ـ و دین ـ اختلاف نمی کردند. و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یکی پس از دیگری منتقل می گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد ( عجّل ا... فرجه الشّریف، و صلوات ا... علیهم اجمعین) می گردید که او نهمین فرزند از حسین - علیه السلام - می باشد.)    بحارالأنوار، ج 36، ص 352)

21- حضرت فاطمه زهرا (سلام  ا... علیها ) در تعریف امام علىّ (علیه السلام) فرمود :

 او پیشوائى الهى و ربّانى است، تجسّم نور و روشنائى است، مرکز توجّه تمامى موجودات و عارفان است، فرزندى پاک از خانواده پاکان مى باشد، گوینده اى حقّ گو و هدایتگر است، او مرکز و محور امامت و رهبریّت است.    (ریاحین الشّریعه: ج 1، ص 93)

22- زنان دوزخى :
پیامبر اکرم (صلی ا... علیه و آله وسلم ) (درباره مشاهدات خود از عذاب دوزخیان در شب معراج) فرمود :
دخترم ! امّا زنى که به مویش آویخته شده بود ، کسى بود که مویش را از مردان نمى پوشانید ، و آن که به زبانش آویزان بود، زنى بود که شوهرش را آزار مى داد ... و آن که سرش سرِ خوک و بدنش بدنِ الاغ بود، زنى بود که سخن چین و دروغگو بود و آن که صورتش به شکل سگ بود ، زنى بود که آواز غنا  مى خواند و حسد مى ورزید.  
( عیون الاخبار الرضا، ج 2، ص 10)

23-حضرت فاطمه زهرا (سلام  ا... علیها ) فرمود:

 همیشه در خدمت مادر و پاى بند او باش، چون بهشت زیر پاى مادران است; و نتیجه آن نعمت هاى بهشتى خواهد بود.   (تنبیه الخواطر: ص 108و 437)

24-حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - اظهار داشت: ای پدر، من به یاد روز قیامت افتادم که مردم چگونه در پیشگاه خداوند با حالت برهنه خواهند ایستاد ـ و فریاد رسی ندارد، جز اعمال و علاقه نسبت به اهل بیت (علیهم السلام) .     (کشف الغمّة، ج 2، ص 57)

25-حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - ضمن وصیّتی به امام علی - علیه السلام - اظهار نمود: پس از آن که مرا دفن کردی، برایم قرآن را بسیار تلاوت نما، و برایم دعا کن، چون که میّت در چنان موقعیّتی بیش از هر چیز نیازمند به اُنس با زندگان می باشد.   (بحارالأنوار، ج 79، ص 27)

26- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند.   (کنزالعمال ، ج‌ 7، ص225)

27- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - کوشاترین مردم تارک گناهان است.  (تحف العقول،ص519)

28- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - خدای تعالی نیکی به پدر و مادر را واجب فرمود تا از خشم او در امان بمانند، و دستگیری از خویشان را موجب افزایش عمر و سبب فزونی جمعیت و قدرت قرار داد . نهج الحیاة، ص 102

29- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - خداوند جهاد را موجب عزت و هیبت اسلام، و صبر را وسیله استحقاق و شایستگی پاداش حق تعالی قرار داد.     نهج الحیاة، ص 102

30- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - از حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) روایت شده که رسول خدا (صلوات ا... علیه و آله) فرمودند: مثل امام همچون مثل کعبه است که باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید .    بحار الانوار، ج 36، ص 353

31- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - من بسیار زشت مى دانم که (جنازه) زنان را پس از مرگ بر روى تابوت سرباز گذاشته و بر روى آن پارچه اى مى افکنند، که حجم بدن را براى بینندگان نمایش مى دهد. مرا بر روى تابوت آن چنانى نگذار و بدن مرا بپوشان که خدا تو را از آتش جهنم باز دارد.  نهج الحیاة، ص 89

32- حضرت فاطمه زهرا (سلام  ا... علیها ) کسى که با قلب و زبان تسلیم ما اهل بیت شده، اما از اوامر ما سرپیچى کند و نواهى و موارد پرهیز را محترم نشمرد از شیعیان واقعى ما نخواهد بود.

نهج الحیاة، ص207

33- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها - خداوند امر به معروف را به خاطر مصلحت عموم مردم واجب کرد.   علل الشرایع جلد 1 باب 182 حدیث 2

34 - پیامبر اسلام (صلی ا... علیه و آله) پس از ازدواج حضرت علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام  ا... علیها ) ، و سپری شدن مراسم عروسی ، ابتدا از علی (علیه السلام) پرسید : همسرت فاطمه (سلام  ا... علیها ) را چگونه یافتی ؟ امام پاسخ داد : (خوب یار و یاوری است در اطاعت کردن از خدا)سپس از دخترش پرسید : شوهرت را چگونه یافتی ؟ فرمود : بهترین شوهر است.

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام (تالیف محمد دشتی) صفحه 193 ، 356 و بحارالانوار جلد 43 صفحه 133 و 117

35- زنى خدمت حضرت فاطمه علیهاالسلام رسید و گفت :
- مادر ناتوانى دارم که در مسائل نمازش به مساءله مشکلى برخورد کرده و مرا خدمت شما فرستاد که سؤ ال کنم .
حضرت فاطمه علیهاالسلام جواب آن مساءله را داد. آن زن همین طور مساءله دیگرى پرسید تا ده مساءله شد. حضرت همه را پاسخ داد. سپس ‍ آن زن از کثرت سؤ ال خجالت کشید و عرض کرد:
- اى دختر رسول خدا! دیگر مزاحم نمى شوم .
حضرت فرمود: نگران نباش ! باز هم سؤ ال کن ! با کمال میل جواب
مى دهم ، زیرا اگر کسى اجیر شود که بار سنگینى را بر بام حمل کند و در عوض آن ، مبلغ صد هزار دینار اجرت بگیرد، آیا از حمل بار خسته مى شود؟
زن گفت :
- نه ! خسته نمى شود، زیرا در برابر آن مزد زیادى دریافت
مى کند.
حضرت فرمود:
- خدا در برابر جواب هر مساءله اى بیشتر از اینکه بین زمین و آسمان پر از مروارید باشد، به من ثواب مى دهد! با این حال ، چگونه از جواب دادن به مساءله خسته شوم ؟ از پدرم شنیدم که فرمود:
((علماى شیعه من روز قیامت محشور مى شوند، و خداوند به اندازه علوم آنان و درجات کوششان در راه هدایت مردم ، برایشان ثواب و پاداش در نظر مى گیرد و به هر کدامشان تعداد یک میلیون حله از نور عطا مى کند. سپس منادى حق تعالى ندا مى کند: اى کسانى که یتیمان (پیروان ) آل محمد را سرپرستى نمودید، در آن وقت که دستشان به اجدادشان (پیشوایان دین ) نمى رسید، که در پرتو علوم شما ارشاد شدند و دیندار زندگى کردند. اکنون به اندازه اى که از علوم شما استفاده کرده اند، به ایشان خلعت بدهید!
حتى به بعضى آنان صد هزار خلعت داده مى شود. پس از تقسیم خلعت ها، خداوند فرمان مى دهد: بار دیگر به علما خلعت بدهید. تا خلعتشان تکمیل گردد.
سپس دستور مى رسد دو برابرش کنید همچنین درباره شاگردان علما که خود شاگرد تربیت کرده اند چنین کنید...
آنگاه حضرت فاطمه به آن زن فرمود:
اى بنده خدا! یک نخ از این خلعتها هزار هزار مرتبه از آنچه خورشید بر آن مى تابد بهتر است . زیرا امور دنیوى تواءم با رنج و مشقت است اما نعمتهاى اخروى عیب و نقص ندارد. 

 بحارالانوار جلد 2 صفحه 3

36- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها -ای اباالحسن! من از پروردگار خود حیاء می کنم چیزی را از تو درخواست نمایم که تو بر آن توان و قدرت نداری) زنان دنیای معاصر باید از اینگونه جلو ههای ایثار درس زندگی بگیرند، و با ساده زیستی و مراقبت از خویشتن و دوری از آرزوهای زودگذر، زندگی زناشوئی را رنگی جاودانه زنند .)

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام (تالیف محمد دشتی) صفحه 3

37- هنگام نماز حضرت فاطمه سلام ا... علیها چنان محو در نظاره جمال کبریایی حضرت حق می شد  که نور او در نماز بر اهل آسمانها می درخشید چنانچه نور ستارگان برای اهل زمین می درخشد. ( میزان الحکمه ، ج 2 ، ص 1634 )

38- امام حسن علیه السلام درباره شیوه دعاکردن مادر خویش می فرماید : ایشان در یکی از شبهای جمعه تا صبح مشغول رکوع و سجود بود و برای مردان و زنان مومن دعا می کرد و هیچگاه برای خود دعا نکرد از مادرم پرسیدم ؟ چرا برای خود دعا نمی کنید ایشان فرمود : اول همسایه بعد خانه . ( وسایل الشیعه ، ج 7 ، ص 113 . )

39- حضرت فاطمه زهرا - سلام ا... علیها : پدرمفرمودند : فاطمه جان کسی که به تو تمسک جوید در بهشت همراه توست . ( بحارالانوار ، ج 99 ، ص 247)

40- دعا برای گناهکاران امت

اسماء، همسر جعفر طیار نقل می کند که :

در لحظه های پایانی زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام متوجه آن بزرگ زنان عالم بودم ، ابتدا غسل کرد و لباسها را تغییر داد و در خانه مشغول راز و نیاز با خدا شد .

جلو رفتم، فاطمه علیهاالسلام را دیدم که رو به قبله نشسته، و دستها را به سوی آسمان بر آورده، چنین دعا می کند :

)پروردگارا!به حق پیامبرانی که آنها را برگزیدی و به
گریه های حسن و حسین در فراق من، از تو می خواهم از گناهکاران شیعیان من و شیعیان فرزندان من در گذری(

فرهنگ سخنان حضرت فاطمه علیها السلام (تالیف محمد دشتی) ، ص 30

« اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها بعدد ما احاط به علمک »

نماز و دعای مخصوص حضرت زهرا سلام ا... علیها جهت گشایش در همّ و غمّ:


امام صادق علیه السّلام فرمودند :
برای مادرم فاطمه سلام الله علیها نمازیست که جبرئیل تعلیم نموده و آن دو رکعت است که در رکعت اوّل آن یک بار حمد و صد مرتبه سوره قدر را مى‏خوانى و در رکعت دوم بعد از حمد صد مرتبه سوره توحید را می خوانی سپس تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها پس از نماز صلوات فرستاده، سپس دستهایت را بلند نموده و این دعا را مى‏خوانى که انشا الله خدای متعال حاجتت را عطا خواهد فرمود:

اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَوَجَّهُ إِلَیْکَ بِهِمْ وَ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ بِحَقِّهِمُ الَّذِی لَا یَعْلَمُ کُنْهَهُ سِوَاکَ وَ بِحَقِّ مَنْ حَقُّهُ عِنْدَکَ عَظِیمٌ وَ بِأَسْمَائِکَ الْحُسْنَى وَ کَلِمَاتِکَ التَّامَّاتِ الَّتِی أَمَرْتَنِی أَنْ أَدْعُوَکَ بِهَا وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ الَّذِی أَمَرْتَ إِبْرَاهِیمَ – علیه السلام - أَنْ یَدْعُوَ بِهِ الطَّیْرَ فَأَجَابَتْهُ .
وَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ الَّذِی‏ قُلْتَ لِلنَّارِ کُونِی بَرْداً وَ سَلاماً عَلى‏ إِبْراهِیمَ فَکَانَتْ وَ بِأَحَبِّ أَسْمَائِکَ إِلَیْکَ وَ أَشْرَفِهَا عِنْدَکَ وَ أَعْظَمِهَا لَدَیْکَ وَ أَسْرَعِهَا إِجَابَةً وَ أَنْجَحِهَا طَلِبَةً وَ بِمَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ مُسْتَحِقُّهُ وَ مُسْتَوْجِبُهُ
وَ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ وَ أَرْغَبُ إِلَیْکَ وَ أَتَصَدَّقُ مِنْکَ وَ أَسْتَغْفِرُکَ وَ أَسْتَمْنِحُکَ وَ أَتَضَرَّعُ إِلَیْکَ وَ أَخْضَعُ بَیْنَ یَدَیْکَ وَ أَخْشَعُ لَکَ وَ أُقِرُّ لَکَ بِسُوءِ صَنِیعَتِی وَ أَتَمَلَّقُ وَ أُلِحُّ عَلَیْکَ .
وَ أَسْأَلُکَ بِکُتُبِکَ الَّتِی أَنْزَلْتَهَا عَلَى أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ- مِنَ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ مِنْ أَوَّلِهَا إِلَى آخِرِهَا فَإِنَّ فِیهَا اسْمَکَ الْأَعْظَمَ وَ بِمَا فِیهَا مِنْ أَسْمَائِکَ الْعُظْمَى أَتَقَرَّبُ إِلَیْکَ
وَ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تُفَرِّجَ عَنْ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ تَجْعَلَ فَرَجِی مَقْرُوناً بِفَرَجِهِمْ وَ تُقَدِّمَهُمْ فِی کُلِّ خَیْرٍ وَ تَبْدَأَ بِهِمْ فِیهِ وَ تُفَتِّحَ أَبْوَابَ السَّمَاءِ لِدُعَائِی فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ تَأْذَنَ فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ هَذِهِ اللَّیْلَةِ بِفَرَجِی وَ إِعْطَائِی سُؤْلِی فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ فَقَدْ مَسَّنِی الْفَقْرُ وَ نَالَنِی الضُّرُّ وَ سَلَّمَتْنِی الْخَصَاصَةُ وَ أَلْجَأَتْنِی الْحَاجَةُ وَ تَوَسَّمْتُ بِالذِّلَّةِ وَ غَلَبَتْنِی الْمَسْکَنَةُ وَ حَقَّتْ عَلَیَّ الْکَلِمَةُ وَ أَحَاطَتْ بِیَ الْخَطِیئَةُ وَ هَذَا الْوَقْتُ الَّذِی وَعَدْتَ أَوْلِیَاءَکَ فِیهِ الْإِجَابَةَ .
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ امْسَحْ مَا بِی بِیَمِینِکَ الشَّافِیَةِ وَ انْظُرْ إِلَیَّ بِعَیْنِکَ الرَّاحِمَةِ وَ أَدْخِلْنِی فِی رَحْمَتِکَ الْوَاسِعَةِ وَ أَقْبِلْ إِلَیَّ بِوَجْهِکَ الَّذِی إِذَا أَقْبَلْتَ بِهِ عَلَى أَسِیرٍ فَکَکْتَهُ وَ عَلَى ضَالٍّ هَدَیْتَهُ وَ عَلَى حَائِرٍ أَدَّیْتَهُ وَ عَلَى مُقْتِرٍ أَغْنَیْتَهُ وَ عَلَى ضَعِیفٍ قَوَّیْتَهُ وَ عَلَى خَائِفٍ أَمِنْتَهُ وَ لَا تُخَلِّنِی لِقَاءَ عَدُوِّکَ وَ عَدُوِّی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ
یَا مَنْ لَا یَعْلَمُ کَیْفَ هُوَ وَ حَیْثُ هُوَ وَ قُدْرَتَهُ إِلَّا هُوَ یَا مَنْ سَدَّ الْهَوَاءَ بِالسَّمَاءِ وَ کَبَسَ الْأَرْضَ عَلَى الْمَاءِ وَ اخْتَارَ لِنَفْسِهِ أَحْسَنَ الْأَسْمَاءِ

یَا مَنْ سَمَّى نَفْسَهُ بِالاسْمِ الَّذِی بِهِ یَقْضِی حَاجَةَ کُلِّ طَالِبٍ یَدْعُوهُ بِهِ

وَ أَسْأَلُکَ بِذَلِکَ الِاسْمِ فَلَا شَفِیعَ أَقْوَى لِی مِنْهُ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَقْضِیَ لِی حَوَائِجِی وَ تُسْمِعَ مُحَمَّداً وَ عَلِیّاً وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنَ وَ الْحُسَیْنَ وَ عَلِیّاً وَ مُحَمَّداً وَ جَعْفَراً وَ مُوسَى وَ عَلِیّاً وَ مُحَمَّداً وَ عَلِیّاً وَ الْحَسَنَ وَ الْحُجَّةَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِمْ وَ بَرَکَاتُکَ وَ رَحْمَتُکَ صَوْتِی- فَیَشْفَعُوا لِی إِلَیْکَ وَ تُشَفِّعَهُمْ فِیَّ وَ لَا تَرُدَّنِی خَائِباً بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ وَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ افْعَلْ بِی کَذَا وَ کَذَا یَا کَرِیمُ .

به امید شفاعت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهراسلام ا... علیها

اللهم عجل لولیک الفرج



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/1/21 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک