سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

مایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با طنین یاس:

29فروردین، آغاز تشکیل یک ارتش مکتبی و بی نظیر برای جمهوری اسلامی بود

حجه الاسلام تویسرکانی نماینده ولی فقیه در بسیج مستضعفین

نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: 29 فروردین فصل خطابی برای جریان انحرافی به شمار می رفت که خواستار انحلال ارتش بود و این روز آغاز تشکیل یک ارتش مکتبی برای جمهوری اسلامی ایران است. مکتبی و مردمی بودن، استقلال و معنویت، علم و آگاهی ارتش جمهوری اسلامی را به ارتشی بی نظیر در جهان تبدیل کرده است.
 

حجه الاسلام و المسلمین محمد رضا تویسرکانی نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به ارتش نگاه ویژه ای داشتند، افزود: بر اساس همین نگاه ویژه و بصیرت نافذ بنیانگذار جمهوری اسلامی در دورانی که دو نگاه و دو تفکر بر بقا و انحلال ارتش، حاکم بود دستور به حفظ، تقویت و تکمیل ارتش را صادر کردند.

وی انتخاب 29 فروردین را به عنوان روز ارتش، آب پاکی بر دستان گروهی دانست که سازگاری و انطباق با تفکرات اسلامی و امام خمینی (ره) نداشتند و اظهار کرد: امام خمینی بر خلاف تفکر عده ای که ارتش قبل از پیروزی انقلاب را به عنوان مانعی بر سر آرمان های الهی مردم به شمار می آوردند، طیف اصلی و بدنه ارتش را از مردم و سرمایه کشور می دانستند.

نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد، این تفکر ی نبود که بعد از پیروزی انقلاب به وجود آمده باشد بلکه امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، همان موقع که در ارتش تفکر آمریکایی و طاغوتی حاکم بود، از بدنه ارتش حمایت معنوی می کردند.

حجه الاسلام و المسلمین تویسرکانی بهترین شاهد این مدعا را قیام نیروی هوایی ارتش قبل از سقوط رژیم طاغوت و بیعت آنان با امام خمینی (ره) دانست و تصریح کرد، تأثیر حمایت های امام، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، زمینه را برای جدایی نیروهای متدین و  صالح ارتش از فرمانده ها طاغوتی و پیوستن آنها به جریان مردمی انقلاب را مهیا کرد.

وی ادامه داد، هشت سال جنگ تحمیلی و  حضور مؤثر ارتش در دفاع مقدس از انقلاب و وطن در دورانی که هنوز نیروهای مردمی سازماندهی نشده بودند، نشان دهنده حقانیت تفکر امام(ره) است.

نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در تبیین نقش ارتش در دفاع مقدس گفت: برای درک این مهم باید به اسوه ها و الگوهای ارتشی و نوع تعاملشان با انقلاب، امام و مقام رهبری توجه ویژه داشته باشیم. عنوان مثال شهید صیاد شیرازی، شهید ستاری، شهید بابایی و شهید یاسینی از ارتشیانی بودند که در برنامه ریزی، طراحی عملیات، مسلح کردن نیروهای مردمی و ایجاد هماهنگی بین نیروهای ارتش و سپاه و بسیچ و ..بسیار نقش موثری داشتند و باعث ایجاد اخوت بین نیروهای مسلح اعم از ارتشی و غیرارتشی شدند. از این رو ما همان نگاه ارزشی که به فرماندهان شهید سپاه داریم، همان نگاه را به فرماندهان شهید ارتشی هم داریم.

وی با بیان اینکه برای ما فرقی بین شهید همت و صیاد نیست، فرقی بین باکری و ستاری قائل نمی شویم اظهار کرد، شهدای انقلاب اسلامی در هر لباسی همه از یک هویت، تفکر و ماهیت برخوردار بودند چرا که همه آنها در دانشگاهی تربیت شده بودند که امام (ره) استاد آن بود.

حجه الاسلام و المسلمین تویسرکانی در ادامه افزود، امام کاری کرده بود که هویت همه رزمندگان، هویتی واحد،توحیدی و الهی باشد، رفتار و عمل همه نیروها بر پایه اخلاص و پیروزی اسلام بنا نهاده شود از این رو انگیزه آنها فقط انجام تکلیف به دور از بحث های سازمانی و قومی در راه ناکامی دشمن بود.

وی مؤلفه های ارتش قدرتمند ایران را مکتبی بودن، مردمی بودن و  استقلال آن در زمینه های گوناگون نظامی به ویژه کوتاه بودن دست مستشاران خارجی از آن و علم و دانش نظامی بالای و بومی برشمرد و گفت: ارتش ایران اسلامی به مدد جوانان برومند خود  در حوزه علم، خلاقیت و ابتکار از جایگاه بالایی برخور دار است . چرا که به حول و قوه الهی دانشگاه ارتش ما محل تربیت ارتشیانی عالم است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد علاوه بر چهار مؤلفه یاد شده معنویت، اخلاص، جهاد، عبادت در رفتار و عمل باعث شده ارتش ایران به ارتش بی نظیری در جهان مبدل شود.

وی در تبیین و تحلیل چرایی و چگونگی حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اظهار کرد، برای درک این نامگذاری در گام نخست لازم است، روند انقلاب اسلامی را از آغاز تا امروز و روند برخورد دشمن با انقلاب، شکست ها و موفقیت های او را در عرصه جهانی و موضوعات مختلف بررسی کنیم. 

باید ببینیم انقلاب اسلامی در کجا ایستاده، چه چالش ها، چه نیازها و چه مشکلاتی داریم و بسنجیم نسبت به مسیر رو به رشدمان کجا قرار گرفته ایم؟  سپس ادامه داد با بررسی این موارد به این نتیجه می رسیم که ما در یک پیچ برزگ تاریخی قرار داریم و باید از این پیچ مهم عبور کنیم تا به آن پیشرفت و عدالتی که مد نظر مقام معظم رهبری است، زودتر دست پیدا کنیم.

حجه الاسلام و المسلمین تویسرکانی گام دوم را تبیین "حماسه سیاسی و اقتصادی" دانست و افزود: حماسه در لغت دارای بار ارزشی، ملی، فرهنگی و جهادی است و کارهایی که با تلاش هایی متعارف صورت می گیرد در معنای حماسه نمی گنجد.

وی از حضور 98 درصدی مردم در انتخابات 12 فروردین سال 58 به عنوان بزرگ ترین حماسه سیاسی ملت ایران در عرصه انتخابات یاد کرد و گفت: امسال هم اوج خلق حماسه سیاسی مردم در انتخابات شورای شهر و یازدهمین دوره ریاست جمهوری است که حضور حداکثری مردم می تواند، فرصتی برای خلق حماسه سیاسی باشد .

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تأکید کرد، این حماسه باید هم در کمیت یعنی درصد حضور مردم و هم در کیفیت یعنی دقت در انتخاب فرد اصلح صورت گیرد چرا که برای خلق حماسه ای ماندگار  دو عنصر کمیت و کیفیت لازم و ملزوم هم هستند.

حجه الاسلام تویسرکانی در پایان با یادآوری این نکته که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما در تقابل با دشمنان اسلام در مسائل سیاسی و نظامی استقلال کامل داریم و از لحاظ  فرهنگی با چالش بزرگی مواجه نیستیم، گفت: متأسفانه در مسئله اقتصادی هنوز آن طور که باید به استقلال کامل دست پیدا نکرده ایم و از همین وابستگی دشمن با اتخاذ تحریم به عنوان راهی برای کنترل و توقف ملت ما در مسیر پیشرفت استفاده می کند.

وی نخستین گام و هدف خلق حماسه اقتصادی را رسیدن به استقلال اقتصادی دانست و عنوان کرد، راهکارهای خلق پدیده اقتصادی کم شدن وابستگی اقتصاد کشور به نفت، استفاده از فرصت های بومی، اصلاح الگوی مصرف، استفاده نکردن از کالاهای خارجی و حمایت از تولیدات کارآمد داخلی قابل رقابت با نمونه های خارجی برشمرد.



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/1/28 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک