سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
سردار نقدی در همایش بزرگداشت بسیج جامعه زنان :
عظمتی که امروز زن ایرانی دارد، در دنیا بی‌نظیر است/زن، مربی و تربیت‌کننده تمام زنان و مردانی است که می‌خواهند یک جامعه را بسازند

قلمدون - سردار نقدی:عظمتی که امروز زن ایرانی دارد، در دنیا بی‌نظیر است. زن ایرانی الگوی همه زنان آزادی‌خواه عالم است و از تفکری که این زن را به وجود آورده است باید پاسداری کرد.

سردار محمدرضا نقدی در بزرگداشت روز بسیج جامعه زنان که عصر دیروز هم زمان با سالروز شهادت مریم فرهانیان برگزار شد  با تبریک این روز به زنان بسیجی کشور، گفت: امروز یاد و خاطره بانوانی را گرامی می داریم که در دروان دفاع مقدس و در خطوط مقدم درگیری ها حضوری مؤثر داشته اند. شهدایی چون شهید فرهانیان، شهید افضل و شهید طاهره هاشمی که امسال با نام این شهید بزرگوار محافل بسیج مزین شده‌است      .

 وی با یادآوری این نکته که روز بسیج جامعه زنان یادآور حماسه و نقش‌آفرینی برجسته زنان کشور  در طول  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، تأکید کرد نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس نقشی استثنایی و سرنوشت‌ساز بوده است.

فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به بیان مقام معظم رهبری که فرمودند:« در بسیاری از جاها و معرکه های انقلابی زنان نسبت به مردان پیش رو بوده اند» اظهار داشت: اگر چه رژیم منحوس پهلوی در حرکت های انقلابی مانند تظاهرات زنان در مشهد مقدس به آنان رحم نکرد، اما همین حرکت مرجع حرکت‌‌های بعدی اجتماعی علیه رژیم پهلوی شد.

سردار نقدی ، نقش آفرینی زنان را در عرصه های مختلف جهاد، مقابله با تروریسم را در ادوار مختلف انقلاب اسلامی یادآور شد و افزود: تعداد زیادی از شهدای ترور از جامعه ایثارگران زنان بوده اند، شهدایی مانند شهید مریم فرهانیان و شهید افضل که در کردستان به شهادت رسید.

وی، تربیت فرزندان رشید و مؤمن و ایثار مادران شهید را، جهادی بزرگ تر از جنگیدن و شهادت برای زنان ایران اسلامی دانست و گفت: زنان در تربیت فرزندان رشید حضوری پررنگ داشتند؛  بطوری که اکنون به ازای هر شهید یک مادر و گاهی نیز به ازای چند شهید یک مادر را می‌بینیم که پاره تن خود را به میدان جنگ و شهادت فرستاده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه  باید دید نقش‌آفرینی زنان در دفاع مقدس در چه مکتبی شکل گرفته است، چرا که ما هم‌‌اکنون مدیون این مکتب هستیم ، خاطرنشان کرد: امروزه بعضی ها به دنبال حقوقی برای زنان هستند که از مضامین حق نیست و فایده ای برای زن ندارد بلکه تماما ضرر است.

سردار نقدی ادامه داد: اگر چه عده ای معدی هستند ، با وجود آزادی ها و بی بندو باری های موجود در غرب، شاهد پیشرفت های علمی خوبی در این جوامع هستیم اما باید گفت: در کشورهایی که این روند نادرست شکل گرفته است، سال های آینده، سال های سیاهی برای آنان خواهد بود

وی انقراض نسل را بالاترین مصیبت برای این جوامع برشمرد و گفت:امروزه جوامع غربی با انقراض نسل روبرو هستند ،یعنی تعداد مرگ و میر بیشتر از تعداد موالید است  و این بزرگترین مصیبت برای آنان است.

وی با بیان اینکه نباید گرفتار اوهام روشنفکری شویم تأکید کرد: باید در بیان حقیقت شجاعت داشته باشیم عظمتی که امروز زن ایرانی دارد، در دنیا بی‌نظیر است. زن ایرانی الگوی همه زنان آزادی‌خواه عالم است و از تفکری که این زن را به وجود آورده است باید پاسداری کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور زن را بر اساس تفکر اسلامی  مربی و تربیت‌کننده تمام زنان و مردانی دانست که  یک جامعه را می سازند و افزود: در این تفکر زن با خانواده معنا پیدا می کند.

سردار نقدی در ادامه گفت: باید فعالیت اجتماعی زنان را به گونه‌ای قرار داد که رسالت اصلی آنان که تربیت فرزندان و نسل‌های بعدی است حفظ شود. نباید در بیان حقیقت خوف داشت و در مقابل شعارهای پوچ غرب عقب نشست و این پیام شهدای زن است.

وی با مقایسه وضعیت تحصیلی و اجتماعی زنان در سال های قبل  و بعد از انقلاب اسلامی  افزود:‌ زمانی که تفکر غربی در رژیم گذشته در مورد زن در کشور وجود داشت آن رژیم حتی برای غرب‌نمایی به زور و کشتار حجاب‌ها را از سر زنان مسلمان برداشت 80 درصد زنان ایرانی بی‌سواد مطلق بودند؛ اما امروز ما جمع عظیمی از پزشکان زن را در کشور داریم که محصول حاکمیت انقلاب اسلامی و اسلام به زن است بطوری که زنان در مدت کوتاهی در تمام زمینه‌ها توانستند بالاترین رتبه را کسب کنند.

سردار نقدی با اشاره به تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری دولت یازدهم، حضور پرتعداد سران کشورها در مراسم تحلیف را تودهنی به سران آمریکا دانست و گفت:حضور سران کشورها از سراسر جهان  الزامی نبود بلکه کاملاً داوطلبانه صورت گرفت و این نشان‌دهنده بی‌اعتنایی کشورها به آمریکا است که دست آنها برای سایر ملت‌ها رو شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: امیدواریم همه ما قدر عزت و عظمت ایران را بدانیم عزت و عظمتی که با ایستادگی بر روی پاهای خودمان توانسته‌ایم را آن را کسب کنیم.

بعد از سخنرانی سردار محمدرضانقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین از کتاب " فرشتگان هم عاشق می شوند" با حضور مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ، مریم ورزدار جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور و لاله افتخاری رونمایی شد.
موضوع این کتاب سرگذشت واقعی چند شهید زن به قلم نعیمه اسلاملو است.

گزارش - منیره غلامی توکلی



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/5/14 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک