سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

نگاهی به چرایی گرامی داشت هفته دفاع مقدس

دفاع مقدس، دفاعی برای خدا برای حفظ اسلام/هشت سال مقاومت، هشت دفتر ایمان و اقتدار ماندگار

به راستی ! چرا ..... مگر جنگ فی حد نفسه امری مذموم و ناپسند نیست پس چرا این همه سلام و صلوات در نخستین روزهای تقویم دفاع مقدس، آخر مگر ما از جنگ و رزم خوشمان می آید مگر قرار گذشته ایم در این ایام مشق جنگ کنیم ؟



علی نظری :



شاید برخی ها علی الخصوص جوانان عزیز برایشان جای سوال و ایهام باشد که چرا هر ساله در آستانه مهر ماه و درست در آخرین روزهای فصل گرم تابستان شور و هیجان خاصی فضای میهن اسلامی ما را پر می کند. فضایی که بوی عطر شهید و شهادت را از تصاویر رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، وام دار است. زینت بخش میادین و گذرهای اصلی شهرها، تصاویر زیبای بنیان گذار جمهوری اسلامی ایرن و در کنارشان  امام خامنه ای (مد ظله العالی) است؛ از پایگاه های بسیج و ایستگاه های صلواتی مزین شده با پرچم های خوش رنگ صدای سرودهای حماسی سال های دهه 60 خواب آلودگی شهر را به شهرآشوبی بی نظیر تبدیل کرده است . گویی این روزها قرار است یاد و خاطره ای عزیز را گرامی بداریم که ترس از فراموش شدنش ما را به این تکاپو انداخته است!

به راستی ! چرا .....  مگر جنگ فی حد نفسه امری مذموم و ناپسند نیست پس چرا این همه سلام و صلوات، آخر مگر ما از جنگ و رزم خوشمان می آید مگر قرار گذشته ایم در این ایام مشق جنگ کنیم ؟

در جواب این دوستان بایستی عرض کنم که، عزیزان مشق جنگ تکلیف است ولی ما مسلمانیم و شیعه، در پی اینکه  نه تنها همه دوستان از وجود ما احساس ترس و ناامینی نداشته باشند بلکه حس خوش آیند اطمینان و آرامش را برای دوستانمان به ارمغان بیاوریم ؛ از نگاهی دیگر ما درس آموخته مکتب عاشورا و  فرهنگ عاشورایی هستیم ، فرهنگی که با حفظ اقتدار شهادت را بر زندگی ذلت بار می پذیرد پس باید ترس از قدرت الهی نظام اسلامی و رزمندگان آن را در دل دشمن بی افکنیم و یادشان بیاوریم که یادمان هست چه کرده اید و یادتان باشد چه دیده اید.

ما هم در این ایام جشن جنگ ونبرد نمیگریم و سلام و صلواتمان بخاطر چیز دیگری است.

هدف و منظورمان از این بزرگداشتها و مراسمات که می بیند در ایام هفته دفاه مقدس در گوشه و کنار این مملکت علوی برگزارمی شود فقط و فقط گرامی داشتن یاد و خاطره رشادت های مردان مردی است که از همه تعلقات دنیای فانی دل برکنده و شوق دیدار معبود در سرداشته و پر کشیدند تا معراج حضور حضرت دوست.

 هدفمان این است که یاد آور شویم برای دوستان انقلابمان که ما ملتی هستیم که هشت سال با دستان خالی از امکانات و تجهیزات روز جنگی بلکه با تکیه بر ایمان مان که آن هم بر گرفته از قرآن و عترت و شهد شیرین کلام مقتدایمان، امام جان هایمان خمینی کبیر(ره) بود به جنگ تمام دنیا رفتیم همانطور که آن پیر فرزانه فرمودند :(( این جنگ، جنگ اعتقاد است. جنگ ارزش های اعتقادی انقلابی است و ما در مقابل ظلم ایستاده ایم.))

منظورمان از بزرگداشت هفته دفاع مقدس این است که اعلام کنیم در این هشت ساله که جنگ را صدام کافر کیش بر ما تحمیل کرد؛ از عرض و ناموس و وطنمان،که فرموده اند: ((حب الوطن من الیمان)) جانانه دفاع کردیم .

دفاعی که متعلق به ملتی بود که با نام خمینی و با اکسیر اسلام امتی شکست ناپذیر شد و در راه عزت و افتخار و استقلالش جان برکفانی  شهید از تمامی فرق اسلامی (شیعه و سنی) و سایر ادیان مانند مسیحیت و کلیمی و زرتشی تقدیم کردیم.

این قهرمان آوری ها و اسطوره سازی های هشت سال دفاع مقدس یادآوری این نکته مهم است که برای امت ایران هنگامه دفاع از حریم مرز و بوم وطنشان، حمایت از ولایت فقیه شان، تفاوت در  زیان و قومیت و مذهب چنان رنگ می بازد که مهم وطن است و وطن است و وطن و سربلندی آن زیر پرچم وحدانیت اسلام که دفاع از آن اوجب واجبات است .

آری ما در مقام دفاع بوده ایم آنهم در مقابل متجاوزی چون صدام و ایادی و پشتیبانانش ،مجددا از کلام آن یگانه دوران، پیر جماران و امام عاشقان وام میگرم و می نویسم (( ایران برای خدا قیام کرده است ، برای خدا ادامه می دهد و جز به دفاع ، جنگ ابتدایی (جهاد ابتدایی) با هیچ کس نخواهد کرد .))

علت دیگری که به ذهن می آید در سلام و صلوات این ایام این است که ما جنگ مان ، جنگ اسلام و کفر بوده همانگونه که می دانید حضرت امام خمینی (ه) سالهای متمادی در عراق تبعید بوده اند و خودشان شاهد فعالیت های ضد دینی بعثی ها بوده اند لذا ایشان صراحتا بیان می دارند : (( ما حزب بعث عراق را می شناسیم و می دانیم که این ها به اسلام عقیده ندارند و دشمن اسلامند  و اسلام را خار راه خویش می دانند و صدام حسین  این جنگ را برملت مسلمان ایران تحمیل کرد . ما کسانی که از اصول اسلام قران کریم انحراف حاصل می کنند و به قتل علم مسلمانان می پردازند را که مسلمان نمی دانیم وشما رزمندگان ، برای حفظ اسلام دارید می جنگید و صدام برای نابودی اسلام به تمامه در مقابل کفر واقع شده است .))

در آخربه این سنت حسنه که برای ترویج کار نیک و خیر عمل شایسته، کسانی را که اعمال صالح و شایسته انجام می دهند را تشویق می کنند اشاره می دارم که ما در این تشویق میکنیم و گرامی می داریم یاد و خاطره شیران بیشه رشادت و شهامت را و می ستائیم زهد زاهدان و عارفان خلوت حضور حضرت دوست را .



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/7/1 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک