سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

سردار کاظمینی

سردار کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) در همایش امر به معروف و نهی از منکر ناحیه مقاومت شهید محلاتی؛  گفت : اگر شاهد گسترش منکرات در جامعه و ایجاد فضای غیر اسلامی هستیم به این خاطر است که به امر به معروف و نهی از منکر به خوبی عمل نکرده ایم و مهم ترین امر به معروف ترویج اقامه نماز جماعت است که باعث کم شدن منکرات در جامعه می شود.


همایش توجیهی شواری فرهنگی مساجد در امر به معروف و نهی از منکر ناحیه شهید محلاتی سپاه تهران بزرگ، عصر امروز با حضور سردار کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ، سرهنگ ایزدیان فرمانده ناحیه شهید محلاتی و جمعی از مسئولین این ناحیه در سالن کوثر آموزش و پروش منطقه 14 تهران برگزار شد.

قیام عاشورا، اسوه ای حسنه برای تلاش و فداکاری در راه امر به معروف

در این همایش سردار محسن کاظمینی با اشاره به بخشی از وصیت نامه امام حسین (ع)  که در آن می فرمایند: «من نه از روی خودخواهی و یا برای خوشگذرانی و نه برای فساد و ستمگری از شهر خود بیرون آمدم؛ بلکه هدف من از این سفر، امر به معروف و نهی از منکر و خواسته ام از این حرکت، اصلاح مفاسد امت و احیای سنت و قانون جدم، رسول خدا(ص) و راه و رسم پدرم، علی بن ابی طالب علیه السلام است.» به تیین حرکت ایشان از مدینه به مکه و از مکه به کربلا پرداخت.

 وی در ادامه اظهار داشت: امام حسین (ع) در این سفر به همراه 72 تن از یاران و نزدیکان و اهل بیت خود برای احیا سنت پیامبر، قیام کرده و جان های عزیزشان را تقدیم اسلام کردند و اینگونه حرکت کردن، نشان می دهد امر به معروف و نهی از منکر عرصه تلاش و فداکاری است.

 ترویج و گسترش اقامه نماز جماعت نخسین امر به معروف

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) در بخش دیگری از سخنانش، امر به معروف و نهی از منکر را عصاره دین خواند و گفت: واقعیت امر این است که در این فریضه الهی نخستین گام " امر به معروف " است و بزرگ ترین امر به معروف " اقامه نماز جماعت" است که نماز ظهر عاشورا می تواند مصداق زیبایی از این امر به معروف باشد.

سردار کاظمینی، سپس با طرح این سؤال که چه کسی باید رونق بخش و مشوق مردم بخصوص جوانان به اقامه نماز جماعت باشد گفت: کسی مستحق تر ائمه جماعات و جمع حاضر در این سالن برای گسترش و ترویج این فرهنگ ناب نیست.

وی در ادامه ترویج و نهادینه شدن فرهنگ "اقامه نماز جماعت" را نخستین امر به معروف برشمرد و تأکید کرد: اگر  این مسئله حل شود بسیاری از مشکلات و منکرات در جامعه از بین خواهد رفت چرا با ورود جوانان به مسجد، فساد در جامعه کم شده و کسی که نماز جماعت شرکت می کند یقینا تلاشش برای کسب روزی حلال بیشتر شده و از منکراتی مانند اشتغال به مواد مخدر دوری می کند.

 فرمانده سپاه تهران بزرگ، تهران را ام القرای جهان اسلام خواند و اظهار کرد: منطقه 14 تهران از معروف ترین و مستعدترین محلاتی است که می تواند در امر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به ویژه اقامه نماز جماعت در رأس محلات دیگر قرار گیرد و این اتفاق مبارک با تلاش و همت ائمه جماعت مساجد امکان پذیر است.

رونق مساجد با حضور جوانان و فعالیت کانون های فرهنگی میسر است

وی، سپس بر رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی مساجد تأکید کرد و گفت: این خواسته ما از فرمانده هان نواحی است و رونق مساجد از نظر ما حضور جوانان و کانون های فرهنگی است و این مهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که ارتباط ائمه جماعات با فرماندهان و شواری فرهنگی مسجد محکم تر باشد .

فرمانده سپاه حضرت محمدرسول الله (ص)، مقابله با استکبار را یکی دیگر از معروف هایی دانست که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم؛ چرا که نتیجه درک چرایی قیام و انقلاب ما حفظ روحیه استکبار ستیزی ملت است.

امر به معروف و استکبار ستیزی قدرت بخش به قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی

سردار کاظمینی  اجرای امر به معروف را  کمک به  قدرت نرم نظام برشمرد و تصریح کرد: هر چقدر که  امر به معروف در جامعه گسترش یابد قدرت نرم نظام بیشتر شده و طرح ها و توطئه های دشمن علیه کشور ما خنثی می شود و این در حالی است که اگر قدرت نرم کشور ضعیف باشد، قدرت نرم دشمن بر ما غلبه خواهد کرد.

وی، تشکیل شورای فرهنگی مساجد و امر به معروف و نهی از منکر را در راستای اهداف تقویت ایمان و باورهای دینی جوانان و تربیت نیروی مؤمن و انقلابی دانست و افزود: اگر شاهد گسترش منکرات در جامعه و ایجاد فضای غیر اسلامی هستیم به این خاطر است که به امر به معروف و نهی از منکر به خوبی عمل نکرده ایم.

وی مسجد را سنگری برای مقابله با هر تهدید دانست و اظهار داشت: مسجد سنگر دفاع از عرصه های مختلف نظام است و کسی می تواند در این سنگر به خوبی دفاع کند که خوش خوب تربیت شده باشد لذا ما در برابر امام حسین (ع) ، امام خمینی و شهدای انقلاب اسلامی دین داریم که با هم افزایی و همکاری در اجرای امر به معروف  از هیچ کوششی دریغ نکنیم.

 اختلاف افکنی و جاسوسی ماحصل حضور آمریکا در کشورها

فرمانده سپاه تهران بزرگ در بخش دوم سخنان خود با اشاره به سالروز یوم الله سیزده آبان ماه روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: ملت ما 34 سال قبل لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کرد و به گفته امام خمینی انقلاب دوم و مهم تر از انقلاب اول را رقم زد، چرا که اگر آمریکایی ها در کشور می ماندند جلوی پیشرفت و حرکت ما را می گرفتند.

وی ادامه داد ملت ما با تسخیر لانه جاسوسی باعث شد تا برای همیشه تاریخ ، بشریت راه استکبار ستیزی را بشناسد  و بداند که مقابل جهان خواری آمریکا باید بایستد، آن روز جوانان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند تا مشخص شود هر کجا که آمریکا لانه ای داشته باشد ؛ جز فتنه و اختلاف افکنی کاری انجام نخواهد داد.

وی با یادآوری این نکته که برخی در داخل و  اروپاییان سال ها ما را برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا محکوم می کردند خاطر نشان کرد : امروز ما می گوییم با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا راحت شدیم ؛ حال شما بگویید کجای کار هستید؟ هنوز زیر نظر آمریکا قرار دارید! میلیون ها شنود مکالمات تلفنی در اسپانیا و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی مصداق این زیر نظر بودن ها است.

شعار ما مرگ بر آمریکا  / پیام سیزده آبان حمایت از دولتمردان برای احقاق حق ملت ایران

سردار کاظمینی سپس با ابراز اینکه ما از شعار " مرگ بر آمریکا " نه تنها پشیمان نیستیم بلکه با اقتدار بیشتر آن را فریاد خواهیم زد گفت:  این شعار در راستای جمله معروف امام خمینی (ره) است که فرمودند: « جنگ جنگ تا رفع فتنه » تا زمانی که شیطان بزرگ حیات دارد این شعار هم به وسعت کشور اسلامی ما خواهد بود.

وی افزود امروزه چیزی عوض نشده است که شعار به خاطر آن فراموش شود ، در روز 13 آیان ماه سال 58 حمایت کنندگان دانشجویان خط امام خمینی (ره) مؤمنین و حزب الهی ها بودند و سال هاست که این فرصت باقی مانده است و امسال هم باید تلاش کنیم تا حضور حماسی مردم حزب الهی را در صحنه 13 آیان ماه داشته باشیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ در پایان خاطر نشان کرد سیزده آبان حاوی پیام ایستادگی محکم ملت در برابر اسکتبار جهانی و حمایت از دولتمردان پای میز مذاکره است . اینکه دولت مردان بدانند که پشتیبانی قوی چون ملت دارند و نباید کوتاهی در حق ملتی صورت بگیرد که بیش از 260 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نیاز مبرم جامعه به  امر به معروف

بنابر این گزارش ، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام معراجی -رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی-  به نیاز واضح جامعه به امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: نیاز امروز جامعه به امر به معروف و نهی از منکر بر هیچکس پوشیده نیست .

وی نماز و توجه به مساجد را  از اولویت های امر به معروف دانست و افزود:  مرکز رسیدگی به امور مساجد و سپاه محمد رسول الله(ص) تهران با همکاری یکدیگر شورای فرهنگی مساجد را تشکیل دادند و شورای فرهنگی مساجد در واقع همان شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند که امام جماعات مسئول این شوراها هستند 

سیزده آبان ،  عملیات بزرگ فرهنگی / خنثی کننده نقش شوم دشمن

در ادامه سرهنگ ایزدی-فرمانده ناحیه شهید محلاتی- گزارشی از عملکرد فعالیت های این ناحیه در زمینه امر به معروف و نهی از منکر ارائه کرد و فعالیت های امسال ناحیه مقاومت شهید محلاتی را با توجه به ضروریات تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر مستندتر و قوی تر از سال گذشته ارزیابی کرد  و گفت: با عنایت خداوند کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است بطوری که 80 درصد فعالیت های ما خروجی مطلوب داشته اند.

فرمانده ناحیه شهید محلاتی تهران بزرگ در ادامه به سیزده آبان روز مبارزه با استکبار جهانی، اشاره  و اظهار کرد : این روز بنابرفرمایش امام خمینی (ره) انقلاب دوم مردم ایران است و این نگاه امام تکلیف را برای ما روشن می کند که با تمام توان اطلاع رسانی کنیم تا پیام رسان روز 13 آبان ماه باشیم .

وی با ابراز امیدواری به شرکت گسترده مردم در سیزده آبان ماه ، در این راستا نقش ائمه جماعات را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ائمه جماعات باید  با اطلاع رسانی برای اجرای گسترده این عملیات فرهنگی نقشه های شوم دشمن را خنثی کرده و  مردم پاسخ محکمی به دشمن بدهند.

انتهای پیام/



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/8/8 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک