سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

یادآوری پیام حسین(ع) فقط در دهم محرم خلاصه نمی شود


مکتب عاشورایی در حکومت سید علی

قلمدون:

دیشب در شام غریبان اولاد پیامبر، شمع ها روشن کردیم و در دسته های کوچک و بزرگ به یاد اسرای خرابه نشین شام، پروانه ای شدیم گرد خاطر وجودشان؛ سوختیم و سوختیم تا مصداقی شایسته باشیم برای « آتش بگیر تا بدانی چه می کشم، احساس سوختن به تماشا نمی شود» و خوش به حالمان که کوفیان پیمان شکننده و شامیان به تماشا نشسته نیستیم.  

اما به راستی عاشورای حسینی به پایان رسیده است؟ آیاما توانسته ایم تکلیف شرعی خود را چون حسین بن علی(ع) در برابر احیا و حفظ شرایع اسلامی، دفاع از عدالت ، حق ولایت، خدامحوری و تاریخ سازی به درستی انجام دهیم؟

گل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شماگل تقدیم شما

دهه اول محرم به پایان رسید. تکایا رسالت خود را در برگزاری ایام عزاداری ابا عبدالله انجام داده و سوگوران زیادی ده شب بر سر و سینه زدند و در مصیبت عظمای خاندان رسالت، اشک ریختند و از ته دل بر ظالمین لعن فرستادند. لعنی که از لسان آنها دعایی مستجاب شده در عرش کبریایی بود.

حال خیال ها راحت شده است!‌ دل ها مطمئن و قلب ها آرام است! وظایف و تکالیف عاشورایی به پایان رسیده است ! خیلی ها حتی لباس مشکی را از تن خارج می کنند...

 تا اربعین حسینی و فرصتی دیگر برای سیاه پوش شدن؛ می توان دچار روزمرگی شد!‌

دیشب در شام غریبان اولاد پیامبر، شمع ها روشن کردیم و در دسته های کوچک و بزرگ به یاد اسرای خرابه نشین شام، پروانه ای شدیم گرد خاطر وجودشان؛ سوختیم و سوختیم تا مصداقی شایسته باشیم برای « آتش بگیر تا بدانی چه می کشم، احساس سوختن به تماشا نمی شود» و خوش به حالمان که کوفیان پیمان شکننده و شامیان به تماشا نشسته نیستیم.  

اما به راستی عاشورای حسینی به پایان رسیده است و ما توانستیم تکلیف شرعی خود را چون حسین بن علی(ع) در برابر احیا و حفظ شرایع اسلامی، دفاع از عدالت ،حق ولایت، خدامحوری و تاریخ سازی به درستی انجام داده ایم؟

مگر نه اینکه حسین بن علی(ع)  ردایی جاودان بر پیکره اسلام خواهی و استکبارستیزی پوشانید؟

مگر نه اینکه عباس بن علی(ع)  دایرة المعارفی از دفاع حریم ولایت نوشت و ادب را در عمل درس آموخت ؟

مگر نه اینکه علی اکبر بن حسین بن علی(ع)  جوانی و جوانی کردن را در قاموس شجاعت و ایمان معنا بخشید.

مگر نه اینک قاسم بن حسن بن علی (ع)  ترجمان تازه ای از حمزه بودن را در عصر خود تألیف کرد و برای ما مدیحه شهادت سرود.

مگر نه اینکه علی اصغر، سردار بی سلاح عاشورا شد و به ما لب فروبستن هنگام خون دل خوردن از دشمن را آموخت تا تاریخ خود معلم وار درسش را پای تابلوی تحقیرکنندگان، حقیر سربازان اسلام بیاموزد و شیرخوارگان را سربازان در گهواره امام معصوم(ع) کند.

مگر نه اینکه رقیه (س)  نامی شد تا قساوت قرون دو رقمی را از قلب ها گرفته و بیاموزد که ولایتمداری و عشق به والدین سن و سال ندارد و سر ولایت باید جان داد.

مگر نه اینکه زینب (س)  عاشورا را از خاطره جنگ و  واقعه ای تاریخی به حماسه ای جاوید  تبدیل کرد و از نینوا به خانه شیعیان آورد و پیامبر روح حماسه حسینی شد.
امام خامنه ای

حال سؤالم این است که آیا ما ردای اسلام حسینی در همه ابعاد حفظ کرده و آن را بر عطای دنیا نفروخته ایم ؟

آیا عشق و دفاع از حریم ولایت را ادب مدارانه در تمام شؤنات به منصه ظهور رسانیده ایم ؟

آیا توانسته ایم چون علی اکبر(ع) جوانی کنیم و چون قاسم بن حسن(ع)  شعر شهود بسراییم؟

آیا توانسته ایم پیامبر وار عاشورا را به خانه ها بیاوریم و زینب قرن حاضر باشیم؟

آیا رباب بعد از گذشت 14 قرن هنوز تنها مادر شهید خردسال است؟

آیا ام البنین های ایرانی را به تاریخ معرفی کرده ایم ؟

در پاسخ به این سوالات نباید به خود آسان بگریم و به افتخارات 23 سال پیش خود رجوع کنیم که گردن آویز این افتخار نه برای نسل سوم و چهارم که برای نسل اول انقلاب است آنها به راستی بعد از محرم، عاشورا را از تکایا و حسینیه ها به خانه هایشان آوردند و تاریخ ساز حماسه اسلامی به رهبری خمینی در مکتب حسینی شدند و ما باید بعد از آنها به تاریخ جواب دهیم که در دوره سید علی -حافظ انقلاب خمینی - کجا حسینی وار عمل کرده ایم ؟

1)      در ترویج مسائل اعتقادی و عملی کردن آن در زندگی چون توحید، نبوت، معاد، امامت ، شفاعت،مبارزه با بدعت ...

2)      در رنگ و روی بخشیدن زندگی با مفاهیم بلند اخلاقی چون ایثار، تکریم انسان ها، آزادگی ، توکل، جهاد با نفس و شجاعت است

3)      در مخیر شدن میان ماندن در مسیر حق و جدا شدن از ولایت.

4)     در وارد کردن ابعاد مختلف عرفان و شناخت از خدا در زندگی و به جان پذیرفتن سخت ترین بلاها برای نمره گرفتن از مشکل ترین آزمون ها؛ حفظ یاد خدا در قلب و رنگ خدایی زدن به زندگی، فدا شدن در راه خدا ، رضا و تسلیم به فوض الهی.

5)     در قبول حجت ولی عصر و اکنون جانشین بر حق او امام خامنه ای

6)      و یا تبری از دوستان ولایت و تولی بر دوستانش

یادمان باشد برای پاسخ دادن به این سؤالات به خود و جامعه آسان نگیریم که در هشت سال دفاع مقدس نسل اول و دوم انقلاب به خود آسان نگرفته بودند.
انتهای پیام/

 

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 92/8/24 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک