سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 

نقش زنان در شاد کردن زندگی زناشویی 60 درصد است/ یکی از روش های ایجاد شادی در خانواده همسرداری شاد است

نقش زنان در شادکردن زندگی

زنان بیش از 60 درصد از شادی های خانه را فراهم می کنند و مردان نیز باید بدانند که هر چه بیشتر در خانه شاد باشند و ارتباط بهتری با همسرشان برقرار سازند، زن را در تأمین شادی خانه همراهی کرده اند.

همسرداری شاد بنای سلامتی زن و شوهر و جامعه است و  رابطه زناشویی می تواند دستمایه شادی و در غیر این صورت منبع بزرگ رنج و تألم باشد.


افکار شاد در خانواده می تواند علاوه بر ایجاد انگیزه شاد زیستن حس خوشبختی را نیز به اعضای خانواده بخصوص زن و شوهر انتقال دهد . برای تجربه حس شادی واقعی در بین اعضای خانواده زن و شوهر به عنوان مدیران خانواده باید سعی کنند همدیگر را همانگونه که هستند بپذیرند و از ایجاد تنش ها جلوگیری کنند.

نقش زنان در ایجاد شاد کردن فضای خانه بسیار شگفت انگیز است؛ شاید کمی باورش سخت باشد که حتی انجام کارهای کوچک اما امید بخش می تواند کانون خانواده را چنان گرم کند که حتی در حاد ترین شرایط خانواده را از ورطه پاشیدگی نجات دهد.

تمیز نگه داشتن خانه، رسیدگی به پوشش و خوراک اعضای خانواده مخصوصا شوهر، استقبال گرم از تک تک اعضای خانواده به محض ورود به خانه، ابراز محبت کلامی در قالب تشکر از همسر و فرزندان، تأکید بر احساس آرامش کردن در خانه توسط همسران را از نمونه کارهای است که می تواند کانون خانواده را گرم و لحظات آن را برای خانواده شادی آفرین کند.

در واقع رمز شاد بودن خانه، شاد بودن زن و مرد خانه است  و نگاه مثبت به کارها و فعالیت های همسر باعث می شود که او از کار کردن برای رفاه شما راضی بوده و همین رضایت به رفتارهای دلنشین باعث سرور و شادی در خانه شود.

 یکی از دلایل اختلاف در میان اعضای خانواده که باعث بروز خشم در خانه می شود دست کم گرفتن همدیگر است؛ سوء تفاهم و ایجاد ظن بد نسبت به همسر از دیگر دلایل مهم  نارضایتی در خانواده ها است .

صد البته می توان گفت:  میزان تأثیرگذاری رفتار زن و شوهر در شادی خانوادگی چنان زیاد است که زنان بیش از 60 درصد از شادی های خانه را فراهم می کنند و مردان نیز باید بدانند که هر چه بیشتر در خانه شاد باشند و ارتباط بهتری با همسرشان برقرار سازند ، زن را در تأمین شادی خانه همراهی کرده اند.

فداکاری ، مهریانی، توجه به معنویات، خوشبینی،  استقلال بخشیدن به همسر، احترام متقابل همسران نسبت به هم و فرزندانشان، ایجاد انگیزه و جنب و جوش در میان اعضای خانواده، مورد توجه قرار دادن موفقیت ها ی اعضای خانه و تشویق افراد، ارتباط گیری با سایر بستگان و راستگویی و وفاداری از مهم ترین رفتارهایی است که می تواند در شادکردن زندگی خانوادگی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/ ت


برگرفته از گفت و گوی قلمدون با یک روانشناس مسائل خانواده

پ. ن:  بنابر گفته روانشناسان، زایمان و بانشاط بزرگ کردن کودکان سالم و باهوش خود دلیلی مؤثر برای شادزیستن مادران است.مؤدب

پ. ن : مردان !‌ هر چه قدر از کوتاه ترین جمله عاشقانه " عزیزم دوستت دارم" بیشتر استفاده کنید، زن را برای شادکردن خانه کمک می کنیددوست داشتن

پ.ن هدیه دادن حتی در اندازه یک شاخه گل برای بانوی که قدر محبت را بداند می تواند ساعت ها و روزهای متوالی خانه را از شوق و شادی آکنده کندگل تقدیم شما

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/10/30 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک