سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
یک کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تربیت مطرح کرد:
کم توجهی والدین به حفظ ابعاد سلامت کودک در مراحل رشد قابل جبران نیست
یک کارشناس تعلیم و تربیت،گفت: هرگونه کم توجهی یا بی توجهی به حفظ سلامت جسم، روان و اخلاق در مراحل رشد یک فرزند قابل جبران نیست.

تربیت فرزندان - ابعاد سلامت کودک

 عصمت میرجلالیان کارشناس ارشد  تعلیم و تربیت اسلامی با اشاره به اینکه، دغدغه های والدین بالاخص مادران، در قبال فرزند مدت ها قبل از تولد فرزند شروع می شود؛ اظهار داشت: تولد هر فرزند در خانواده برای پدر و مادر موهبتی دوست  داشتنی است که مسئولیت سنگینی به دنبال دارد. هر پدر و مادری دوست دارد فرزندشان به بهترین وجه رشد کند و باطی نمودن پله های موفقیت باعث سربلندی آنها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه  اکثر والدین تلاش می کنند از اطلاعات و تجربیات دوستان، آشنایان و حتی متخصصین برای تربیت بهتر فرزندان استفاده کنند، این تلاش را ستودنی برشمرد و گفت: مقوله سلامت در ا بعاد مختلف جسمی، روحی و روانی مهم ترین تلاش های والدین را در بر می گیرد.

این کارشناس تعلیم و تربیت، پدر و مادر را از سه جنبه  سلامت جسم فرزند- سلامت روان فرزند- سلامت اخلاق، نگهبان سلامت فرزندان دانست و تأکید کرد: هریک از سه جنبه فوق در مراحل مختلف رشد در اولویت اول قرار می گیرد.

میرجلالیان ادامه داد: در دوران نوزادی و طفولیت، حفظ سلامت جسمی فرزند برای والدین اولویت اول محسوب می شود. توجه به تغذیه کودک و سایر ابعاد مرتبط با سلامت جسم، مهمترین مسئله در طفولیت فرزند است ولی همچنان که فرزند مراحل رشد را طی می کند این سه جنبه از نظر اولویت تغییر می کند.

وی بر توجه همزمان به حفظ سلامت روان در دوران جوانی و نوجوانی و همچنین توجه به حفظ سلامت اخلاق تأکید کرد و گفت: قطعاً در  این  دروه دغدغ? اصلی والدین این  دو مقوله می باشد.

این کارشناس تعلیم و تربیت، با بیان اینکه هرگونه کم توجهی یا بی توجهی به حفظ سلامت جسم، روان و اخلاق در مراحل رشد یک فرزند قابل جبران نیست اظهار داشت: اگر در دوران طفولیت کودکی، توجه کافی به حفظ سلامت جسمی او صورت نگیرد و کمبودهائی در وجود او  ایجاد شود در حالیکه عوارض به جا مانده تا حد زیادی قابل جبران نخواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: در مورد سایر ابعاد نیز همیشه فرصت جبران وجود ندارد.

 میرجلالیان در پایان خاطر نشان کرد: دقت و مراقبت والدین از جنبه های مختلف  سلامت فرزند، یک کلید طلائی برای داشتن فرزندانی قوی، سالم، توانمند و موفق  می باشد.

انتهای پیام/ت

پ.ن: این گفت و گو در سایت طنین یاس
پ.ن: این گفت و گو در سایت زنان نیوز
پ.ن: این گفت و گو در سایت خبرگزاری بسیج
درج شده است


نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93/1/18 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک