سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
یک کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی

فرزندان قبل از ازدواج برای پدر خوب و مادر خوب بودن تربیت شوند

کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی توصیه کرد: برای داشتن خانواده ای آشنا با وظایف خود، هر دختر و پسری قبل از ازدواج برای مادرخوب، پدر خوب و همسر خوب شدن تربیت شده باشد.
ازدواج و تربیت فرزندان


عصمت میرجلالیان کارشناس ارشد  تعلیم و تربیت اسلامی در گفت و گو با خبرنگار طنین یاس، تلاش برای داشتن خانه ای آرام و خانواده ای متعادل را از عوامل مهم تحقق و دستیابی والدین به حفظ سلامت همه جانبه فرزندان دانست.

وی با تأکید بر اینکه روابط افراد خانواده و میزان آرامش و آسایش آنها به شدت به سطح توقع درونی پدر مادر از همدیگر و فرزندان بستگی دارد، گفت: براساس قوانین اجتماعی و دینی افراد نسبت به همدیگر وظایفی در سطح جامعه و خانواده به عهده دارند و موظف به انجام آنها می باشند و برمبنای همین وظایف توقعات شکل می گیرد.

این کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی با بیان اینکه اکثر دعواهایی که در خانواده اتفاق می افتد و آرامش افراد خانواده را به مخاطره می اندازد به دلیل برآورده نشدن این توقعات است، افزود:  گاهی بخاطر غفلت و گاهی از روی عمد هریک از اعضای خانواده اعم از پدر و مادر یا فرزندان به وظایف خود عمل نمی کنند، برای پیشگیری از این مشکل توصیه شده است که هر دختر و پسری قبل از ازدواج برای مادرخوب، پدر خوب و همسر خوب شدن تربیت شده باشد.

وی تصریح کرد: اگر پدر و مادر مهارت های لازم برای درست زندگی کردن را داشته باشند، با خانواد? آرامتری روبرو خواهیم بود.

 میرجلالیان عدم آشنایی با مهارت های زندگی مورد نیاز برای زنان و مردان را موجب کاستی هایی در خانواده عنوان کرد و افزود: مطلب مهم در این زمینه این است که فضای خانواده با جامعه از این جهت بسیار متفاوت است، اگر بخواهیم روابط خود در خانه را حساب گرانه و براساس قوانین تعریف کنیم؛ خانواده همیشه در معرض ناآرامی قرار خواهد داشت، ولیکن بر اساس سیره بزرگان، رفتار افراد خانواده با یکدیگر قبل از قوانین و ضوابط  بر مبنای عواطف و روابط عمیق انسانی که منشأ الهی دارد شکل می گیرد.

 وی در ادامه مادر را محور آرامش و آسایش خانه نامید و تأکید کرد: اگر مادران بتوانند به واسطه اعتقاد به شأن والای مادری، از روحیه ای باگذشت و همراه با توقع کم در کنار بزرگ منشی برخوردار باشند چنین خانواده ای شانس بیشتری برای داشتن آرامش و زندگی متعادل خواهد داشت.

 این کارشناس تعلیم و تربیت اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: بی شک رفتار سنجیده برخاسته از روح بلند مادر، سایر افراد خانواده را نیز به همان سبک رفتار ترغیب خواهد کرد.

انتهای پیام/ت
پ.ن این گفت و گو در سایت طنین یاس
پ.ن این گفت و گو در سایت زنان نیوز


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/1/20 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک