سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

نخستین خبر قلمدونی به روش چهار بلوک یا " قالی ایرانی :

رحیم پورازغدی در همایش " سلام فاطمه":

انسانیت زن در الگوی شرقی و غربی جایگاهی ندارد/ زن در نگاه اسلامی تک بعدی نیست

رحیم پور ازغدی گفت: در الگوی شرقی و غربی انسانیت زن جایگاهی ندارد و نگاه به او صرفا جنسی است اما در الگوی زن انقلابی مسلمان زن از نگاه اسلامی تک بعدی نیست و به خانواده، اجتماع، اقتصاد و سیاست حساس است.

  همایش سلام فاطمه

   


امروز همزمان با سالروز شهادت شهید مریم فراهانیان، عارف و مجاهد دوران هشت سال دفاع مقدس ، رحیم پور ازغدی در همایش "سلام فاطمه" که در تالار آبگینه تهران برگزار شد به تبیین الگوی زن مسلمان که در کلام مقام معظم رهبری در مقابل دو الگوی زن شرقی و غربی بیان شده است، پرداخت.

در این همایش ده ها بانوی فرهیخته و محجبه بسیجی از سراسر کشور، 13 مرداد روز "بسیج جامعه زنان" را با تجلیل از سیره و روش زندگی شهدای زن که بنابر فرمایش مقام معظم رهبری " الگوی سوم " زنان جهان هستند، گرامی داشتند.

اصلانی در همایش سلام فاطمه

ابتدای مراسم "مینو اصلانی" رئیس بسیج جامعه زنان کشور ضمن خوش آمد گویی به حضار و گرامی داشت یاد و خاطر شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه بانوان مجاهد و شهید گفت : جامعه زنان ایران، بیش از 7 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج جامعه زنان، بیش از 7 میلیون عضو در سراسر کشور دارد، تأکید کرد: باید فعالیت بسیج زنان به شکلی باشد که خود گویایی جایگاه بسیج در بین مردم بوده و نیاز به تبلیغ و معرفی نباشد.

اصلانی با اشاره به حضور خوب بانوان ایرانی در عرصه های مختلف، افزود:‌ برعهده گرفتن مسئولیت های خطیر و بزرگ توسط بسیجیان نشان از فداکار بودن آنها است.

دقایقی بعد از شروع برنامه ورود بانوان به سالن ادامه داشت به طوری که مجری چند بار با ذکر صلوات، حضار را تشویق به بازکردن فضا برای تازه واردین کرد.

تالار آبگینه، در همان ساعات اولیه شروع مراسم با حضور بانوان محجبه صحنه ظهور و بروز عفاف و حجاب و کارآمدی زن مسلمان ایرانی بود .

یکی از مسئولین نواحی مقاومت تهران بزرگ به خبرنگار طنین یاس گفت: بانوان انگیزه زیادی برای حضور در این همایش داشتند با این وجود تعداد زیادی از بسیجیان موفق به دریافت کارت دعوت نشدند.

فضای سالن با تصاویر و بنرهایی از شهدای زن جهان اسلام، رنگ مجاهدت زن مسلمان گرفته بود. شهدایی چون ، مروه شروینی، راشل کوری، بنت الهدا صدر و مریم فرهانیان، نسرین افضل و ناهید فاتحی کرجو...

همایش سلام فاطمه

در همایش " سلام فاطمه" که به همت معاونت فرهنگی سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد از کتاب " الگوی سوم" تألیف "‌سعید خو محمدی خیرآبادی" و ترانه " یاس نبی" که همزمان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی اجرا شده بود، رونمایی شد.

" الگوی سوم " عنوانی است که در پیام مقام معظم رهبری به نخستین کنگره هفت هزار شهید زن به " شهدای زن " داده شده است.

در ادامه مراسم "حسن رحیم پور ازغدی" عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تبیین الگوی زن مسلمان که در کلام مقام معظم رهبری در مقابل دو الگوی زن شرقی و غربی بیان شده است پرداخت.

وی گفت: توقع اسلام از زن معاصر در برابر الگوهای شرقی و غربی تبعیت از الگوی سه زن مسلمان همچون؛ حضرت خدیجه(س)، حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) است.

این کارشناس دینی، با بیان اینکه تاریخ اسلام مذکر نیست تصریح کرد: در قرآن کریم نیز زنان و مردان در کنار هم مسئول خوانده شدند و زنان در تاریخ اسلام نقش به سزایی داشتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به نگاه تک بعدی و جنسی الگوی شرقی به زن اظهار کرد: در الگوی غربی نیز به بهانه تبدیل زن به یک الگوی فعال از وی می‌خواهند از خانواده دست بکشد، برهنه شود و همچون مردان رفتار کند.


رحیم پور ازغدی در همایش سلام فاطمه

پور ازغدی با بیان اینکه در این دو الگو انسانیت زن جایگاهی ندارد و نگاه به زن صرفا جنسی است گفت: اما در الگوی زن انقلابی مسلمان، بانوان با افتخار به جنسیت خود را در قالب اخلاق با حجاب اسلامی نشان می‌دهند چرا که زن در نگاه اسلامی تک بعدی نیست و به خانواده، اجتماع، اقتصاد و سیاست حساس است.

وی ادامه داد: خداوند مرد را طوری آفریده است که مسئول ایجاد ثروت و حامی قدرتمند برای زن باشد ولی از لحاظ عاطفی معلول و نیازمند به محبت همسر خود است چرا که زن تجلی رحمت خداست و زنان در بعد رحمت نسبت به مردان به خدا نزدیک تر هستند.

وی گفت: زنانی که ادای مردان را در می آورند در حقیقت معیار انسانی را مردانه پذیرفته اند؛ یعنی آنقدر انسان هستیم که مرد هستیم!

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، زن را در الگوی سوم که زن مجاهد انقلابی مسلمان است به دور از احساس شرمندگی بابت جنسیت خود معرفی کرد و گفت: جنسیت برای زن مسلمان به دلیل نگاه مادی به عقده تبدیل نشده است بلکه بر حسب نگاه توحیدی یک موقعیت است که باید از آن به بهترین نحو استفاده کند.

ازغدی در ادامه با بیان اینکه امروز زن بسیجی باید برای جهانی شدن تلاش کند، ادامه داد: جریانات مدرن امروزی و فمنیستی در غالب یک دفاع اکادمیک بحث فروپاشی خانواده و برهنه شدن زن را دنبال می کنند که در حقیقت زن مجاهد انتقلابی مسلمان، از آن جلوگیر ی کرده است .

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93/5/13 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک