سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

  هفته گذشته رئیس جمهوری برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرد، این      سفر با اقبال عمومی روبه رو بوده و توجه خاصی به بیانات نماینده ایران اسلامی شده که به حول و قوه الهی و به همت گروه دیپلماسی کشور، این سفر از توسعه و تعاملات با اروپا و غرب پیشرفت رو به جلو داشته است  .


به قلم  مریم صفاران، دانشجوی دکترا حقوق بین الملل


مریم صفاران



 در دومین سفر رییس جمهور منتخب ملت ایران به نیویورک برای حضور در سازمان ملل که در آستانه سفر با رهبر فرزانه انقلاب دیدار و گفت وگو و رهبر معظم انقلاب برای ایشان دعا و آرزوی موفقیت کردند. بر این اساس هفته گذشته دکتر حسن روحانی برای دومین بار در یکسال اخیر به منظور شرکت در مجمع  عمومی سازمان ملل متحد که شصت و نهمین دوره از مجمع عمومی را آغاز کرده به نیویرک سفر کردند.

این سفر با اقبال عمومی روبرو بوده و توجه خاصی به بیانات نماینده ایران اسلامی شده که به حول و قوه الهی و به همت گروه دیپلماسی کشور، این سفر از توسعه و تعاملات با اروپا و غرب پیشرفت روبه جلو داشته است.

یکی از مهم ترین سخنان رییس جمهور منتخب، خطرات جهانی گروه تروریستی داعش که به حق یکی از مخوف ترین گروه تروریستی سالهای اخیر است پرداخته که البته در مناسبات گذشته هم تذکری به حامیان تروریست داده بود.

 دکتر حسن روحانی غرب را در تولد و ظهور و حضور داعش مقصر دانسته و گفت اشتباهات راهبردی دیروز غرب، خطرات امروز را به دنبال دارد.

آنچه که امروز افراط گرای خطری برای همه جهان است فکر و اندیشه غلط غرب بوده است که امروز مجبور به تغییر در سیاستها می باشند. نماینده ایران اسلامی با عزت نفس و اقتدار و سر بلندی از ملتی سخن گفت که جنگ ها و ترورهای بی رحمانه غرب و عوامل غرب را تجربه کرده است.

رییس جمهور کشورمان از حقوق هسته ای و حقوق همه جانبه و به حق و پایدار ملت ایران دفاع و حراست نموده و مناسبات بین المللی را با شیوه های فنی دیپلماسی به خوبی مدیریت کردند. که البته این اقتدار نشان از یک قدرت درون کشوری نهفته است مثل قدرت معنوی، نظامی و دفاعی و بازدارنده های فلق و ظفر و.....و حمایت های ملت ایران.

در این سفر 10 روزه رییس جمهور ایران اسلامی در چهارمین اجلاس سران کشورهای ساحل خزر به دیدار و گفت وگو نشستند که البته از توسعه و تعاملات چشمگیری بر خوردار بوده است با توجه به اینکه ایران و روسیه به دلایل مشترک و در عین حال دیدگاه های مشترک فراوانی که در دریای خزر (دریای صلح ودوستی) و تحولات جهانی دارند. به این باور رسیدند که فرصت گسترش روابط در ابعاد مختلف فراهم است.

در یک نگاه خردمندانه و البته غیر مستقیم اقتصادی به دلیل شاهراهی بودن ایران به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور همکاری های اقتصادی، مالی، پولی با روسیه از مذاکره به قرار داد منتهی شود و در نهایت این مناسبات و دیدار های سران اجلاس و رییس جمهور دو کشور نشان از جهشی دارد که دو کشور بزرگ و همسایه برای اغاز یک توسعه پایدار و روابط گرم برخوردار باشند. در نتیجه این دیدار ها با خرسندی و صمیمیت و با آرزوی موفقیت برای یکدیگر پایان یافت.

انتهای پیام/غ



نوشته شده در تاریخ شنبه 93/7/12 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک