سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام در گفت وگو با طنین یاس:

استفاده بی رویه از لوازم آرایش از عوامل بیماری زا پوستی در زنان/از بین رفتن نشاط پوست با مصرف سیگار

دکتر محمد دولتی

 



رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام با بیان اینکه زنانی که سیگار مصرف می کنند نشاط و شادابی پوست خود را از بین می برند، گفت: استفاده بی رویه از لوازم آرایش از عوامل بیماری زا پوستی در زنان به شمار می رود.

دکتر محمد دولتی رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در خصوص عوارض مصرف سیگار و قلیان در افراد خصوصاً زنان، اظهار داشت: افرادی که سیگار مصرف می کنند 10 سال زودتر از سن واقعی پیرتر می رسند؛ این مسئله از نظر پزشکی به اثبات رسیده است.

از بین رفتن نشاط پوست با مصرف سیگار

وی افزود: از نوک زبان تا نوک انگشتان سرطانی نیست که با سیگار ارتباط نداشته باشد، زنانی که سیگار مصرف می کنند نشاط و شادابی پوست خود را از بین می برند؛ آسیب های مصرف قلیان از سیگار بیشتر است.

رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام، بیان کرد: هر سرطانی را که نام ببریم با سیگار در ارتباط است ضمن اینکه این مسئله بار مالی سنگینی را به دولت و خود افراد وارد می کند؛ اگر دولتی بتواند سیگار را ریشه کن و یا مصرف آن را به حداقل برساند، بودجه وزارت بهداشت دست نخورده خواهند ماند.

استفاده بی رویه از لوازم آرایش از عوامل بیماری زا پوستی در زنان

وی استفاده بی رویه از لوازم آرایش را یکی دیگر از عوامل بیماری زا پوستی در زنان دانست و افزود: متأسفانه آمار استفاده از لوازم آرایش در کشور ما بالاست و نمی توان آن را از زنان جدا کرد، زیبایی امری پسندیده است، جوانی یکی از بهترین زیبایی های خدادادی است از این رو هیچ ضرورتی ندارد فرد جوان آرایش کند.

وی افزود: به زنان و دختران توصیه می کنیم در مواقع خاص و ضرورت از لوازم آرایش استفاده کنند همچنین این لوازم را از مراکز معتیر خریداری کنند؛ خرید لوازم آرایش از دست فروشان خطرناک است چرا که اغلب این لوازم ها به صورت قاچاق وارد کشور می شود و از کیفیت لازم برخوردار نیست.

دولتی تصریح کرد: بسیاری از زنان و دختران هزینه های گزافی را صرف خرید لوازم آرایش می کنند، متأسفانه وزارت بهداشت هیچ نظارتی بر قیمت گذاری لوازم آرایش ندارد، این در حالی است که وزارت بهداشت باید بر لوازم آرایش قیمت گذاری کند.

تبلیغات درمان بیماری های پوست و زیبایی در شبکه  های ماهواره ای دروغی بیش نیست

رییس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام در خصوص تبلیغات ماهواره ای بر درمان بیماری های پوستی و معرفی کرم های متعدد، بیان کرد: تبلیغات درمان بیماری های پوست و زیبایی در شبکه  های ماهواره ای دروغی بیش نیست.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار طنین یاس مبنی بر اینکه بسیاری از آرایشگاه های زنانه اقدام به پاکسازی پوست و خالکوبی و انواع  تاتو می کنند، آیا این افرد صلاحیت این کار را دارند، بیان کرد: این کار بسیار خطرناک است بسیاری از این خالکوبی ها و تاتوها افراد را دچار بیماری های پوستی و عفونتی کرده است، ایدز، هپاتیت، سیل و میکروب های عفونی از این طریق انتقال پیدا کرده است؛ افراد برای از بین بردن تاتو و خالکوبی باید به افراد متخصص و در محیط کاملا بهداشتی و ضدعفونی شده، مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93/7/22 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک