سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

نگاهی به بسیج زنان از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی  

انقلاب، روح کرامت را بر هویت زن در عصر جاهلیت نوین دمید 

قلمدون: امام خمینی(ره) جایگاه زن را تبیین کرد. او را به اصل و هویتش برگرداند و این بار زنان را برای بهره برداری از ظرفیت های انسانی به ودیعه گذاشته شده در وجودشان بسیج کرد و این بسیج سازمان یافته زنان بود که مادران، همسران شهید و جانباز را الگو کرد و در کنار این بزرگواران شهدای زن، جانبازان زن، مدافعان اسلام و انقلاب و وطن شکل گرفتند  .


بسیج و زنان  


 

در واقع بعد از ورود اسلام به عربستان و بعد از آن گسترش این دین الهی در اقصی نقاط جهان که در نگاهی اختصاصی تر می توان گفت: "جهان اسلام" دریچه نگاه به زن دچار تحولی اساسی شد که در سبک زندگی خود زنان و جایگاه آنان تغییرات اساسی به وجود آورد. تا جایی که زن را از موجود فرورفته در یک قالب خارج کرد و او را قاب کرد. قابی که ظرف وجودی اش سازنده خمیرمایه جامعه شد از این تحول که در نخستین انقلاب اسلامی جهان -بعثت- صورت گرفت، زنان در تمام امور فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... ظرفیت وجودی خود را بسیج کردند و وارد میدان عمل شدند. بسیجیانی بزرگ و موفق؛ مثلا در امور اقتصادی، جهاد مالی و حمایتی" حضرت خدیجه" در بحث دفاع از اسلام و آرمان های آن"سمیه" در دفاع از ولایت و سیانت از خانواده حضرت فاطمه (س) و در آگاه سازی و بصیرت افزایی زنان عاشورای به ویژه حضرت زینب(س) ... 

انقلاب اسلامی ایران به عنوان دومین انقلاب اسلامی که شاید به طور منحصربه فردی در عصر بازگشت به جاهلیت نوین دوران طاغوت  صورت گرفت، پدیده ای است که در تمام جهات از انقلاب اسلامی پیامبر(ص) تأسی کرده است. در دوران طاغوت هم زنان شبیه اوضاع زنان دوران جاهلیت را داشتند. زنان رقاص و خواننده و هنرپیشگان مبتذل در عرصه سینما، عنوان حضور هنری یافته بودند! زنان فروشنده و تبلیغ گران تلویزیونی در امر اقتصادی گام می زدند! زنان اشراف در فحشا فرو رفته و دختران و زنان فقیر فرومایه ترین کارها را برای ارتزاق انجام می دادند ... و خود فروشی بیداد می کرد.

بار دیگر پیام آور انقلاب و اسلام ایران "امام خمینی" (ره) جایگاه زن را تبیین کرد او را به اصل و هویتش برگرداند و این بار زنان را برای بهره برداری از ظرفیت های انسانی به ودیعه گذاشته شده در وجودشان بسیج کرد و این بسیج سازمان یافته زنان بود که مادران شهید، خواهران، همسران شهید و جانباز را الگو کرد و در کنار این بزرگواران شهدای زن، جانبازان زن ، مدافعان اسلام و انقلاب و وطن شکل گرفتند. 

زنان با بسیجی که روح افکار نبوی را داشت با رهبری امام خمینی(ره) حال به جایی رسیده اند که در تمام عرصه های علمی، هنری، پزشکی، دفاعی، هنرهای نوین و ... با صلابت گام برمی دارد و اعضای آن خود را رهروان فاطمی و زینبی می دانند. 

اتنهای پیام/ت 

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93/9/3 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک