سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

بنابر گفته اکثر کارشناسان و پژوهشگران مسائل اجتماعی، برنامه های ماهواره در تزلزل بنیان خانواده نقش بسیار مهمی دارند. به واقع باید گفت: برنامه های ماهواره ای دستگاه تبلیغاتی غرب برای رواج نباید های فرهنگی است که با تغییر در نگرش دینی، فرهنگی و اجتماعی افراد، آنها را به عناصری سست عنصر و غریبه با فرهنگ ملی و مذهبی خود تبدیل می کند.

کانون خانواده، مرجع تربیت، پرورش و تعالی ابعاد مختلف وجودی یک فرد است، هدف قرار گرفتن بنیان خانواده از سوی شبکه های ماهواره ای، صرفا بر اساس اتفاق و حدس گمان صورت نگرفته است بلکه در پس این نوع حرکت های ضد فرهنگی، اتاق های فکر، برنامه ریزی های کارشناسی شده و نیازسنجی و مخاطب شناسی های بسیار دقیقی صورت گرفته است.

خانواده قرانی

خانواه در میدان بزرگ جنگ نرم مهم ترین جبهه غرب برای دستیافتن به اهداف شوم خود است چرا که نظام، قوت، آینده مقتدر یک جامعه از ابعاد سلامت، علم، نیروهای مسلح و ...به نسل پویا، متفکر و در عین حال غیرتمند به مسائل مذهبی و ملی، وابستگی دارد که این نسل در کانون خانواده و در آغوش مادران و با مدیریت پدران بزرگ می شوند.

آنها به خوبی می دانند که خانواده مولد و مروج فرهنگی ملی و نهادینه کننده آموزه های اسلامی در جامعه است و تقویت بنیان های فکری، فرهنگی، اعتقادی خانواده ها، پایه های ثبات و پویایی فرهنگ کشور را تقویت می کند، از این رو این نهاد مبارک و آسمانی را مورد هدف قرار داده اند تا جایی که متأسفانه امروزه شاهد سونامی از هم پاشیدگی کانون خانواده های نوپا و حتی کانون خانواده زن و شوهرهایی هستیم که سال هاست در کنار یکدگیر زندگی می کنند!

برنامه های ماهواره ای در شناختی دقیق، دو عنصر زن و مرد یعنی تشکیل دهنده یک خانواده را با دو نقش همسری و مادری از تکالیف و وظایف خود دور می کند تا جایی که نقش های ثانویه وابسته به این دو یعنی مادری و پدری را نیز از شأن و مرتبت می اندازند!

در این زمان تیر نهایی را بر پیکره خانواده  وارد عمل کرده و با رد تشکیل خانواده، فرزند را مسبب تمام محدودیت ها و زندگی زناشویی را غل و زنجیر در گردن زن و مرد نشان می دهند و بر طبل ازدواج سفید می کوبند.

ازدواج سفید، در شرایط کنونی آخرین مرحله از فروپاشی بیان خانواده است که متأسفانه در کشور ما هم شیوع یافته است. همخانگی زن و مرد که در اکثر مواقع بدون خبطه شرعی با تمام مناسبات زناشویی صورت می گیرد، علاوه بر ایجاد فحشا، از بین بردن قبح روسپیگری در شرایطی منجر به تولد کودکان زنازاده و افزایش سقط جنین می شود!

اکنون که ماهواره مسیر انحطاط و ابتذال برخی از افراد را در جامعه نه تنها هموار بلکه فرش قرمز کرده است، شبکه های اجتماعی راحت تر و بدون گذران وقت زیاد بعد از ماهواره به عنوان ویران کنندگان بنیان خانواده مشغول به فعالیت هستند.

گویی این دو مکمل یکدیگر در راستای تضعیف ارزش های اسلامی، فرهنگ بومی و تنزل اخلاق در روابط بین زن و مرد به ویژه جوانان فعالیت می کنند. به نحوی که چنان افکار دو جنس را درگیر مسائل خارج از محدود خانواده می کنند که بر روابط عاطفی و خصوصی بین زن و شوهر نیز تأثیر می گذارند.

بیشتر مراجعه کنندگان به مشاوران یا حتی دادگاه های خانواده را زن و شوهرهای جوانی تشکیل می دهند که یا از طریق شبکه های اینترنتی با هم آشنا شده یا حضور در شبکه های اجتماعی سرآغاز اختلافات آنها است.

ایجاد بحران های عاطفی در فضای مجازی نخست با این سؤال که آیا از همسرت راضی هستی یا نه؟ در زوج به وجود می آید، چرا که عدم آموزش و آگاهی زن و مرد جوان برای حفظ حرارت و گرمی ارتباط ،چون روزهای اولیه زندگی این شبه را در آنها ایجاد می کند که دیگر چون گذشته مورد توجه و علاقه همسرم قرار ندارم و این جرقه، آتش بدبینی و نارضایتی در افراد را به وجود می آورد.

بازار نارضایتی جنسی زن و مرد از یکدیگر چنان گرم است که گویی روانشناسان متمسک به فرهنگ غربی هیچ دلیلی جز عدم ارضاء نیازهای جنسی زن و شوهر را نمی توانند دلیل بیش از 80 درصد طلاق ها بدانند. پس از این طریق می توان نتیجه گرفت که

1.     حق با برنامه های ماهواره ایست که بیشتر تبلیغات خود را صرف معرفی قرص ها و داروهای تقویت کننده میل جنسی و یا چیزی در این ردیف قرار می دهند؛ آنها زودتر از ما متوجه شده اند که مردم ایران فقط از ضعف جنسی رنج می برند.

2.     مسائلی مانند اعتیاد، عدم سازگاری فرهنگی، فقر و ضعف اقتصادی، تجمل گرایی و عدم درک طرفین از هم و دخالت های نادرست دیگران و .. و ... هیچ کدام در زندگی افراد چنان به اندازه مسئله جنسی در از بین رفتن کانون خانواده مهم نیست!

وقتی این صحبت ها و این فرمایشات با آمار و ارقام تخلی در زمینه عدم رضایت جنسی از سوی برخی از مشاوران و جامعه شناسان دائم تکرار می شود، درست قضیه بیماری ملای مکتب با این صحبت دانش آموزانش که " آملا حالت خیلی بده ، آملا رنگت پریده" پیش می آید و به طور ناخودآگاه زوجین در نخستین دلایل طلاق خود از عدم رضایت جنسی نام می برند در حالی که وقتی دو نفر قدرت درک و هم صحبتی با هم ندارند و یا در فقر اقتصادی زیاد عنان زندگی از دستشان در رفته است چگونه می توانند " آرام جان" یکدیگر باشند!!

از این رو، کم رنگ شدن روابط عاطفی و صمیمیت بین زوجین و نیاز آنها برای داشتن یک گوش شنوا، به سمت دوستی های مجازی در شبکه های اجتماعی می برد و این دوست که اکثرا از جنس مخالف انتخاب می شود، ابتدا در قالب سنگ صبور بعد دلسوز و در مراحل بعدی یک معتمد چنان به زندگی آنها نزدیک می شود که در قالب یک عشق مجازی وارد حریم خصوصی زن و مرد شده و کانون خانواده آنها را ویران می کند.

اگر بنابر دلایلی که بیشتر وضعیت اقتصادی بانوان، داشتن فرزند، مسائل فرهنگی و خانوادگی است زن نتواند یا نخواهد که از همسر خود جدا شود به صورت طلاق عاطفی زندگی را می گذرانند! طلاقی که در آن طرفین به خاطر عدم اعتماد و رضایت از زندگی مشترک زیر یک سقف اما بصورت جدا زندگی می کنند.

این مسائل در جامعه سنتی از قدیم الایام بود و در همه جوامع دیده می شود اما اکنون آمار طلاق به مراتب بیشتر از ده های گذشته شده است و مهم ترین دلیل آن تغییر فرهنگ و از بین رفتن برخی از باید های زندگی به ویژه زندگی زناشویی است که در این تغییر و تحول برنامه های ماهواره ای بیشترین نقش را برعهده دارند چرا که رسانه بازوی قدرمتندی برای اجرای برنامه های فرهنگی کشورها در جوامع دیگر است.

نمی توان جلوی ورود فن آوری ها و محصولات فن آوری مانند ماهواره و  اینترنت و محصولات آنها شبکه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی را گرفت، اما با آگاهی بخشی از پیامده های برنامه های ماهواره، چرایی و چگونگی حضور در شبکه های اجتماعی و نیز مشاوره های قبل از ازدواج و تداوم آن تا 5 سال اول زندگی از مهم ترین راهکارهای حفظ کانون خانواده ها است.

راه حل این مسائل و دغدغه های اجتماعی، تمسک جستن به روش های غربی و مشاوره های غیر بومی نیست، مشاورها و راهکارهای روانشناسی غربی با نحوه زندگی و خواست زن و مرد شرقی به ویژه ایرانی – مسلمان هم خوانی ندارد.

راه حل مؤثر تعمیق ارتباط با کارشناسان دینی و معرفی آموزه های اسلامی در خصوص مسائل مهم زندگی به ویژه آموزه های ارتباط بین زن و شوهر و والدین با فرزندان، است. با مراجعه به مراجع دینی و فرهنگ اسلامی و الگو گرفتن از این ارزش ها می توانیم بهترین نحوه برخورد و حل مشکلات را در خانواده ها داشته باشیم زیرا تا زمانی که بهره گیری از متون دینی، جای خود را به ماهواره ها بدهد، این گونه خطرها ما را تهدید می کند، باید طوری برنامه ریزی کرد که به جای اینکه خانواده ها کانون توجه و مرکز حملات برنامه های  ضدفرهنگی دشمن قرار بگیرند، کانون خانواده خط مقدم مبارزه با تهاجمات جنگ نرم باشد جایی که دشمن را با بصیرت و ایمان زمین گیر کند.

انتهای پیام/ت 



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/11/5 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک