سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
گزارشی از سرود همدلی و اقتدار پایتخت ایران در یوم الله 22 بهمن

حجت تمام / تهرانی ها خواستار توافق هسته ای با حفظ عزت ملی شدند

تهران، همچون 1000 شهر و شهرستان ایران، امروز در سالروز سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صحنه شور و شعور میلیونی پایتخت نشینان بود. مردم تهران با شعارهایی کوبنده و ضد استکباری و استعماری با حمایت از تیم مذاکره کننده خواستار توافقی یک مرحله ای با حفظ عزت و اقتدار ملی شدند.
22 بهمن

 امسال هم با گذشت سی و شش سال از بهار پیروزی انقلاب اسلامی این پدیده شگرف و نقطه عطف تاریخ ایران کهن، مردم غیور، سرافراز و همیشه در صحنه ایران از زن و مرد، پیر و جوان، با شور و اشتیاقی مثال زدنی در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت کردند.

تهران، پایتخت کشور اسلامی و انقلابی ایران، قلب تپنده پیکره استکبارستیزی منطقه خارومیانه نیز شاهد حضور میلیونی مردمی بود که در جشن سی و هفتمین سالگرد پیروزی اسلام بر کفر، مظلوم بر ظالم، حکومت اسلامی بر حکومت ستمشاهی شرکت کرده بودند و بار دیگر اتحاد، اقتدار، استقلال، آزادی و آزادگی خود را به رخ جهانیان کشیدند.


مسیر راهپیمایی مردم تهران، مملو از جمعیتی بود که فجر پیروزی انقلاب اسلامی را فرصتی برای پاسخ دندان شکن به تهدیدات دشمنان اسلام و انقلاب کرده بودند و همدل و یکصدا خواستار رفع تحریم ها با حفظ عزت و اقتدار ملی کشور  شدند.

نکته قابل تأمل در راهپیمایی 22 بهمن امسال، شعارهای کوبنده تر مردم علیه آمریکا، انگلیس و اسرائیل بود که با مشت های گره کرده آتش خشم شان را از دو رویی، نفاق و دشمنی این مدعیان ابرقدرتنما در پشت میزهای مذاکرات هسته ای نشان دادند.

گزنیه های روی میز مردم تهران و سراسر ایران، برای دشمنان قسم خورده انقلاب؛ حمایت از ولایت، استقامت و شهامت، مذاکره با حفظ اقتدار و عزت بود. گزینه هایی که پشت مردان مذاکره کننده ایران را برای رسیدن به اهداف عالی و حفظ حقوق ملت، مستحکم تر می کند.

مردم همیشه در صحنه تهران از ساعت 9:00 صبح از مسیرهای ده‌گانه به سوی میدان آزادی حرکت کردند در حالی که آسمان نیز بارش رحمت را بر قدوم آنها نثار کرده بود.

مهسا شالچی،  در حالی که فرزند خردسالش را در آغوش گرفته بود، گفت: حضور در راهپیمایی امسال علاوه بر اینکه وظیفه ملی و دینی ماست، لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری است تا به جهان نشان دهیم که ما برای رفع تحریم پای میزمذاکره ننشسته ایم بلکه خواهان رسیدن به حق خود هستیم و در این زمینه خواهان توافق دو مرحله ای و بد نیستیم.

شالچی با نشان دادن فرزندش ادامه داد: همانطور که پدران و براردان و مادران ما خون دادند تا این انقلاب به ما برسد ما نیز خون می دهیم تا انقلابی مقتدر و کشوری پیشرفته را میراث فرزندانمان کنیم.

در کنار نمایشگاه دستاوردهای هوا فضای ایران جمعی در حال گرفتن عکس های یادگاری با ماکت‌هایی از ماهواره‌برهای سفیر و سیمرغ هستند، علی رضا کردبچه که پرچم لبیک یا رسول الله در دست داشت در پاسخ به این سؤال که چرا در راهپیمایی بیست و دوم بهمن، شرکت کرده است، گفت: با خانواده در این راهپیمایی شرکت کرده ام تا یک بار دیگر خشم و انزجار خود را از توهین کنندگان به پیامبر اسلام، اعلام کنم و همچنین فرزندانم یاد بگیرند که در هر شرایطی باید پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب اسلامی باشند.

وی ادامه داد: ما ملتی هستیم که علاوه بر عشق و علاقه قلبی به پیامبر اسلام و خاندان مطهرش، با پرتاب ماهواره به آسمان، نام شریف ایشان را در فضا نیز طنین انداز کرده ایم و این قدرت علمی و افتخار ملی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

در طول مسیر راهپیمایی هنرمندان با اجرای قطعات حماسی فضایی انقلابی و شادی را ایجاد کرده بودند، ساره حبیبی در کنار غرفه موزیک هوا و فضای سپاه پاسدارن گفت: امسال با وجود مشغله کاری زیاد در راهپیمایی 22 بهمن، شرکت کردم تا فرزند نوجوانم را در مسیر حمایت از انقلاب اسلامی همراهی کنم.

وی با بیان اینکه کارگر بخش خصوصی است، افزود: حضور اقشار مختلف مردم با درآمدهای متفاوت اقتصادی، نشان دهنده این است که فشار اقتصادی و ترحیم های غیرانسانی کشورهای غربی، ذره ای از عشق و علاقه ما به انقلاب اسلامی و آرمان های آن که یکی از مهم ترین شان اقتدار علمی کشور و دست یابی به انرژی هسته ای است کم نکرده است.

وی ادامه داد: وظیفه ما حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی است و وظیفه این تیم هم حفظ شأن و عزت ملت ایران است، ملت ایران اگر با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارد؛ اجازه نمی دهد که کسی سد راه استقلال و پیشرفت آن بشود و ملتی بزرگ را شرمنده خون شهدای خود کند.

چهره شاداب و امیدوار نوجوانان، جوانان در کنار قامت خمیده پیرمردان و پیرزنان از جلوه های ویژه این راهپیمایی بود. دستان لرزانی که در دستان محکم جوانان مسیر راهپیمایی را طی می کرد، گام های جوان نسل های سوم و چهارم انقلاب را هدایت و راهنمایی می کرد.

کودکان با در دست داشتن بادکنک های زیبای سه رنگ از پرچم کشورمان، با نقش پرچم ایران بر روی صورت خود، در کلاس راهپیمایی 22 بهمن، مشق اتحاد، دشمن ستیزی، مطالبه گری و کوبیدن خشم خو بر سر دشمن را یاد می گرفتند.

زهرا شادمنش، در مورد علت حضور خود گفت: آمده ام تا بگویم: اگرچه دخترم اما سرباز آقا – رهبر معظم انقلاب- هستم و هر زمان که ایشان دستور دهند از جان خود نیز می گذرم.

این دانش آموز کلاس هفتم  در حالی که ماکت پهبباد آرکیو 170 ایران را در دست داشت، گفت: ما از آمریکا نمی ترسیم چرا که امام خمینی (ره) فرموده اند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، می بینید که هواپیمایی جاسوسی پیشرفته شان نیز در دستان همه ما است و من می خواهم آن را به عنوان اسباب بازی به برادرزاده خود بدهم.

بازار عکاسی موبایلی در طول مسیر راهپیمایی داغ داغ بود، عکس های سلفی، یادگاری های خانوادگی و دوستانه در با ژست های انقلابی ثبت می شد.

 شیرین نجار در کنار تابلو عکسی که لحظه ورود امام خمینی (ره) به کشور را نشان می داد، بعد از گرفتن عکس سلفی، گفت: به عشق پیامبر(ص) و امام خمینی(ره) به راهپیمایی آمده ام تا جواب بی حرمتی به پیامبر اسلام(ص) را بدهم و به عنوان یک نوجوان دانش آموز به جهانیان نشان دهم، ما ایرانی ها خشم خود را نه به پیامبران دیگر ادیان که فقط به دشمنان خدا با آتش زدن پرچم شان نشان می دهیم و خواستار نابودی همه دشمنان خدا هستیم.  

این دختر دانش آموز گفت: تمام کسانی که خون انسان های بی گناه را می ریزند، دشمن خدا هستند در صدر این لیست جهنمی آمریکا، اسرائیل، انگلیس و فرزندان آنها یعنی داعش و سایر گروه های تروریتسی قرار دارند.

هوای تهران به مدد باران، پاک و نشاط آور بود و در این بین مردم، وضعیت استان خوزستان را فراموش نکرده بودند. گروهی که پلاکارد حامیان محیط زیست را در دست داشتند با ماسک و شال های سفید رنگ به نحوی با مردم خوزستان اعلام همدردی می کردند، از مرد جوانی علت این حرکت را جویا شدم و فقط به دست نوشته ای اشاره کرد که رویش نوشته بود: «دولت به یاری مردم خوزستان بشتابد.»

حمل مسجد النبی و  صحنه به آتش کشیده شدن پرچم انگلیس، اسرائیل و آمریکا، حمل صورتک هایی از اوباما به شکل گرگ، حمل تابوت داعش و ... از لحظاتی بود که شور و شعف انقلابی را در مردم صدچندان می کرد و صدای الله اکبر میلیونی مردم تهران در فضای شهر طنین انداز می شد.

میترا خسروبیک، با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی 22 بهمن امری الهی و در نزد خدا دارای اجر و پاداش است، گفت: خداوند در آیات سوره توبه می فرماید: هیچ حرکت دسته جمعی که کفار را عصبانی کند، صورت نمی گیرد مگر اینکه برای آن، پاداش عمل صالح ثبت می شود.

وی ادامه داد: اجر الهی هم دنیوی است و هم اخروی و معنوی، پاداش دنیوی راهپیمایی 22 بهمن برای ملت ما حفظ انقلاب و آرمان ها، دستاوردهای آن با عزت و شرف و اقتدار است و اجر اخروی و معنوی آن رضایت خدا و رسول خدا از امت اسلامی است.

وی مهم ترین پیام ملت ایران برای دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی را اعلام آمادگی ایرانیان برای دفاع از انقلاب و حقوق بر حق خود تا پای جان دانست و گفت: در این مسیر همه به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا،  سربازانی جان بر کف هستیم.

انتهای پیام/ *- غ



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/11/22 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک