سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
طبل بدآواز آمریکایی، بدست آمانو کوبیده می شود

آمانو و بازدید از مراکز نظامی ایران پروتکل الحاقی

بازرسی از مراکز نظامی ایران، مطلقا ممنوع؛ نه مدیریت شده!

کلمه "مطلقاً " مقام معظم رهبری در اجازه ندادن برای نظارت بر حریم امنیتی و دفاعی کشور، از منظر ماهیت فریبکارانه و دورویی طرف مقابل ما به خصوص آمریکایی‌ها جای تأمل دارد.

به قلم منیره غلامی توکلی


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، از قدیم گفته اند زیر کَت مَست را اگر بگیری " بدمَستی" می کند، مصداق رفتارها و صحبت های تهدیدآمیز سردسته کشورهای 1+5 آمریکا در قبال لبخندهای دیپلماتیک مذاکره کنندگان ایرانی و سعه صدر ملت بزرگ و ارتش غیور ایران زمین همین ضرب المثل است و باز خدا پدر قدیمی ها را بیامرزد که از قدیم خط را دست ما داده اند که «سگ زرد برادر شغال است» این را هم از گزارشات مسبوق به سابقه بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و صحبت های اخیر «یوکیا آمانو» مدیر کل این آژانش می توان فهمید. او هم که می خواهد از غافله خبرسازی و هوچی گری های هسته ای عقب نیفتد در آخرین فرمایشات! خود که بیش از اظهاراتی متناقض نبوده است، گفته که توافق هسته‌ای به کارشناسان آژانس، حق دسترسی و بازدید سرزده به سایت‌های نظامی ایران را می‌دهد و ایران باید دسترسی این نهاد دیده‌بان هسته‌ای به تأسیسات نظامی‌اش را بپذیرد!

البته بنابر گفته "آمانو" این بازرسی ها بر اساس امضاء و تصویب « پروتکل الحاقی» از سوی ایران، صورت می گیرد که تاریخ آن به پاییز سال 1382 و به جریان توافق « سعدآباد» بین وزرای امور خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان با «حسن روحانی» که آن روزها سمت مذاکره کننده ارشد اتمی کشور و دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی را داشت، برمی گردد. البته این پروتکل قبل از تصویب شدن در مجلس به صورت داوطلبانه به اجرا گذاشته شد و بعد از عهدشکنی های مکرر این سه کشور نسبت به تعهداتشان و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت، مجلس، دولت را ملزم به توقف اجرای داوطلبانه این "پروتکل الحاقی" کرد اما شاهد هستیم در چند روز اخیر بار دیگر فیل جناب آقای " آمانو" یاد هندوستان کرده و دم از آن پروتکل می زند و حق بازرسی سرزده از مراکز نظامی ما را بر خود فرض می داند؛ غافل از اینکه علاء الدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، آب پاکی را بر دستان این جناب ریخته و گفته است: (مجلس هفتم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را تصویب کرده و این مصوبه همچنان به قوت خود باقی و اگر طرف مقابل دبه در یباورد ماه م دبه می کنیم!) به قولی دست بالای دست بسیار است.

با توجه به دستور توقف "پروتکل الحاقی" توسط مجلس شورای اسلامی، اظهارات دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی غیرقانونی است و از ایشان توقع می رود، مرد قانون باشد که در این صورت هم باید منتظر تصویب این پروتکل در مجلس شورای اسلامی باشد که این هم قضیه یادآور(خواب شتر و پنبه دانه ) است.

چرا که نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این خصوص معتقد است هیچ اظهار نظر یا توافقی در خصوص دسترسی بازرس به مراکز نظامی ایران قابلیت اجرایی ندارد و مطرح کردن چنین مواردی نه تنها به انحراف کشیدن مذاکرات که اصلا ربطی به مذاکرات هسته ای ندارد و آرزوی اطلاع از آنچه که در مراکز نظامی ایران وجود دارد و توانمندی های ما آرزویی است که دشمنان ملت ایران به گور خواهند برد.

البته نباید فراموش کرد که سیاست " انحرافیسم" کشورهای غربی در خصوص مسائل مهم آنجا که ره به جایی نمی برند، حقه ای قدیمی است که در مسائل مختلف دیده شده است و گویی قصد دارند از آب گل آلود ماهی تر و تازه بگیرند.

مدیر کل آژانس گفته است: «در بسیاری از کشورهای دیگر ما گاه به گاه، هنگامی که دلایل کافی داریم، درخواست دسترسی به سایت‌های نظامی را مطرح می‌کنیم. چرا برای ایران اینطور نباشد؟ اگر ما برای دسترسی، دلیل داشته باشیم این کار را انجام می‌دهیم و ایران اصولاً باید آن را بپذیرد.»

البته جواب چراهای آقای دبیرکل آژانس از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها داده شده است، اگر چه نرود میخ آهنین در سنگ اما باز هم نظر به اینکه تکرار تنها راه یادگیری " کودن" هاست، می گوییم که از نظر رهبر فرزانه و مقتدر ایران اسلامی، بازرسی از مراکز نظامی کشورمان جزء خطوط قرمز کشورمان است، ایشان صراحتا فرموده اند: (مطلقاً نباید اجازه داده شود که به بهانه‌ نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذ کنند و مسئولین نظامی کشور نیز به هیچ وجه اجازه ندارند که به بهانه‌ نظارت و بازرسی، بیگانگان را به این حریم راه دهند یا توسعه‌ دفاعی کشور را متوقف کنند.) و این سخنان خط قرمز تیم مذاکره کننده ایران است و چه خوب است که به یاد داشته باشند در این سخنان از قید " مطلقاً" استفاده شده و در فید مطلق اما و اگر و شاید و مدیریت شده و نشده وجود ندارد.

کلمه "مطلقاً " مقام معظم رهبری در اجازه ندادن برای نظارت بر حریم امنیتی و دفاعی کشور، از منظر ماهیت فریبکارانه و دورویی طرف مقابل ما به خصوص آمریکایی‌ها جای تأمل دارد، چرا که بنابر گفته های معظم له نباید در این توافق نامه از عبارت‌های مبهم، دوپهلو و قابل تفسیر استفاده شود که طرف غربی با استفاده از واژه های تفسیربردار اهداف و مقاصد خود را  دنبال کند و این در حالی است که کلمه " مدیریت" شده برای بازرسی های آژانس از مراکز نظامی ما درست شفاف سازی نشده و کاملا مبهم است و حتی با گفته ها و نظرات قبلی خود گروه مذاکره کننده ایرانی در تناقض است.

آنجایی که از سویی تیم مذاکره‌کننده ما به صراحت می‌گوید به هیچ عنوان نظارت و بازرسی از مراکز نظامی را نمی‌پذیریم اما از سویی دیگر نظارت و بازرسی‌های مدیریت شده‌ای را مطرح می‌کنند!! که نفوذ به درون سیستم اطلاعاتی و امنیتی حاصل نشود و اعلام می‌کنند که ما اجازه نخواهیم داد که طرف مقابل چنین کاری انجام دهند؛ اما در مقابل مشاهده می‌کنیم قبل از اینکه چنین تفاهمی به پایان برسد و مورد امضا قرار بگیرد غربی‌ها با صراحت از دسترسی به مراکز نظامی ایران سخن به زبان می‌آورند و تصریح می‌کنند در صورت به نتیجه رسیدن توافق،آژانس این امکان را پیدا می‌کند که از سایت‌ها و مراکز نظامی ایران بازدید کند و آنها را مورد سرکشی قرار دهد.

عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده ایرانی در واکنش به این اظهارات دبیرکل آژانس بین ا لمللی انرژی اتمی، در سخنانی تلویحاً ادعاهای " آمانو" را تأیید کرده و گفته است: (دسترسی به مراکز غیرهسته ای که شامل مراکز نظامی هم می تواند باشد، طبق پروتکل الحاقی شرایط خاص خود را دارد. برای نمونه برداری های محیطی در یک دسترسی مدیریت شده است و این با آنچه در یک بازرسی یا بازدید از مراکز نظامی یا بازدید از یک مرکزی در ذهنمان هست که بیشتر یک مشاهده میدانی است، کاملا تفاوت دارد.)

چیزی که باید به آن توجه داشت و هرگز از یاد نبرد(سیاست دوگانه، فریبکارانه و عهدشکنانه غرب) در برخورد با موضوعات مختلف به ویژه موضوع هسته ای ایران است و این جای هر گونه اعتماد را از ما می گیرد و حال سؤال اینجاست با این پرونده سیاه طرف غربی، تیم مذاکره کننده ما از چه در وارد شده است که آنها جرأت بکاربردن لفظ " اعتمادسازی" را برای ما به کار می برند؟! استفاده از کلماتی که بار مثبت دارد برای رسیدن به اهداف منفی و مخرب یکی از سیاست های دوگانه غرب است، از کشورهایی که دولتمردان آن جز دشمنی و فریبکاری علیه ملت ایران چیزی در سر ندارند چه افکاری جز به سلطه علمی و نظامی و ... به قولی ( از کوزه همان تراود که در اوست) و اینجاست که نباید فریب خورد و اعتماد کرد.

نباید فراموش کرد، مذاکره در شبح تهدید نه تنها پیروزی به دنبال ندارد که حتی عزت شکن هم است چرا که بازرسی خارجی از پادگان های نظامی به معنی اشغال سرزمین و تسلط بر تمام اسرار و رازهای دفاعی ماست، خوب است به یاد داشته باشیم که در تاریخ هر گاه از مراکز نظامی کشورها بازدید شد و رازهایشان برملا گشت، جنگی درگرفت و نمونه آن بازرسی از عراق و ویتنام و شروع جنگ در این کشورها است ...

سردار حسین سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در موضع گیری مقتدرانه 16 اردیبهشت امسال گفت ضمن تأکید بر اینکه تیم مذاکره کننده نباید هیچ گونه توافقی که ذره‌ای به عزت و باورهای اصیل ملت ایران می‌زند، داشته باشد، گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی حامل یک امانت الهی و بار عزت، کرامت، حیثیت و استقلال یک ملت است و به آنها توصیه می‌کنیم با آرامش، وقار و اعتماد به نفس و تکیه بر یک قدرت عظیم و بی‌پایان که ملت ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اندوخته‌اند در مذاکرات حاضر شوند.

سردار سلامی با بیان اینکه توصیه ما به تیم هسته‌ای این است که اگر آمریکا مجددا با ادبیات ارعاب،‌تهدید و تحقیر در مذاکرات به دنبال برتری‌طلبی سیاسی بود، میدان مذاکرات را ترک کند، گفت: آنها این قضیه را به ما بسپارند تا در فضای تهدید با آنها تعیین تکلیف کنیم و کار را ادامه دهیم.
یکی از مواردی که می تواند فضا و شبح تهدید را در افکار و سخنان تیم مذاکره کننده غربی، پیاده سازی کند همین بازرسی از مراکز نظامی است که تا به حال از سوی سران کشورهای مذاکره کننده به ویژه آمریکا ادعا می شده است و حال کار به جایی رسیده که " آمانو" گستاخانه ایران را ملزم به پذیرش این بازدیدها می داند و این سخنان مهر تأییدی است بر اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی یک سازمان مستقل نبوده و در مورد ایران، نقش سربازی کهنه کاری را دارد که در میدان غرب علیه ما می جنگد و با وجهه قانونی بخشیدن به خواسته های زیاده طلبانه این گروه در پی رسانیدن غرب به اهداف شوم خود علیه ایران است.

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 94/2/28 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک