سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 

 

آیت الله !

 

 

تاریخ همیشه تکرار شدنی است

هشدار به آیت‌الله هاشمی؛ از سرنوشت برخی خواص صدر اسلام عبرت بگیرید

در طول تاریخ اسلام همواره برخی از خواص و رجال سیاسی دیده می‌شوند که تحت تاثیر خانواده خود دست به اقداماتی زدند که نه تنها چیزی جز بد نامی برایشان به ارمغان نیاورد، بلکه شاید سوابق روشن و مبارزاتی آنها را نیز خدشه‌دار نموده است. از جمله افرادی که در صدر اسلام دچار این معضل شده اند می‌توان به "زبیر بن عوام" اشاره کرد، کسی که جزو اولین مسلمانان بود و همواره در رکاب رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) بوده و در بسیاری از جنگ‌ها و غزوات شرکت داشته است و به همین دلیل پیامبر اکرم(ص) در مناسبت‌های مختلف از وی تمجید کرده است اما همین زبیر که حتی بعد از رحلت نبی مکرم اسلام نیز با امام علی(ع) بیعت می‌کند بعدها بواسطه نفوذ و تاثیر فرزند ناخلفش عبدا... به قدری دچار انحراف شد که به مخالفت با خلیفه و امام زمان خویش امیرالمومنین(ع) و حتی برپا نمودن جنگ جمل علیه ایشان دست زد. حضرت علی (ع) نیز درباره زبیر می‌فرماید: «زبیر تا زمانی که فرزند بدیُمنش بزرگ نشده بود، از ما به حساب می آمد"»......

 

 البته باید دانست تاثیر و نفوذ منفی خانواده رجال و خواص جامعه اسلامی منحصر در دوران صدر اسلام نبود و در اعصار و ادوار مختلف تاریخی رد پای چنین رویه‌ای قابل مشاهده است و طبیعتاً دوران پس انقلاب اسلامی ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اخیراً و پس از برخورد قاطعانه قوه قضاییه با مهدی هاشمی فرزند آیت ا... هاشمی رفسنجانی، شاهد توهین های مکرر وابستگان ایشان و علی الخصوص اعضای خانواده ایشان به نظام اسلامی و قوه محترم قضاییه بودیم که البته با وجود اینکه اطرافیان این خانوده مدعی هستند که این نامه‌ها و بیانیه‌های توهین آمیز به قلم خانواده ایشان مخصوصاً عفت مرعشی مادر مهدی هاشمی است اما کارشناسان معتقدند که این نامه ها توسط برخی فعالان فتنه 88 و مجرمان امنیتی نوشته شده است.

"عفت مرعشی" که قبلاً نیز سابقه فتنه‌انگیزی و تهمت زدن به دستگاه‌ها و نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 88 را در کارنامه خود دارد و در اولین واکنش به موضوع محاکمه پسرش، حکم دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران را «پدرسوخته بازی» نامیده بود در جدید ترین بیانیه خود با حمله به سخنگوی قوه قضاییه این قوه را متهم به تخلفات فراوان و همچنین بی‌عدالتی در بررسی پرونده مهدی هاشمی می‌کند، این در حالیست که مدتی پیش رئیس اسبق قوه قضاییه از قصد خانواده هاشمی و حتی شخص آیت ا... برای اعمال نفوذ در پرونده فائزه هاشمی در سال های دور خبر می‌دهد .

حال باید به خانواده هاشمی که اتفاقاً پس از اینکه فرزندشان راهی زندان شد بیانیه ای مبنی بر سکوت در برابر حکم قوه قضاییه داده بودند یادآور شد که آیا بهتر نیست در دورانی که خبرهای جرائم فرزندتان حتی در زندان به گوش می رسد (ماجرای کشف موبایل و سکه از مهدی هاشمی) به جای توهین و تهمت‌های بی‌پایه و اساس به مسئولان خدوم دستگاه قضا، سکوت اختیار کرده و شرمنده شهیدانی باشید که فرزندان این خانواده با لگدمال کردن خون پاکشان همواره قدم در راه فتنه انگیزی و انجام اعمال غیر قانونی و همچنین سوءاستفاده از جایگاه خود نموده اند؟

در پایان به آیت ا... هاشمی توصیه می شود از سرنوشت افرادی همچون زبیر در صدر اسلام که علیرغم سوابق درخشان مبارزاتی فراوان در سنین بالا گرفتار انحرافات فرزند خود شده و از امام و مولای خود جدا شدند و حتی در برابر او قرار گرفته اند عبرت گرفته و در عوض امثال زهیر را الگوی خود قرار دهد که در مسیر دین و حق از خانواده خود گذشت و در روز عاشورا به حضرت سیدالشهدا(ع) پیوست.

این مطلب در سایت خبری تحلیلی طنین یاس نیز قابل رویت است.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 94/6/14 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک