سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

«اذ اخذ ربک من بنی آدم من ظهورهم ذریتهم و اشهدهم علی انفسهم الست بربکم قالوا بلی شهدنا، ان تقولوا یوم القیمه انّا کنّا عن هذا غافلین» (سوره اعراف، آیات 172 تا 174)

متذکر باش هنگامی که پروردگارت از پشت بنی‏آدم ذریه آنها را برگرفت و آن‏ها را بر خویش گواه ساخت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند چرا بر این امر گواهیم (این پیمان به خاطر این انجام شد) که روز قیامت نگوئید ما از این موضوع (توحید و خداپرستی) غفلت کردیم و همچنین نگوئید پدران ما قبل از ما مشرک بودند و ما نسل بعدی هستیم (که طبعاً پیرو آنان خواهیم بود) آیا ما را بر آنچه عناصر باطل انجام دادند عذاب می‏کنی و چنین آیات خود را تقصیل می‏دهیم و بیا‌ن می‏کنیم شاید به سوی حق باز گردند.

 

حج


لَبیک اَللهُمَ لَبیِک ...

 ماه ذی الحجه، ماه تجدید پیمان روز اَلست، ماه زیارت خانه خدا، ماه زیبایی ترنم لَبیک اَللهُمَ لَبیِک است. ذی‌الحجه ماهی که فرزندان آدم(ع)، ابراهیم صفت، سعی در جبران هبوط او دارند و مشق بندگی از نو می‌نویسند.

ذی‌الحجه، قرن‌هاست که در یک زمان، یک مکان امتحان بین‌المللی عَبد بودن را از مدعیان آن می‌گیرد، ماه ذی‌الحجه فراخوان عمومی خدای محمد(ص) برای رمی جمرات است، ماه ذی‌الحجه ماه خود خود خداست، آنجا که در هفت مرتبه، سعی و تلاش حاجیان، هفت آسمان غبطه خور خاک صفا و  مروه می‌کند.

گویی هنوز زَمزَم به جوشش خداجویی زن و مرد مسلمان از دل خاک می‌جوشد و صفای دل و باطن آنها را در خود تجلی می‌دهد.

...و اکنون ذی الحجه است و کاش در خانه قلب خود خدا را مهمان کرده باشیم و  هر گفتار  و کردارمان «اللهم لبیک» باشد که شاعر زیبا گفت که : « معبود تویی کعبه و بت‌خانه بهانه»

در جایی خوانده بودم که انسان‌ها تا زمانی که در دنیا کنار هم هستند، خاطره می‌سازند و زمانی که از هم جدا شدند با خاطرات خود دلخوشند و به راستی یکی از زیباترین خاطرات هر انسان در کنار همنوعان خود، لحظه تولد اوست! لحظه‌ای که در کنار خانه خدا روحش چون نخستین روز پاک و بی‌آلایش در جمعی به وسعت خانه خدا، متولد می‌شود در حالی که  لحظه تولد معنوی میلیون‌ها نفر را به نظاره نشسته است.


اما به راستی برای اینکه بزرگ‌ترین سفر زیارتی یک مسلمان که شاید تا پایان عمر یک بار بتواند مستطیع آن شود، به بهترین صورت ممکن انجام پذیرد و بعد از بازگشت به وطن نیز همچنان پاکی خود را حفظ کرده باشد، چگونه باید انجام پذیرد و چه نکاتی را باید بعد و قبل از سفر رعایت کند.

شاخص حجاج امام زمان(عج) و در زمان غیبت ولی فقیه باشد

معصومه شکری، کارشناس مذهبی در  این خصوص معتقد است که هر فرد باید ماه‌ها بلکه سال‌ها قبل از اینکه مشرف به حج شود در خود آمادگی این تحول بزرگ روحی – معنوی را ایجاد کند.

وی با تأکید بر اینکه زیارت هر  حجاج زمانی به واقع می‌پیوندد که در این راستا خود را با شاخصی به نام امام زمان(عج) هماهنگ کند و چون امام معصوم در زمان ما غایب هستند باید خود را با شاخص نائب ایشان ولی فقیه، هماهنگ سازد.

این کارشناس مذهبی گفت: رسیدن به کمال از اهداف اصلی خلقت بشر است و خداوند برای نائل شدن به این هدف بزرگ برای انسان زمان‌ها و مکان‌هایی را در نظر گرفته است که یکی از بهترین زمان‌ها و مکان‌ها ذی‌الحجه و مکه است امام برای ورود به چنین سرزمینی در چنین زمان مبارکی نیاز است، فرد خود را با مشارطه، مراقبه، محاسبه تزکیه نفس، دوری از حرام خدا و ادای حق‌الناس و حق‌الله آماده بهره‌برداری معنوی سازد.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 94/6/19 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک