سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

پنج شنبه هفته گذشته در مراسی که در مشهد مقدس با حضور 1800 نفر از نخبگان و فرهیختگان بسیج برگزار شده بود، همسر دیپلمات شهید غضنفر رکن‌آبادی به همراه دخترش میهمان مجلس بودند و چند دقیقه‌ای در وصف این شهید بزرگوار سخنان را گفتند.

به هر حال وقتی به این صفات و ویژگی‌های شهدا نگاه می‌کنم، بیش از پیش متأسف می‌شوم که چرا در حافظت و مراقبت نه حتی شناخت و قدرشناسی از این بزرگواران در زمان قید حیات بودنشان کوتاهی کرده و می‌کنیم و چرا اگر قدر حیات آنها را ندانستیم در برابر نبودنشان نیز گاهاً برخی بی تفاوت بوده یا در قبال از دست دادن این ذخیره‌های ملی از حقوق فردی و خانوادگی این بزرگواران که همان حقوق ملت ایران نیز هست، کوتاهی می کنیم!!

دیپلمات شهید غضنفر رکن آبادی

اما آنچه خانم "حاج علی گل" در وصف همسر شهیدش گفت:  صحبت درباره شهیدی که یک لحظه از عمر خود را هدر نداد کار ساده‌ای نیست.

وی ادامه داد: دوران بلوغ شهید رکن‌آبادی مصادف با تشکیل بسیج مستضعفین بود و ایشان از همان ابتدا در بسیج محله عضویت عادی و سپس عضوفعال بسیج شدند.

همسر شهید رکن‌آبادی با اشاره سه دوره ماموریت وی در سوریه و لبنان گفت: دو دوره از ماموریت شهید در لبنان و یک دوره آن در سوریه بوده است، در ابتدای ورود، اولین کاری که می کردند این بود که خانواده‌های ایرانی اعم از کارمندان، خانواده های مقیم، تجار، دانشجویان را جمع کرده و پایگاه‌های بسیج خواهران، برادران، دانشجویان و حتی زنان خانه‌دار تشکیل می‌دادند.

حاج علی گل ادامه داد: از جمله کارهای ایشان در لبنان ایجاد ارتباط با طوایف و جمعیت‌های لبنانی چون حزب‌اله، حزب امل و سنی‌ها و شیعه‌ها و مسیحیان بود.  به طوری که در اولین ماه ورودشان به لبنان بیش از 1700 ملاقات انجام دادند که بنابر قول کارمندان محلی سفارت ایران قبلا هیچ سابقه‌ای نداشته است.

همسر شهید رکن‌آبادی ادامه داد: سرکشی و دیدار با خانواده شهدای لبنانی و رفع مشکلات آنها از جمله مهم‌ترین کار شهید بود، همچنین برگزاری اردوهای شبانه روزی برای کارکنان سفارت و کارگزاران و خانواده‌های آنان در ایجاد روابط حسنه بینشان بسیار موثر بود.

وی با بیان اینکه، این شهید دیپلماتی بود که همیشه بسیجی بودن در وجودش  تفوق داشت، گفت: شهادت آرزوی او بود و آن را در هر قنوت نمازش از خدا می‌خواست.

حاج علی گل در ادامه با اشاره به انفجار شدید دو سال پیش در سفارت ایران در لبنان گفت: مدیریت ایشان بعد از انفجار، لبنانی‌ها را انگشت به دهان کرد، آنها فکر می‌کردند با این اتفاق حداقل یک ماه سفارت تعطیل شود اما وقتی بعد از دو ساعت از انفجار با شهید صحبت کردند، گفته بود که حالم خوب است ولی ای کاش از شهدا بودم.

همسر شهید رکن آبادی از دیگر اقدامات شهید رکن‌آبادی بعد از انفجار در سفارت را تشکیل جلسه قبول تسلیت با شرکت مسئولین لبنان به ویژه رئیس جمهور لبنان بر شمرد و گفت: در کنار این اقدامات شهید رکن‌آبادی در امر بازسازی مناطق جنگی لبنان در کنار شهید شاطری فعالیت گسترده داشت.

وی به فعالیت های علمی وی اشاره کرد و اظهار داشت: تشکیل جلسات علمی مباحثه ای در جهت پیش‌برد اهداف انقلاب با جوانان نخبه، اساتید دانشگاه‌ها، دانشمندان و احزاب از دیگر اقدامات ایشان بود که به دلیل تسلط خوبشان به زبان عربی بسیار تاثیر گذار بود.

حاج علی گل ، بیان کرد: شهید رکن‌آبادی، همچون خیل عظیم شهدا در هر سنگری مردانه و با همت و عزم آهنین حضور یافت؛ در زمان جنگ تحمیلی در دفاع از حریم ارضی ایران و بعد آن درعرصه علم آموزی مدارج علمی را با موفقیت به پایان رسانید تا بتواند در جبهه دیپلماسی از کیان سیاسی کشور دفاع کند و دشمنان و مستکبران را از نفوذ به مرزهای سیاسی کشور ناامید کند.

وی با بیان اینکه، شهید رکن‌آبادی دیپلماتی بود که همیشه بسیجی بودن در وجودش تفوق داشت، گفت: نگاه تیزبینش همواره به مقام معظم رهبری و ولایت بود و با ذکاوت و حساسیت ویژه‌ای منویات ایشان را اجرا می‌کرد.

همسرشهید رکن‌آبادی ادامه داد: خدمات ارزشمند شهید رکن‌آبادی در سوریه و لبنان مدنظر همه گروه‌ها و حتی مردم عادی است و این محبوبیت به خاطر تواضع و فروتنی بی‌حد و اندازه‌اش بود.

حاج علی گل ادامه داد: در دوره فعالیتش در محدوده روابط دیپلماتیک نمی‌گنجید و ساعات اداری برایش معنا نداشت و شب و روزش را به حل مشکلات مردم می‌گذراند خواه مردم مظلوم جنوب لبنان، خواه دانشجوی هموطن یا آوارگان سوری و ...

وی توجه به خانواده را از ویژگی‌های شهید رکن‌آبادی دانست و گفت: وی اهمیت فوق العاده‌ای برای امورات خانواده  قائل بود و نه تنها خانواده که هر کسی در حل مشکل به ایشان مراجعه می کرد تا حل شدن آن آرام و قرار نداشت.

همسر شهید رکن‌آبادی گفت: شهادت آرزوی دیرینه شهید رکن‌آبادی بود و ان را در هر قنوت نمازش از خدا می‌خواست و در منا در حالی که به گفته همراهانش مجال نجات جان خود را داشت به نجات جان دیگر حجاج همت گمارد و به شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در اربعین به میهن بازگشت.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 94/9/29 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک