سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

مهندسی انتخابات از آن سوی مرزها مصداق نفوذ است/دست رد زدن به سینه دشمن با تشکیل مجلس انقلابی

هفتم اسفند امسال 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر در کل کشور واجد شرایط برای رأی دادن در انتخابات دهمین مجلس شورای اسلامی و پنجمین مجلس خبرگان رهبری هستند؛ این آمار نسبت به انتخابات ریاست جمهوری که 24 خرداد سال 92 برگزار شد 4.431.842 افزایش داشته است.

در طول 32 دوره برگزاری انتخابات در ایران که 11 مورد آن انتخابات ریاست جمهوری، 9دوره آن انتخابات مجلس شورای اسلامی و 4 دوره آن مجلس خبرگان رهبری و 4 دوره آن شورای‌های اسلامی است، از نظر میزان مشارکت مردمی در انتخابات؛ همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی در 10 و 11 فرودین سال 58 با اکثریت مطلق 98 درصد مردم؛ انتتخابات ریاست جمهوری دهم در 22 خرداد سال 1388با مشارکت 84 درصد مردم؛ انتخابات ریاست جمهوری هفتم در 2 خرداد سال 76 با مشارکت 79درصدی واجدین شرایط، انتخابات خبرگان رهبری اول 19 آذر 1361 با 77 درصد مشارکت مردمی و همه‌پرسی قانون اساسی در 11 و 12 آذر سال 1358با 75 درصد شرکت واجدین شرایط و در نهایت ریاست جمهوری یازدهم در 24 خرداد 1392 با مشارکت 72/70  مردمی، در رأس جدول برگزاری همه‌پرسی‌ها قرار دارند.

امسال نیز با برگزاری انتخابات همزمان یازدهمین مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری، جدول 32 ستونه برگزاری همه‌پرسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی به 34 ستون تبدیل می‌شود، البته نه به همین راحتی بلکه در انتخابات امسال شاهد وجود برخی از فراز و نشیب‌های سیاسی و حتی اقتصادی هم هستیم. از حماسه ثبت‌نام داوطلبین مجالس ! تا فشار بیشتر برخی از چهره‌ها برای تأیید صلاحیت شدن، رونمایی از حضور مفسدین اقتصادی در تبلیغات انتخابات و شعارهایی بی نظیری که تا حال شنیده نشده است!

اما در این میان تمرکز دشمن در زیر سؤال بردن انتخابات به جای جلوگیری از برگزاری انتخابات و شرکت مردم، روی دیگر سکه رفتار خصمانه دشمن با نظام جهوری اسلامی است. در این طرح شاهد ‌تخریب چهره شورای نگهبان توسط  آنها، ترک شعار رسانه‌‌‌های بیگانه برای شرکت نکردن مردم در انتخابات و تلاش سازمان یافته و مستقیم برخی از شبکه‌های معاند برای تخریب برخی از چهره‌های وفادار به انقلاب و یا حمایت از برخی دیگر! هستیم.

این موارد عینت یافتن نفوذ در جریان انتخابات است، نفوذی که قطعا یک شبه چون مهمان ناخوانده از ره نرسیده بلکه در زمان‌های مقتضی درها را برای خود باز کرده است، نفوذی که از فردی تا جریانی قطعاً آب حیات، پیش از فتنه 88 خورده است.

وقتی نفوذ با فتنه 88 برای انجام کودتای رنگی، چشم در چشم ملت شد، آنجا بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشمندان، خواص هشدار دادند و راه چاره را بصیرت افزایی معرفی کردند. بصیرتی که باید در این دوره از انتخابات به خوبی از آن بهره برد.

باید توجه داشت که در انتخابات امسال، بصیرت باید در دو اصل متمرکز شود اول؛ «اصل شرکت در انتخابات» و دوم؛ «درست انتخاب کردن و رأی به نامزدهای اصلح» در به وجود آوردن اصل اول که همان بصیرت داشتن برای  حضور در انتخابات که حفظ اعتبار کشور است، مقام معظم رهبری 19 دی سال جاری در دیدار با مردم قم، فرمودند«همه در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانی‌که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور بیایند». این یعنی اهمیت حضور حداکثری که خواب دشمن را در کم رنگ نشان دادن مردم در حمایت از کشور و نظام به کابوس حماسه‌ای دیگر تبدیل می‌کند، حماسه‌ای که اینبار هر رأی مشابه سربازی برای دفاع از امنیت مرزهای سیاسی و مدیریت کلان کشور است.

برای محقق کردن اصل دوم با گوش جان شنیدن سخنان مقام معظم رهبری باید پیش رفت، آنجا چگونگی حضور مؤثر و مفید مردم برای انقلاب را تشریح کردند: « مردم با حضور همه جانبه و آگاهانه و همراه با بصیرت و دانایی در انتخابات، درست عکس خواست دشمن عمل کنند.» باید با انتخاب درست و آگاهانه، خط بطلان بر نقشه‌های شوم دشمن با رمز عکس خواست آنها عمل کشید.

اما آنچه در این حماسه سیاسی مردم که به تعیبر رهبر انقلاب اسلامی « طبیعت آن چون نفس تازه به ملت» است باید مورد توجه قرار گیرد، این است که بدانیم راه چاره در درست انتخاب کردن و ناکام گذاشتن دشمن در گرد و غبار انتخاباتی که به راه انداخته، توجه به لیست‌های احزاب گوناگون و سبقه حامیان آنهاست. چیزی که از آن می‌توان تحت عنوان « منطق لیستی رای دادن» نام برد.

رهبر انقلاب در این زمنیه نه امروز که از سال‌های پیش بدین گونه عمل می‌کردند؛ دو سال پیش ایشان هنگام رأی دادن در چهارمین دوره انتخابات شوراها فرمودند: «من به 31 نفر برای شورای شهر رأی دادم. البتّه بعضی از این حضرات را از نزدیک می شناختم، بعضی را هم نمی شناختم، لکن اعتماد کردم به همین فهرست هایی که پیشنهاد می کنند و می دهند.».

 این اولین باری بود که معظم له، راه درست برای استفاده از تمام حق رأی را، «اعتماد به فهرست» اعلام کردند و امسال نیز در 19 دی ماه در دیدار با مردم قم فرمودند:« البته شناخت کاملِ یکایک نامزدها، واقعاً دشوار است اما می‌توان با دقت در سوابق و مواضعِ کسانی که فهرست‌ها و لیست‌های انتخاباتی را ارائه می‌کنند، درباره‌ی لیست‌ها تصمیم گرفت. اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست‌ها، مؤمن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می‌توان به لیست آنها درباره‌ی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.»

انقلاب برای ماندگاری نیاز به آرامش دارد و این آرامش در پس انتخاب افرادی مورد اعتماد و متکی به نفس است، کسانی که به دنبال به دست آوردن دل آمریکا و اعتماد به بیگانگان است، نه تنها باعث تزلزل آرمان های انقلابی و ماندگاری آنها می شوند بله آرامش را از درون جامعه برده و امنیت را در تمامی ابعاد آن دستخوش ناامنی می‌کنند.

این یک حقیقت است که با ورود افرادی مؤمن، انقلابی و معتقد به خط امام به مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو اصل ماندگاری انقلاب و آرامش و سکینه ملت فراهم خواهد شد. زیرا مجلسی که مرعوب بیگانه نباشد؛ مسیر صدور انقلاب اسلامی را هموار می‌سازد و این اصل ماندگاری انقلاب اسلامی در دل و جان صاحبان آن یعنی ملت ایران و دلباختگان آن یعنی مردم مسلمان جهان است، از طرفی دیگر مجلس مقتدر و انقلابی در زمان‌های بحرانی با عزت و قدرت از حقوق به حق مردم دفاع کرده و باعث آرامش در جامعه می‌شود.

در میان واجدین شرایط قطعا حضور اولی‌ها هم فرصت است و هم تهدید، فرصت برای اینکه در بزرگترین آزمون بلوغ سیاسی خود شرکت کرده‌اند و یک رأی آنها می‌تواند مسیر مدیریت کشور را تقویت کند و تهدید است اگر این حضور در مسیر دیگری به تغییر نادرست مدیریت کشور انجامد.

تعداد رای اولی‌ها در هر استان چنان قابل توجه است که اصل هدایت این افراد را نباید نادیده گرفت یا به آن کم توجهی کرد، جوانانی که قطعا پختگی و شناخت یک فرد بزرگسال را ندارند و گاها در عوالم مدرسه و شرکت در آزمون علمی دانشگاه ها بسر می‌برند و یا با تماشای برخی از شبکه‌‌های ماهواره‌ای دچار شبه و بدتر از آن شناخت نادرست از وضعیت سیاسی کشور شده‌اند باید برنامه‌ریزی شده از سوی خانواده، مدارس و رسانه‌های گروهی چون صدا و سیما هدایت و راهنمایی شوند تا فرصت کم نظیر و ظرفیت بالای حضور آنها در راستای اهداف متعالی نظام و تشکیل یک مجلس در خور جمهوری اسلامی، استفاده شود.

ادامه دارد/ ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 94/12/1 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک