سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

راضیه ترکمن - نویسنده طنین یاس

اغاز  هفته بسیج  افتتاح دو هزار  هشتصد؛ پروژ عمرانی فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف کشور


رمضون

بسیج یاد  آور مردان و زنان بی ادعا است که در  زمان  لزوم،  لباس رزم بر  تن می  پوشند و جانانه هشت سال از این آب و خاک  و مام میهن  دفاع می کنند و حماسه های ماندگاری  را در اذهان و تاریخ این سرزمین حک  می کنند.
نام های  ماندگاری از فرزندان  ایران که در دامان  انقلاب اسلامی پرورش یافته  و در مکتب بسیج به تعالی و کمال رسید ه بودند  و تاب  ماندن در این دنیا را نداشتند و دفتر شهادت را امضاء کردند و  رستگار شدند؛ شهیدان  باکری ها ، همت ،  کاوه اسطوره های جاودانه فرهنگ بسیج و شهادت هستند.
 بسیج و بسیجیان ، مرد  میدان عمل هستند ؛ عرصه هایی  که مختص به زمان و مکان خاصی  نیست ! روزگاری نه چندان دور  دفاع از کشور ، مال ، جان و ناموس جلولانگاه آنها بود و زمانی با حضور در جبهه های سازندگی ایمان و قدرت حزب الله را به نمایش گذاشتند و زمانی دیگر در سنگر های تولید علم و دانشگاه  کشور اسلامی را در تولید و بهره برداری از علوم مختلف نه تنها هم گام که قافله سالار کشورهای دیگر کردند و اکنو ن نیز حضور در جبهه  اقتصادی با بر  دست داشتن پرچم اقتصاد مقاومتی  ،پیشگام تحولات تاپیر گذار در جمهوری اسلامی ایران هستند و  همانند رودخانه ای خروشان که هیچ گاه ارام  نمی نشیند با توجه به ضرورت های کشور وارد میدان عمل می شوند و همچون سال های هشت سال دفاع مقدس با تحمیل کمترین هزینه ممکن کار های نشدنی را با توکل برخدا و همت والا شدنی می کنند  تا دشمنان نظام  انگشت به دهان بمانند و در شوک  عمل کرد بسیجیان بی اعا در عرصه  های مختلف بمانند  و همچنین  اثبات کنند  که وجودشان با نظام و رهبریشان گره خورده و تا آخر بر سر آرمان های  خود  ایستاده اند .
این مردان و زنان که در اسم و عمل بسیجی هستند ولایتمداری و عشق به وطن و اسلام را   با تقدیم شهید انی  در عرصه های مختلف علمی ،تحقیقاتی  ثابت کرده اند. شهیدانی در عرصه های ملی و هسته ای و هنوز هم دفتر شهادت برای این مردان خدایی هنوز  گشوده است و هر گاه که  نظام  به این شجره طیبه اتکا  کند نتیجه و پاسخی  این اعتماد را به نحو شایسه ای   می گیرد. پ
 به هر اندازه که از انقلاب اسلامی می گذرد بسیج با  فعالیت  های مختلف خود برگ های تازه ای را از دفتر  انقلاب ورق میزند  و " ما میتوانیم"  را از قا ب شعار  بیرون  اورده و همچون سال های دفاع مقدس مردانه وارد میدان می شود.  میدانی که شاید رنگ و بوی متفاوت به خود گرفته است . میدانی که  باعث اعتلای ایران و ایرانی می شود و نام ایران را  همواره در اوج قله های دستیابی  فناوری ها و تکنولوژی های روز نگه می دارد .
بابد بدایم که تنها با روحیه و تفکر بسیجی تسخیر و دست یابی به چنین افتخاراتی میسر می باشد  و همین روحیه و تفکر  سبب شده که اکثر صاحب نظران و  مدیران ارشد  بر این باور برسند   که در تمام  سطوح مدیرتی کشور باید نوع تفکر بسیجی حاکم شود .
اثبات  این   موضوع  مؤید این نکته است که بسیج   توانسته   حتی  در انجام پروژه های اقتصادی ، عمرانی ،  با اتکا به تفکر برخواسته از  روحیه جهاد ، شهادت ، ایمان و با اعتماد به مردان بی ادعا خود، در بسط و توسعه این  اندیشه سربلند بیرون بیاید .

  امروزه بسیج  نه تنها در سطح کلان مدیریتی بلکه در جزئی ترین اموریکه مربوط به عامه مردم  می شود حضور چشم گیری دارد. در تمام حوادث  غیر مترقبه و حتی بلایی طبیعی مانند سیل زلزله و.. با  نوعی مدیریت بحرا ن که از تجربیات گذشته (دفاع مقدس ) برگرفته  است . اولین گروه های امدادی عزامی به مناطق حادثه دیده و کمک رسان به مردم نیازمند هستند . بسیجیانی که با اجین شدن ایثار در عمل و رفتارشان ملت و امت ایران را  از هر نژاد و زبان  خانواده واحد می داند و بدون چشم داشت داشته های خود را با رضای خداوند معامله می کند .  بسیج با سازماندهی نیروهای متخصص خود در اقشار مختلف توانسته  خدمات شایان ذکری  را به همنوعان خود  ارائه دهد. خدمات  درمانی و پزشکی در قالب اعزام پزشکان  متخصص به نواحی محرم و مناطق مرزی  صورت می گیرد توانسته بارقه های امید  را در روح و کالبد این مردمان بدمد  و همچنین انجام ساختن  خانه های جهت اسکان افرادی و خانواده هایی   که در بلایایی طبیعی  سر پنا خود را از دست داده اند  تنها  بخش کوچکی از این  خدمت رسانی  بسیج است   که در قالب  اقشار مختلف  صورت می گیرد  و به تقویت تفکر بسیجی و  با دید کلی تر به تقویت پایه های جمهوری اسلامی ایران کمک کند .
و  این بار بسیج  و بسیجیان  مخلص با سرلوح قرار دادن شعار دهه پیشرفت و عدالت یک بار دیگر کمر همت  رابسته و پوتین ها را به پا کرده است  و به  منا سبت اغاز  هفته بسیج  افتتاح دو هزار  هشتصد پروژ عمرانی فرهنگی و ورزشی را در مناطق مختلف با نیت  خدمت رسانی  به مردم آغاز کرده است . پروژهای که  با توجه به کاربری  های مختلف  و تنوع در انها  تلاش و اهتمام ویژه ای را می طلبید.  
اینچنین است که  ناخدا گاه   این فکر  در ذهن تداعی می شود : تنها با دید و روحیه بسیجی است که می توان در کمترین زمان  ممکن  و با سرعت و دقت بالا پروژهای مختلف  عمرانی با این وسعت   را به اغاز و به امید خدا با موفقیت به پایان رساند.
برگ های برنده و تاریخ سراسر افتخار حضور بسیجیان در عرصه های دفاع ، سازندگی، کمک رسانی و امداد مبین این حقیقت است که بسیج و تفکر بیسجی تنها راه  رسیدن به پیشرفت و آبادانی  است .که شایسته و لایق  ایران  و ایرانی  است



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/8/29 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک