سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

آخرین تیر فائزه هاشمی بر پیکره حکومت دینی/سکوت آیت الله همچنان ادامه دارد!

فئزه هاشمی رفسنجانی

«من معتقدم که حکومت‌ها به دلیل اینکه خطاهایی که دارند را به ‌پای دین می‌نویسند به دین آسیب می‌زنند و به خاطر همین ‌که دین آسیب نبیند و مردم حالت دین زدگی پیدا نکنند حکومت اگر دینی نباشد بهتر است . من خیلی با حکومت دینی به این دلیل موافق نیستم.».. «... تاثیر یک حکومت دینی است که ارزش‌های مردم را به طوری در معرض خطر قرار می دهد و آن دینی که مردم به آن باور دارند آن نیز ضعیف شده است.»

این سخنان یک بهائی، سخنان یک ضدانقلاب، سخنان یک سکولار شناخته نشده ی خارج نشین نیست؛ این جملات عین سخنرانی فائزه هاشمی رفسنجانی است که اواخر تیرماه در سرای اهل قلم و در حضور جمعی از عناصر فعال فتنه 88 گفته شده است.

گویی فائزه هاشمی نمی خواهد دست از لجاجت مغرضانه خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بردارد. اینبار دختر آیت الله نه در کسوت وکیل بند زنان بهایی زندان اوین! نه در قامت لیدر فتنه گران دی 88 با دست بندی سبز عربده کشان کف خیابان! نه بعنوان مهمان ویژه سران فرقه بهائیت! خبرساز شده بلکه با افشاگری مفتضحانه از افکار التقاطی خود، حکومت دینی را مستقیم مورد هدف قرار داده است.

فائزه هاشمی که نه در دنیای علم و نه در عرصه سیاست جایگاه ویژه و شناخته شده ای دارد، نان خود را از تنور نام و شهرت پدر در آورده و فراموش کرده است که « ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست» او که یکه تازه خاندان هاشمی رفسنجانی در توهین به ارکان نظام، آشوب طلبی، فتنه گری است، این افسارگسیختگی رفتاری و عملکردی در قبال نظام و دین را از مواضع منفعلانه پدرش گرفته و هر روز گستاخ تر از روزهای دیگر حتی بدور از مصلحت اندیشی، مصلحت رئیس تشخیص مصلحت نظام، منافقانه وارد عرصه های سیاسی می شود و درشت گویی می کند.

او که میراث خوار دولت سازندگی است وازده از خروجی این دولت که چیزی جز اشرافیت طلبی، اشرافیت گرایی، فاصله طبقاتی، دور شدن از محور عدالت و وازدگی فرهنگی نداشت، در آستانه انتخابات چون سایر ورشکستگان سیاسی به دنبال مقصری می گردد تا خبط دولت آن زمان را به گردن عنصری دیگر بیندازد و در این میان چه چیزی مظلوم تر و جلودست تر از حکومت دینی برای یک حامی بهائیت!  

فائزه هاشمی رفسنجانی، در سخنرانی خود که قصد توجیه نظرش در خصوص رد حاکمیت دینی را دارد می گوید: « نه‌تنها حاکمان ما اسلام واقعی را پیاده نکردند بلکه جامعه ما هم نسبت به دین به خاطر عملکرد حاکمیت گریزان شد.» باید از دختر رئیس دولت سازندگی پرسید: منظور شما از حاکمانی که عُرضه پیاده کردن اسلام واقعی را نداشتند، چه کسانی است؟ اینکه دولت سازندگی نتوانست یا بهتر است بگوییم در برابر اجرای قانون اساسی برگرفته از اسلام، اجرای مبانی درست حکومت داری اسلامی که اصل آن عدالت است، استقامت کرد آیا تقصیر کلیت دین و حاکمیت دینی است؟

باید از وی پرسید: بر اساس چه ادله ای حکم به دین گریزی مردم می دهد؟آیا مردم ما هر زمان که لازم بود و هست برای حمایت از اسلام، ارزش های اسلامی، نظام انقلاب اسلامی و در رأس آن ولایت مطلقه فقیه، جانانه پا به میدان نگذاشتند و در این راه از مال و جان خود نگذشتند؟ کدام عقل سلیم وجود مشکلاتی چون بدحجابی و روزه خواری در یک جامعه را تعمیم به دین گریزی مردم می دهد!

به نظر می رسد فائزه هاشمی رفسنجانی به جای ارائه آمار من در آوردی« در ماه رمضان واقعا چند درصد از جوانان ما روزه می‌گرفتند. ما در دانشگاه خودمان که بودیم از 80 نفر کارمند من و چند نفر از کارمندان روزه می‌گرفتیم. در مجموع اگر بشماریم 100 تا از 8 هزار دانشجو هم روزه بودند. بیشتر از این هم نیستند. اینها آثار حکومت دینی است. بهتر است بین مردم برود و بفهمد که مردم نه از دین بلکه فقط از کسانی که به نام دین وارد کار می شوند و برای دنیایشان کار می کنند، زده می شوند.

به هر حال اینبار هم دختر آیت الله! شمشیر علیه نظام جهوری اسلامی را با تاختن بر کلیت حاکمیت دینی، کشید و به نظر می رسد که آخرین تکه از پازل براندازی نظام را سرجای خودش قرار داده آن هم در سکوتی بهت آور از سوی اکبر هاشمی رفسنجانی که خود روزگاری از مبارزان علیه طاغوت و اینکه از مسئولان ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران است. جسارت فائزه هاشمی به جایی رسیده که حتی برای زدن نظام جمهوری اسلامی ایران، پنجه بر روی پدر کشیده و او را نیز عاملی برای دین گریزی مردم می داند!

حال باید دید اینبار نیز هاشمی رفسنجانی رئیس تشخیص مصلحت نظام و منتخب اول مردم برای خبرگان رهبری در برابر این سخنان دختر ناخلفش سکوت خود را می شکند و از او و افکار التقاطی او برائت می جوید یا اینکه باز هم معتقد است فائزه «مخلص انقلاب است که در این صورت رسوایی جبران ناپذیری برای وی رقم خواهد خورد و او را از اریکه لرزان عزت به پایین خواهد کشید. 

البته با توجه به تربیت خانوادگی و بزرگ شدن فائزه در دامن زنی که خود دارای سبقه ای مستند علیه نظام است نتیجه را می توان اینگونه پیش بینی کرد که اینبار نیز دختر چون دفعات قبل حتی در برابر موضع نچندان سخت پدر علیه خود با یک مصاحبه مطبوعاتی با خبرگزاری های شناسنامه دار ضدنظام از عملکرد و گفته خود دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 95/5/6 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک