سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

نقدی بر چاپ و تکثیر کتاب « بیوتکنولوژی به زبان ساده» 

سوء استفاده از ذهن کودکان برای تجاری سازی محصولات تراریخته
 

اخیراً چاپ کتاب «بیوتکنولوژی به زبان ساده» که ترجمه ای لغت به لغت از کتاب « مونسانتو» است آن هم با بودجه دولتی و توزیع گسترده و رایگان آن در آموزش و پرورش شهرستان های کشور اعتراضات بسیاری را به وجود آورده است.

کتاب « مونسانتو » که در آمریکا به دلایلی محتوای انحرافی جمع آوری شده و برخی آن را «شستشوی مغزی کودکان آمریکا توسط شرکت مونسانتو» نام برده‌اند؛  در ایران توسط "بهزاد قره یاضی" رئیس تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اسم دیگری و با استفاده از بودجه دولتی ترجمه و نشر یافته است.

در این مقال قبل از اینکه به بررسی روابط فرامرزی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران (IRBIC) و همچنین ارتباط مسئولان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی(ABRIL) با بنیاد صهیونیستی راکفلر بپردازیم در این مقال قصد معرفی کتاب « مونسانتو» و دلایل جمع آوری آن از جامعه آمریکا را داریم.

با توجه به اینکه تأثیرگذاری بر روی لوح پاک و ضمیر کودکان به نوعی استراتژی عملیاتی کردن برخی از خواست ها و اهداف در آینده ای نه چندان دور است از این رو به نظر می رسد که " بهزاد قره یاضی" به نوعی با برگردان کردن کتاب " مونسانتو " به زبان فارسی و توزیع رایگان آن در آموزش و پروش شهرستان ها به عنوان یکی از حامیان محصولات تراریخته به دنبال پایه ریزی و اثبات اهداف و پیش برد آن به کمک اندیشه های جوان شکل گرفته در آینده نزدیک است.

اما آنچه کتاب « مونسانتو» را در کشور آمریکا شتسشو دهنده مغزی کودکان معرفی کرده  و باعث جمع آوری آن شده است را در لغت به لغت کتاب « بیوتکنولوژی به زبان ساده« نیز می توان دید، به طوری که می توان گفت هدف این کتاب در ایران نیز شتسشوی مغز کودکان و نوجوانان و والدین آنها در خصوص استفاده از محصولات فراریخته است.

در این کتاب شاهد مواردی چون بی احترامی و زیرسؤال بردن نظریات و اندیشه های دانشمندان مخالف تراریخته می باشیم به نحوی که مخافان این موضوع را ( سم فروش ها، خارجی هایی که ما را وابسته می خواهند، دانایی ستیزها، فناوری هراس ها، حسودها، مدیران کم سواد و بی لیاقت، شرکت های عوام فریب) می نامد.

یک انسان بالغ با یک نگاه به محتوای کتاب در می یابد که نگارنده آن کاری جز تخریب چهره دانشمندان و اندیشمندان و متخصصان مخالف خود را نداشته است و مغرضانه به بدترین صورت ممکن علیه آنها تاخته و ذهن کودکانه و اندیشه معصوم کودکان را جولانگاه خود قرار داده است و این خود نوعی انحراف و خیانت به کشور است.                   

                                                                  

                                                                  

                                                                  

در این کتاب سعی شده با تصاویر مختلف از مصرف محصولات دست کاری شده ژنتیکی یا همان فراریخته ابهام زدایی شده و ثابت کند که محصولات طبیعی بسیار بی کیفیت و بدون صرفه هستند!

نکته قابل توجه بی ادبی ها و خصومت نویسنده و طراحان این کتاب از بُعد تصویری با مخالفان محصولات فراریخته است به نحوی که در کنار محصولات طبیعی از عکس مستأصل یک میمون و در بخشی دیگر افرادی را با پوششی نامرتب و قیافه ای متعجب نشان می دهد! اما در کنار محصولات فراریخته شاهد تصاویری از افرادی شاد و به قولی امروزی و باکلاس هستیم.

در این کتاب هجمه تصویری و محتوای کم نظیری در حد و اندازه های کودکانه به دانشمندان و متخصصین کشور شده است و در این راستا نه تنها سنت های فرهنگی و پوششی بلکه شخصیت افراد به تمسخر گرفته شده است.

البته تهیه این محتوا از سوی کسی که دانش آموخته بنیاد صهیونیستی راکفلر جای تعجب ندارد چرا که به نوعی خود را در کسوت تاجری – پژوهشگر و پژوهشگری وابسته به غرب اثبات کرده است و برای تجاری سازی فراریخته دست به دامان اندیشه های کودکان به عنوان خریداران آینده این محصولات شده است.

"قره یاضی" راقم بند تجاری‌سازی برنج و پنبه تراریخته در لایحه برنامه ششم است که موجی از نگرانی‌ها را در جامعه ایجاد کرده است اینک قصد دارد برای تجاری سازی این محصولات با فشار بر گلوی پژوهشگران راه ها را برای خود باز کند.

حال سوال اینجاست، آیا چنین رویکردی که نوعی سوء استفاده از دانش آموزان و والدین آنها به عنوان افرادی فاقد هر گونه موضع در برابر محصولات تراریخته هستند با شعار دولت اعتدال و امید مبنی بر رعایت اعتدال و عدالت همخوانی دارد؟

چه کسی پاسخگوی این ولنگاری علمی و باز کردن راه های نفوذ هر چه بیشتر غرب به آموزش و پرورش است؟

اما در پایان سوال همه مطبوعات و رسانه ها  از این افراد با کلاس و حامی محصولات تراریخته این است که:

* چرا 38 کشور جهان رسماً کشت تراریخته را ممنوع کردند. از جمله ( عربستان، ترکیه، پرو، آلمان، فرانسه، هلند، روسیه، سوئیس)
* چرا به صورت یک طرفه مخالفان نقد میشوند ولی هیچ برنامه رسمی ، علمی و میزگرد با حضور موافقان و مخالفان برگزار نمیشود تا به صورت علمی این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.
* چرا این محصولات به صورت مخفی در بازار فروخته می شوند. معدود کشورهایی که فروش این محصولات در کشورشان مجاز هست فروشندگان را ملزم کرده اند که رسما محصولات تراریخته را در قفسه ها و بسته بندی های کاملا مشخص ارائه کنند تا مردم در صورت تمایل از آنها خریداری کنند.
* با اینکه نیمی از برنج مصرفی کشور تراریخته است چرا وقتی درخواست میکنیم اسناد مربوط به تحقیقات انجام شده روی این محصولات ارائه شود مسئولین آن را محرمانه اعلام می کنند.

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 95/8/1 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک