سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

تکیه زدن بزرگترین ناقض حقوق بشر آسیا بر کرسی حقوق بشر سازمان ملل/ «توانمندسازی زنان» شعاری که قاتلین زنان و کودکان یمنی سر می دهند!

می گویند: «پول داشته باش، سر سبیل شاه ناقاره بزن» ! این ضرب المثل؛ حکایت عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر سازمان ملل است. عربستان با حاکمانی دیکتاتور صد ها سال است در زمینه حقوق بشر در تمامی انحاء چون زن‌بابا های داستان های اساطیری با شهروندانش رفتار می کند؛ به زنان از دریچه نگاه قرون وسطی می نگرد و هنوز با شمشیر، سر از تن عدالت جویان، مطالبه گران و منتقدانش بر می دارد!
رژیمی که به زنان از دریچه نگاه قرون وسطی می نگرد و هنوز با شمشیر، سر از تن عدالت جویان، مطالبه گران و منتقدانش بر می دارد! با شعار «توانمندسازی زنان » آن هم در تمام سطوح !! برای چندمین بار عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل می شود.چگونه عقل سلیم باور کند که عربستان و متحدانش که از 20 ماه پیش تاکنون یمن را محاصره دریایی، هوایی و زمینی کرده اند و همچنان مناطق مسکونی و مراکز غیر نظامی را بمباران می کنند و زنان و کودکان را به خاک و خون می کشند، از حقوق بشر سخن بگویند!

جالب آنجاست این کشور با کسب 152رأی از 193رأی ممکن عضو شورای به اصطلاح حقوق بشر می شود. رژیمی که در بعد حقوق بین الملل امروزه ددمنشانه ترین و بی شرمانه ترین اقدامات ضدحقوق بشری را در یمن رقم زده است!

1
روپِرت کُلویل سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ماه گذشته در کنفرانسی خبری در ژنو می گوید: از مارس 2015 تا 30 سپتامبر 2016 در یمن 4 هزار و 14 نفر از مردم کشته شده اند. به گفته وی جنگ یمن همچنین 6 هزار و 949 زخمی برجای گذاشته است.
حملات ائتلاف عربی (عربستان و متحدانش) در ماه های اوت و سپتامبر گذشته 279 کشته و 339 زخمی برجای گذاشت که اکثر آنها غیرنظامی بودند.
این تنها مورد جنگ افروزی عربستان نیست، تروریست ها در هر کجای دنیا بالاخص جهان اسلام فرزندان بلافصل عربستان هستند. بشکه های نفت عربستان سعودی برای مخارج تروریست ها مصرف می شود و مردمش در گرسنگی و فقر قرار دارند. به طوری که 39 درصد مردم عربستان در زیر خط فقر زندگی می کنند و بنابرگفته شاهزاده "ولیدبن طلال" فقر و بی کاری مانند بمب ساعتی مردم عربستان را تهدید می کند.
حمایت بی شائبه و مداخله جویانه عربستان از رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن «عبد ربه منصور هادی» و همچنین سیاست عربی – صهیونیستی عربستان برای از بین بردن دولت های شیعی دستش را تا مفرق به خون آغشته کرده است و حتی در این زمینه از تهدید و نقض حقوق کشورها با دولت های مستقل نیز دست بر نمی دارد.
تا جایی که جانشین ولیعهد سعودی، در پی گسترش روابط مصر با ایران و نصب تصاویر رهبر انقلاب اسلامی در قاهره، السیسی رییس جمهوری مصر را تهدید کرده که اگر حمایت از دمشق و رابطه با ایران دست نکشد و جزایر صنافیر و تیران را به ریاض واگذار نکند به سرنوشت حسنی مبارک مبتلا خواهد شد.
بن سلمان گفته پول برای اعراب خلیج (فارس) مثل دانه های برنج فراوان است و اگر قاهره با ریاض هماهنگ نشود، سرمایگذاری سعودی در مصر قطع شده و اقتصاد قاهره فلج و در نهایت سیسی به سرنوشت مبارک مبتلا می شود.
حادثه مسجد الحرام و منا که در واقع جنایتی عظیم در حق جهان اسلام بود، نقطه سیاه دیگری در پرونده به خاک و خون کشیدن 7هزار زائران خانه خداست که صدالبته حاکمان سعودی در این زمینه نیز تاریخی سیاه داشته و این دست مهمان کُشی ها و به خاک و خون کشیدن حریم امن الهی را بارها و بارها فی المثل در جمعه خونین حج سال 66 به نمایش گذاشته اند.
جنایتی که رژیم سعودی آن را یک اتفاق دانست و حتی از یک عذرخواهی زبانی خودداری کرده  و اینکه با سیاست زبیری در صدد ویران کردن خانه خدا هستند! و برای رسیدن به این منظور از هیچ کوشش و نشر اکاذیبی خودداری نمی کنند فی المثل بمباران فرودگاه اختصاصی شاهزادگان عربستان توسط یمن را به بمباران ناموفقی تبدیل می کنند که قصدش کعبه بوده است و در یک جنگ افروزی به دنبال این هستند که پای ایران اسلامی را به چنین کذبی باز کنند.  
آری حاکمان نوبر تخت نشسته عربستان با شُل کردن سر کیسه توانستند به مدد خودباختگی بان کی مون اسمشان را از لیست کودک کشی سازمان ملل حذف کنند!
این ها، مشتی کوچک از نمونه خروار جنایات و رفتارهای ضدحقوق بشری عربستان سعودی است که پول های نفت آن را شسته و با وقاحت تمام مجددا او را بر کسی حقوق بشر سازمان ملل می نشاند و  سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام او را هر روز گستاخ تر و همپیمانان و حامیانش را برای خونریزی جَری تر و حق به جانب تر می کند.

انتهای پیام/خ



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 95/8/10 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک