سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

قانون شکنی های علنی معاون حقوقدان رئیس جمهور/ مولاوردی در پس تحمیل رئیس جدید بر شورای فرهنگی اجتماعی زنان به دنبال چیست؟

 مولاوردی

بعد از جلسه شهریور ماه شورای فرهنگی اجتماعی زنان برای انتخاب رئیس جدید این شورا و انتخاب فردی که مورد نظر معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری نبود، ان قلت های جریان منتسب به دولت برای غیرقانونی خواندن و ابطال این انتخابات قانونی صورت گرفت. نکته حائز اهمیت در این بدعت انتخاباتی ادله هایی است که جریان مذکور برای ابطال انتخابات می آورند، چیزی که اگر آن را از سوی معاون حقوقدان ریاست جمهوری در امور زنان وخانواده عجیب نپنداریم باید نوعی سیاستزدگی برای دست اندازی به ریاست شورای فرهنگی - اجتماعی زنان برای همسو کردن این شورا با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری دانست.
                                                                  

  27 شهریور ماه امسال در جلسه ای به ریاست کبری خزعلی، انتخاباتی پُرحاشیه برای انتخاب ریاست جدید شورای فرهنگی – اجتماعی زنان برگزار شد و در آن جلسه زهرا آیت اللهی با کسب 13 رای از 14 رای موجود، به عنوان رئیس جدید این شورا برگزیده شد.

با اعلام این نتیجه که گویا بسیار با خواست جریانی منتسب به دولت در تضاد بود حاشیه سازی های معاون امور زنان ریاست جمهوری آغاز شد، حاشیه هایی که تا امروز نیز ادامه دارد و حتی رئیس جمهور در واکنشی دستور « وتوی انتخابات شورای فرهنگی – اجتماعی زنان» را صادر کرد!

مریم گایینی پور مدیر بانوان حزب موتلفه اسلامی در جلسه شورای عالی بانوان این حزب، با اعتراض به ابطال انتخابات شورای فرهنگی و اجتماعی زنان خواستار رعایت مردم سالاری دینی و بررسی این موضوع از نهاد ذیربط شد.

وی افزود: در بیست و هفتم شهریورماه سرکار خانم زهرا آیت اللهی با اکثریت آراء به سمت ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان انتخاب شدند و این در حالی بود که تمامی مراحل این انتخاب بطور شفاف و قانونی صورت گرفته بود.

گایینی پور با اشاره به اینکه متأسفانه پس از اعلام نتایج، موضوع بررسی مجدد در جریان انتخابات مطرح شده و نتیجه بدست آمده ابطال اعلام می‌شود، گفت: براساس قانون و آیین نامه شورا هیچ فرد و جایگاه حقوقی نمی‌تواند حق وتوی این انتخاب را داشته باشد.

تمام خواسته معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که او را بر این داشته است کسب نتیجه دلخواه انتخابات شورای فرهنگی – اجتماعی زنان را در رأس امور کارهای خود قرار دهد این است که "اشرف بروجردی" از فعالان فتنه 88 را به ریاست این شورا منصوب کند، حال بروجردی با سوابق سیاسی اش نشد، یک فرد دیگر اما همسو با افکار معاون زنان رئیس جمهور  هم خوب است!

 سؤال اینجاست که آیا سیاست زده کردن شورایی که عنوان " فرهنگی – اجتماعی " را به دنبال خود دارد، آن هم از سوی دولتمردان تدبیر و گزک به دست دشمنان دادن، کاری مدبرانه است؟!

جایی که قانون به شفافیت کسب نصف آرا + یک را قانونی می شمارد و 30 سال مجموعه ای به استناد بر آیین نامه ای انتخابات خود را انجام می داده است آیا زیر سؤال بردن آیین نامه، غیرقانونی خواندن انتخابات قانونی، خود نوعی تقلب گری برای رسیدن به اهدافی خاص محسوب نمی شود.

اینکه معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اظهار نظری عجیب در روز انتخابات گفته است « بنده در این جلسه حاضر شدم تا بگویم اگر فرد مورد نظر ما در این انتخابات شرکت داده نشود و به عنوان برگزیده معرفی نشود، رئیس دفتر رئیس جمهور گفته است این جلسه را به رسمیت نمی‌شناسد.» ادامه گفتمان " عفت مرعشی" در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیست؟!

همچنین این سؤال از مولاوردی، معاون رئیس جمهور که درس‌خوانده حقوق است مطرح است که اگر برگزاری انتخابات شورای زنان را به هر دلیلی قبول نداشتید چرا در جریان رأی گیری شرکت کردید و به فرد مورد نظر خود رأی دادید؟!

اظهر من الشمس است که سیاست تشکیک در انتخابات یکی از استراتژی های اصلاح طلبان است، زیرا با اینکه اسناد مربوط به شورای فرهنگی – اجتماعی زنان نشان از قانونی برگزار شدن و ارسال دعوت نامه برای تمامی افرادی دارد که باید در این جلسه و انتخابات شرکت می کردند، خبر می دهد به جز به جز 3 نفر از اعضا (اشرف بروجردی، ناهید خداکرمی و پروین داداندیش) که هنوز مراحل عضویت آنها و استعلامات لازم طی نشده بوده است و، مابقی دعوتنامه را دریافت کرده اند که هر یک به دلیلی از حضور در این جلسه سرباز زده اند.» اما معاون زنان و خانواده اصلاح طلب رئیس جمهور همچنان بر این امر اصرار دارد!

مینو اصلانی رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در خصوص روند انتخابات ریاست جدید شورای فرهنگی – اجتماعی زنان، با قانونی و عرفی خواندن انتخابات 27 شهریور سال جاری درگفت وگو با خبرنگار طنین یاس، اظهار داشت:« اما جریانی منتسب به دولت نتیجه این انتخابات را که با نتیجه نصف + یک و انتخاب خانم زهرا آیت اللهی به پایان رسید را غیرقانونی خوانده و زیرسوال برد! »

وی با اشاره به اینکه نهایتاً شورای عالی انقلاب فرهنگی سه نفر را به عنوان بررسی کننده نحوه برگزاری انتخابات معرفی کرد، گفت: نتیجه بررسی این هیئت سه نفره در خودش دارای تناقضاتی است از جمله اینکه « حتی آمار شرکت کنندگان و رأی دهندگان را هم اشتباه قید کرده اند!» این درحالی است که آمار شرکت کنندگان بر اساس برگه های رآی مشخص است.

اصلانی تصریح کرد: اینگونه اشتباهات نشان دهنده این است که دقت همه جانبه ای در بررسی صورت گرفته لحاظ نشده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه معاون زنان رئیس جمهور ادعای عدم دعوت سه نفر را در این جلسه را مطرح می کند، گفت:« دعوت ها بر اساس، آیین نامه ای صورت گرفته است که 30 سال شواری فرهنگی اجتماعی زنان آن را در انتخابات اجرا می کرده است و برای عضویت استعلام صورت می گرفته که این سه نفر (اشرف بروجردی، ناهید خداکرمی و پروین داداندیش) تا روز برگزاری انتخابات هنوز مراحل عضویت و استعلامات لازم شان طی نشده بوده به طوری که رئیس جمهور گفتند که دستور صدور سریعتر استعلامات را خواهند داد. »

وی در ادامه با اشاره به نتیجه بررسی گروه سه نفره در خصوص روند انتخابات مذکور گفت: « در این نتیجه ای که اعلام شد صراحتا اعلام نکردند که انتخابات غیرقانونی یا خلاف آیین نامه ها بوده است، بکله فقط اعلام شده است که چند نفری که دعوت نشدند نیاز به تأیید صلاحیت نداشتند و لازم بوده که دعوت بشوند و این برداشتی است که آنها از ایین نامه دارند.»

اصلانی در خصوص دلیل وجود دو برداشت از آیین نامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان گفت: آیین نامه خیلی شفاف نیست لذا ممکن است این برداشت ها متفاوت صورت گیرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: اما برداشت لزوم استعلام برای تکمیل عضویت و شرکت در انتخابات برداشتی است که 30 سال است از آیین نامه صورت می گرفته و بر اساس آن نتخابات انجام می شده است .

وی تأکید کرد: شایان توجه اینکه در تمامی انتخابات همیشه همه افرادی حضور نداشتند این جلسه هم طبق معمول 30 سال گذشته غایب هایی داشته است و آنهایی که نبودند یا به علت نرسیدن استعلامات دعوت نداشته و یا مشغله کاری و سفر در پیش داشتند.

اصلانی با اشاره به اینکه  هئیت سه نفره بررسی این موارد گفته شده را در نظر نگرفته است و فقط به این استناد کرده که استعلامات تایید صلاحیت نیاز نبوده است، تصریح کرد: این موضوع خدشه ای به اصل انتخابات وارد نمی کند چرا که استعلامات اشرف بروجردی، ناهید خداکرمی و پروین داداندیش دریافت نشده بوده و طبق آیین نامه امکان دعوت از آنها وجود نداشته است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: به نظر می رسد یک جریانی خواهان این است که خارج از چهارچوب قانون فقط به صرف اینکه تعدادی دعوت نداشتند، انتخابات رئیس جدید شورای فرهنگی اجتماعی زنان را غیر قانونی اعلام شود.

پیگیری های خبرنگار طنین یاس برای گفت وگو با خانم خزعلی در چند هفته گذشته این نتیجه را داشت که وی امکان گفت وگو را ندارد! و حال ما باید منتظر ماند با وجود همه تشکیکات و تردیدات وارد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین برخی نمایندگان غایب در جلسه رای گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، انتخاب رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان به کجا می رسد و حکم ریاست این شورا از سوی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام چه کسی زده خواهد شد.

آیا رئیس جمهور در پس تلاش معاون حقوقدانش برای ابطال نتیجه انتخابات رای مصرانه رأی به برگزاری انتخاباتی مجدد خواهد داد؟


منیره غلامی توکلی



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95/9/7 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک