سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

پیام انتخاب مجدد " زهرا آیت اللهی" به مولاوردی/افکار فمینیستی روی کاغذ هم شکست خورده است

سریال  85 روزه انتخاب رئیس جدید شورای فرهنگی اجتماعی زنان که توسط مولاوردی معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری 27 شهریور ماه درست دقایقی بعد از انجام انتخابات و خارج شدن اسم "زهرا آیت اللهی" به عنوان رئیس جدید این شورا کلید خورد! و رئیس جمهور محترم با وتوی انتخابات آن را پرحاشیه و دنباله دار کرد!، بالاخره دیروز با برگزاری مجدد این انتخابات بدون تغییر نتیجه به پایان رسید.

تا بار دیگر به همگان اثبات شود که جرزنی در بازی های سیاسی و ادعای تقلب در بزنگاه های انتخاباتی ره به جایی نخواهد برد؛، هر چند که گزینه های روی میز تغییر کند و به جای بروجردی با 2 رأی؛ "پروین داداندیش" مسئول کمیته بانوان ستاد روحانی که سبقه ای چون مخالفت را کم شدن ساعات کاری بانوان دارد، جایگزین اصلی شود.

اینکه خانم داداندیش با برنامه هایی نظیر «اصلاح قوانین طلاق به نفع زنان، اصلاح اذن خروج از کشور، پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی در راستای برابری حقوق مردان و زنان، اعمال سیاست تبعیض مثبت به نفع زنان، حذف گشت‌های جوانان به منظور کاهش اضطراب مادران» باز از سبد آرا نتوانست با منتقدان این دست برنامه ریزی ها در حوزه زنان و فعالیت های فمینیستی، رأی کمتری به دست آورد، ابتدا به معاونت زنان وخانواده ریاست جمهوری و بعد هم ان جی او های فعال در حوزه زنان، گوشزد می کند که هنوز بدنه جامعه زنان ویژه تر بانوان فرهیخته و تفکر متعالی آنها در پی ایجاد خانواده ای مستحکم و حفظ شأن و اعتبار و جایگاه زن در جامعه از منظر اسلام و دیدگاه های بنیانگذار جمهوری اسلام و منویات مقام معظم رهبری می باشد.

 قبضه شدن معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با صاحبان افکار فمینیستی اگر چه تا کنون تنور مطالبات به حق زنان جامعه را گرم نکرده و کاری از پیش نبرده است اما به قطع  قرار گرفتن کرسی ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان در دستان طیف دولت راهکاری مؤثر بود تا خانم مولاوردی و همکارانش بتوانند تفکرات و فعالیت های خود را بدون سیاست گزاری و نظارت منتقدانه شورای فرهنگی اجتماعی زنان به گرودونه عملیاتی شدن، نزدیک تر ببینند و برای رسیدن به این خواسته از هیچ تلاشی اعم از ابطال انتخابات، دروغ زنی و زیرسؤال بردن چارت، اساس نامه و مدیر و قائم مقام این شورا.. فروگذاری نکردند.

اما در نتیجه ای معکوس در انتخابات دیروز "زهرا آیت اللهی" رییس گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و "زهرا راستی" نماینده حوزه‌های علمیه قم در شورای فرهنگی زنان؛ هر کدام موفق به کسب 16 رای از حاضران در شورا شدند و  «پروین داداندیش» و «زهرا پیشگاهی فرد» هر کدام با کسب 8 رأی از گردونه انتخاب ریاست جدید شورای فرهنگی اجتماعی زنان خارج شدند و هر چه بعضی ها رشته بودند پنبه شد!. 

 به این ترتیب پیش بینی می شود که خانم "زهرا آیت اللهی" رئیس گروه مطالعات زنان و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی که در انتخابات وتو شده ریاست جمهور توسط اعضای شورا انتخاب شده بود  از سوی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست این شورای مهم انتخاب و معرفی شود.    

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95/9/21 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک