سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

 فرشته روح افزا در نشست « بررسی وضعیت زن و خانواده در دولت های پیشین، دولت یازدهم و چشم انداز آینده» :

«تا حال در حوزه زنان قدم از قدمی برنداشته ایم»/ با آموزه های دینی مان برای زنان غربی «نسخه برتر» بپیچیم/سیاست گذاری برای زنان نیازمند اتاق های اندیشه وز مسلط به قانون است

فرشته روح افزا با بیان اینکه پرورسه ای که در حوزه زنان وجود دارد، پروسه ای غلط و غیرکارشناسی است، ابزاز امیدواری کرد هر دولتی که روی کار می آید این دغدغه را داشته باشد تا به کار کارشناسی در حوزه زنان وقعی بنهد و مصوبات و لواحیاتش را به نفع خانواده طراحی کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس، استفاده تبلیغاتی از حوزه زنان و دادن وعده های عملی نشده توسط دولت ها یکی از دغدغه های دلسوزان حوزه زنان و خانواده است. با توجه به اینکه در سال های اخیر جامعه زنان با مشکلات، آسیب ها و پدیده های جدیدی رو به رو است این سؤال پیش می آید که آیا به راستی تا کنون برای حل و رفع این مشکلات اقدامی اساسی از سوی دولت ها صورت گرفته است یا نه ؟ معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری تا به امروز توانسته است به عنوان یک عامل اجرایی کاری برای مخاطبین خود انجام دهد یا نه ؟ و در نهایت اگر پاسخ به این سؤالات منفی است مشکل از کجاست از فردی که در این سمت مشغول به کار است یا از قوانین موجود...

فرشته روح افزا قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در نشست « بررسی وضعیت زن و خانواده در دولت های پیشین، دولت یازدهم و چشم انداز آینده» با تأکید بر اینکه تا کنون ما نه تنها در حوزه زنان برای حقوق آنها قدم از قدمی برنداشته ایم بلکه کسانی که داعیه حقوق زنان دارند در تمام جناح ها دربازی های سیاسی حقی را هم از اینان ضایع کرده اند.

می توانیم با ارزش های و آموزه های دینی خودمان برای غربی های نسخه برتر را بپیچیم

وی با خرده گیری از تلاش برای " برابری جنسیتی" گفت استفاده تبلیغی و ابزاری از حوزه زنان به شدت صورت می گیرد، یک خانمی راننده کامیون یا اتوبوس شده است، آیا این هنر است؟ چرا زنان دانشمندان ما که مقالات علمی می نویسند مطرح نمی شوند! یا وقتی یک هنرپیشه که فیلمِ بسیار غیرضروری را بازی کرده و نماد همجنسی گرایان فمینیست را روی دستش خالکوبی کرده و نشان هم می دهد؛ توسط معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری ما حمایت می شود! اما از دانشمندان زن، هیچ خبری نیست! چرا انوشه انصاری که فقط مسافر فضا بوده، نماینده ایران می شود که جایزه آن فیلم زننده که مایه زجر برای زنان ما است را بگیرد اما از زنان افتخار آفرین خبری نیست! من سؤال می کنم : چند زن در کشور ما مشکلات آن زن در آن فیلم را دارند؟ آیا به راستی مشکلات حوزه زنان ما این است!؟ چرا مشکلات حوزه زنان را نمی گوییم؟

این فعال و کارشناس مسائل زنان با بیان اینکه مرخصی زایمان باید افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: این نظام برده داری است که مادر فرزندش را شش ماه بعد از زایمان رها کند در حالی که برخی از کشورهای اروپایی سه سال به مادر مرخصی زایمان می دهند و تا سه فرزند متوالی این حق را برای او قائل هستند.  بیمه زنان خانه دار چه شد؟ چرا یک خانم خانه دار نباید در امنیت روانی بنشیند و بچه هایش را بزرگ کند؟  

وی با اشاره به برخی حمایت ها از مجلات زردی چون 20 ساله ها ، افزود: فرهنگ غلطی در حال رواج پیدا کردن است که می گوید: ازدواج نکیند! « من نمی گویم که تحصیل و اشتغال بد است بلکه معتقدم زمانی بد می شوند که می گوید: مادر نشو، ازدواج نکن»

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان با اشار "لایحه پیشنهادی منع خشونت خانگی علیه زنان" گفت: می دانید مفاد این لایحه چیست؟ و تحت عنوان حمایت از حقوق زنان، چقدر درگیری های خانواده ها را بالا برده و آمار طلاق را افزایش می دهد؟

روح افزا ادامه داد: متأسفانه مجلات زردی چون " 20 ساله ها" مورد حمایت معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری بود که مدل خانواده "کوهویشن " را حمایت می کرد! یعنی  خانمی بدون عقد و بدون ازدواج رسمی و شرعی، با مردی همخانه شود!در ایران اسمش را می گذراند " ازدواج سفید" هیچ کجای دنیا به " کوهویشن"، ازدواج سفید نمی گویند.. ِآیا پیامدهای چنین زندگی هایی به نفع زن است یا مرد؟ .

وی گفت: چنین اقداماتی را مَنیسم می دانم تا فمینیسم ! چرا که ما نه تنها نتوانستیم کار ازدواج جوانان را درست کنیم بکله این طرح های غلط و دروغ های بزرگ را گفته ایم که  اگر دولت هایی در رأس کار آمده اند که توانمند نیستند برای تو مسکن و شغل ایجاد کنند و اگر تو نمی توانی ازدواج کنی؛ به تن فروشی درون خانه تن بده؛ حال سؤال اینجاست که آیا شرع مقدس اسلام و خانواده های ما به این موضوع تن می دهند؟

روی دادن این دست مسائل به این خاطر است که کارهای کارشناسی شده انجام نمی دهند و مغلوب غرب هستند در حالیکه می توانیم با ارزش های و آموزه های دینی خودمان برای غربی های نسخه برتر را بپیچیم .

این فعال حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه پرورسه ای که در حوزه زنان وجود دارد، پروسه ای غلط و غیرکارشناسی است، ابزاز امیدواری کرد هر دولتی که روی کار می آید این دغدغه را داشته باشد تا به کار کارشناسی در حوزه زنان وقعی بنهد و مصوبات و لواحیاتش را به نفع خانواده طراحی کند.

مخالف نگاه یک طرفه به زنم!/ قرار نیست در خانواده جنگ به راه بیندازیم

 این کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به اینکه مخالف نگاه یکطرفه به منافع زن است، اظهارداشت: اگر فقط منافع زن را در نظر بگیریم، آن وقت منافع مرد و فرزند چه می شود؟ اگرچه در خانواده منافع زن بیشتر زیر سوال است اما قرار نیست در خانواده جنگ راه بیندازیم چرا که در این صورت مردان لطمه  خواهند خورد.

روح افزا با اشاره به حقوق هایی که دین اسلام برای زن درنظر گرفته است، تصریح کرد: ما در احکام زنان، در حقوق زنان در خانواده و اشتغال زنان؛  حقوق شان را ضایع کرده ایم و جالب این است که علم حقوق زنان را در دست داریم و می گوییم که حقوق تان دست ما است !.

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در ادامه به این سؤال پاسخ داد که چرا معاونت های زنان و خانواده دولت ها،  نتوانستند کارنامه موفقی داشته باشند ؟ آیا مشکل از فردی است که به این مقام گذاشته شده یا مشکل از سازو کار اجرای است؟

سیاست گذاری در حوزه زنان و خانوده را نیازمند پشتوانه علمی و اتاق های اندیشه ورز و مسلط به قانون

روح افزا گفت: مشکل  از هر دو جاست! وقتی   ساز و کار اجرایی طوری است که معاون رئیس جمهوری موظف به گزارش دادن به شخصی جز خود رئیس جمهوری نیست در حالی که وزرا توسط مجلس استیضاح یا سوآل و جواب می شوند، بر روی عملکرد آنها نظارت کامل و جامعی نمی توان داشت، یعنی در ساختار این بحث یک نقص بزرگ وجود دارد آن هم اینکه « ..زنان و خانواده ریاست جمهوری را به یک معاونت ارتقا دادند، دیگر نمی توانیم آنها را استیضاح کنیم حال وقتی کسی را به عنوان معاون انتخاب می کنیم که سلیقه ای دستش باز است و رئیس جمهوری به او امکانات می دهد تا کارش را بکند ... .»

وی در ادامه با بیان اینکه  کار نامه عمل معاونت  زنان و خانواده دولت یازدهم خالی دو مقوله سیاست گذاری و اجراست گفت: این معاونت فقط به خارج از کشور گزارش ارائه داده است نه اجرا و نه سیاست گذاری هر چند وظیفه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری سیاست گذاری نیست.

این کارشناس و فعال حوزه زنان،  سیاست گذاری در حوزه زنان و خانوده را نیازمند پشتوانه علمی و اتاق های اندیشه ورز و مسلط به قانون دانست.

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شواری اسلامی یا اعضای شورای انقلاب فرهنگی دغدغه سوال از رئیس جمهور را ندارد؟!، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جناحی به حوزه زنان نگاه کنیم ، ضربات کاری به این حوزه زده ایم.

عفاف و حجاب، نیازمند قدم های جدی و کارشناسانه کمیسیون فرهنگی مجلس

روح افرا در ادامه با بیان اینکه در مورد عفاف وحجاب، کمیسیون فرهنگی مجلس باید قدم های جدی و کارشناسی شده ای  بردارد، افزود: سال های سال است جلسات زیادی در وزارت کشور تشکیل می شود چه در دولت گذشته و چه این دولت، آنجا  افراد از همه دستگاه ها درد  و دل می کنند! اگر هم  کار کارشناسی ارائه می شود، متأسفانه دغدغه دریافت و اجرایی کردن آن کم هست.

وی تصریح کرد: در برنامه های عفاف و حجاب استدال های سطحی و بسنده کردن به تذکرات فردی فایده ای ندارد، آیا ما نمی توانیم کارهایی تأثیرگذار چون چاپ کتاب و بروشور و برای جامعه داشته باشیم؟ آیا ما نمی توانیم از پرونده های طلاق مستند بسیازیم یا و آخر بی جابی غربی ها را فیلم کنیم ؟   

این کارشناس مسائل زنان و خانواده با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب باید کارمنطقه ای بشود و پیچیدن یک نسخه برای همه فضاها کاری تأثیرگذار و درست نیست، گفت: مثلا مسئله عفاف و حجاب در شمال تهران با جنوب کشور یکی نیست، برنامه های عفاف و حجاب در یزد نمی تواند آن برنامه ای باشد که باید در نمک آبرود اجرا کرد.

وی در ادامه زنان را یک پای آسیب های اجتماعی دانست که دغداغه ی دغدغه مندان این حوزه است و گفت: در حوزه زنان و خانواده به کار کارشناسی نیاز داریم ، در این حوزه اندیش ورزان باید برنامه ریزی کنند تا از آسیب ها و پیامدهای آن کم شود.

قائم مقام شورای فرهنگی اجتماعی زنان در پایان با اشاره به افزایش برخی از آسیب های اجتماعی در حوزه زنان چون اعتیاد گفت: این هایی که می گوییم رو به افزایش است مایه ننگ محسوب می شود، یعنی می گوییم: من عرضه ندارم و نمی توانم کار کنیم، پس باید بروم کنار ... آمارها را با حساب و کتاب بیشتری ارائه بدهیم.  

گزارش و تنظیم از منیره غلامی توکلی

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ جمعه 96/2/15 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک