سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
آیا جمع آوری گیت های تفتیش، اعلام شکست نتانیاهو در برابر مقاومت فلسطینیان است؟

اسرائیل به جای معبد، گور خود را در مسجدالاقصی کَند

روز گذشته، دومین جمعه ای بود که نماز در مسجد الاقصی با شرایط ویژه امنیتی برگزار شد در حالی که نیروهای امنیتی اسرائیل از ورود افراد زیر 50 سال ممانعت کرد.  پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی چهاردهم ژوئیه – دو هفته پیش- به بهانه به هلاکت رسیدن دو سرباز اسرائیلی در عملیات شهادت طلبانه سه جوان فلسطینی در اطراف مسجدالاقصی ضمن محدود کردن ورود فلسطینیان به این مسجد اعلام کرد که در محوطه مسجد و حرم شریف گیت های تفتیش و سپس دوربین مداربسته و ورودی های فلزیاب نصب خواهد کرد! .  

این نخستین بار از سال 1967 میلادی به شمار می‌رود که رژیم صهیونیستی مانع از برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی شد و اجازه نداد که صدای اذان از داخل این مسجد پخش شود و همین امر اعتراضات و راهپیمایی های گسترده در فلسطین و برخی از کشورهاس اسلامی شد.

طی این دو هفته 6 نفر از فلسطینیان در حمایت از مسجدالاقصی به شهادت رسیدند و صدها نفر زخمی شده اند، اما گویی شهادت و مجروحیت این افراد هنوز خشم اسرائیل را که نسل کشی عظیمی در فلسطین و نوار غزه به راه انداخته، خاموش نکرده است.

این وحشی گری و نقض قوانین بشری توسط اسرائیل ده ها سال است که با سکوت و کم توجهی سازمان های بین المللی رو به روست اما زخم اصلی بر پیکره فلسطین و این بی حرمتی ها به مسجد الاقصی از خنجر سکوت و بی تفاوتی برخی از کشورهای عربی و حتی همسویی آنها با صهیونیسم است کشورهایی که دایعه پرده داری کعبه و رهبری ملل عرب را دارند!

اما همین میزان حمایت مردم آزاده و مسلمان از نخستین قبله مسلمانان، ساکنان قدس و نمازگزاران آن باعث ایجاد رعب و وحشتی در سران اسرائیل و همپیمانان آن شد تا جایی که کاخ سفید را مجبور به صدور بیانیه و ابراز نگرانی در این زمینه کرد! دولت آمریکا در بیانیه‌ای‌ از رژیم صهیونیستی و اردن خواست که برای کاستن از شدت بحران‌ها، تلاش کنند.

پنجشنبه 5 مرداد پس از دو هفته درگیری و با فشارهای بین المللی دولت اسرائیل از موضع خود عقب نشینی کرد و با جمع آوری تجهیزات امنیتی، درهای مسجد الاقصی با تمام انتقادات مخالفان دولت رژیم صهیونیستی در داخل و خارج از کشور فلسطین بار دیگر به روی مسلمانان گشوده شد، با ورود مسلمانان به محوطه مسجد برای برگزاری نماز بار دیگر پلیس رژیم اسرائیل با آنها درگیر شده و با ایجاد تنش و پرتاب گاز اشک آور و نارنجک دودزا به مقابله با مردم پرداختند.

اگر چه این عقب نشینی رژیم صهیونیستی شکست بزرگی برای او و باعث مأیوس شدن همپیمانانش در سطوح مختلف بین المللی شده است اما حقوق مردم فلسطین در این زمینه همچنان نقض خواهد شد. بنابر گفته سران دولت رژیم غاصب صهیونیستی گیت های تفتیش جمع آوری می شود در حالی که قرار است محوطه مسجد با دوربین های هوشمند تحت نظارت قرار بگیرد.

دوربین های هوشمند ، دوربین هایی هستند که در اکثر کشورها مخصوصا کشورهای اروپایی برای مبارزه با تروریسم استفاده می شود و این درحالی است که برخی از کشورها چون آلمان نصب این دوربین ها را به دلیل خطرات بسیاری که برای انسان دارد ناقض حقوق شهروندی و ممنوع اعلام کرده است.

البته این ساده لوحانه است که تصور کنیم ، صهیونیسم در برابر یکی از خواسته مردم فلسطین سر تعظیم فرود آورد است! نتانیاهو با تغییر نصب گیت به دوربین های هوشمند،  فقط صحنه خشونت علیه فلسطینیان و مردم نمازگزار را تغییر داده است در حالی که فیلمانه خشن او بر پایه خون ریختن و نسل کشی مردم فلسطین با حمایت صهیونیسم بین الملل و دلارهای عربی که بوی نفت از آن به مشام می رسد،  ادامه دارد.

اما ملت ایران با دیپلماسی فعال و چوشش مردمی در طی سال ها اشتغال سرزمین مقدس فلسطین از مهم‌ترین حامی مردم این سرزمین مقدس مخصوصا نوار غزه، محسوب می شوند. ایرانیان به گونه های مختلف از راهپیمایی‌های گسترده در روز جهانی قدس گرفته تا حمایت‌های آشکار و پنهان سیاسی و نظامی از گروه‌های فلسطینی مانند جهاد اسلامی و حماس به حمایت از قدس، مسجدالاقصی و مردم مسلمان فلسطین پرداخته اند و هفته گذشته بعد از برگزاری نماز جمعه با برپایی راهپیمایی و قرائت بیانیه نسبت به این وحشی گری و نقض حقوق شهروندی مردم فلسطین توسط اسرائیل اعلام مو ضع کردند.  

همینطور مردم سایر کشورهای اسلامی  بحرین، یمن، عراق و  ... و جمعی از مردمان آزاده در اقصی نقاط دنیا چون مصر، انگلیس، ترکیه، اردن، اسپانیا.. از سومین مکان مقدس مسلمانان حمایت کرده و مردم فلسطین را در انتفاضه ای دیگر همراهی خواهند کرد. انتفاضه ای که در حمایت از مسجدالقصی رقم خورده است جرقه ای بود که اینکه به صاعقه ای تبدیل شده که پیکره جعلی اسرائیل را در سایه سکوت کشورهای عربی – اسلامی تکه تکه و نابود خواهد کرد.

 در این صورت است که مصلحت و مشیت الهی بر این رقم زده شده است که پیروزی مردم فلسطین از مسجدالاقصی رقم بخورد، مسجدی که اکنون پشت درها و اطراف آن مردم نمازمی گذارند و تا آزادی کاملش از پای نخواهند نشست. 

انتهای پیام/ت



نوشته شده در تاریخ شنبه 96/5/7 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک