سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

منیره غلامی توکلی  - 29 ماه از آغاز تهاجم "عربستان" به "یمن" می گذرد. تجاوزی تمام عیار که حکومت سعودی آن را به بدترین شکل نسل کشی اداره می کند. از بمباران شهرها و اماکن غیرنظامی گرفته تا بیمارستان ها و مراکز درمانی از حصر اقتصادی گرفته تا جلوگیری از ارسال مواد غذایی و دارویی سایر کشورها و سازمان هایی با خدمات بشر دوستانه..

آمار کشته شدن بیش از هشت هزار یمنی و مجروحیت بیش از  16 هزار نفر در بمباران های هوایی و آواره شدن قریب سه میلیون شهروند یمنی، خود به خوبی عمق وحشیانه بودن این حملات را نشان می دهد.!

از کشوری که رفقات دیریه با رژیم غاصب صهیونیستی دارد، از کشوری که با دلارهای نفتی اش حکم پدر گروه های تروریستی مخصوصا داعش را دارد، از کشوری که در پس پرده داری کعبه، زائران خانه خدا را به خاک و خون می کشد، نمی توان توقعی بیش از این داشت.

اما چیزی که در این سیل جنایات بدون وقفه عربستان علیه مردم یمن، تعجب برانگیز است، سکوت تأییدآمیز سازمان های و کشورهای مدعی حقوق بشر است! گویی بشر برای آنها فقط مفهوم انسان غربی را دارد! البته این نگاه خوشبینانه ای است چرا که شواهد و قراین نشان می دهد همین بشر غربی را هم برای منافع خود در تهاجم به سایر کشورها قربانی می کنند!  

کشورهای اسلامی به  چهار گروه تقسیم شده اند، کشورهایی که در این جنایات شریک هستند، کشورهایی که خود درگیر جنگ نیابتی با عربستان در قالب مبارزه با داعش هستند، کشورهایی که بی تفاوتی شان هولناک تر از همراهی کردنشان با عربستان است و کشورهایی که خواهان کمک به مردم نیازمند یمن هستند اما تحریم ها و حصرهای عربستان به آنها اجازه کمک رسانی به مردم یمن را نمی دهد.

این روزها حال و هوای مردم یمن بسیار وخیم تر از آن است که کشورهای مسلمان به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی در برابر آنها فقط سرتکان داده و به صدور بیانیه ای بسنده کنند امروز باید روز قیام علیه  طاغوت سعودی باشد و روز دستگیری از مستضعفین چرا که مردم یمن حال دیگر زخم خورده ترکش های بمب های هواپیماهای عربستانی نیستند آنها گرسنه اند و بیمار طوری که حتی اگر جان سالم از حملات موشکی به در ببرند، قطعا وبا و سایر بیماری های عفونی آنها را از پای در خواهد آورد.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه‎ اخیر خود اعلام کرده که تعداد قربانیان بیماری وبا در یمن طی 14 هفته گذشته به 1923 کشته افزایش یافت. بر اساس این گزارش، اکنون تعداد کسانی که در یمن به این بیماری مرگبار دچار هستند، بیش از 34 هزار نفر است که سازمان بهداشت جهانی آن را ثبت کرده است.

کارشناسان بر این باورند که تا پایان سال بیش از 600 هزار مورد ابتلا به وبا در این کشور شناسایی خواهد شد؛ یمن به گفته امدادگران در لبه پرتگاه سقوط و نابودی قرار دارد.

همچنین صندوق کودکان سازمان ملل متحد "یونیسف" بارها هشدار داده است که  حدود دو میلیون و 200 هزار کودک یمنی از سوء تغذیه حاد رنج می برند و نیاز به مراقبت های فوری دارند. کودکان بی گناهی که  اکثر مبتلایان به بیماری وبا را به خود اختصاص داده اند بر اثر سوء تغذیه و هر ده دقیقه یک نفرشان به کام مرگ کشیده می شود. 

وضعیت بیمارستان ها در بخش های کودکان بسیار اسفناک تر از سایر بخش هاست، بنابرگفته "کارولین آنینگ" مشاور سازمان نجات کودکان « سالن‌های عیادت بیماران در بیمارستان‌ها با نقص شدید تجهیزات و نیروی انسانی مواجه بوده و کودکان بر روی زمین بیمارستان معالجه می‌شوند و بر روی هر تخت 6 کودک خوابیده‌اند.» کشورهای مختلف تعهد داده بودند که طی سال جاری 2.1 میلیارد دلار به صورت کمک‌های بشردوستانه به یمن بدهند اما تا کنون فقط یک سوم از این کمک‌ها محقق شده است.

این یعنی شعار « یمن در آستان فاجعه انسانی» به واقعیت « یمن دچار فاجعه انسانی» تغییر ساختار داده است. سفر اخیر ترامپ به عربستان آغاز نوع دیگری از جنایت بشری علیه مردم یمن به شمار می رود، جنایتی که بیش از همه جان کودکان و افراد سالمند را به خطر می اندازد، جنگی خاموش که سوء تغذیه، وبا و بیماری های عفونی، جای بمب ها جان مردم یمن را می گیرند.

در این باره خبرنگار سی ان ان گزارش می دهد: ائتلاف  ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی چندین ماه است از روی عمد دسترسی به قربانیان قحطی و جنگ یمن را به شدت محدود کرده است و به خبرنگاران و کارکنان نهادهای حقوق بشری اجازه نمی دهد از مناطقی که بیش از همه نقاط دیگر آسیب دیده اند بازدید کنند.

محاصره زمینی و دریایی یمن سبب شده است خدمات ابتدایی و مورد نیاز در این کشور به طور کامل متوقف شود. به علت شرایطی که هر روز رو به وخامت دارد بیماری وبا در یمن گسترش پیدا کرده است و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، در یک ماه گذشته بیش از 1100 نفر به علت ابتلا به وبا جان خود را از دست داده اند و این درحالی است که مراکز درمانی یمن به شدت از کمبود دارو ، تجهیزات پزشکی و کارکنان خدمات درمانی رنج می برند. 

محاصره ظالمان مردم یمن به گونه ای است که بیش از 20 میلیون انسان نیازمند کمک های انسانی فوری هستند،4 میلیون و 500 هزار کودک یمنی از آموزش محروم شده اند. 3 میلیون کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند. 10 میلیون کودکی یمنی به مراقبت‌های بهداشتی نیاز دارند. 8 هزار کودکی یمنی روزانه بر اثر نبود دارو و شیوع بیماری‌های کشنده جان خود را از دست می‌دهند. ـ 3 میلیون شهروند یمنی آواره و بی‌سرپناه شده‌اند و 15 میلیون در حالت گرسنگی به سر می‌برند.

فجایع انسانی که در یمن در حال رخ دادن است علاوه بر خوی وحشی گیری عربستان حاصل بی تفاوتی سران کشورهای اسلامی است، حاصل نگاه تبعیض آمیز غرب به انسان و تعریف چندگانه از بشریت و حقوق بشر است.

سکوت نکبت بار جوامع بین المللی و ائتلاف خفت بار و کریه برخی از کشورهای عربی با عربستان در جنگ با یمن، نه تنها سرپوشی بر این جنایات نیست بلکه خود صوراسرافیلی است که جهان را از خواب غفلت بیدار کرده و چهره خبیث تروریسم  بین الملل را به واضح تر از همیشه عیان خواهد کرد.

 این قحطی آب و نان و دارو نیست که مردم یمن را به کام مرگ کشانده است بلکه قحطی انسان و انسانیت است. نبود ایمان و مسلمانی در بین سران کشورهای عربی مخصوصا دولتمردان تازه به دوران رسیده آل سعود است که مردم مسلمان یمن را دچار این نسل کشی کرده است. این گسترش تفکر صهیونیستی و نفوذ آن در بین برخی از سران کشورهای عربی است که از یمن، نوار عزه ای دیگر ساخته و از یمنی ها ، فلسطینی هایی دیگر ..

امروز نه تنها مردم یمن بلکه سایر مردم مسلمان در اقصی نقاط جهان از کشورهای عضو سازمان همکاری های کشورهای اسلامی انتظار دارند تا گوش شنوایی برای شنیدن آلام و دردهای مردم یمن و چشم بینایی بر جنایات آل سعود  داشته باشند و به داد مردم یمن برسند، مردمی که حال پوست بر استخوان چسبیده شاهد گرسنگی و طلف شدن کودکان خود توسط قابل درمان ترین  نوع بیماری ها  هستند.

ای کاش همه سران کشورهای اسلامی و رهبران مبارز آنها شجاعت و درایت "عمار حکیم" رهبر مذهبی و جوان مردم عراق را داشتند که در پاسخ به دعوت عربستان برای سفری به این کشور گفت: «تنها در شرایطی چنین سفری انجام خواهم داد که آنها از بحرین خارج شوند و کشتار ملت مظلوم یمن را پایان دهند.» نه اینکه با بهانه رعایت ادب دیپلماسی برای وزیرامور خارجه بی ادب و گستاخ سعودی، دست او را فشرده و در آغوشش بگیرد.. آغوشی که بوی خون حجاج ایرانی، شهدای مدافع حرم، شهدای عملیات های تروریستی داعش در سوریه ، عراق و ... و بوی خون شهروندان و کودکان مظلوم یمنی و بحرینی را می دهد.. پ

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ شنبه 96/5/14 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک