سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

عزم نیروی انتظامی در تنگ کردن عرصه برای قانون شکنان عفاف و حجاب/ مجازاتی که دوربین های ثبت بی حجابی را خاموش کرد

به نظر می رسد برخی از کشف حجاب ها از سوی فریب خوردگان در مکان های پرتردد مثل مترو، بازار ، فروشگاه ها و .. بیشتر جنبه تبلیغی و ارسال فیلم برای مصی علینژاد داشته است، پیش بینی می شود با برخورد قانونی با چنین افرادی، شاهد کم شدن کشف حجاب در جامعه باشیم.

منیره غلامی توکلی

مترو یکی از مکان های است که هر روز شاهد انواع هنجارشکنی ها در آن هستیم. هنجارشکنی در نوع پوشش مردان و زنان، هنجارشکنی در مقدار و نوع آرایش، هنجارشکنی در برخوردهای خارج از عرف دختر و پسر با یکدیگر و ..

وجود دست فروش ها در واگن های مترو نیز خود بحث دیگر دارد. دست فروش هایی که اگر مرد هستند بدون در نظر گرفتن رعایت واگن بانوان؛ وارد آن شده و در شرایط ازدحام جمعیت که حتی جا برای ایستادن کافی نیست با رد کردن خود از بین زنان! اجناس شان را از لوازم بهداشتی تا خوراکی و فال .. می فروشند! و یا اگر زن هستند؛ بدون در نظر گرفتن، دیده شدن توسط مردان حاضر در واگن های دیگر و حضور کودکان، اقدام به تبلیغ برای فروش اجناسی می کنند که یا البسه خاص بانوان است یا از لوازمی است که عرف جامعه فریاد زدن و فروش آن را در مکان های عمومی نمی پسندد.
بی پروایی برخی از زنان در برداشتن حداقل حجاب در مترو، احساس آزادی برای تجدید آرایش یا تست لوازم آرایشی که از دست فروشان خریده اند، حضور برخی از دخترکان بزک کرده با انواع مانتوها و پوشش های خارج از عرف به قصد تبرج که گویی برای این پرسه زنی در ایستگاه های مترو حق الزحمه ای هم از صاحب کار خود می گیرند! از دیگر هنجار شکنی هایی است که باید آن را به وجود افرادی که با حرکت های جلف به دنبال جلب نظر جنس مخالف هستند، اضافه کرد.

در چند ماه گذشته نیز مترو شاهد حضور فمنیست ها بود! وضعیت عفاف و حجاب در مترو گلی بود که با وجود این افراد به سبزه آراسته شد! دخترکان و زنانی که به قصد حمایت از زنان مجرم سیاسی،ترویج افکار فمنیستی و مخالف با قانون حجاب علاوه بر تبلیغ افکار خود حتی به رقص و پایکوبی در واگن مترو پرداختند.

همه این موارد با وجود عزم و اراده پلیس در اجرای قانون عفاف و حجاب در همه مکان ها به ویژه با نزدیک شدن به ایام محرم که هر ساله شاهد نوعی عجیب از بدحجابی، بی حجابی، آرایش های سخیف و رفتارهای عجیب برخی از افراد هستیم، باعث شد تا شاهد اعلام ارشاد بدحجابان در مترو باشیم.
خبری که عصبانیت برخی از قانون شکنان حوزه عفاف و حجاب شده است و با خدشه وارد کردن به کار پلیس تلاش در بد و خشن جلوه دادن رفتارهای مأموران نیروی انتظامی یا بی ارزش جلوه دادن کار شان، سعی در مقابله با اجرای این قانون و یارگیری در هنجارشکنی خود هستند.
به هر حال مترو، واگن زنان، راهروهای فروشگاه های بزرگ، کوچه پس کوچه های بازار، ماشین شخصی و آژانس های اینترنتی، حضور افراد در فرودگاه حتی برای پرواز به مقصد خارج از کشور و .. هیچ کدام حریم شخصی نبوده و این مجوز را به شهروند ایرانی و حتی تروریست خارجی نمی دهد تا قانون شکنی کرده و به عفاف و حجاب به عنوان مطالبه ای که هم حقوق شهروندی است و هم حقوق فردی و اجتماعی دهن کجی کنند.
اگر چه به نظر می رسد برخی از این نوع کشف حجاب ها از سوی فریب خوردگان در مکان های پرتردد مثل مترو، بازار ، فروشگاه ها و .. بیشتر جنبه تبلیغی و ارسال فیلم برای مصی علینژاد داشته است، پیش بینی می شود با برخورد قانونی با چنین افرادی، شاهد کم شدن کشف حجاب در جامعه باشیم.
انتهای پیام/*



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 98/5/15 توسط منیره غلامی توکلی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک