سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری ؛ نخستین عرصه رقابت در اخذ صلاحیت از مردم

انتخابات در معنی دمکراسی در جهان امروزی است. اگر چه گاها این دمراکسی ها فقط حالتی نمادین دارند اما در کشور ما ایران به عنوان یک نظام جمهوری اسلامی با قانون اساسی برگرفته از دستورات دینی و مدنی می توان گفت: انتخابات یکی از عرصه هایی است که نظام با حضور مردم می تواند قدرت، مقبولیت و شأن خود را به دوست و دشمن نشان دهد. انتخابات ریاست جمهوری یکی از مهم ترین انتخاباتی است که هر چهار سال یکبار در ایران صحنه حضور مردم می شود.

انتخابات

به گزارش قلمدونمیترا خسروبیک در یادداشت خود آورده است :امسال هم پروسه انتخابات یازدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران به مرحله احراز صلاحیت و تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری رسیده است. دوره ای که علاوه بر آشنایی مردم با چهره های خدمت رسان ! شنیدن برنامه ها و موضع گیری در مسائل کلان کشور ؛ می تواند فضایی برای جولان دشمنان نظام جمهوری اسلامی  ایران برای رسیدن به اهدافشان فراهم کند.

امسال بنابر فرمایش مقام معظم رهبری ملت ما باید خلق کننده یک حماسه سیاسی باشند . حماسه ای که انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها نقطه اوج آن هستند.

از قرار قبل از اعلام نهایی شورای نگهبان در  احراز صلاحیت افراد ثبت نام کرده برای وارد شدن به گردونه انتخابات ریاست جمهوری، برخی از کاندیداها و یا طرفداران آنها تبلیغات خود را شروع کرده اند. تا با معرفی و ارائه برنامه هایشان بتوانند آراء ملت را به نفع خود جذب کنند . در  این راستا ایجاد ستاد انتخاباتی و هزینه کردن مبالغ هنگفت و ساخت فیلم های تبلیغاتی بازار گرمی دارد.

سفرهای استانی کاندیداها و حضور آنان در محافل دانشجویی و برگزاری میتینگ های تبلیغاتی با معرفی یک رنگ خاص برای هوادارن ! صادر کردن بیانیه و ...  از دیگر اتفاقاتی است که در لایه بیرونی فضای انتخاباتی کشور دیده می شود.

شاید بتوان گفت در چشم بصیر ملت ایران همینگونه کارها و برنامه ها و ادعاها و شعارهایی که نامزدهای پست ریاست جمهوری در سخنرانی های خود می گویند، یکی از راه های شناخت و تعیین موضع مردم در برابر آنها باشد. کاش کاندیداها متوجه این موضوع می شدند که حضور مردم از نسل های جوان تا نسل باتجربه در همایش ها و میتینگ های آنها نشان دهنده حمایت نهایی مردم از آنها نیست!

خوب است نمایندگان محترم متوجه این موضوع باشند که حتی همراهانشان در محافل و فضاسازی برای سخنرانی آنها ، از منظری دیگر فرصتی است که ملت به آنها داده اند تا به طور علنی و خود خواسته ، معرفی کننده رفتار و شئونات و برنامه های خود باشند.

حتی می توان گفت: که قبل از انتخابات، مهم ترین عرصه رقابتی کاندیداها همین حضورشان در محافل و نحوه تبلیغاتشان متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی است.  

برخی از کاندیداها رنگ های خاصی را برای طرفداران خود انتخاب کرده اند گویا یادشان رفته است که مردم ما در سال فتنه از رنگ ها خاطره خوشی ندارند و باید از آنها پرسید آیا رنگ بازی در انتخابات ، یک فرهنگ وارداتی است یا نه ؟!

در این چند روزه اخیر دیده شده است که طرفداران برخی از نامزدهای ریاست جمهوری ، به قولی کاسه «داغ تر از آش شده اند» و در برابر حرف های حق چهره های شناخته شده و مورد احترام مردم موضع گیری می کنند . روانشناختی این حرکت برخی از طرفداران که در  برابر یک جمله ایهام دار که شاید فقط خود مخاطب متوجه شود که روی صحبت با او بوده است ، چه می تواند باشد؟

ملت ایران شریف تر از بزرگتر این حرفهاست که نتواند بازی های سیاسی و سوء استفاده های نامی از مراجع و بزرگان مردمی را دریابد؛ این بازی شکست خورده ای است که گویا تاریخ برای بار چندم قصد تکرار و آزمودن آزموده را دارد و این خود بزرگترین خطاهاست .

جوانان ایران به عنوان باهوش ترین و بصیر ترین افراد در سطح جامعه به خوبی می توانند تغییر نظر و بوقلمون صفت بودن صحبت های هر نامزدی را در جوامع مختلف با مخاطبان مختلف را تشخیص دهند، از نمایندگان محترم می پرسم آیا می توان به کسی که در هر محلفی هم رنگ حضار می شود تا رسوا نشود اعتماد کرد؟

آیا شعور مردم و آرمان های آنها را می توان در مواجهه با یک هجمه اقتصادی که در برابر هجمه های پشت سر نهاده شده کوچک است چنان به بازی گرفت  که جرأت یافت و گفت: مردم مشکل اقتصادی شما در ارتباط با کشوری است که در دشمنی با شما تمام تاریخ توحشش به رنگ خون جوانان شماست ؟

آیا می شود امت ولایت مدار ایران و حامی مظلوم و فریادرس مستضعفین را به بی تفاوتی نسبت به سایر مسلمانان فراخواند و این را راه حل برون رفت از مشکلاتشان دانست؟

آیا ادعاهای بزرگی که گاهی اصلا در شرح وظایف ریاست جمهوری نمی گنجد را می شود جزء برنامه های ریاست جمهوری آورد و ادعای بهبود در اوضاعی را کرد که برون رفت آن تنها به یک فرد به عنوان ریاست جمهور بر نمی گردد.

آیا ولایتمداری که نمایندگان ریاست جمهوری در نخستین احرازصلاحیت از فیلتر آن می گذرند همین است که یادمان برود رهبری معظم انقلاب بارها تأکید کردند هر دولتی سر کار آمد نقاط قوتی داشت و نقاطی ضعفی آیا نباید چشم را بر نقاط قوت هم باز کرد و اینقدر منفی گرا نبود و بر طبل رسوایی دولتی که هنوز سکان دار است نکوبید!؟

به هر حال امت ایران یک پیکره زنده و بصیر است ، پیکره ای که هوشیاری خود را در عرصه های مختلف نشان داده است. امتی که تجربه را دوباره تجربه نمی کند و رنگ ها برایش معنا ندارد، حافظه تاریخی بسیار قوی دارد !

حال که هنوز اسامی  نامزدهای ریاست جمهوری احراز صلاحیت شده رسما اعلام نشده است و یا بنابر برخی از اخبار غیر  موثق هفت نفر  از آنها از صافی تأیید صلاحیت رد شده اند و یا می توان بر اساس شواهد تشخیص داد چه کسی در گردونه باقی می ماند و چه کسی باید گردونه انتخابات را ترک کند؛ از کسانی که داعیه خدمت به مردم را دارند توقع می رود بدانند کم کردن هزینه های انتخاباتی، رعایت اخلاق انتخاباتی، قانونمند بودن از خواسته های مردم است و مردم هر حرکت آنها را زیر نظر دارند. شاید کنترل تبلیغات یکی از راه کارهای پیش روی مسئولین نظارتی باشد چرا که  در عرصه انتخابات باید به این توجه داشته باشیم که تبلیغات بهتر به معنای شانس بیشتر در عرصه رقابت می باشد و تبلیغات نیازمند صرف هزینه قابل توجهی است که هر کسی توان متحمل شدن آن را ندارد به همین سبب میران هزینه انتخباتی از اهمیت بالایی برخوردار است، در کشور ایران به دلیل حاکمیت ارزش های اسلامی و انقلابی شاهد برگزاری سالم ترین انتخابات و ساده ترین انتخابات بوده ایم اما سال های اخیر این روند تغییر کرده و هم اکنون بحث نظارت بر تبلیغات انتخاباتی به صورت ذیل متصور است:

تعیین سقف مالی:به طوری که در بسیاری از کشورها نامزدها آزاد نیستند تا به هر میزانی که مایل بودند برای تبلیغات هزینه نمایند حتی در برخی از کشورها برای تضمین سلامت انتخاباتی و کمک به افراد شایسته ای که از امکانات مالی خوبی برخوردار نیستند تصمیم به پرداخت یارانه برای تبلیغات گرفته می شود.



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/2/29 توسط منیره غلامی توکلی

جرعه ای از زلال معرفت * حجاب مردان ؛ عفاف مردان

حجاب مردان ؛ عفاف مردان / حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست !

سیر تاریخی صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص حجاب

جرعه30

حجاب مردان

من می خواهم تشکر کنم از خواهران عزیزی که سعی می کردند در طول این مدت در تابستان حجاب اسلامی و پوشش متناسب را رعایت کنند و بسیاری از خواهران ما این کوشش را کردند ، درود بر آنها !  می گویند تو به ما گفتی ما هم گوش کردیم.

اما برادران با یقه های باز، پیراهن های آستین کوتاهف با وضع نامناسب توی خیابان ها حتی در نماز جمعه شرکت می کنند. من می خواهم توصیه کنم ، حتما این نکته را به خاطر داشته باشید، حجاب برای خواهر ها به آن شکل و برای برادرها نیز به این شکل هست .

خطبه های نماز جمعه 59/06/14

در مکتب جمعه ج2 ص 295

عفاف مردان

حجاب و حفظ عفاف مخصوص خواهران نیست . ای برادران مسلمان ! و ای برادران جوان ! شما هم مراعات عفاف و حجاب اسلامی را بکنید ، شما هم با لباس شایسته در محیط کار و در محیط جامعه ظاهر بشوید.

خطبه های نماز جمعه 59/04/13

در مکتب جمعه ج 2 ، ص 211



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/2/29 توسط منیره غلامی توکلی

گفت و گو از  گالیا توانگر

 گفت و گوی طنین یاس با نفر دوم شعر نیمایی در هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر

سرایش رباعی زندگی با حس مادری

 

الهه تاجیک زاده

این که گفته اند هرفرد بزرگتر والگویی می تواند با یک حرکت تاثیرگذار وهرچند کوچک سرنوشت اطرافیانش را تغییردهد،بیراهه نگفته اند. الهه تاجیک زاده متولد1353پیشوای ورامین شاعره ای است که اولین بار با دریافت یک کتاب از جانب عمه اش در سال سوم ابتدایی تشویق به سرودن شد. هم اکنون که خود مادر4 فرزند است،باز هم سرودن را رها نکرده و هر روز به توفیقات بیشتری در این عرصه دست پیدا می کند. کسب مقام دوم در شعر نیمایی از هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر سال 91 جدیدترین توفیقات وی درعرصه شعربه حساب می آید .وی که سراینده شعر کودک ونوجوان نیز هست،برخی بعدظهرها وقتی دخترش درحال نوشتن تکالیف مدرسه اش و یادگیری حروف الفبای فارسی بوده ،کنار او می نشسته و همه حروف الفبا به انضمام آواها و حروف استثنا نظیر تشدید را در قالب اشعاری گنجانده که یادگیری را برای دخترش و هم سن و سالان او آسان کرده است.کتاب دشت الفبا ماحصل این تلاش صادقانه،مادرانه وشاعرانه اوست. 

برای خواندن این گفت و گوی زیبا و دوستانه روی ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/2/29 توسط منیره غلامی توکلی

فرصت شرکت در مسابقه اینترنتی * سبک زندگی فاطمی* به پایان رسید

تا نیمه شعبان تمدید شد

سازمان بسیج جامعه زنان کشور برگزاری می کند:

مسابقه اینترنتی " سبک زندگی فاطمی"

مسابقه سبک زندگی فاطمی

سازمان بسیج جامعه زنان کشور با هدف ترویج فرهنگ فاطمی بین آحاد جامعه و اشاعه سبک زندگی فاطمی، مسابقه "سبک زندگی فاطمی" را برگزار می کند.

به گزارش قلمدون :شرکت کنندگان در این مسابقه اینترنتی علاوه بر آشنایی با  سبک زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) با مطالعه چکیده ای از مقالات معتبر پیرامون زندگی آن حضرت ، آگاهی بیشتری نسبت به شخصیت آن بانو کسب می کنند.

علاقه مندان جهت شرکت در این مسابقه تا مبعث پیامبر بزرگ اسلام فرصت دارند با مراجعه به سایتtanineyas.ir و shohadayezan.ir و پاسخ گویی به تمام سوالات از جوایز ارزنده ای برخوردار شوند.

همچنین در پایان به 18 نفر از شرکت کنندگانی که  به تمام سؤالات پاسخ صحیح داده باشند به قید قرعه  مبلغ  یک میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد. 
برای شرکت در این مسابقه اینجا 
کلیک نمایید

 



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/2/23 توسط منیره غلامی توکلی

مبارزه با دختران محجبه در غرب نشانه آتش زیر خاکستر

جرعه28

سیر تاریخی صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص حجاب

تهاجم عجیبی وجود دارد. چیزهایی که شما می شنوید – مثل حجاب در فرانسه و مبارزه با دختران محجبه در این کشور-  این ها جرقه هایی است که نشان از آتش های زیر خاکستر می باشد و از کار عظیمی در پشت پرده خبر می دهد.

قضیه فقط این نیست که یک دولت مثلا لاییکی بگوید که ما نمی خواهیم محجبه ای داشته باشیم؛ نه ، این ها اصلا از اسلام به شدت احساس خطر کرده اند. البته این موضوع تازگی هم ندارد، از سابق نیز این طور بوده است.

سخنرانی در دیدار با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم 7/9/68

حدیث ولایت ج3 ، ص



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/2/22 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2   3   4      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک