سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

منیره غلامی توکلی

  نمایشگاه کتاب تهران از نیمه گذشت در حالی که روزهایی خلوت تر از سال های پیش را می گذراند و این نشان می دهد، نمایشگاهی که از سر تکلیف برگذار می شود بیشترین حجم بازدیدکنندگان بلاتکلیف را هم خواهد داشت

  بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از نیمه گذشت در حالی که روزهایی خلوت تر از سال های پیش را می گذراند و این واقعیت نشان دهنده چیزی به جز  28 دوره تجربه و نتیجه ناموفق در برگزاری نمایشگاه های ریز و درشت کتاب نیست! تجربه؛ واژه ای که مسئولان هنوز به امید کسب آن هر ساله نمایشگاه ها را با تعداد بیشتری از غرفه های بی ر بط با موضوع کتاب و حتی فست فود، هادداگ، بادکنک و اسباب بازی فروشی برگزار می کنند.

روزهای خلوت سالن های نمایشگاه به پنج شنبه و جمعه هم سرایت کرده است 1و این در حالی است که فضای سبز و غرفه های تبلیغی و تفریحی پر از هیاهوی جوانانی است که به جای خرید کتاب و بالا بردن سرانه مطالعه کشور؛ این ایام را فرصتی برای گشت وگذارو درد و دل کردن، تبدیل کرده اند!! و خانواده های جوان نیز با شادکردن دل کودک خود و گرفتن بادکنکی تبلیغاتی، فارغ از فرهنگ سازی مطالعه، روز خوشی را برای خود رقم می زنند.

کم تعدادند افرادی که در گوشه و کنار غرفه ها با علاقمندی از سر اشتیاق برای خرید کتابی، غرفه داران را به پاسخ گویی و قفسه ها را به کنکاش وا می دارند. چند دوره ای از برپایی نمایشگاه کتاب می گذرد که مشتاقان به مطالعه، کتاب به دست نشسته بر روی زمین دیده نمی شوند و صدای بحث و گفت وگوی افراد در نقد کتاب به گوش نمی رسد....

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/2/22 توسط منیره غلامی توکلی

منیره غلامی توکلی

مدرنیسم، فرزند رنسانس و رنسانس آغاز دین گریزی غرب

 

مدرنیسم و دین گریزی


تجدد و مدرنیسم، نگاه انسان به دین را تغییر داد. انسان پیشین غربی که در محرومیت مادی بود، با کامیابی خویش سعادت خود را در این دنیا یافت و دیگر به وعده‌های ادیان آسمانی در جهان دیگر بهای لازم را نداد .


   

گاهی سؤال پیش می آید : «حالا که دین اینقدر خوب و مفید است و نیاز بشر است چرا در قرون اخیر موج شدیدی بر ضد مذهب راه افتاد؟»  سر رشته این دین گریزی را می توان از مخالفت کلیسا با علم در دوران شکوفایی هنر و ادبیات و نجوم و پزشکی در دوران رنسانس جست و جو کرد.

کلیسا در برابر نهضت علمی اروپا خوب عمل نکرد. تفتیش عقاید، صدور فرمان محکومیت علم، محاکمه ی گالیله و ... منصفان را بر سر دو راهی « علم » و « دین » (البته دین به آن صورتی که در آن محیط و زمان معرفی شده بود)  قرار داد.

هر انسان عاقلی به طور قطع علم را انتخاب می کرد، چرا که پایه های آن را شخصا با مشاهده و آزمایش محکم کرده بودند. اما برخی از دانشمندان نیز به اشتباه، همه ادیان را به وضع خاص کلیسا قرون وسطی مقایسه کردند و همه مذاهب را رسما نفی می کردند و حتی اصل غلط را به عنوان « عدم سازگاری دین و علم» پایه گذاری کردند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/2/22 توسط منیره غلامی توکلی
به قلم: منیره غلامی توکلی

                  عمق ارتباط، سرزندگی و نشاط؛ هدیه عشق به زندگی مشترک

  
           عشق و تأثیر آن بر تداوم یا فروپاشی زندگی مشترک

 

عشق و تأثیر آن بر تداوم یا فروپاشی زندگی مشترک


 

عشق هم یکی از خصوصیات انسان برتر است؛ چون عشق عین زندگی است و دوست داشته شدن از صفات الهی است که باعث بهبود و استحکام زندگی مشترک می شود و فقط یک چیز این عشق را اثبات می کند، عمق ارتباط، سرزندگی و نشاط هر دو طرف، این میوه ای است که عشق با آن شناخته می شود  . 

 

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 94/2/22 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک