سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

قلمدون :: زن شدیدا ً می خواهد که محبوب باشد . زن در خانواده معشوق است و مرد محب و دلداده و فرزندان گل هایی هستند که از عشق والدین خود سیراب می شوند و پرورش می یابند . والدین وقتی همدیگر را دوست داشته باشند خیلی بهتر و بیشتر به عاطفه و تربیت فرزندان خود رسیدگی می کنند .
دلدادگی
برداشت ها :
جسم زن محل کشت است . بذری که کاشته می شود با روح پر مهر و عاطفه زن ، آبیاری شده و رشد می کند . خداوند هر چیزی را که آفریده به امور تکامل بخش مجهز نموده است . رحم زن کشتگاه بذر انسان است تا انسان از رحم مادر سیر صعودی خود را تا بی نهایت شروع نماید .

      پذیرندگی

اگر چیزی کشتگاه شد باید دارای خصوصیت پذیرندگی باشد . کشتگاه ، پذیرنده و در پذیرش حریص است. زمین برای پذیرش بذر حریص است ولی چون زمین جزء جامدات است حرص آن برای ما قابل لمس نیست .


پذیرفته شدن

کشتگاه پذیرنده چه درخواست و تقاضایی دارد؟ و به عبارتی دیگر اقتضاء پذیرندگی کشتگاهی چیست ؟ کشتگاهی یک امر جسمانی است . ولی همین پذیرنده بودن رحم و کشتگاه بودن زن تبدیل به میل نفسانی می شود .

 محبوبیت خواهی

زن شدیدا ً می خواهد که محبوب باشد . زن در خانواده معشوق است و مرد محب و دلداده و فرزندان گل هایی هستند که از عشق والدین خود سیراب می شوند و پرورش می یابند . والدین وقتی همدیگر را دوست داشته باشند خیلی بهتر و بیشتر به عاطفه و تربیت فرزندان خود رسیدگی می کنند .


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/12/15 توسط منیره غلامی توکلی

زن مسلمان ایرانی هویتی برجای مانده از دیرباز /نقش ارزنده زنان در تاریخ ایران، برگرفته از هویت ایرانی اسلامی آنان است

علیرضا مالمیر

 در آستانه برگزاری کنگره بین المللی هفت هزار شهید زن و در راستای تبیین هر چه بیشتر نقش بانوان به عنوان نیروهای مؤثر در روند شکل گیری، هدایت و حمایت از انقلاب اسلامی و جریان سازی اندیشه های اسلامی در پیکره جامعه گفتگویی را با "علیرضا مالمیر" کارشناس مسائل فرهنگی انجام دادیم.وی، بر اینکه زنان قدرتی نرم در جامعه اسلامی بوده و همین امر فرصتها و تهدیداتی را برای جامعه ایران فراهم کرده است؛ تأکید دارد

برداشت یک : مالمیر؛
انقلاب مردم ایران با استقرار نظام اسلامی،ساختار شکنی عظیمی را در عرصه سیاست خارجی جهان به وجود آورد و شعار استقلال و آزادی را به منصحه ظهور رسانید.

برداشت دو  :
این فعال فرهنگی،انقلاب اسلامی را قرائت نوینی از ساختار سیاسی و اجتماعی جامعه دانست که نه تنها برای جامعه اسلامی بلکه به عنوان راهبردی برای دیگر جوامع نیز قابل اجرا بوده و است.

برداشت سه :وی؛
گفتمان انقلاب اسلامی، نوع سوم حاکمیت را معرفی کرد، مدل حکومتی که از آن به عنوان "حکومت خدا برمردم" و به تعبیر رهبر معظم انقلاب "مردم سالاری دینی" یاد می شود.

برداشت چهار:وی ،
ماهیت دینی انقلاب اسلامی چالشی جدی در برابر غرب و شرق که دین را افیون توده ها می پنداشتند به وجود اورد. لذا میبینیم که  از ابتدای امر؛ دشمنی و تلاش برای سرنگونی این مدل حکومتی اغاز شد.

برداشت پنج: مالمیر گفت:
هرچند شاید به زعم کارشناسان و صاحب نظران حیطه جنگ سخت و نرم از یکدیگر جداباشدولی نباید غافل شویم که جنگ سخت درراستای رسیدن به اهداف جنگ نرم است.

برداشت شش؛ وی
گفت:   قدرت نرم انقلاب اسلامی از متون غنی اسلام نشأت می گیرد

برداشت هفت:
وی با تأکید بر اینکه،تأثیر گذاری انقلاب اسلامی ایران بر تحولات سیاسی منطقه و جهان از قدرت نرم آن است

برداشت هشت:
ولایت فقیه،فرهنگ عاشورا،مراجع و علما،بصیرت،استکبارستیزی وحمایت از مظلومان،دفاع ملی،تقویت ایمان،مردمی بودن حاکمیت،دانشگاه ها و حوزه های علمیه جزئی از منابع قدرت نرم حاکمیت اسلامی  برشمرد و گفت:در این بین زنان  به عنوان مولدان قدرت نرم ،معرفی می شوند.

برداشت نه:
مالمیر،قدرت نرم  انقلاب اسلامی را به عنوان یک مکتب،بستری برای تحقق حاکمیت اسلامی بر جهان دانست و افزود:این مطلب در جریان بیداری اسلامی در منطقه غرب اسیا(خاورمیانه)وبازتاب گسترده معنویت و آزادی خواهی درسطح جهان به جهت احیاءاسلام ناب محمدی (ص)خود را نشان داده است.

برداشت ده: این کارشناس فرهنگی تأکید کرد؛
زنان ایرانی در بسیاری از نهضت های تاریخ معاصر ایران، نقش ارزنده ای که برگرفته از هویت ایرانی اسلامی بود؛

برداشت یازده :
وی مغفول ماندن این تأثیرگذاری و عدم شناخت جایگاه واقعی زنان را  فقر فرهنگی،علمی و کم سوادی مردم آن روزگار دانست

برداشت دوازده:
مالمیر، با اشاره به اینکه تاریخ ایران تجربه حضور موفق و نقش مؤثر زنان در تاریخ معاصر را لمس کرده افزود:از این رو انقلاب اسلامی نه تنها بر نقش و حضور  عفیف زنان درعرصه های مختلف اجتماعی و سیاسی تاکید فراوانی دارد بلکه هموارهاز توانمندی ها و ظرفیتهای انان درراستای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بهره برداری کرده و می کند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 91/12/15 توسط منیره غلامی توکلی
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/12/14 توسط منیره غلامی توکلی

دکتر اسکندری، روان شناس و کارشناس صدا و سیما:

ترویج عشق مستضعف در رقابت با ماهواره / برای رقابت با برنامه های ماهواره ای باید ویژه عمل کنیم

دکتر اسکندری

رسانه ها به اشکال گوناگون بر اعضا و روابط افراد خانواده تاثیر می گذارند. برنامه های گوناگون تلویزیونی می تواند الگوهای رفتاری را در قالب فیلم، سریال ارائه دهد. این الگوها از زمان کودکی در فرد درونی شده، وتصویری خاص از روابط خانوادگی را ایجاد می کند. با توجه به پخش سریال زمانه با آقای محسن اسکندری دکتر روان شناس و کارشناس صدا و سیما در رابطه با تاثیرات این سریال بر جامعه به گفتگو نشستیم.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/12/13 توسط منیره غلامی توکلی

چیزی به عید نمانده , دل مادر بزرگ ها و پدر بزرگ های کهریزک را با دیداری هر چند کوتاه , بهاری کنید

این عکس ها رو رمضون , در اخرین حضورش در خانه مهربانی ها " خانه سالمندان کهریزک انداخته " هر وقت میرم خجالت زده می شم , کسی به شما اجازه نمیده سلام کنی

همیشه باید بگی " سلام از منه " ......... و چه شیرین دعایت می کنند وقتی فقط از کنار در اتاقشان رد میشوی ....

خانه سالمندان کهریزک
یک حلقوم و هزار فریاد بود این مادر !

خانه سالمندان کهریزک

خیلی با خودم فکر کردم برای چه کسی دانه دانه می بافد !
خانه سالمندان کهریزک
نگاهش به دوربین , ساده تر از خواسته هایش بود !

خانه سالمندان کهریزک

وقتی دعایت می کند ! عاقبت به خیر می شوی

خانه سالمندان کهریزک
الهی امین !

خانه سالمندان کهریزک

این گل را تقدیم همه کسانی کرد که بعد از رفتن , هرگز برنگشتند !
خانه سالمندان کهریزک
..... باز هم در سلام پیش دستی می کند !



نوشته شده در تاریخ شنبه 91/12/12 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک