سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
هفت سین ملی - سنتی ترین سفره جهان

رنگین کمان سفره نورزی در خانه پارسی زبانان

یکی از زیبایی که سفره هفت سین را منحصر به فرد کرده است گسترش مرزهای رنگ کمان سفره هفت سین در کشورهای پارسی زبان است. برای سفره نوروزی مرزها خاکی نیست و بر خط قرمزهای ورود بر آن سیم خاردار ننشسته است، مرزهای سفره نوروزی فرهنگی است که قدمت چندین هزارساله خود را حفظ کرده است

سفره هفت سین

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/12/12 توسط منیره غلامی توکلی

 

   در ایران با نزدیک شدن به سال نو جنب و جوش زیادی بین مردم به وجود می آید. در خانه خانم های خانه دار از کف تا سقف خانه را تمیز می کنند.ظروف و وسایل کهنه را دور ریخته و با جارو و دستمال های گردگیری که امروزه از نوع نانو است و جای هیچ لکی باقی نمی گذارند، به جنگ گرد و غبار دیوارها، در و پیکر خانه می روند. شست وشوی فرش، لوستر و ملحفه ها و... از دیگر کارهای بانوان است.

خانه تکانی عید

اما به راستی، لازمه استقبال از بهار و داشتن یک عید خوب  دوری از تجملات و چشم و هم چشمی ها است. هزینه های گزاف خرید مجدد برخی از وسایل چندان خوشحال کننده نیست. معمولاً خانم ها با چشم وهم چشمی کردن نه بهتر است بگویم: در رقابتی تنگاتنگ در بالا بردن صفرهای کنار عددها جهت هزینه خرید دست به انتخاب می زنند و آقایان با ناباوری از قیمت هایی که صرفاً باید برای چشم وهم چشمی بپردازند، دست در جیب می مانند!

باید از پرده اتاق تا روی مبلی، کاغذ دیواری، تابلوهای چسبیده به دیوار و ظروف پذیرایی نو شود. وای که اگر خانه تکانی با جابه جایی از منزلی به منزل نو تقارن داشته باشد، آن وقت است که دیگر سمسار محل برای خرید کل اسباب دسته دوم در این بازار مکاره صاحب درآمدی خوب خواهد شد.

اما زنان خانه دار باید بدانند که بهار فرصت شادی های ناب و باهم بودن صمیمانه در کنار اعضای خانواده مان است. اگر بخواهیم به دلیل زیاده خواهی ها عرصه را بر یکدیگر تنگ کنیم، عیدی واقعی نخواهیم داشت.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/12/6 توسط منیره غلامی توکلی
نگاهی به آفرینش زن در ادیان مختلف

جلال و جمال زن ، قرآن

 اسلام؛ حیاتبخش جوهره انسانی زن

قریب به 400 آیه از آیات قرآن کریم در مورد زنان می باشد. این امر بیانگر اهمیتی است که این کتاب آسمانی به جایگاه و نقش زنان می دهد.
قرآن در کنار ترسیم چهره واقعی زنان، به دفاع از حقوق آنها در خانواده و اجتماع می پردازد و در همه جای آن از برابری و مساوات حقوقی زن و مرد در تمام زمینه ها صحبت می شود،
یعنی هیچگونه تبعیض نسبت به آن دو قائل نیست و ملاک فضیلت و برتری را تقوی می داند.
پس زن در اسلام، به عنوان یک رکن مهم در خانواده است و ارزش والایی دارد.

 

یکی از امتیازهای زن در دین اسلام، مقام مادری است که بارزترین مشخصه زن در عرصه خانواده و اجتماع است
در آیین مقدس اسلام، زن پیش از آنکه همسر باشد، بنده خداوند است و اطاعت از پروردگار را باید سرلوحه برنامه های زندگی اش قرار دهد.
قرآن کریم ذیل آیه شریفه ( بقره 228) « و لهن مثل الذی علیهن بالمعروف» وظایف متقابل زوجین را برشمرده است
 از جمله وظایف زن اطاعت وی از همسرش می باشد.
همچنین خداوند در قرآن کریم سوره روم هدف از خلقت زن را آرامش و آسایش مرد بیان کرده است.

این مقاله دوستم خوبم  خانم ناهید زندی پژوه است.

متن در  ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/12/1 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک