سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

مدیر حوزه علمیه شهر جدید پرند: بی بند و باری‎های اخلاقی حاصل استفاده ناصحیح از خط های رایتل

خطرات رایتل

مدیر حوزه علمیه شهر جدید پرند تصریح کرد: استفاده ناصحیحازخط های رایتل،قطعاٌ بی اعتمادی اعضای خانواده به همدیگر و بی بند و بارهای اخلاقی و سرانجام فروپاشی خانواده ها و سقوط اخلاقی جامعه را در پی خواهد داشت که پیش از استفاده باید در این باره فکر اساسی کرد.

حجت الاسلام مهدی بابایی،مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرجدید پرند درگفت و با خبرنگارطنین یاس، روشهای استفاده صحیح از خط های نسل سوم رایتل را تبیین و ابراز داشت:قاعدتاٌ هر امکاناتی که در کشور به وجود می‌آید از هر دو جنبه مثبت و منفی مورد نگرش است یعنی هم می‌شود به عنوان امکانات رفاهی و به صورت مثبت و اسلامی مورد استفاده قرارداد و هم می‎شود به صورت منفی از آن سوء استفاده کرد، اما نکته ای که حائزاهمیت است این است که باید قبل از ایجاد امکاناتی از این قبیل، فرهنگ سازی کرد و امروزه کارشناسان فرهنگی اذعان دارند که جلوی هیچ پدیده منفی را به صورت کامل نمی توان گرفت.
 وی افزود: در امر استفاده از امکانات رفاهی روز،باید فرهنگ سازی اساسی صورت بگیرد به عنوان مثال هیچوقت مشکل ترافیک حل نخواهد شد مادامی که رانندگی به گونه درست فرهنگ سازی نشود و همینطور در مورد پیام‌های تصویری نیز این معنا مصداق کامل دارد که اگر فرهنگ سازی شود وسیله مطلوبی است و گرنه عواقب و بازتاب بدی در جامعه ایجاد خواهد کرد.
مدیر حوزه علمیه پرند ادامه داد: با نگرشی بر مطالب فوق و استفاده سوء و احتمال بسیار بالای بازتاب‎های منفی این امکان تصویری، علمای بزرگوار ما عکس العمل نشان داده اند.
وی به عوارض خطرناک ناشی از استفاده ناصحیح از سرویس رایتل اشاره و خاطرنشان کرد: استفاده ناصحیح قطعاٌ بی اعتمادی اعضای خانواده به همدیگر و بی بند و بارهای اخلاقی و سرانجام فروپاشی خانواده ها و سقوط اخلاقی جامعه را در پی خواهد داشت که پیش ازاستفاده باید در این باره فکر اساسی کرد.



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/11/30 توسط منیره غلامی توکلی

بشر امروزی در هیاهوی پرزرق برق زندگی شهری و مسائل و مشکلات زندگی روزمره به تعبیری در حال دست پا زدن و غرق شدن است و با گذشت زمان و رشد و توسعه بیش از پیش فن آوری و تکنولوزی های نوین انسانها ناخدا گاه کمتر تمایل به حضور در جمع (دوستان ،خانوادگی،...) دارد و خود را بیش از پیش در تارهای تنیده شده خود اسیر می کند و سبب تنهایی بیش از پیش بشر امروز گشته است .
فضای نت

در واقع انچه که امروز شاهد آن هستیم این است که افزایش جایگاه تکنولوژی ها و در راس آنها  رسانه های ارتباط جمعی آن گونه که انتظار میرفت نتوانسته حداقل در جامعه کنونی ایرانی  گره از کارها بگشاید و سهم عمدهای در افزایش نشاط؛ امید و جلوگیری از بروز و برخی از مشکلات و معظلات اجتماعی داشته باشد . در این بین ما هم  گاهی رسالت اصلی یک وسیله ارتباط جمعی  را فراموش کرده و تنها به امکانت جانبی آن  اهمیت می دهیم .

 حال زمان آن رسیده که از خود بپرسیم با گسترش وسایلی مانند تلفن و تلفن همراه و شبکه های اجتماعی ، چرا روابط و تعاملات یک  فرد با اطرافیان و دوستان .. کم رنگ تر گشته و گاها دچار تغییرات اساسی شده است.

تغییراتی که برای همه اطرافیان، جز خودش کاملا محسوس است . گویی خود را در تور تنهایی پیچیده که فضایی پرهیاهو و گاه با نشاط کاذب برایش ایجاد کرده است .

  این حقیقتی انکار ناپذیر و بحثی تکراری در محفل های روانشناسی و جامعه شناسی است که بعد از ورود ماهواره  و کثرت برنامه های ارائه شده از سوی شبکه های مختلف این ابر رسانه ، تعاملات اجتماعی و خانوادگی در جامعه سنتی ما که بخش مهمی از مراودات و پایگاه خبری موثقی برای اطلاع از جامعه و اعضای خانواده محسوب می شد ، کم رنگ و حتی گاهی حذف شده است .

اری!  دیگر خبری از جمع های خانوادگی و گفتگوهای دوطرفه و تمایل و علاقه  فرد به صحبت کردن در جمع های دوستانه به معنای واقعی کلمه نیست . ابراز محبت ها و احوال پرسی ها به پیامک های تبدیل شده اند که می تواند در کم تر از چند ثانیه به تعداد زیادی از افراد با شخصیت ها و جایگاه های مختلف ارسال شود .  در فضای نت بدون توجه به حرفهای مخاطب هر فرد در آن واحد با چند نفر در حال گفتگوی سطحی و خارج از نتیجه گیری خوب است . آنچه که بر افکار و خواسته های ما تسط یافته ابزارهای ساخته دست بشر و تکنولوژی  ( کامپیوتر ،تلفن همراه ، ماهواره و تلوزیون )  است.

اگر در استفاده از تکنولوژی  مدیریت درستی لحاظ کنیم و  سنت و فرهنگ و اربتاطات اجتماعی را   در تقابلی نا برابر کنار ابزارهای ارتباطی مجازی قرار ندهیم و در واقع زمانی که صرف استفاده از برخی از وسایل ارتباط جمعی می کنیم را  در صرف گفتگو اعضای خانواده و دیدو بازدید های دوستانه و خانوادگی کنیم قطعا  تنور  صمیمیت و دوستی و  استحکام کانون خانواده نیز گرم و گرم تر می شود . 

ایترنت
باید سعی کنیم که در دنیای امروزی نه تنها با دست یابی به تکنولوژی سایر کشورها بلکه با تولید علم و فن اوری  دنیایی مدرن اما الهام گرفته از سنت های زیبا و فرهنگ های غنی بسازیم .آنچه در این بین حائز اهمیت است این می باشد که بدانیم  در دنیای امروزه استفاده از فن آوری های نو و وسایل ارتباط جمعی ودر راس ان دنیای  مجازی و اینترنت غیر قابل اجتناب است؛ به طور قطع می توان گفت: تقابل با ابزارهای جدید ارتباطی و فن آوری ها با هدف جلوگیری از نفوذ و گسترش آنها در جامعه و خانواده ها خواه ناخواه با شکست همراه است .

اما باید توجه داشت که یله بودن در این زمینه هم می تواند باعث مشکلات متعددی شود که در کوتاه مدت قابل تشخیص نسیت و شاید در چند نسل بعدی معضلات و مشکلاتی که ایجاد می کند نوش دارویی بعد از مرگ سهراب بطلببد !

خب می دانیم که وارداتی بودن وسایل ارتباط جمعی با تعلیم و آموزش فرهنگ استفاه از آن همراه نیست و در واقع فرهنگ و کاربرد اینگونه وسایل در بین  عموم جامعه،  ان گونه که استفاده از خود وسایل ارتباط جمعی  تبلیغ می شود ؛ گسترش نمی یابد و فرهنگ استفاده از رسانه  های ارتباط جمعی  همزمان و به موازات توسعه  فیزکی  این دست از رسانه ها در کشور ما (و اکثر کشورهای در حال توسعه ) رشد و توسعه نمی یابد و سبب نوعی ذهن گرایی یا زندگی دوم در افراد میشود و تمایل به تنها یی و گریز از جمع  به اصطلاح تمایل به  لاک خود فرو رفتن را در افراد گسترش میدهد .

 حال در این بین مهم ترین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که استفاده از تکنولوژی جدید و در راس آنها رسانه های جمعی  که با ایجاد تحولی و تغییری بزرگ در نحوه روابط و تعاملات اجتماعی  افراد بایکدیگر همراه است قطعا تاثیر سوء مانند تنهایی ، دوری از خانواده و جامه ، انزوا طلبی ، نامیدی و ..... در زندگی فردی و اجتماعی و سلامت روحی و جسمی  افراد به ارمغان می آورد .

اما ما می توانیم با با شناخت  و آگاهی بیش از پیش از این گونه وسایل ارتباط جمعی  سعی در کاهش تسلط  و به بندگی کشیده شدن از طریق این دست رسانه ها به خصوص دنیای جادویی اینترنت داشته باشیم  و با تعریف جایگاه این نوع از وسیله ارتباطی در زندگی خود  به کیفیت و سلامت روحیمان بهای بیشتر داده  و سعی در به تسلط در آوردن و کنترل   ایفای نقش رسانه های جمعی (اینترنت، تلوزیون ..) در زندگی خود کنیم و اسیر رسانه های نو ظهوری که همچون تارها عنکبوت خود را بر زندگی ما افکنده اند نشویم؛  رسانه های جمعی که  هر روز بر تنهایی  ما دامن می زنند ! و  خواهان تسلط و تاثیری و احاطه بیش از پیش بر ما و تعاملات ما دارند .

راضیه ترکمن - طنین یاس



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/11/30 توسط منیره غلامی توکلی

سال گذشته جشنواره سی ام فجر هنوز در حال برگزاری بود که جدال بسیاری از فیلم های شرکت کننده در آن با خانواده و سبک زندگی اسلامی و ایرانی کام مخاطبین را تلخ کرد. این خانواده ستیزی آشکار فیلم ها چنان بود که تیتر اصلی اخبار سینمایی سال 91 اختصاص به همین ها یافت.
جشنواره
  علیرضا آل یمین

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/29 توسط منیره غلامی توکلی
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/29 توسط منیره غلامی توکلی
به گزارش رمضون :
امروز صبح نخستین یادواره شهدای زن جامعه پزشکی کشور ؛ با معرفی خانم دکتر شهید عزت الملوک کاووسی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد .
یادواره
در این مراسم که جمع زیادی از بانوان پزشک و پیراپزشک که وجه مشخصه همه آنها محجبه بودنشان بود سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین سخنرانی کرد .
سردار نقدی در صحبت های خود با اشاره به پیروزی های بزرگی که  امت ایران در طول انقلاب اسلامی گفت : هر آنچه از پیروزی نصیبمان شده؛ مرهون امام (ره) و هر آنچه از طعم تلخ ناکامی چشیده ایم نتیجه الگو گرفتن از  روش ها و ایده های دشمنان شهدا و امام شهدا است.
این فرمانده بسیجی , رمز جبران ناکامی ها و عقب ماندگی ها را الگو برداری و دنباله روی از سیره عملی و نظری شهدا در ابعاد فردی و اجتماعی دانست و ادامه داد : شک نکنید ؛ در این صورت است که می توانیم تهدیدات و عقب افتادگی ها را به پیشرفت و پیروزی تبدیل کنیم .
سردارنقدی
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور، دشمنی با ولایت و ترس از ولایتمداری مردم ایران را اصلی ترین هدف دشمن برشمرد و تأکید کرد: چون حاکمیت ما بر ولایت استوار است انسان های متعالی و با کرامت در جامعه ما پرورش پیدا می کنند  و دشمن تاب تحمل چنین نعمت هایی را برای ما ندارد از این رو  ما را  ارزش های بی نظیری مثل ولایت باز می دارند و تمام تهاجمات خود را بر روی این موضوع متمرکز کرده اند.
سردار محمد رضا نقدی جدایی از روحانیت را یکی دیگر از اقدامات دشمنان برشمرد و ادامه داد : دشمنان به دنبال دور کردن زنان مسلمان از حجاب هستند و بر بداخلاقی‌هایی مانند بی‌حجابی القاب زیبا می‌گذارند.
وی از حجاب بانوان به عنوان خطرناک ترین اسلحه در برابر دشمن یاد کرد و گفت :دشمنان به دنبال دور کردن زنان از حجاب هستند چرا که حجاب برایشان خطرناک است. آنها حجاب را مانع پیشرفت زن می دانند !
رئیس بسیج مستضعفان کشور سپس با خطاب قرار دادن بانوان پزشک و پیراپزشک محجبه حاضر در سالن گفت : در این یادواره وجود متخصصان زن که با حجاب حاضر هستند دلیل کافی برای باطل شدن این دروغ‌ها است و ثابت می‌کنند زنان می‌توانند با حجاب به اوج فرهیختگی برسند.
سردار نقدی گفت: راه تعالی ما دنباله‌روی از راه شهداست و زنان جامعه پزشکی سهم بزرگی در دفاع مقدس داشته‌اند و همه این الگوها می‌تواند در اختیار زنان و دختران امروز ما قرار گیرد.


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 91/11/29 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک