سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

«خواهرم: از بى حجابى است اگر عمر گل کم است، نهفته باش و همیشه گل باش.» (شهید حمید رضا نظام)

 

دختر محجبه

«شما خواهرانم و مادرانم: حجاب شما جامعه را از فساد به سوى‏ معنویت و صفا می کشاند.» (شهید على رضائیان)



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/11/10 توسط منیره غلامی توکلی


 "خوشبختی" واِژه ای مرکب که در ادبیات به آن مرکب مرخم می گویند.

"خوشبختی" حلقه گم شده در زندگی خیلی از ما که در تمام عرصه های زندگی به دنبال آن هستیم/

" خوشبختی" در نظر برخی از افراد نوعی از شانس که فقط یک بار ممکن است در خانه هر کسی را بزند و آن زمان هم اکثرا در خانه نیستند!

"خوشبختی" رسیدن به کسی که دوستش داری، رسیدن به چندمین پله پلکان موفقیت که آن را دست نیافتنی می بینی یا اینکه هر چه بالا می روی آن بالاتر قرار دارد.

" خوشبختی" همان سپید بختی که مادربزرگ هایمان بابت هر کاری دعاگویان طلبش را از خدا برایمان دارند و داشته اند و داشتند.

به راستی چرا وقتی این واژه مرکب مرخم در قالب خواستگاری که مثل باشانس! درب منزل ما را زده و ما هم پشت در معطلش نکرده ایم  بر ما نازل شده و حلقه ای زرین را  دستانمان فرو کرده باز هم گمش می کنیم !‌ باز هم به دنبالش هستیم !‌ چرا خوشبختی برای برخی از ما گذران است و گاها نمی توانیم در مشت نگهش داریم...!

ازدواج و استحکام پیوند زناشویی

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/11/8 توسط منیره غلامی توکلی

بررسی عوامل استحکام بنیان خانواده

واژه هایی که استحکام بنیان خانواده را قوام می بخشد/ شوخی هایی که جایز نیست

تحکیم بنیان خانواده


قلمدون : بحث تحکیم بنیان خانواده یکی از مهم ترین بحث ها و چالش های امروزی جامعه ما است که با توجه به شکسته شدن قبح طلاق و کم شدن نرخ ازدواج بین جوانان باید با دقت خاصی به آسیب شناسی و چرایی تعضیف بنیان خانواده پرداخت. در جامعه اسلامی ما سخنان پیامبر(ص) و ائمه اطهار می تواند نقشه راه موفق و تضمینی برای رسیدن به قوام خانواده باشد جایی که حتی رسول خدا شوخی در زمینه طلاق یا نکاح را جایز نمی داند و در احادیث بسیار بر ایجاد مودت و محبت بین زن و شوهر با کلمات عاشقانه و هدیه دادن تأکید دارد برگذاری جشن طلاق چه مفهومی می تواند داشته باشد!

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/11/7 توسط منیره غلامی توکلی

لیدا گلدوست، هنرمند ایرانی، نقاش است . او زنی است که آثارش را بدون هیچ معلم و استاد نقاشی خلق کرده است و معجزه ایمان یکی از کارهای برجسته او محسوب می شود. گلدوست نقاشی هایش را بر اساس مفاهیمی چون ایمان، عشق و محبت الهی، صداقت و... می کشد. او سعی دارد باورهای دینی و الهی را در آثارش به جامعه و جهان  نشان دهد. گلدوست از تکنیک رنگ و روغن در آثارش بهره می برد و توانسته، سبکی نوین، جدید و بدیع که حالت معنوی و عرفانی  برسم و قصد دارد با آثارش به همگان در داخل و خارج شخصیت حضرت مهدی را بشناساند.

 

 


 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/11/2 توسط منیره غلامی توکلی

 

در عصر تکنولوژی با اینکه بیشتر کارها را ماشین ها یا حتی ربات ها انجام می دهند اما نوعی خستگی و کسالت در وجود افراد جامعه دیده می شود. کسالتی که از آن به عنوان خستگی یاد می شود، خستگی که گاها منشاء فیزیکی ندارد و در محاورات روزمره از آن به عنوان خستگی فکری یا روحی یاد می کنند.

بی نظمی نظم

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنیم شاید دلیل این خستگی را بتوانیم در سبک زندگی خود پیدا کنیم.  یکی از عمده ترین دلایل خستگی های روحی، عدم رعایت نظم و انضباط در انجام کارها است.

شاد زندگی کردن، حلقه گم شده زندگی بسیاری از ماست در حالیکه غافل از این هستیم که زندگی شاد و شادمانه زیستن، مهارتی است که دست یابی به آن نیازمند رعایت برخی از نکات ساده ایست که عملی کردن نیاز به تمرین دارد.

رعایت نظم و انضباط در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی می تواند، مهم تر ین رمز شاد زیستن باشد. نظمی که  آثار و برکات زیادی، به همراه دارد.

اگر بخواهیم آثار و برکات نظم را نام ببریم می توانیم بگوییم که رضایت مندی از زندگی  یکی از نتایج فردی رعایت نظم و انضباط است، چرا که جلوگیری از به هدر رفتن وقت، استفاده بهینه از سرمایه، به کارگیری استعداد و رغبت های اعضای خانواده برای فعالیت بهتر شادی ، نشاط و امید را در خانواده بیشتر می کند.

از طرفی حاکم کردن نظم و انضباط در کارها، موجب می شود که هر کاری به موقع، به جا و در حد انتظار انجام شود؛ در این صورت سردرگمی و فشار روانی کم شده و در نتیجه فعالیت فرد اثر بخشی و کارآمدی بیشتر خواهد داشت و شادی بیشتری به جامعه وخانواده تزریق می شود.

تشویش افکار و از هم گسیختگی فکر ما که گاها به فراموشی از آن تعبیر می شود یکی دیگر از آثار نامبارک بی نظمی در زندگی است. بی نظمی که  مصداق کامل آن از آن تمیز کردن خانه، محیط کار و یا پوشیدن لباس های مرتب نیست!

افکار فرد منضبط دارای طبقه بندی خاصی  است که به راحتی می تواند با انتخاب دقیق مسیر حرکتش پلکان ترقی را طی کند، موفقیت یکی از عوامل شادی است که می تواند در ایجاد زندگی شاد هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی تأثیرگذار باشد.

بهره بری مفید از ساعات زندگی و جلوگیری از اتلاف عمر یکی دیگر از تنایج مثبت رعایت نظم در زندگی است

منضبط بودن یکی از شاخص های انتخاب الگوی زندگی برای جوانان  است از این رو  نظم و انضباط باعث می شود فرد در پوشش و آرایش، سخن گفتن، خوش قولی، در تزیین محل زندگی و کار، الگوی مؤثری برای دیگران باشد در نتیجه مورد توجه، مهر و محبت و رجوع دیگران شده و به این وسیله شادابی او در زندگی بیشتر می شود.

 برگرفته از گفت و گوی قلمدون با کارشناس روانشناسی 

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/11/2 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک