سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

قلمدون : رمضان در گوش جان انسان هاى مؤمن، سرود وصل به خدا را سر مى دهد و شکوفاکننده نهال ایمان در بوستان جان آدمی است. رمضان چشمه رحمت الهى را در وادى جان انسان هاى حق طلب جارى مى¬کند، مائده هاى آسمانى را بر سفره دل روزه داران مى¬چیند و شهد شیرین حضور در بهشت را در کام دل انسان مخلص فرو مى¬ریزد.

 

رمضان در ادبیات


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/4/27 توسط منیره غلامی توکلی

قلمدون : روزه داری با شرط رعایت نکات تغذیه ای و جلوگیری از پایین آمدن فشار و قندخون هیچ منافاتی با ورزش کردن ندارد،روزه داری به انجام هرچه بهتر فعالیت های ورزشکاران نیز کمک می کند به طوری که بازیکنان حرفه ای شاغل در لیگ های معتبر فوتبال معتقدند نه تنها نگه داشتن بدن در اوج آمادگی فیزیکی طی ماه رمضان منافاتی با فوتبال مدرن ندارد بلکه روزه داری به یک مسلمان قدرت می دهد نه اینکه او را تضعیف کند.

ورزش و سلامت و رمضان

"ورزش" که همواره برای سلامتی جسم و روح به آن سفارش شده است ، در این ماه جلوه پررنگتری یافته و می‌تواند نقش خود دراین مهم را بهتروبیشتر ایفا کند. همچنین  "ورزش" نه تنها با "روزه" منافاتی ندارد بلکه اگربه‌صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و کاهش استرس ورزشکاران می‌شود واستقامت فکری و صبر آنان را تقویت می‌کند.

ورزش در زمان سحر برای ورزشکاران روزه دار را باعث تشنگی و ایجاد ضعف در فرد و هنگام عصر را باعث افت قندخون و در پی آن عامل سرگیجه می شود ؛ از آنجایی که فاصله بین غذا خوردن و ورزش کردن فرصت هضم غذا را پیدا کرده و خون به راحتی در عضلات ورزشکاران جریان می یابد کارشناسان معتقدند زمان مناسب شروع ورزش دو یا سه ساعت بعد از مصرف افطار است.

  انجام حرکات نرمشی و کششی، شنا و پیاده روی  برای حفظ  آماده و  نگه داشتن آمادگی عمومی بدن ضروری است.ورزشکاران سایر رشته های ورزشی نیز باید سعی کنند در ماه رمضان تمرینات ورزشی خود را سبک تر انجام دهند زیرا انجام حرکات ورزشی سنگین موجب از دست دادن نمک، آب زیاد و ضعف شدید در آنها می شود.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/4/19 توسط منیره غلامی توکلی

حجاب، محافظ بهشت فرهنگی و اخلاقی زن 

سیر تاریخی صحبت های مقام معظم رهبری در خصوص حجاب

جرعه 35 

حجاب چیزی بود که می توانست این خلقیات برجسته لازم در زندگی زن، بهشت فرهنگی زن و بهداشت اخلاقی زن را حراست کند و حفظ کند ولی این را برداشتند و از اول هم مشخص شد که مقصودشان از این کار چه است و این کشف حجاب است .

سمینار نقش زن در جامعه 64/12/11

 

میل به عفت و حجاب در جامعه

امروز در اجتماع ما مردم میل به عفت و عصمت دارند، میل به حجاب دارند. مردها و زنان معصومانه و محجوبانه زندگی می کنند. البته عده ای هم هستند که نمی توانند خودشان را کنترل کنند. اما در کنار همه این ها شبکه های فساد وجود دارد.

خطبه نماز جمعه 65/5/11



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92/4/19 توسط منیره غلامی توکلی

اداب شهوهر داری

قلمدون :‌ ورود به هر فضایی برای خود آداب و رسومی دارد . ورد به  مرحله زناشویی و تشکیل زندگی مشترک و حتی ابراز علاقه کردن و ارتباط گیری خوب و مؤثر هم فاقد آداب معاشرت با همسر نیست بلکه حتی این طرز برخورد برای خودش مهارت و فنونی خاص دارد . سعی کرده ایم در این مجال اندکی توصیه هایی که بیشتر جنبه روانشناختی دارد برایتان گردآوری کنیم .

فقط دختر خانم ها بخونن !.

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/4/18 توسط منیره غلامی توکلی

62 حق زن بر مرد / حقوقی رعایت آن استحکام خانواده را بیشتر می کند

قلمدون : حق همسر که بر گردن مرد است جز مهم ترین حقوق اسلامی محسوب می شود که رعایت آن توسط مردان می تواند بدون شک بر استحکام بنیان خانواده بسیار تأثیرگذار باشد . ایجاد مودت و مهربانی یکی از نتایج رعایت حقوق زن در خانواده توسط مرد است .

حق زن بر شوهر

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 92/4/15 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک