سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

روز قدس از بایدهای انقلاب اسلامی ایران است. این روز تجلی فرهنگ عاشورایی و نمود و بروز انقلابی گری است. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز فریاد بر سر نبایدهای جهان اسلام است و چه نبایدی واجب تر از وجود منحوس رژیم کودک کش و تروریسم پرور اسرائیل و اسرائیلیان!

 

روز قدس

منیره غلامی توکلی

 روز قدس از بایدهای انقلاب اسلامی ایران است. این روز تجلی فرهنگ عاشورایی و نمود و بروز انقلابی گری است. آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز بیان نبایدهای جهان اسلام است و چه نبایدی واجب تر از وجود منحوس رژیم کودک کش و تروریسم پرور اسرائیل و اسرائیلیان!

رمی جمراتی در ماه رمضان

روز قدس، یوم الله جهان اسلام در برابر تمام کفر، جنایتکاری و جنایت طلبی است. این روز، روز مشت های گره کرده و شعارهای کوبنده علیه استکبار و تروریسم است. روزی که قلب های بیدار و فکرهای بصیر، هرگز آن را فراموش نمی کنند.

 روز قدس، روز  تقدیس انسانیت، آزادگی، بشردوستی و حمایت از مظلوم در برابر ظالم است، روزی که در سراسر گیتی، دل های آگاه و بیدار به حمایت از مقاومت به خیابان ریخته و مسلمان و غیر مسلمان رمی جمرات می کنند.

روز قدس، روز پایین کشیدن و سوزانده شدن پرچم رژیمی جعلی است که بی هویت و منحوس، چون بختکی نفس گیر بر پیکره. مقدس ترین سرزمین ها، سرزمین وحی و نبوت، افتاده است و چون غده ای سرطانی این پیکره را در بر می گیرد.

از این روست که روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روز هشدار به روشنفکران روشنفکران خواهان ارتباط با آمریکا است، روز هشدار به ابرقدرت ها است، این روز، روز احیای اسلام و اجرای قوانین اسلامی در ممالک اسلامی است، روز قدس روز حیات اسلام و مشخص کننده منفاقین از متعهدین است. ( بخشی از بیانات امام خمینی(ره) )

دیو هفت سر صهیونیستی بلای جان مسلمین

امسال، جهانیان و ویژه تر مردم مسلمان روز قدس را با عظمت و شکوه بیشتری اقامه کرده و فریادهای خشمگین خود را بر سر دنیای آدمکش تروریسم فرو خواهند آورد، چرا که اگر روز قدس به نام فلسطفن و برای مبارزه با "ام الفساد و ام التروریسم" اسرائیل پایه ریزی شده اینکه این اژدها هفت سر پیدا کرده و هر سر خود اسرائیلکی است که باید زده شود تا جهان اسلام آسوده شب را صبح و صبح را به شب برساند .

سرهایی که یکی در عربستان، دیگری در یمن، آن یکی در بحرین، آن سو تر سوریه و عراق و ترکیه ... خوابیده است و از دهانش شعله های آدم کشی و مسلمان کشی بیرون میزند، شعله ای که قصد آن نه تنها مسلمین که اسلام است و بس .

روز قدس، بدون مرز

این روز اگرچه در تقویم رمضانی جهان اسلام، جمعه ای خاصِ مرگ بر استکبار و ظلم است اما ندای انسانیت و ازادگی مرز نمی شناسد و دل بیدار هر انسانی  ازاده ای را با خود همراه می می کند.

 آری! آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، روز مردمی مسلمانی است که رهبران بیدار دلشان نفی بلد شده است، روز ملتی که فریاد مظلومیتشان در صدای ترکیدن بمب های چندصد کیلویی به گوش مدعیان حقوق بشر نمی رسد. روز قدس روز ملتی است که خیابان هایش اسیر دست رژیمی منحوس و حرمت شکن است که حتی در بیت الله الحرام آدم می کشد. روز آوارگی و خانه به دوشی امتی است که خود مهد تمدن و مهمان نوازی ملل دیگر بوده اتد.

این روز ، روز حمایت از سرزمینی مقدس است که باریکه از پیکرش، وسعتی به بزرگی شهادت و اقیانوسی از خون بی گناهان شده است، روز قدس، روز حمایت از حریم بیت الله و حرمین شریفین است.این روز «روز قدس یکى از مهمترین روزها در جهان اسلام است.» امام خامنه ای مدظله العالی


انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 95/4/10 توسط منیره غلامی توکلی

 

کارآفرینی، مفهومی است که در شعار نمی گنجد، کارآفرینی مفهومی است که در اندیشه های کالاهای وارداتی نمی گنجد، کارآفرینی دیدگاهی است که در مقابل چشمان فتنه زده به بازار معاملات کالاهای خارجی نمود پیدا نمی کند... کارآفرینی یکی از راه حل های رسیدن به اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری چندین سال است که بر آن نظر داشته و هر سال به امید بهاری نکوتر برای ایرانیان، اسم سال را با آن مزین می کند.

کارآفرینی واژه ای است که مرد و زن، جوان و میانسال، دانش آموز و دانشجو، خانه دار و کارمند را در بر می گیرد و گستره آن به بزرگی اندیشه های نو است.

حتی می توان گفت: کارآفرینی واژه ای مقدس است، از آن رو که استقلال، عزت، خودکفایی و خودباوری جامعه مسلمان در تحقق این امر نهفته است.

این بار خبرنگار طنین یاس به گفت وگو با بانوی کارآفرینی پرداخته است که با وجود سپری کردن 30 بهار از زندگی، 15 سال است که در دفتر کارآفرینان نام خود را ثبت کرده است. بانویی مهندس اکنون مسئول خواهران بسیج صنعت خراسان رضوی است.

مژگان پیرنیاپور، مهندس فن آوری اطلاعات، گرایش امنیت اطلاعات است. وی که اصالتا نیشابوری است متولد سال 1365 و ساکن مشهد مقدس است.

این بانوی کارآفرین که بیش از 15 سال است در زمینه های مختلف تخصصی و غیرتخصصی کارآفرینی می کند، سال 1392 به عنوان پژوهشگر برتر قشر مهندسین صنعت انتخاب شده است.

وی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس می گوید: من در خانواده فرهنگی به دنیا آمدم، فرزند ارشد خانواده هستم و یک خواهر و برادر دارم، یک سال و نیم پیش ازدواج کردم.

سرمایه کارآفرین،نگاه متفاوت او به اشتغال و تولید است

پیرنیاپور، با اشاره به اینکه از دوران نوجوانی و تحصیل در مقطع دبیرستان علاقمند به کارآفرینی بوده است، می گوید: آن دوران واژه ای به نام کارآفرینی مطرح نبود و حتی ما مانند سایر جوانان امروزی تصور می کردیم شروع یک کار به سرمایه ای کلان احتیاج دارد، در حالی که خودمان کارآفرینی می کردیم و خبر نداشتیم!

وی در ادامه خاطره ای از دوران دانش آموزی خود می گوید: « با همکلاسی ها جمع شدیم و در بحث خیام شناسی، "المان های خیام" را طراحی کردیم و به بعد آن المان ها را به فروش گذاشتیم! این المان های یک و نیم متری  از آن جهت که کاری نو بودند و با کاغد مقوا طراحی شده بودند، مورد توجه خریداران قرار گرفتند.» و این شد آغاز کارآفرینی برای من ...

این بانوی کارآفرین مهم ترین دلایل و انگیزه های خود را برای توجه به مسئله اشتغال و کارآفرینی، عدم علاقمندی اش به گرفتن پول برای هزنیه های شخصی اش می داند و می افزاید: « من هیچ وقت دوست نداشتم به پدرم بگویم به من هزینه ای بدهید.. در حالی که 99درصد کارهایم با مشورت آنها صورت می گرفت. اما به استقلال مالی در کنار حمایت خانواده بسیار علاقمند بودم.

تجربه های کودکی، انگیزه کمک به نیازمندان

پیرنیاپور با اشاره به خاطره خود که به نظر می رسد اولین فروش تولیدات صنایع دستی اش است، می گوید: « 10 سال پیش زمانی که خواهرم بسیار کوچک بود، عید سرد را در پیش رو داشتیم من که به کلاس های هنرهای دستی، خیاطی، تابلو فرش رفته بودم، طرحی از لباس که تکه های مختلف، شال، کلاه و .. داشت را برای خواهرم بافتم، این لباس با استقبال رو به رو شد و بالاخره با تمام انکارهای من برای عدم فروختن آن به قیمت 500 هزار تومان به فروش رسید.!»

مسئول خواهران بسیج صنعت خراسان رضوی ، ادامه می دهد: پدر و مادر من فرهنگی بودند و در بیشتر اوقات ترجیح می دادند که در مدارسی مشغول به خدمت شوند که مردم آن منطقه از نظر مادی در رفاه نباشند. من در دوران قبل از مدرسه که همراه پدر و مادرم به محل کارشان می رفتم از نزدیک دغدغه ها و شرایط مردم آن مناطق را درک کرده و دوست داشتم به نوعی به آنها کمک کنم.

همه این موارد به خصوص تجربه ملموس من از زندگی همراه با مشکلات اقتصادی شاگردانم والدینم، شرایط را طوری فراهم کرد که به فکر کارآفرینی و اشتغال باشم و چیزی که در این مسیر مرا مصمم تر کرده و به قولی حجت را بر من تمام کرد، تأکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص حاشیه های شهر مشهد بود .

پتانسیل اشتغالزایی برای 1400 زن نیازمند 

وی که اکنون برای بیش از 400 بانوی کارآفرین شرایط اشتغال را فراهم کرده و در بیش از 150 قلم تولیدات صنایع دستی را در کارنامه خود دارد می گوید: اگر شرایط بازار فروش مناسب بود و ما مشکل واردات کالاهای مشابه خارجی به ویژه چینی را نداشتیم، می توانم بگویم که بیشتر تولیدات ما بنابر نظر کارشناسان لوکس بوده و حتی ارزش صادرات را نیز دارد.

این بانوی کارآفرین معقتد است که پتانسیل کار او و سایر دوستان و همکارانش آنقدر بالاست که می تواند برای 1400 نفر و حتی تمام کسانی که تحت آموزش قرار می گیرند، شرایط اشتغال را فراهم کند و این در حالی است که بازار فروش رونق پیدا کند.

پیرنیاپور، می گوید: در زمینه اشتغال بانوان، چهار کارگروه ایجاد کردیم، کارگروه زنان هنرمند، زنان بی سرپرست، زنان بدسرپرست، زنان آزاد شده از زندان که سه گروه آخر با مسائل عدیده اقتصادی رو به رو هستند.

این بانوی موفق در زمینه کارآفرینی در خصوص کارگروه هنرمندان می گوید: هنرمندان صاحبان ایده ها و خلاقیت های هستند که نگاه آنها را نسبت به سایر افراد جامعه متفاوت می کند، ما در این زمینه نیز از توانایی هنرمندان استفاده کرده و تولیدات ابتدایی خودمان را که کارهایی بسیار کوچک در زمینه خیاطی، بافتنی بود و حداکثر می توانستیم 7 تا 10 تولید در طول ماه داشته باشیم را به سمت طراحی و تولیدات متفاوتی از زیورآلات سوق دهیم به طوری که نه تنها سلیقه های مختلف را پوشش دهد بکله شرایط اشتغال خانگی را برای بانوان جویای کار در منزل فراهم کند. 

وی می گوید: همانطور که گفتم، بعد از تأکیدات رهبر انقلاب نسبت به حاشیه شهر مشهد، ما کد رمز را از ایشان گرفتیم و قضیه کارآفرینی را به سمت حاشیه شهر گسترش دادیم و در این زمینه می توانم به دوخت مانتو با قیمت بسیار ارزان تر از مراکز خرید مرکز شهر اشاره کنم.

آموزش 5 هزار نفر در 4 سال

با این کار طی مدت نه چندان طولانی توانستیم دو کارگاه خیاطی افتتاح رده و الان که 4 سال از آن زمان می گذرد بیش از 5 هزار نفر را بدون در نظر گرفتن نیازمند بودن فقط بر حسب علاقمندی آموزش داده ایم این افراد بعد از آموزش و برطرف شدن اشکلاتشان در کارگاه های خیاطی به منزل رفته و هر کدام مشغول به کار خانگی

می شوند.

پیرنیاپور از کارهای جدیدی که در زمینه خیاطی توسط بانوان انجام می شود به دوخت لباس ایرانی – اسلامی اشاره می کند و می گوید: « در این طرح که مدتی است عملیاتی شده است، طراحان ما با توجه به خواست، علاقه و تیپ بانوان، به صورت آنی، لباسی را به صورت سه بُعدی طراحی کرده و بعد از مورد پسند قرار گرفتن مشتری حتی پارچه را با توجه به مدل مانتو پیشنهاد داده و آن را می دوزند، نکته قابل توجه در این طرح تکه دوزی طرح گلیم یا .. بر روی پارچه است که بر زیبایی آن می افزاید.» اما متأسفانه همین مانتوی دوخته شده که نهایتا 50 هزار تومان برای مشتری هزینه در بر دارد، با توجه به واردات البسه به ویژه البسه چینی با قیمت های بسیار پایین تر، کمتر مورد اقبال بانوان قرار می گیرد.!

این بانوی موفق کارآفرین، با ابزار تأسف از وخیم بودن اوضاع بازار فروش ادامه می دهد، در سه و چهار سال اخیر در بخش فروش دچار مشکلات شدیم به طوری که آموزش های ما هم تحت تأثیرقرار گرفته و  علاوه بر کاهش تعداد افراد تحت آموزش، افراد تحت پوشش نیز کاهش یافته‌اند با توجه به آسیب‌پذیر بودن این قشر آسیب اجتماعی جبران ناپذیری در صورت ادامه داشتن این وضعیت جامعه را تهدید می‌کند .

توانایی صادرات در 150 قلم کالای تولیدی

وی می افزاید: ما در هر 150 قلم کالای خود توانای تولیدات صادراتی داریم و می توانیم ماهی 2 هزار حتی 10 هزار تولید داشته باشیم با عنایت به اینکه  به‌شدت نیازمند بازار خوب هستیم و توان بازار داخلی مساعد نیست با همکاری مسئولین به خوبی می‌توان بازارکشورهای همسایه را در دست گرفته و در صورت تحقق صادرات، آمادگی آن را داریم که هم تعداد افراد تحت پوشش و حجم تولید و تنوع محصول را افزایش دهیم.

بازار راکد و اجناس مشابه خارجی بلای جان تولیدات داخلی

پیرنیاپور یکی دیگر از دغدغه های فکری اکثریت کارآفرینان را توجه به خرید کالاهای خارجی با کیفیت های پایین توسط مردم می داند و می افزاید: وقتی چرخه اقتصادی خانواده ها ضعیف باشد، بانوی خانه برای هماهنگ کردن هزینه با بودجه شان، ناچار اقدام به خرید برخی کالاهای نامرغوب خارجی می کند که مشابه ایرانی آن با کیفیت بالاتر اما قیمت بیشتر در بازار موجود است و همین امر انگیزه ها را برای تولیدات کم و کمتر می کند در حالی که به نظر می رسد، خرید کالای مرغوب ایرانی باید به صورت یک فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند.

وی معتقد است در این زمینه فراهم کردن شرایط مقایسه کالای ایرانی با کالای مشابه خارجی باری خریدار بسیار تأثیرگذار است.

در پایان این گفت وگو از این بانوی جوان و موفق در زمینه کارآفرینی می خواهم خاطره ای برایمان تعریف کند، می گوید: « این خاطره برایم هم تلخ است و هم شیرین شاید به همین خاطر در ذهنم مانده است! در بین کارآموزان،خانمی مطلقه داشتیم که سابق بر این جز کودکان بی سرپرست بود، بعد از طلاق خانواده ای نداشت که از نظر مادی و معنوی او را مورد حمایت قرار دهد؛ این بانوی بااستعداد، جوان و زیبا دچار خلاء نداشتن حامی بود تا اینکه آموزش های قلاب بافی را دید و در نخستین روزها با بافتن لیف برای خودش اشتغال زایی کرد؛ اما کم کم زمانی که ایشان را شناختیم کارهای مختلفی به او سپردیم و الان یکی از بچه های خوب مجموعه ما است در حالی که ادامه تحصیل داده، ازدواج مجدد کرده و صاحب فرزند است. این مورد بر روی من بسیار تأثیرگذار است هر زمان تحت فشارهای مشکلات  دچار تزلزل می شوم با یادآوری این خاطر خود را مصمم تر می کنم.

انتهای پیام/ غ

 



نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 95/4/9 توسط منیره غلامی توکلی

به قلم منیره غلامی توکلی

در قسمت اول این گزارش می خواندیم


حقوق بشر  آمریکایی

سرایت آتش جنایات دولتمردان آمریکایی، دامن مردم آمریکا را هم گرفت

و صدالبته دست تجاوزگر آمریکا تنها به نقض حقوق شهروندان سایر کشورها دراز نشده است و این کشور حتی به مردم خود نیز رحم نمی کند و نخواهد کرد.

در گزارش مانفرد نواک Manfred Nowak گزارشگر ویژه سازمان ملل در زمینه شکنجه ، مساله ی نقض حقوق بشر از سوی دولت آمریکا، " روندی نظام مند " توصیف شده است . نواک در گزارش خود، از نقض گسترده حقوق بشر در آمریکا ازجمله شکنجه زندانیان، خشونت پلیس، تبعیض نژادی و تضییع حقوق اقلیتها به ویژه مسلمانان، ابراز نگرانی کرده است.

بر اساس آمار زندانیان ثبت شده، در آمریکا 2 میلیون و 200 هزار نفر در زندان به سر می برند و 750 هزار نفر زندانبان برای نگهبانی از آنان در این کشور وجود دارد.

در سال 2010 میلادی دادگاه های ایالات متحده آمریکا 110 حکم اعدام صادر کرده اند. در آمریکا به دلیل وجود زندان های مخفی و ثبت نشده، این شک وجود دارد که آمار دولتی بسیار کمتر از تعداد واقعی اعدام ها باشد.

بر اساس آمار  موجود از سال 1977 تا سال 2014 ،  34 درصد محکومین به اعدام سیاه پوستان آمریکایی هستند که البته بسیاری نیز بعدها مشخص شده بی گناه بوده اند اما به دلیل تعصب نژادی حاکم در هیئت منصفه دادگاهشان که همگی سفیدپوست بوده اند، با حکم اعدام مواجه شده اند. این رقم 34 درصد در مقایسه با 13 درصد سیاهپوستان کل جمعیت آمریکا آمار نسبتا بالایی است که جای بسی تأمل دارد.

آمار ویژه ای که در ارتباط با صدور و اجرای احکام اعدام در آمریکا جلب توجه می کند، متعلق به احکام اجرا شده برای متهمان نوجوان بوده که در زمان صدور حکم اعدام، هنوز به 18 سال نیز نرسیده بودند. در این سال ها دست کم 22 مورد حکم اعدام در آمریکا اجرا شده که متهمان اعدامی نوجوانان کمتر از 18 سال بوده اند. هر چند در سال 2005 دیوان عالی آمریکا حکمی را صادر کرده که به واسطه آن، اعدام نوجوانان در تمامی ایالات آمریکا منع شده است.

کشته شدن سیاه پوستان به دست پلیس آمریکا که سریالی خونین اما بدون وقفه است، کشته شدن مادران آمریکایی به دست پلیس این کشور مقابل چشم فرزندانشان، اجرای حکم اعدام برای زن معلول ذهنی، کسب رتبه اول در خرید و فروش اسلحه توسط آمریکاییان و .. از دیگر مصادیق نقض  حقوق بشر در آمریکاست.


ایران نخستین قربانی تروریسم

 «شوخی زشتی است که بانی بیشترین ترورها و به راه اندازی بیشترین کودتاها و تولیدکننده‌ی مهلک ‌‌ترین سلاحها و پشتیبانی ‌‌کننده‌ی خطرناک ‌‌ترین تروریستها، مدّعی رهبری مبارزه‌ی بحقِّ جهانی با تروریسم باشد.» امام خامنه ای مدظله العالی / پیام به کنگره‌ی عظیم حج، 30/11/1380

در کشور ما از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا به انحای مختلف از کودتا، ترور شخصیت های سیاسی، انقلابی، علمی، حمایت از رژیم بعثی در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه کشورمان با فروش تسلیحات نظامی و اطلاعات جاسوسی، بلوکه کردن اموال مردم ایران و دست درازی به این اموال، تحریم های ظالمانه اقتصادی که در سخت ترین شرایط جان هزاران بیمار را به دلیل نبود یا کمبود دارو گرفت، دست به جنایات حقوق بشری زده است.

تا جایی که مقام معظم رهبری، شش تا دوازدهم تیرماه که خونین ترین کارنامه ضدحقوق بشری آمریکا در ایران رقم خورده است، را هفته حقوق بشر آمریکایی نام نهادند.

انتخاب این نام به خاطر حوادث تلخ و تروریستی هفته دوم تیرماه از سال 60 تا 67 است از جمله:

-ششم تیرماه سال 1360 سوء قصد نافرجام به حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی»

-هفتم تیرماه سال 1360 بمب گذاری و انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رساندن آیت الله دکتر بهشتی و هفتاد و دو مهاجر عاشق و یار صدیق انقلاب اسلامی

-هشتم تیرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن شهید محمد کچونی رئیس زندان اوین

-یازدهم تیرماه سال 1360 ترور و به شهادت رساندن آیت الله صدوقی(ره) نماینده امام (ره) و امام جمعه یزد

-دوازدهم تیرماه سال 1367 شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی 290 مسافر و خدمه از جمله 66 کودک و 53 زن

ردپای خونین حضور  آمریکا در هشت سال جنگ تحمیلی

حمایت از صدام در هشت سال جنگ تحمیلی و به شهادت رسیدن جوانان ایرانی با انواع تسلیحات نظامی فروخته شده توسط آمریکا و غرب به صدام، بخشی از جنایات بی شمار حقوق بشری آمریکا در ایران است. بیش از 500 حمله شیمیایی در مناطق عملیاتی و حتی شهرهای مسکونی ایران طی سال های 1359 تا 1367 ، کشته شدن 717 نفر از ایرانیان بر اثر استشمام بمب های شیمیای و مجروح و جانباز شدن بیش از 21 هزار نفر در این حملات از جمله جنایات بشری این سرمدار کاذب حقوق بشر است


بزک کنندگان چهره آمریکا، خائن به ملت اند

ایران اسلامی جزو نخستین کشورهای آسیب دیده از تروریسم است و آمریکا به عنوان مهد حمایت از تروریسم و ترور در این جنایات بیشترین سهم را داراست. سیاست کشتن افراد و به ویژه رهبران انقلاب چون شهید مطهری، شهید باهنر، شهید مدنی و سوء قصد به رهبر انقلاب اسلامی در نخستین سال های انقلاب اسلامی؛  ترور فرماندهان و مغزهای متفکر نظامی ایران چون شهید صیاد شیرازی؛ ترور دانشمندان هسته ای و ترور بیولوژیک دانشمند ایرانی شهید محمد مهدی کاظمی  و... از جنایات ضدبشری آمریکا در ایران است.

در تمامی اتفاقات خونین که رد پایی از اسرائیل و گروه های ضدانقلاب دیده می شود، حمایت ها و امکانات آمریکایی، نقشه های اسرائیلی، دلارهای عربستانی دیده می شود. نقشی که مدت زمانی است به صورت واضح توسط برخی از افراد با بهانه تغییر رویه آمریکا، چهره ددمنشانه او بزک کرده  تعریف و تصویر می شود؛ غافل از اینکه« گرگ زاده، گرگ شود/ گرچه با آدمی پشت میز مذاکره دیده شود.» و این مصداق درست سیاست های آمریکایی است اما متأسفانه برخی برای آدم شدن آمریکا، خواب پنبه دانه می بینند و در صدد تجربه برجام های بعدی بعدی با او هستند. این افراد با وجود تمام مستندات موجود از جنایات آمریکایی علیه ملت ایران، بی شک بنابر فرمایش مقام معظم رهبری « بزک کردن رسانه ای چهره هیولایی آمریکا، خیانت به ملت است» و خائنین باید پاسخ گوی تاریخ و مردم زمان خود باشند.

اقدام مالی مبارزه با ترروریسم، نوع دیگر حمایت از اسرائیل تروریسم بین الملل

سهیل کریمی روزنامه نگار و مستند ساز در یادداشتی پرده از بازی دوباره آمریکا با عبارت" تروریسم" و بُر خوردن دولتمردان ایران در این بازی می نویسید اینکه « به گفته منابع آگاه بانک مرکزى ایران با بهانه توافق مالى با آمریکا، اقدام به اجراى دستورالعمل به اصطلاح مبارزه با پول شویى مورد نظر کارگروه موسوم به «اقدام مالى مبارزه با تروریسم» خواهد نمود. این کارگروه هم که با شعار مبارزه با تروریسم، بیش تر جبهه هاى مقاومت اسلامى منطقه را نشانه گرفته، براى یک سال موقتاً اسم ایران را در فهرست تأمین مالى کننده گان تروریسم نگه مى دارد ولی علیه ما، نامه نگارى نمى کند تا دولت بتواند در حدى با بانک هاى بین المللى کار کند. پس از یک سال اگر این کارگروه تا حد کافى از ایران راضى بوده باشد ممکن است اقدامات بعدى را انجام دهد.»

بر اساس تحلیل کریمی ، به این واسطه آمریکایی ها به همه اطلاعات بانکی ما دسترسی خواهند داشت و هیچ تراکنشی بدون رضایت آنها انجام نمیشود و در نهایت غرب با اجرایی شدن این توافق به هدف بزرگتر خود یعنی تجزیه ایران به حکومت هاى کوچک و بى خاصیت و قابل کنترل نزدیک میشود. چرا که قطعا ایران تجزیه و استحاله شده دیگر خطری برای اسراییل نخواهد بود.

کاش هفته حقوق بشر آمریکایی را جدی تر بگیریم، چرا که مادر تروریسم با فرزندان خود هرگز در نمی افتد.

انتهای پیام/ ت



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 95/4/8 توسط منیره غلامی توکلی

«من تعجب می کنم آمریکایی ها خجالت نمی کشند اسم حقوق بشر را می آورند. هر کس دیگری در دنیا ادعا بکند طرفدار حقوق بشر است دولت مردان آمریکا نباید این ادعا را بکنند.»  امام خامنه ای (مدظله العالی)



سیرصعودی 240 ساله نقض حقوق بشر توسط آمریکا

بنابر آمار و اسناد مختلف بین المللی و حتی داخلی آمریکا و به گواه وکلا و حقوقدانان برجسته و شناخته شده  این کشور،  مدال « بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان» به آمریکا تعلق دارد.

این درحالی است که ارتش ایالات متحد آمریکا با 240 سال قدمت به 70 ملت مستقل دنیا حمله کرده و جنایات جنگی بی شماری را رقم زده است، حال اگر تاریخ برده داری و کشته شدن حدود 10 میلیون آفریقایی بر اثر این تجارت و نسل کشی سرخ پوستان را به این آتش افروزی ها اضافه کنیم به نگاه و تفسیر آمریکایی از حقوق بشر، پی خواهیم برد.

روند نقض حقوق بشر در طول عمر آمریکا سیری صعودی دارد به طوری که سال 2014 میلادی یکی از سیاه ترین دوران آمریکا در نقض حقوق بشر محسوب می شود.

انتشار اسناد شکنجه های وحشیانه سازمان اطلاعاتی سیا، انتشار گزارش کمیته ضد شکنجه سازمان ملل در خصوص استفاده از شکنجه در بازداشتگاه های این کشور، جاسوسی های وسیع از دولت ها و مقامات سایر کشورها، حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و گروهک تروریستی داعش که فجیع ترین جنایات علیه بشریت را در سوریه و عراق مرتکب می شود، از جمله موارد نقض گسترده حقوق بشر توسط آمریکا می باشد که سال 2014 را به لکه ننگ دیگری برای این کشور در حوزه حقوق بشر تبدیل کرده است و به این آمار می توان 1 میلیون و 800 هزار کشته و 6 میلیون آواره در جنگ عراق را نیز اضافه کرد. 

طنز تاریخ در این نکته است که  این سردمدار بزرگ جنایات بشری، پر سروصداترین مدعی حقوق بشر در جهان است، حقوق بشری از آن برای توجیه لشکرکشی ها و رقم زدن جنایات جنگی خود و هم پیمانانش استفاده می کند.

مدعی حقوق بشری که عضو هیچ کنوانسیون حقوق بشری نیست!

جدول فوق و بسیاری دیگر از آثار و نتایج نقض حقوق بشر توسط آمریکا در اقصی نقاط جهان، نشان می دهد که حقوق بشر آمریکایی، بزرگ ترین دروغ و فریب دنیای ماست .چرا که این بزرگترین مدعی "حقوق بشر"  حتی به صورت نمادین هم خود را ملزم به عضویت در کنوانسیون های مرتبط با حقوق بشر چون « کنوانسیون حقوق کودک، کنوانسیون حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، پروتکل اختیاری کنوانسیون منع شکنجه، کنوانسیون بین‌المللی حمایت از افراد در برابر ناپدید شدن اجباری، کنوانسیون رم در خصوص اساسنامه دیوان کیفر بین‌المللی، کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان و کنوانسیون حقوق بشر بین‌المللی» ندانسته و به بهانه‌های متعدد از الحاق به معاهدات حقوق بشری خودداری می کند!

ابعاد مختلف نقض حقوق بشر توسط آمریکا

با نگاهی تیتروار به عملکرد چند گانه آمریکا در نقض حقوق بشر در جهان می توان گفت که این کشور در ابعاد مختلف

1) نظامی: « حمله مستقیم و غیرمستقیم به کشورهای دیگر، حمایت از تروریسم و تروریسم پروری، حمایت از رژیم جعلی صهیونیستی، کشتارهای بی رحمانه و نسل کشی مسلمانان...»

 2) سیاسی و جاسوسی: « دخالت در امور کشورها و ملت ها، کودتا علیه دولت های قانونی، شنود مکالمات شهروندان و دولتمردان سایر کشورها،  تربیت جاسوس و نفوذ آنها در سایرکشورها و ..»

3) اقتصادی: « تحریم های شدید تجاری، مالی و بانکی علیه ملت ها و بلوکه کردن و دستبرد غیرقانونی به اموال کشورها ... »

4) حقوقی و انسانی « زندان گوآنتانامو و شکنجه هایی غیرانسانی آنها و تجاوز به زندانیان و ...»

سرمنشا همه رفتارهای ضد حقوق بشری دنیاست.

جدول زیر بخشی دیگر  از جنایات آمریکا را در صد سال گذشته نشان می دهد :

سرایت ویروس بیماری کشنده نقض حقوق بشر از آمریکا به سایر کشورها

البته جنون رفتارهای ضدبشری آمریکا با سیاست های مداخله جویانه و شیطانی دولتمردان این کشور، مرزهای آمریکا را در نوردیده و گریبانگیر بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی شده است، کشورهایی مانند رژیم آل خلیفه در بحرین، رژیم ال سعود در عربستان، یمن، تندروهای سومالی و همپیمان قدیمی اش اسرائیل .. که تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

برای مثال

  1. حمایت از چهره تروریستی، رژیم جعلی صهیونیستی در غصب اراضی مردم فلسطین، بی خانمان کردن هزاران فلسطینی و  به شهادت رساندن 2143 نفر در اثر حملات هوایی و دریایی و زمینی ارتش  رژیم صیونیستی به نواز غزه در طول فقط 51 روز از بارزترین حمایت های ضدحقوق بشری آمریکا است.
  2. حمایت تسلیحاتی و مالی از رژیم صهیونیستی در  حمله ژوئیه 2006 اسرائیل به لبنان و بمباران 33 روزه‌ای که به طور متوسط روزانه 166 کشته و زخمی غیرنظامی لبنانی برجای گذاشت، و بیش از هفت میلیارد دلار خسارت به بار‌آورد، کنگره آمریکا و دولت‌های پیاپی این کشور می دانستند جنگ افزارهایی که در اختیار اسرائیل قرار می‌دهند در راه تحمیل خواست اسرائیل به لبنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
  3. سیاست منفعلانه آمریکای مدعی حقوق بشر در قبال کشته شدن هزاران مسلمان میانماری و طفره  رفتن این کشور از قبول نسل کشی مسلمانان این کشور، هلاری کلینتون در سفری به میانمار تیر خلاص را بر پیکره مجروح مسلمانان میانمار نشاند و از رئیس جمهور این کشور خواست تا به اصلاحات در این کشور ادامه بدهند تا ثابت کنند که با جامعه جهانی همراه هستند.  پس از این دیدار  تین سین در یک سخنرانی اعلام کرد: مسلمانان روهینگیا باید از کشور اخراج و به اردوگاه‌های پناهندگان سازمان ملل منتقل شوند.
  4. حمایت تسلیحاتی و بین المللی از جنایات عربستان در یمن، بنابر گزارشات دیدبان حقوق بشر بقایای بمب جی‌پی‌یو31 هدایت‌شونده با ماهواره در  مناطق بمباران شده یمن پیدا شده است که این بمب‌های 907کیلوگرمی را آمریکا در اختیار عربستان قرار داده است. عربستان سعودی از تاریخ 6 فروردین ماه سال 1394 حملات هوایی خود را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تضعیف جنبش مردمی انصارالله به خاک یمن آغاز کرد و به گفت? منابع داخلی یمن، در حملات مرگبار ریاض که عمدتاً مناطق غیرنظامی را هدف می‌گیرد، بیش از 28 هزار یمنی کشته شده‌اند.
  5. سکوت آمریکا و رفتار منفعلانه او در کشتار مردم بی گناه بحرین توسط رژیم آل  خلیفه و حمایت های نیابتی عربستان از این رژیم سفاک در این بین غیرانسانی تر از کتشار مردم بی گناه  ورود  دلال ها و قاچاقچیان اعضای بدن به این کشور و غارت اعضای بدن شهدا و مجروحان بحرینی و انتقال آنها به فلسطین اشغالی و همچنین برخی از کشورهای اروپایی است، چیزی که آمریکای مدعی حقوق بشر چشم خود را بر آن بسته و تا کنون واکنشی نسان نداده است!
  6.  تراژدی اشغال افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم بعد از نمایشنامه ناموفق 11 سپتامبر که منجر به ورود سربازان آمریکایی به افغانستان و جنایات بی شمار آنها علیه مردم بی دفاع این کشور شد، در این سال ها 2008 سیاه ترین سال حضور آمریکایی ها برای مردم افغان بود. بمباران های مراسم عزاداری و یا شادی مردم، تخریب خانه های آنان، ایجاد زندان های خصوصی، دستگیری های خود سرانه، شکنجه و آزار و اذیت مردم، زندانی کردن شمار زیادی از کودکان 11 تا 13 ساله با عنوان ""جنگجویان دشمن" از موارد نقض حقوق بشر است که از سوی نیروهای خارجی در افغانستان انجام شد.
  7.  و در نهایت، تولد تروریستی بین المللی به اسم " داعش" و حمایت از آن که آثار و اخبار وحشی گری های این گروه انسان نما را می تواند در انواع اعدام های عجیب از غرق کردن کودک دو ساله تا انفجار سر پیرمردهای کهن سال، بریدن سر جوانان و تجاوز به زنان و دختران عراقی، سوری، در اخبار دید و شنید. تروریست هایی که تا کنون جان صدها هزار نفر را گرفته و خاک سوریه و عراق را به خاکستر بدل کرده اند. پایگاه اینترنتی گلوبال ریسرچ نوشت: واشنگتن همه گروه‌های تروریستی شناخته شده و گروه‌های فرعی فعال در سوریه و مناطق دیگر را ایجاد کرده است و از آنها حمایت می کند، بنابر این گزارش داعش نمی توانند بدون حمایت خارجی، تامین سلاح، کمک مالی، آموزشی و کمک های دیگر - آمریکا - باقی بمانند.


ادامه دارد...



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 95/4/8 توسط منیره غلامی توکلی

 

شب قدر

منیره غلامی توکلی

«سُبْحَانَکَ یَا لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»؛ این عبارات، فرازی از دعای جوشن کبیر است که شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، آوای آسمانی می شود که جلا یافته با اشک ندامت دیدگان از کرده های ناصواب با زبانی مشترک در گستره جغرافیایی جهان اسلام از فرش به عرش می رسد.

شبی که قلم ها و زبان ها از توصیفش عاجزند

 این شب ها؛ شب های قدر، شب های احیا، شب های زنده کردن دل و اندیشه هاست.. و امشب، گنجیه قدری دیگر بر ما باز می شود. شب قدر، شب رویایی است که خیال از تصور آن عاجز، عقل از درک مفاهیم متعالی آن ناتوان، قلم ها در وصفش الکن و زبان ها از توصیفش  قاصرند.

در "ترجمان القرآن جرجانی "شب قدر، شب اندازه کردن کارها ذکر شده است. صاحب " کشاف اصطلاحات الفنون" می گوید: شب قدر، شبی است با عزت و شرف که هر که در آن طاعت کند عزیز و مشرف گردد.

 مولانا جلال الدین بلخی که بیشترین و دلکش ترین اشعار را در بین شعرا در خصوص رمضان، روزه داری و شب قدر می توان در دیوان او یافت، شب های قدر و احیا را اینگونه توصیف می کند: گر چه ایمان هست مبنى بر بناى پنج رکن / لیک والله هست از آن ها اعظم الارکان صیام / لیک در هر پنج پنهان کرده قدر صوم را / چون شب قدر مبارک هست خود پنهان صیام..

 

 

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 95/4/6 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک