سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب، از دقایقی پیش در حرم مطهر ایشان آغاز شد. مهمترین محورهای بیانات ایشان به شرح ذیل است:


امام خامنه ای

* انتخابات مسئله حساس و زنده این روزهای ماست. ملت عزیز ایران، انتخابات مظهر هر سه باوری است که در امام وجود داشت و باید در ما وجود داشته باشد. مظهر خداباوری است چون تکلیف است. وظیفه ماست که در سرنوشت کشور دخالت کنیم. مظهر مردم باوری است چون انتخابات مظهر اراده آحاد مردم است. مردم هستند که مسئولان کشور را انتخاب میکنند. و مظهر خودباوری است چون هر کسی که رای در صندوق بیاندازد احساس میکند که به سهم خود در سرنوشت کشور دخالت کرده است. به سهم خود تعیین کرده است این خیلی چیز مهمی است. هم مظهر خداباوری است هم مظهر مردم باوری و هم خودباوری.

بقیه در ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/3/14 توسط منیره غلامی توکلی

سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب، از دقایقی پیش در حرم مطهر ایشان آغاز شد. مهمترین محورهای بیانات ایشان به شرح ذیل است:

امام خامنه ای

 

* خداوند متعال را سپاسگزاریم که یک نوبت دیگر به ما فرصت، مجال و عمر داد تا بتوانیم در یک چنین روزی از امام عزیزمان تجلیل کنیم و به ان بزرگوار عرض ارادت و اخلاص کنیم.

*اگر چه یاد امام در یاد ما زنده است ولی روز 14 خرداد مظهر دلبستگی امت به امام است.

* امسال این روزها مصادف است با سالروز شهادت جد بزرگوار امام یعنی امام موسی بن جعفر(ع)؛ امسال همچنین مصادف است با حادثه تعیین کننده 15 خرداد سال 1342.

*15 خرداد مقطع مهمی است و من مختصرا در این باره سخنانی را عرض می‌کنم.

*15 خرداد مبدا نهضت بزرگ روحانیت و مردم نیست، قبل از 15 خرداد در سال 1341 و آغاز سال 1342 قضایای مهمی اتفاق افتاد و در دوم فروردین 42 حادثه مدرسه فیضیه و ضرب و جرح طلاب علوم دینی و اهانت به مرحوم مرجع عالیقدر آیت‌الله گلپایگانی  پیش آمد و قبل از آن تظاهرات مردم تهران در بازار و در انجا هماهانت به مرجع عالیقدر آیت‌الله خوانساری پیش امد. اینها نشان دهند نهضت در سال 41 و آغاز سال 42 آنچنان به نشاطی رسیده بود که پلیس دستگاه جبار برخوردهای خشنی با مراجع و طلاب داشتند.

*15 خرداد 42 مقطع بسیار مهمی است علت هم این است که در این روز حادثه ای که انتفاق افتاد، پیوند روحانیت و مردم را در این سطح خطرناک و حساس نشان داد.

ادامه مطلب رو هم بخون ..

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/3/14 توسط منیره غلامی توکلی

 

رحلت امام خمینی( ره )

«شما یک زندگی جدا از دنیای جدید داشته‌اید. مباحث مربوط به اقتصاد مدرن و حقوق و روابط جدید بین‌الملل را مطالعه نکرده‌اید. تحصیلات شما در علوم اسلامی و الهی است. شما با دنیای کنونی سیاست و معادلات جاری آن در زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. با این وجود، آیا احساس نمی‌کنید که باید در راهی که اعلام کرده‌اید تجدیدنظر کنید؟»

این پرسشی بود که روز نهم آذرماه 1358 خبرنگار مجله آمریکایی تایم در مصاحبه اختصاصی خود با حضرت امام(ره) از ایشان پرسیده بود. پاسخ امام راحل(ره) اما، تعجب آمیخته به ناباوری خبرنگار تایم را در پی داشت. امام خمینی(ره) در پاسخ فرموده بود؛ «ما، معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می‌شده است را شکسته‌ایم، ما خود چارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم. از هر عادلی دفاع می‌کنیم و بر هر ظالمی می‌تازیم، حال شما اسمش را هر چه می‌خواهید بگذارید، ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت، امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمان‌ها را بر این پایه بنا کنند. نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی خواستند هر کسی را محکوم کنند، بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما، من هیچ نمی‌دانم و بهتر است که ندانم».
خبرنگار مجله «تایم» حق داشت از پاسخ امام راحل ما(ره) انگشت‌حیرت به دندان بگیرد و در مقدمه‌ای که برای انتشار مصاحبه حضرت امام(ره) تهیه کرده بود، بنویسد؛ «سخن از یک روحانی بزرگ شیعه در میان است که به‌زعم خود آمده است تا نظام حاکم بر جهان امروز را نه فقط در ایران که در همه دنیا تغییر دهد و نظامی را جایگزین کند که در آن عدالت و ظلم، روابط اجتماعی و معادلات سیاسی با معیارهای اسلامی تعریف می‌شوند».

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/3/13 توسط منیره غلامی توکلی
بازیگران انتخابات در ایران !
هر صندوق رای سنگری برای مقابله با دشمن

نویسنده محمدعلی عباس زاده - کارشناس ارشد علوم سیاسی
هر صندوق رای سنگری باری مقابله با دشمن

تقریبا دو هفته دیگر کاروان انقلاب اسلامی به  قله حماسه سیاسی خواهد رسید و با رسیدن به این قله میتوان گفت که قطار انقلاب اسلامی با محوریت عقلانیت و حکمت و عزت به سوی مقصد نهائی خود که همانا حکومت جهانی اسلام  است  نزدیک و نزدیکتر میشود .

به همین جهت است که بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری  از ماهها قبل چشم دوستان و دشمنان به این انتخابات  دوخته شده و مترصد بروز کنش ها و  واکنش های مد نظر خویش هستند .

اگر با نگاه سیستمی و جامع نگرانه با این حماسه بزرگ مواجه شویم باید با در نظر گرفتن شرایط محیط بین المللی و منطقه ای  و همچنین لحاظ نمودن انواع بازیگران عمده داخلی و خارجی به تشریح ابعاد انتخابات  یادهمین دوره ریاست جمهوری بپردازیم . این گونه است که میتوان به تحلیل جامعی از شرایط دست یافت .

به نظر میرسد چند بازیگر عمده در انتخابات پیش رو  نقش دارند که در ادامه مطلب به آنها میپردازیم :

 

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 92/3/11 توسط منیره غلامی توکلی

آیا می دانید حیوانات مسخ  شده کدامند ؟

حضرت علی علیه السلام فرمودند: از پیغمبر پرسیدم:

*حیوانات مسخ شده کدامند؟

**فرمودند: سیزده نوع حیوان مسخ شده است که عبارت است از: فیل،‌ خرس، خوک، میمون، مارماهی، سوسمار، شب پره، (پرستو) کرم سیاه آبی، عقرب، عنکبوت، خرگوش، سهیل و زهره ( نام دو حیوان دریایی)

* پرسیدم علت مسخ اینها چه بوده است؟حیوانات مسخ شده

** فرمود:

ـ فیل: مردی لوطی ( اهل لواط) بوده است.

ـ خرس: مرد مأبونی بود که مردها را به خود می خواند.

ـ خوک: عده ای نصرانی بودند که از خداوند خواستند غذای آسمانی بر آنها بفرستد و با این که خواسته هایشان عملی شد بر کفر خود افزودند.حیوانات مسخ شده

میمون: کسانی بودند که روز شنبه بر خلاف دستور دینی شان ماهی گرفتند.

مار ماهی: مرد دیوثی بود که همسرش را در اختیار مردم می گذاشت.

سوسمار: بادیه نشینی بود که، سر راه بر حاجیان می گرفت و اموالشان را می ربود.

شب پره: دزدی بود که خرماهای مردم را از سر درختان سرقت می کرد. حیوانات مسخ شده

حیوانات مسخ شده

کرم سیاه: سخن چینی بود که میان مردم و دوستان جدایی می انداخت.

عقرب: مرد بد زبانی بود که هیچ کس از نیش زبانش آسوده نبود.

عنکوبت: زنی بود که به شوهرش خیانت می کرد.

خرگوش: زنی بود که غسل حیض و غیره نمی کرد.

سهیل: گمرکچی ای بود در یمن

زهره: زنی نصرانی بود و این زن همان است که هاروت و ماروت را فریفت .

 



نوشته شده در تاریخ جمعه 92/3/10 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک