سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

حجاب از دریچه قران

در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد.
یکی از این آیات، آیه 59 سوره احزاب است:« یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)
جلاب به معنای یک پوشش سراسری است؛ یعنی زن باید همه اندامش پوشیده باشد تا همچون گلی لطیف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.
در سوره نور آیه 31 نیز مفصلا در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرمان سخن به میان آمده است.
  ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 91/10/11 توسط منیره غلامی توکلی
کارشناس ارشد اندیشه سیاسی اسلام در گفتگو با طنین یاس :
9 دی محصول مهندسی فکری و سیاسی مقام معظم رهبری است

گفتگو با دولت ابادی

طنین یاس:  مصطفی دولت آبادی گفت: 9دی محصول تأثیرات شگرف پیامها و تبیینهای مقام معظم رهبری است؛ بطوری که امت مسلمان ایران را برای آفریدن حماسه پرشکوه و خودجوش برانگیخت.مهندسی کلامی، فکری ،فرهنگی و سیاسی شخص مقام رهبری بود که در طول هشت ماه جریان فتنه و عناصر آن را به 9دی رساند و مردم در پهنه کشور 9 دی ماه در مذمت حرمت شکنی عاشورا و اعلام برائت از فتنه گران و حمایت از ولایت فقیه به خیابان ریختند .

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 91/10/9 توسط منیره غلامی توکلی
طنین یاس: دکتر عبدالهی گفت: زنان با حضور گسترده در حماسه نه دی اعلام کردند در دفاع از دین ،رهبر ، تفکر و ایدئولوژی، اسلام و کشور نمی خواهند از مردها عقب تر باشند و این همان بصیرت فوق العاده بود.

به گزارش طنین یاس ، بدون شک حضور مردم در حوادث قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش اصلی در حفظ و تداوم این انقلاب الهی داشته است. در بین حوادث پس از پیروزی انقلاب یکی از مهمترین حوادث فتنه سال  88 بود که با حضور معجزه آسای مردم در حماسه 9 دی این فتنه خنثی شد آنچه محسوس بود حضور زنان هم پای مردان در این حماسه عظیم بود. دهه بصیرت تبلورملت ایران اعم از مردوزن، بزرگ و کوچک بود که نشان دادند برای نظام، انقلاب و رهبرشان آمادگی دفاع همه جانبه دارند. لذا آمدند و نقش پررنگ خود را در این حماسه به یادگار کذاشتند.

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/10/7 توسط منیره غلامی توکلی

حجاب وسیله حفظ عفاف
جرعه 5 -


حجاب اسلامی وسیله حفظ و صیانت عفاف انسانی است . شخصیت انقلابی زن مسلمان به او اجازه نمی دهد که از راه نشان دادن پیکر برهنه خود ،‌از راه در معرض گذاشتن و به نمایش نهادن زیور و زینت و ارایش خود ، خود را نشان دهد

                                                                                                                                                              خطبه نماز جمعه 59/4/13           در مکتب جمعه  ج 2 ص



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/10/7 توسط منیره غلامی توکلی
 

حضور گسترده و روزافزون زنان در جوامع امروز و ایفای نقش های گوناگون، آنان را به یکی از عوامل کلیدی در تحولات اجتماعی تبدیل کرده است و اگر این حضور و تأثیرگذاری، براساس اصول و مبانی صحیح، سامان نیابد، ظرفیت های اجتماعی و بسترهای رشد و کمال جامعه شکوفا نشده و زنان و مردان نقش های بایسته خویش را نخواهند یافت. تبیین و طراحی نقش های اجتماعی زنان براساس آموزه های اسلامی نیاز امروز و آینده بشر و به ویژه جوامع اسلامی است. اسلام نقش زنان را در سرنوشت جامعه در نقش آفرینی مستقیم و نقش آفرینی غیرمستقیم دانسته . نقش آفرینی مستقیم همان حضور فیزیکی در جامعه و تلاش در مسیر ساختن جامعه اسلامی ونقش آفرینی غیرمستقیم که حضور آنان در کانون خانواده و مهندسی خانواده اسلامی است.
فرشته سلیمانی نیسیانی از جمله زنانی است که علاوه بر مادری موفق در تربیت دینی و علمی فرزندانش ؛‌ توانسته به عنوان یک کارآفرین برجسته در عرص? فرهنگ و آموزش خدمت گذار جامعه امروز باشد . با این بانوی گرامی گفتگویی را ترتیب داده ایم که ماحصلش را در ادامه مطلب می توانید بخوانید .

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 91/10/7 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک