سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

لزوم هوشیاری دولتمردان و نمایندگان مجلس بر رفتارها و ملاقات های فتنه گران و ایادی آنها

نهم دى 88، حادثه کوچکى نیست، بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمى، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهاى اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلى ملت ایران، یعنى حرکت در سایه دین و تحقق وعده‏هاى الهى تبیین شود . مقام معظم رهبری

21/09/1390


نهم دی ماه

 

 نهم دی 1388 معنای کامل یدالله فوق ایدیهم بود و نماد عینی بیداری و بصیرت ملت ایران  از این جهت در تاریخ ماندگار است. در این روز بار دیگر ملت ایران پایداری به نظام،‌ ایمان، ولایتمداری،  اقتدار، صلابت و انزجار خود را از استکبار جهانی با مشت های گره کرده و فریاد های خروشان خود به منصه ظهور رسانید تا برای فتنه گران نادان داخلی و دشمنان زبون خارجی  برای بار چندم ثابت شود این نظام تا چه حد از استحکام و حمایت مردمی برخوردار است  .

اگر چه  مردم ایران حمایت و پشتیبانی از ولایت فقیه را در برهه های مختلف تاریخ انقلاب اسلامی در عرصه هایی چون دفاع مقدس ، عرصه‌های فرهنگ و اقتصادی نشان داده اند اما نهم دی ماه 1388  فرصت بی نظیری بود تا  مردم ثابت کنند که  در ابعاد سیاسی، اجتماعی نیز همواره به وصایای امام راحلشان گوش می دهند آنجا  که می فرمودند : «همواره پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.»

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 92/10/7 توسط منیره غلامی توکلی

 

قلمدون :

خبر و خبرنگار

 

 

چند روز پیش با جمعی از دوستان ، بنابر انجام کاری به دانشگاه الزهراء (س) تهران رفته بودیم. 

وقت برگشتن عوامل یکی از شبکه های تلوزیونی جلوی درب ورودی دانشگاه ایستاده بودند. درست شبیه صیادی که قصد صید آن هم از نوع فرهنگی داشتند !!‌ 

عوامل این برنامه که از آقای تصویربردار، آقای صدابردار و خانم خبرنگار تشکیل شده بودند ؛ هر عابر، دانشجو اعم از خانم یا آقا  که رد می شد با صدای بلند می گفتند: در مورد حجاب صحبت می کنید ؟؟

ما هم از کنار این گروه رد می شدیم که خانم خبرنگار سمتمان آمد و گفت : « خانم در مورد حجاب و عفاف صحبت می کنید ؟ باور کنید سوالاتمان آسان است!!‌ » از شما چه پنهان نیمچه شاخی چون نیم تاج بر سرمان سبز شد!ِ‌چرا که صحبت در مورد حجاب و عفاف در جامعه اسلامی به نظر آنقدر سخت نیست که برای تشویق مخاطب سؤالات را آسان جلو داد !‌

تعجب دقایقی بعد بیشتر و بیشتر شد زمانی که دیدم که چنین موضوع ملموسی آن هم جلوی درب دانشگاه الزهرا (س) با دانشجویان نخبه نه تنها مورد استقبال قرار نگرفته است بلکه دانشجویان و رهگذران هر کدام سعی دارند با ترفندی از تیررس نگاه این گروه پنهان شوند.

راستش در گوشتان بگویم که به نظر اصلا اعتقادی نداشتند که در این مورد صحبت کنند.

خلاصه به قول ظریفی خیاط در کوزه افتاد و اینبار ما هم در محل مصاحبه شوند قرار گرفته و سوالات را جواب دادیم.

آن چه در این سطرها می آید جملاتی است که از آن نیمچه سخرانی آن هم خیلی سریع و بدون هماهنگی قبلی بر زبانم جاری شد ....

حجاب و عفاف

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/10/3 توسط منیره غلامی توکلی

چندی پیش گفت و گویی مفصل با یکی از مدرسان عقدیتی و کارشناسان مسائل مذهبی داشتم که در چند شماره مصاحبه مورد استفاده قرار گرفت .یکی از مقولاتی که در آن  سلسله صحبت ها به آن پرداخته شده بحث اربعین و اهمیت آن و عبرت ها و درس هایی که واقعه عاشورا برای شیعیان بخصوص مردم انقلابی ایران به ارمغان آورده است در این فرصت اندک بخشی از آنچه شنیده ام را به صورت یادداشتی کوتاه عرضه می دارم :

 

اربعین

از واقعه عاشورا تا اربعین شهادت امام حسین (ع) و یارانش، مسلمانان به ویژه شیعیان فرصت تفکر ، تأمل و عبرت گرفتن از بزرگترین واقعه بشری را دارند چرا که از نظر صاحبان اندیشه حزن بدون تفکر و عبرت ظرفیت اندیشه و تفکر را از بین می برد.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/10/2 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک