سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست


 

حجاب و عفاف ،

به قلم : منیره غلامی توکلی



 اما متأسفانه در فازی بسیار ضعیف تر شاهد مسئله سیاست زدگی فرهنگی در جامعه خود نیز هستیم. از آنجایی که به نظر می رسد در برخی از نگاه ها توجه و دقت عمل در اجرای قوانین مربوط به " حجاب و عفاف" مؤلفه میزان مقبولیت یک دولت یا یک فرد در بین مردم به ویژه جوانان شده و یا کم رنگ کردن آن و بی توجهی به آن در معنای " توجه و احترام به حقوق و آزادی " !‌ تعریف شده است.

این در حالی است که خود باختگی و سیاست کاری فرهنگی در شأن مسئولین نظام جمهوری اسلامی نیست و شاهد بر این مدعا جریان سازی های سیاسی برسر مسئله طرح " ارتقای مقام زن" در شهرداری تهران است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 93/6/8 توسط منیره غلامی توکلی

قلمدون:

" حجاب" مقوله ای فرهنگی است که متأسفانه از دو سده گذشته با نگاه هایی که می توان به آن "سیاست زدگی فرهنگی" اطلاق کرد، مورد بی مهری بیگانه و خودی قرار گرفته است.

حجاب و عفاف ،


مستوره بودن در حجاب، رد پرده نشینی زن

حجاب لغتی عربی است و زبانشناسان برای آن دو معنای لغوی مطرح کرده اند :

یکی در مفهوم مانع و حایل میان دو چیز است، خواه آن دو چیز از امور مادی و اشیای محسوس باشد و یا از امور معنوی و غیرمحسوس و دیگری در معنای ستر و پوشش است.

وقتی حجاب را در معنا اصطلاحی و در قالب پوشش زن، معنا می بخشیم در واقع منظور ما، پوشش تمام زن به وسیله چادر و نقاب است و علت شایع شدن این اصطلاح به آن سبب است که پرده، سبب پوشیدن هر چیز است که پشت آن قرار گیرد و  زیبایی های زن هم به وسیله نقاب و چادر مستور  و پشت آن واقع می شود.

 می توان گفت این تعریف رد ادعای کسانی است که "حجاب" و زن " محجبه " را  زنی همیشه پشت پرده و در خانه محبوس و زندانی تعریف کرده اند.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 93/6/4 توسط منیره غلامی توکلی

در نخستین شب حرکت به سمت خراسان رضوی در جاده سمنان، قسمت شد که نمایشگاه و چشنواره " میراث معنوی" را  ببینم و چند تا عکس هم بگیرم .

  از تحصیلاتم را در شهرستان گرمسار و سمنان گذراندم به این شهر تعلق خاطر دارم.

 

نمایشگاه و جشنواره میراث معنوی سمنان

 

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 93/6/2 توسط منیره غلامی توکلی

آخرین گفت و گوی قلمدونی با خبرنگاران مؤدب

 منیره غلامی توکلی کارشناس مسائل اجتماعی در گفتگو با   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: وقتی حجاب را در معنای اصطلاحی و در قالب پوشش زن ، معنا می بخشیم در واقع منظور ما پوشش تمام زن به وسیله چادر و نقاب است . علت شایع شدن این اصطلاح به آن سبب است که پرده ، سبب پوشیدن هر چیز است که پشت آن قرار گیرد ؛  زیبایی های زن هم به وسیله نقاب و چادر مستور  و پشت آن واقع می شود.

 
حجاب و عفاف ،

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 93/6/1 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک