سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

قرائتی

معاویه گفت: کسی اسم علی روی بچه‌اش نگذارد. امام حسین فرمود: حالا که معاویه می‌گوید: اسم علی نگذارید، من همه بچه‌هایم را علی می‌گذارم. علی اکبر، علی اوسط امام زین العابدین و علی اصغر که آن هم درکربلا شهید شد یعنی وقتی دیدیددشمن حساس است،ما هم باید حساسیت نشان بدهیم. دشمن روی چه حساس است.؟
نمی‌خواهیم بگوییم امام از پیغمبر بالاتر است. ولی چون شاه گفت: اسم خمینی را کسی نبرد. ما گفتیم: شاه می‌گوید: خمینی نه،پس صلوات میفرستیم.

 

 

 

 

 

 

پی نوشت :

( تو میثاق نامه بسیج که در شمگاه ها خوانده میشه ، بسیجی ها با شنیدن نام رهبری و امام خمینی (ره) سه صلوات می فرستند و برخی برایشان جای سوال است)



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/1/5 توسط منیره غلامی توکلی

پاسخ امام علی(ع) به پرسش نصرانی :
کدام نماز را می توان به هر جهت و در هر حال خواند

آیت الله جوادی املی

آیت الله جوادی آملی در مورد علت تعیین کعبه به عنوان قبله با توجه به آیه «أینما تولّوا فثم وجه الله» گفت: این یک حکم فقهی است؛ گاهی می‌گویند: به این سمت نماز بخوان، گاهی هم می‌گویند: به آن سمت نماز بخوان. گاهی هم می‌گویند: اگر شما بین مشرق و مغرب نماز خواندی نمازت مقبول است، یک انسان متحیّری که وقت برای چهار نماز کافی نیست، به یکی از سمتها نماز بخواند نمازش کافی است.به گزارش خبرگزاری مهر؛ آیت الله جوادی آملی در بخشی از تفسیر آیه 115 سوره بقره « ولله المشرق و المغرب فأینما تولّوا فثم وجه الله إنّ الله واسعٌ علیم»، که بر عدم انحصار وجه الله در مکان و جهتی خاص تأکید دارد، گفت: ... این کریمه احیاناً ناظر به مسئله تغییر قبله است از بیت المَقْدس به مسجد الحرام، به کعبه، بعضی اعتراض کردند که چرا قبله مسلمین از بیت المقدس به کعبه منتقل شد... که ?سیقول السفهاء من الناس ما ولیّهم عن قبلتهم التی کانوا علیها قل لله المشرق و المغرب یهدی من یشاء إلی صراط مستقیم? ؛ وقتی قبله مسلمین از بیت المقدس به کعبه منتقل شد یهودی‌ها اعتراض کردند، گفتند به اینکه یا عبادتهای لاحق اینها باطل است یا عبادت‌های سابق اینها. اگر قبله حقیقی بیت المقدس است پس انحراف از بیت المقدس به کعبه باطل است و عبادت‌های بعد از انحراف هم باطل و اگر قبله کعبه است پس عبادت‌هایی که تا کنون به طرف قدس انجام می‌دادند باطل است. در این زمینه خدای سبحان آیه‌ای نازل کرد که ?لله المشرق و المغرب?؛ استقبال به وجه خدا جای معیّنی ندارد، اگر مشرق و مغرب مال خداست و همه جا خدا حضور دارد پس ?أینما تولّوا فثم وجه الله? که این فای تفریع نشانه سعه فیض خدای سبحان است

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/1/4 توسط منیره غلامی توکلی

فاطمیه

از فاطمه اکتفا به نامش نکنید
نشناخته توصیف مقامش نکنید،
هرکس در او محبت زهرا نیست
علامه اگر هست سلامش نکنید



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/1/4 توسط منیره غلامی توکلی

علیرضا مالمیر:   ضرورت پرداختن به فرهنگ دفاع مقدس که به حق از یک عقبه دینی واعتقادی بالایی برخورداراست امری ضروری و لازم است.از این رو رهبر معظم انقلاب فرمودند: (دفاع مقدس یک گنجینه است.)

راهیان نور
در نگاهی هر چند کوتاه به این مقوله می توان گفت : انقلاب اسلامی درایران  از بعد ایدئولوژیکی بر مدارعزت حسینی وسیاست علوی استوار است.درواقع جنگ تحمیلی نقطه آغازین این مداروحول همین محور درگردش است.در"سیاست علوی" ضرورت پرداختن به "فرهنگ حسینی" - فرهنگ ایثار،شهادت،شهامت،ظلم ستیزی و استکبار گریزی -  امری مهم و از اجزای اثر بخش در راهبرد کلان ملی و دینی حکومت اسلامی است.
باید گفت : سنگ بنای سیاست اسلامی بر این اصل استوار و تفاوت ماهوی حکومت ایران با دیگر حکومت ها درهمین اصول و مبانی اعتقادی نهفته است.

از این رو دفاع حسینی وار جوانان ایران در طول هشت سال دفاع مقدس از مرزهای آب و خاک وطن ؛ ناشی از درک صحیح "فرهنگ عاشور" و فرهنگ رمضان – با مؤلفه هایی چون خودسازی، مبارزه با خواسته های نفس، قناعت و بالابردن ظرفیت تحمل -  است.  شناختی که در سایه حکومت اسلامی تبدیل به یک دکترین راهبردی در اتخاذ سیاست های کلی نظام اسلامی شده است.
در واقع شاخصه "نبرد عاشورایی" و راهبرد "فرهنگ رمضان" دو گزاره کلیدی پیش روی ملت ایران برای روز مبادا است. بر این اساس راهی جز مذاکره و دیپلماسی برای دشمن به جهت کنار آمدن با قدرتی برتر به نام انقلاب اسلامی وجود ندارد.

حال این سوال به ذهن می رسد که با توجه به هجمه فرهنگی دشمن به مرزهای اعتقادی و آرمان های انقلابی مردم ایران، برای تقویت و توسعه  فرهنگ دفاع مقدس و برای حفظ و بقای کیان حکومت و انقلاب اسلامی چه کاری باید صورت پذیرد؟

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 92/1/4 توسط منیره غلامی توکلی

تحلیل پیام نوروزی رئیس جمهور امریکا به ملت ایران
اوباما انتظارها را برآوده کرد ! /در رفتار سیاسی امریکا هیچ تغییری دیده نمی شود

به گزارش قلمدون به نقل از پایگاه خبری طنین یاس :  اوباما، از یک طرف حل اختلافات بین دو کشور را نیازمند عزم جدی ایران می داند و از طرف دیگر بر کینه توزی و تنگ تر کردن حلقه تحریم ها علیه کشورمان لایحه به سنا می برد.

علیرضا مالمیر – کارشناس طنین یاس در بخشی از این تحلیل آورده است: این پیام که درون مایه تهدید و فاقد اعتبار دارد، نشان دهنده ضعف و درماندگی امریکا در قبال پیشرفت و قدرت بازدارندگی ایران در قبال فشارهای متداول جامعه جهانی برای متوقف کردن مسیر رو به رشد ملت ایران است.
 
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد   نهال دشمنی برکن که رنج بی شمار آرد
 
این بیت شعر لسان الغیب حافظ شیرازی جزئی از به اصطلاح پیام نوروزی جناب پرزیدنت باراک اوباما خطاب به ملت ایران است.پیامی که استیصال و عجز سران کاخ سفید کاملادرآن مشهود بود.وی در این پیام 4دقیقه ای با چهره ای متبسم؛ اما سرشار از نگرانی وواماندگی خواستار ازبین رفتن اختلافات بین دو کشور  شده بود.
 
اختلافاتی که ریشه در باورها و اعماق وجود ملت ایران دارد. اختلافی که جناب اوباما از آن دم می زند ساخته و پرداخته انتزاع فکری و عملی دولت ایالات متحده امریکا در برخورد با ملت ایران است. این به اصطلاح پیام تبریک سال جدید در واقع نوعی اتمام حجت متجددانه و نوینی  علیه جمهوری اسلامی ایران بوده  است.
 
آنجایی که در بحث استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای با اغراق و اغماض صحبت می کند و عزم جامعه جهانی را در متوقف کردن برنامه هسته ای ایران جزم می داند خود بیانگر این مهم است.
 
پرواضح است  امریکا با بهره گیری از سیاست هویج و چماق قصد انحراف افکار عمومی را در مورد برنامه صلح امیز هسته ای کشورمان دارد. این پیام در واقع حاوی مطلب جدیدی که نشان دهنده تغییر مسیر سیاست این کشور در قبال ایران باشد نیست و انتظاری غیر از این هم نمی رفت.
 
این در واقع پیغامی تهدید امیز برای کشورمان بودکه اگر در مقابل جامعه جهانی بخوانید "امریکا " پاسخگو نباشد ؛ تاوان سنگینی را باید پرداخت کند.! البته ایشان اشاره ای به سنگینی تاوان نکرده اند ولی برای تنویر افکار باید گفت: در بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی  امت ایران، تاوانها را پس داده اند وحالا باید ثمره مثبت استقلال و آزادگیشان را به نظاره بنشینند و در جواب جناب اوباما باید عرض کرد آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.
 
وی با وقاحت تمام از فرصتهای داده شده به ایران توسط امریکا سخن گفته که ایران در قبال مسئولیت هایش نسبت به  جامعه بین المللی می تواند ، فصل جدیدی در ایجاد رابطه با ایالات متحده امریکا بازکند. اوباما ، از یک طرف حل اختلافات بین دو کشور را نیازمند عزم جدی ایران می داند و از طرف دیگر بر کینه توزی و تنگ تر کردن حلقه تحریم ها علیه کشورمان لایحه به سنا می برد!
 
 وی بدون کوچکترین اشاره ای به تهدیدات هسته توسط اسرائیل و امریکا ریشه اختلافات را در مسائل هسته ای  ایران خلاصه می کند و امنیت منطقه را در مخاطره می بیند.
 
رئیس جمهور آمریکا، در شرایطی از انزوای ایران د راین پیام سخن به میان اورده که عزت و سر بلندی ایران در جهان موجب بروز خشم و کینه آنها شده  است. وی در بحث هسته ای با تاکید بر حل دیپلماتیک موضوع و ارائه راه حلی  سخن می گوید که به اذعان انان با متوقف شدن این قبیل فعالیت ها عملی خواهد شد.
 
در واقع اوباما با توقف برنامه های هسته ای ایران به دنبال اقبال عمومی ایران در جهان است و این درست همان ایفای نقش دایه دلسوز تر از مادر را به تصویر می کشد.
وی معتقداست ، ایران با این کار از تنش های موجود در جهان علیه جمهوری اسلامی ایران  می کاهد و در سایه فعالیتی پایدار و تحت لوای سازمان ملل ادامه بقا می دهد. اوباما استفاده از فناوری، تجارت و بازرگانی را حق ملت ایران می داند و جوانان ایرانی را شایسته پیشرفت و غنی از علم و استعداد معرفی می کند.
 
این درحالیست که فشار تحریم های سیاسی ، علمی ، اقتصادی بر ایران را روز به روز بیشتر می کند. ایشان در این پیام نوروزی  باز هم بخاطر مردم جهان و ایران از رهبران ایران می خواهد دست از لجبازی بردارند و حق مردم ایران را به احسن وجه به آنان عرضه کنند!  آن هم با ایجاد رابطه با ایالات متحده امریکا!
 
این پیام که درون مایه تهدید و فاقد اعتبار دارد، نشان دهنده ضعف و درماندگی امریکا در قبال پیشرفت و قدرت بازدارندگی ایران در قبال فشارهای متداول جامعه جهانی برای متوقف کردن مسیر رو به رشد ملت ایران است.
 
وی در حالی از ذینفع بودن ارتباط تجاری و بازرگانی  ایران با دنیای بین الملل صحبت می کند که اعتراضات روز افزون جامعه اروپا و امریکا درقبال سیاست های  نا صحیح اقتصادی گریبانگیر مردم شده است. اوباما در این پیام بیش از سه بار از کلمه انزوای ایران استفاده کرده است. معلوم نیست منظور ایشان از انزوای ایران چیست!؟ تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر بیداری اسلامی در منطقه یا رشد علمی و فناوری ایران درجهان یا چرخش سیاست های منفعلانه امریکا در صحنه بین الملل که متأثر از عمق استراتژیک تفکر انقلاب اسلامی است ؟!
 
 به راستی این همه شتابزدگی امریکا و پیش قدم شدن جهت ایجاد ارتباط با ایران چه معنایی جز اضمحلال سیاستهای نخ نما شده مدل لیبرال دموکراسی غرب می تواند  داشته باشد؟
 
ارسال این همه سیگنال ایجاد رابطه با ایران با انحای مختلف،برای مثال یک روز در قالب نامه ای محرمانه ، یک بار در حکم فرستاده و حامل پیام برقراری رابطه توسط بعضی از کشورهای منطقه برای ایران نشان از ضعف این کشور است؟ شاید ما نمیدانیم ولی خوشحال و مشعوف می شویم ؛ جناب اوباما صریح و شفاف انزوایمان را نشانمان دهد.
 
علیرضا مالمیر - کارشناس سیاسی طنین یاس

 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/1/1 توسط منیره غلامی توکلی
<   <<   6      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک