سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی انقلابی و جهادی در حوزه اقتصاد است / خرید تولیدات ایرانی را مد کنیم

سال 1389 برای اولین بار "اقتصاد مقاومتی" در ادبیات اقتصاد کشورمان به عنوان راهی برون رفت از وضعیتی که تحریم های ظالمانه بر ما تحمیل کرده اند از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد و اکنون بعد از گذشت 6 سال به صورت یک " گفتمان" در حوزه اقتصاد حیات دارد.

از آنجایی که "اقتصاد مقاومتی" از دل ظرفیّت های کشور و مردم می جوشد؛ اقتصادی مردم ‌بنیاد است که با اراده‌، سرمایه‌ و حضور مردم تحقّق پیدا می کند. آنچه در شناخت و جریان سازی برای تحقق این اقتصاد مهم است این می باشد که اقتصاد مقاومتی را با ریاضت اقتصادی اشتباه نگیریم و تنها نامیدانه فقط  شنونده آن نباشیم! چرا اقتصاد مقاومتی، بر پایه تولید ثروت و افزایش ثروت ملی استوار است  و تک تک افراد جامعه در تحقق آن نقش بسزایی دارند.

کارشناسان، راهکارهای عملی اقتصاد مقاومتی را تشکیل نهادهای مبارزه با اشرافی گری، ساده زیستی، نتراشیدن هزینه و کم خرج بودن مدیران، مشارکت مردمی، نهادینه کردن حمایت از تولید ملی و استفاده از همه ظرفیت های کشور، عقلانیت اقتصادی، نگاه مولد به درون، خوداتکایی، خودکفایی می دانند که عمل کردن به این ضرورت ها می تواند در «مقاوم‌سازی»، «آسیب‌زدایی»، «خلل‌گیری» و «ترمیم» ساختارها و نهادهای فرسوده و ناکارآمد موجود در اقتصاد کشور کمک کند.

اگر تحقق اقتصاد مقاومتی را یک مقوله مردمی بدانیم که ملزومات تحقق آن باید به عنوان یک فرهنگ در بین اقشار مختلف -از کف جامعه تا مدیران ارشد- پذیرفته و نهادینه شود، نقش تک تک افراد جامعه به ویژه خانواده در این مقوله بسیار حائز اهمیت است و از سویی دیگر مطالبه گری مردمی باید این الزام را برای دولت به وجود می آورد که تحت هر شرایطی مسیر را در جهت خواست ملت هموار سازد و آن را از یک شعار به اقدام و عمل از یک رکود به باروری و اشتغال تبدیل کند. 

خبرنگار طنین یاس بین مردم رفته است تا از آنها بپرسد که نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاوتی چیست و در این راستا چه نکاتی باید از سوی آنها رعایت شود و چه مطالباتی از دولت و دولتمردان داشته باشند.

"آهو وحیدی"، معتقد است راه اندازی بنگاه های اقتصادی خرد و تعاونی های مردمی که بیشتر در آن خانم های خانه دار مشارکت دارند را از حلقه های مفقوده اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: خانم ها می توانند سرمایه های اضافی خود را در این تعاونی ها وارد کرده و تولیدی های کوچک و حتی اشتغال خانگی را راه اندازی کنند .

وی در این خصوص ادامه می دهد: مسکوکات و جواهراتی که در دست بانوان است از بهترین سرمایه هایی است که می توان نخستین حرکات اقتصادی را با آن آغاز کرد و در این مسیر  انتظار می رود رویکرد وام ها به سمت تعاون های خُرد باشد و موانع برداشته شود.

وحیدی با اشاره به اینکه مردم به سرمایه گذاری های بلند مدت، بی اعتماد شده اند و تمایل دارند سرمایه های خود را در مسیر کوتاه و زودبازده چون خرید و فروش سکه و ارز قرار دهند، افزود: این مسیرها به نفع چرخه اقتصادی تولید محور نبوده و نیست.

سه راه امین حضور یکی از خیابان های شناخته شده برای خانواده های دختران دم بخت است، دخترانی که برای تهیه لوازم برقی، صوتی و تصویری و آشپزخانه جهیزیه شان در این خیابان قدم می زنند سلیقه های مختلفی دارند که بیشتر به سمت کالاهای خارجی تمایل دارد!

تمام شرکت‌های تولید‌کننده لوازم خانگی از جمله جنرال الکتریک، بوش، بکو، فیلیپس، زانوسی، ال جی، ایندسیت و دوو؛ حداقل دو نمایندگی رسمی‌ در امین حضور دارند .

آمارها نشان می دهند که میزان واردات لوازم خانگی 7 برابر خودرو است و هیچ کالایی در کشور به اندازه لوازم خانگی وارد نمی شود. این درحالی است که حتی شرکتی مانند ال‌جی با اسم تولید داخلی، از سوی دفتر مرکزی در کره جنوبی حمایت می شود به طوری که بودجه‌ای که دفتر این شرکت در کره برای تبلیغات در ایران در سال 2016 اختصاص داده  بود، معادل 2800 میلیارد ریال است.

به سراغ یکی از فروشندگان لوازم خانگی ایرانی در امین حضور می رویم و از او در مورد بازار خرید و اقبال مردم نسبت به کالای ایرانی می پرسم، می گوید: نگاه کنید! شرکت‌های خارجی بخش اعظم مغازه‌های خوش جا و مناسب را در خیابان‌  برای فروشگاه های خود خریداری کرده اند و به فروشندگان اجاره داده‌اند و در مقابل فروشگاه‌های کوچک که بعضاً جای مناسبی ندارند، در اختیار عرضه کنندگان کالای ایرانی است .

وی ادامه می دهد: به این طریق حتی شکل و شمایل یک فروشتگاه در جذب مشتری تأثیرگذار است و بانوی جوان به سراغ مغازه هایی با برند های خارجی برود حتی اگر تقلبی باشند! یا اینکه به برندهای خارجی خود چون گلدیران ی ال جی را به اسم کالای ایرانی به هموطنان ما می فروشند! کالای ایرانی که نه دلارهایی خارجی دارند و نه تبلیغات آنان را مهجور مانده اند.

دخترجوانی، با نامزدش برای خرید بخچال وارد مغازه می شود، با شنیدن نام برند کالای ایرانی کمی مکث می کند و با تردید به صحبت های فروشنده در مورد کیفی بودن کالا گوش می دهد و در نهایت نام برندی خارجی را می آورد و می گوید از این نوع کالا دارید؟

شیما حسینی تازه عروسی است که به دنبال برندهای خارجی است از او علت این همه اصرارش را می پرسم، می گوید: «برایم خیلی مهم است که در " جشن جهاز " فامیل بدانند که تک دختر حاج آقا حسینی تمام لوازمش خارجی و پدر برای او کم نگذاشته است!.»

او به جهازیه سایر دختران  فامیل اشاره می کند و ادامه می دهد: تا جایی که یادم هست تمام دختران فامیل برندهای خارجی را خریداری کرده بودند و بسیار راضی هستند در حالی که من تا حالا ندیدم کسی از خرید کالای ایرانی رضایت داشته باشد به قولی «کالای ایرانی، یک بار مصرف است و  کسی که پولش زیادی کرده، باید به سراغ کالای ایرانی برود!.»

با چند تازه عروس دیگر و مادران شان که به قصد خرید به سه راه امین حضور آمده اند صحبت می کنم همگی به دنبال کالای خارجی هستند و در برابر اصرار فروشنده های کالاهای ساخت ایران می گویند: اگر حرف شما درست هم باشد اما تبلیغات کالاهای خارجی بیشتر و جذاب تر است و با شناختی که از کالای خارجی داریم با اعتماد بیشتری خرید می کنیم.»

با توجه به صحبت های خریداران لوازم خانگی که رصد بالایی از خرید ایرانیان را به خود اختصاص داده است می توان به این نتیجه رسید با توجه به فرهنگ مصرف گرایی و برندگی مردم ما و عدم حمایت از برندهای داخلی کارخانه‌هایی که در ایران اقدام به تولید لوازم خانگی می‌کنند هیچ قدرتی برای رقابت با برندهای خارجی ندارند! زیرا نه توان تبلیغاتی آنها را دارا هستند و نه دلارهای آنها را و اگر شرایط مطابق وضع موجود پیش برود باید بازی را کاملا به برندهای خارجی واگذار کنند.

همین نگاه نامهربان به تولیدات داخلی باعث بسته شدن درب کارخانه جات خرد و کلان ما شده است و حتی در چند ماه اخیر شاهد مرگ و میر یا نیمه تعطیل شدن کارخانه هایی با برند های معروف هستیم در حالی که رونق بخشیدن به این کارخانه ها به تغییر ذائقه مردم از کالای خارجی به کالای ایرانی مُیَسَر است.

سوسن صادق نژاد یک بانوی ایرانی است که خانه مخصوصا آشپزخانه خود را با کالاهای ایرانی مجهز کرده است وی می گوید: "خرید کالای ایرانی"، " اعتماد به طراح و کارگر ایرانی"، " استفاده از کالای باکیفیت تولید داخلی" کمک به عرصه تولید و در وضعیت کنونی یک "جهاد اقتصادی" است.

وی با بیان اینکه بیشتر کالاهای ایرانی از کالاهای مشابه خارجی خود بهتر هستند می فزاید: برای تحقق اقتصاد مقاومتی ما بانوان باید دست از چشم و هم چشمی ها برداشته و خرید کالای ایرانی را یک پریستیژ برای خودمان بدانیم و به این اعتقاد برسیم که خرید هر کالای تولید داخل کمک به اشتغال یا اشتغال زایی برای فرزندان خودمان است.   

به نظر می رسد در مقطع فعلی باید سبک زندگی انقلابی در حوزه اقتصاد را برای مردم به صورت دقیق بیان کنیم. البته این سبک زندگی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست بلکه در این نوع از رفتار تمام فعالیت های اقتصادی با هدف رضای خدا و کمک به اعتلای جامعه اسلامی صورت می گیرد.

 در این سبک زندگی افراد هرگونه کالایی را خریداری نمی کنند ، هرگونه هزینه ای را بر خود و جامعه تحمیل نمی کنند ، در حوزه کسب کار تنها سود اندوزی مورد پسند نیست بلکه هدف نهایی رشد و پیشرفت اقتصادی جامعه است. در این سبک زندگی وجدان کاری بالاست چرا که فرد خود را در مقابل دیدگان پروردگارش می بیند و کمترین کوتاهی و نقصی در کار را نمی پذیرد. در این نوع از سبک زندگی بسیاری از آفت هایی که امروز جامعه ما به آنها دچار شده است مرتفع می گردد.

ابوالفضل عبدالهی نسب کارمند است در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس معتقد است: « ورود بی رویه کالاهای قاچاق به داخل شهرها و بازارها یکی از عمده ترین دلایل عدم توفیق در دستیابی به اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به اینکه شهرهای مرزی و بندری ما مملو از کالاهای قاچاق است ادامه می دهد: این کالاها بدون ضمانت نامه با قیمت ارزان تر از کالاهای تولید داخلی و حتی کالاهای خارجی که قانونی وارد کشور شده اند در دسترس عموم قرار دارند.

عبدالهی معقتد است اگر دولت عزم خود را برای جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق جزم کند و در این راستا مدون و عملیاتی با تهجیز کردن همه مرزهای گمرک به دستگاه های امروزی " ایکس ری"  می تواند مقابل ورود کالاهای قاچاق و فروش آنها بایستد. 

وی تأکید می کند: قاچاق و حضور برندهای خارجی را مهم‌ترین عامل ضربه زدن به اقتصاد ملی و صنایع کشور می داند.

عطیه شاهمرادی بانویی خانه دار است، وی با اشاره به اینکه بانوی خانه با مدیریت آشپزخانه در مصرف برق، مواد غذایی، گاز و .. می تواند نقش مهمی در پایین آوردن هزینه های خانواده ایفا کند. می گوید: اینکه ما زمان اوج مصرف برق یا پیک مصرف را بدانیم یا اینکه با در آب چوش خیس کردن وسایل چرب سر سفره از مصرف بیش از اندازه آب و شوینده جلوگیری کنیم یا اینکه برای برنده شدن در مسابقه شرکت های شوینده و .. مصرف گرا نشویم خود به کمک شایانی به تحق اقتصاد مقاومتی در چهاردیواری ما خواهد کرد.

وی سپس با نگاهی انتقادی می گوید:بانوان هنرمند و کدبانوی ایرانی می توانند از هر میوه ای لواشک ، ترس، مربا و خورشت درست کنند و این مایه تعجب است که چرا می شنویم، " مربا" و " ترشی" از تولیدات وارداتی به کشورمان است.

الیاس احمدی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس با بیان اینکه همه در تحقق اقتصاد مقاومتی مسئول هستند، می افزاید: اما نقش مردمی اقتصاد مقاومتی بسیار رنگ تر از نقش دولتی آن است و از آنجا که خانواده مهم ترین نهاد در جامعه اسلامی به شمار می آید می توان گفت: زنان محور تحقق اقتصاد مقاومتی در خانواده و سپس انتقال این فرهنگ و سبک زندگی به جامعه هستند.

وی به نقش زنان در بالا بردن درآمد و سرانه ملی کشور اذعان کرد و خاطرنشان ساخت، زنان می‌تواند در خانواده در سبک زندگی و حتی مدیریت سفر‌ها، مهمانی‌ها و دوری از تجملات و پرهیزی از مدگرایی در خرید بی رویه مخصوصا از برندهای خارجی مؤثر باشد که می‌توان گفت این امر در درآمد سرانه کشور مؤثر است

این کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه به جولان برندهای خارجی در بازار اشاره کرد و گفت برخی از این کالاها به صورت تقلبی وارد بازار می شوند و برخی دیگر با دور زدن قانون! برندهایی قانون را دور می زنند که بازار ما را مخصوصا در لوازم خانه و آشپزخانه تصرف کرده اند و در داخل کشور ادعای تولید دارند در حالی که اینچنین نیست و مسئولان ذی ربط باید در نظر داشته باشند که اگر قرار است بازار لوازم خانگی، در اختیار برندهای خارجی قرار داده شود؛ بهتر است این اقدام مشروط به تولید واقعی این محصولات در داخل ایران باشد.

احمدی در پایان با اشاره به اینکه خاطره خریدار ایرانی از کالای ایرانی، کالایی یک بار مصرف، بی کیفیت و ارزان قیمت است، ادامه می دهد: شرکت ها، کارخانه جات، تولیدکنندگان کشور در زمینه باید با تولید مستمر کالای مرغوب با شناسایی ذائقه و سلیقه ایرانی – اسلامی این سوء تفاهم را برطرف سازند.

حسن ختام این گزارش را پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این سؤال قرار می دهیم:

اگر تحقق اقتصاد مقاومتی ممکن است، الزامات آن چیست، چه کارهایی باید انجام بگیرد؟  

1. مسئولان باید از تولید ملّی حمایت کنند؛ 2.صاحبان سرمایه و نیروی کار که تولیدگر هستند، باید به تولید ملّی اهمّیّت بدهند؛ 3. صاحبان سرمایه در کشور، فعّالیّت تولیدی را ترجیح بدهند بر فعّالیّتهای دیگر ؛ 4.مردم در همه‌ی سطوح، تولید ملّی را ترویج کنند.

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 96/1/29 توسط منیره غلامی توکلی

سه سال و نیم فرصتی که سوخت / وعده های حوزه زنان در حد شعار باقی مانده است 

چندی پیش گفت و گویی تحت عنوان "صندلی داغ" را از خانم مولاوردی خواندم، چیزی که دستگیرم شد این است که وی نمی داند با خود و مجموعه اش چند چند است! در بخشی از کلامش این سیاست موج می زد : « با ما یا علیه ما» چرا که او از منتقدانش تحت عنوان " آنها" یا " کسانی که با دولت زاویه دارند" نام برده است؛ البته خداروشکر که حداقل آنقدر روح لطیف زنانه در وجودش حلول کرده که با وجود عدم لبخند در بیش از یک ساعت و نیم مصاحبه، چون جناب "آخوندی" ضبط صوت و .. خبرنگار را پرت نکرده است!.

به هر حال نگارنده "نه با دولت زاویه" و نه در جرگه " آنها" قرار دارد،بلکه به عنوان یک بانوی ایرانی چند کلامی می خواهد با خانم مولاوردی، مکتوب تعامل کند.

اینکه بپرسم خانم مولاوردی! به راستی برای ما زنان در بیش از سه سال و نیم تصدی گری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری چه کردید؟ تلاش های شما در تحقق کدام یک از چیزهایی که درست یا نادرست آن را مطالبات زنان می دانستید، تأثیرگذار بود اشتغال مان، ورزش مان، سلامت و خانواده های مان... کدامید؟

می دانم که پاسخ شما این است: « قرار نیست ما نقش یک وزارتخانه را ایفا کنیم. برخی جایگاه و مسئولیت ما را با دبیرکل سازمان ملل مقایسه می‌کنند » درست می گوید اما این را هم قبول دارید که در اندازه معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری هم ظاهر نشدید و حتی ما شاهد یک مکانیسم نهادینه برای پیشرفت زنان نیستم!

کارنامه شما مملو از شعارهایی است که به عمل تبدیل نشده است! مثلا همین سهم کم زنان در مناصب دولتی برای آن چه کردید؟ جز اینکه وقتی خود به کرسی معاونت تکیه زدید این روند را برای دولت یازدهم به بهانه اینکه « میراثی است که به دولت رسیده» توجیه کردید، البته درست مانند رئیس دولت! که هر کمی و کاستی را به دولت قبل مرتبط می کند!

همسایه ما زنی سرپرست خانه وار است، مشکلاتش نه تنها در این سال ها کم نشده بلکه من شاهد از رنج و مضیقه بیشتر او در این وضعیت اقتصادی هستم! وقتی به پارک های شمال و جنوب شهر می روم، شاهد زنان کارتون خواب که اکثرا معتادند، هستم... اگر چه شما هیچ گاه آمار دقیقی از زنان معتاد ندادید اما من می بینم که حتی دختران دبیرستانی به سوی سیگار کشیده شده اند چیزی که می تواند آغاز گر اعتیاد باشد.

شما بر اساس یک سری آمارهای محرمانه! معتقدید وضعیت اعتیاد زنان در جامعه امروزی خطرناک تر از آسیب های خانواده است، برای این مقوله نه به عنوان یک عامل اجرایی نه در حد دبیرکل سازمان ملل بلکه به عنوان معاون یکی از نهادهای " جدی " و سیاستگذار در حوزه زنان  چه کردید؟

از شما می پرسم چند درصد از این دختران و زنان معتاد به سمت کارتون خوابی و در نهایت روسپیگری پیش می روند؟ آیا بجز اینکه در « نشست کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری » یکی از کارشناسان پیشنهاد توبکتومی – عقیم سازی – را برای آنها داد و برای تطهیر کردن شان به جای " روسپی و تن فروش " عنوان " کارگر جنسی" برای شان در نظر گرفته شدو از خطرات ایدز و .. سخنانی رد و بدل شد کار دیگری کردید؟

آیا نگاه دلسوزانه شما به مقوله زنان تن فروش و خطر آنها برای زنان سالم جامعه به این جا ختم می شد که کارشناسی این نشست شکوفا شده و بگوید: « اگر بخواهیم پدیده تن‌فروشی را از جامعه برداریم، خطر برای زنان عفیفه بیشتر می‌شود،»! یا للعجب از این نگاه فاصله گرفته  شده از اسلام و انسانیت و شرافت ...

راستی با توجه به اینکه در هر دقیقه 9 طلاق در کشور به ثبت می رسد و در کلان شهر تهران 50درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد، معتقدید « مثل برخی جامعه شناسان نمی‌گویم که در ایران خانواده در حال فروپاشی است، اما می‌گویم باید مراقب نرخ رو به رشد طلاق باشیم.» برای این مراقبت چه سیاست گذاری هایی کرده اید؟ به نظر من که هیچ چرا که شما قائل به این سیاست هستید که «در کشورهای درحال‌توسعه زنان در منگنه رسیدگی به خانواده گرفتارند.»

خانم مولاوردی!  در راستای بندهای مختلف سیاست های کلی خانواده چه کردید؟ کدام یک را در دستور کار خود قرار داده اید و برای تحققش تلاش کرده اید؟ مثلا در محور قرار دادن خانواده در قوانین و مقررات، نفی تجرد در جامعه، فرهنگ سازی و تقویت تعاملات اخلاقی، ایجاد بیمه خاص بیوگان و زنان سالخورده و بی سرپرست، ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ترویج و تسهیل ازدواج موفق و آسان ، تحکیم خانواده از طریق نقش مادری و  تقویت نقش پدری، مبارزه با اشرافیت و تجمل‌گرایی و مظاهر فرهنگ غرب.،  ایجاد فضای سالم و رعایت روابط اسلامی زن و مرد در جامعه،  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و عوامل تزلزل نهاد خانواده بویژه موضوع طلاق  و...   

معاون محترم رئیس جمهور در امور زنان و خانواده!  من از شما به عنوان یک زن یک مادر سوال می کنم این دلواپس کننده است که فقط در خانواده پدری، مادری و همسرِ من که متشکل از 40 خانواده است بیش از 25 دختر بالای 30 سال مجرد وجود دارد یا ازدواج کوکان در ایران که به ضرس قاطع می توان گفت در مناطق محدودی از کشور صورت می گیرد!؟ و شما به دلیل اینکه  ازدواج‌ها به ثبت نمی‌رسد، آماری در دست ندارید! راستی این را هم در نظر بگیرید که آمار جوانانی که سن شان از سن ازدواج چند سال و شاید یک دهه ای هم گذشته است، موثق وجود دارد به اندازه همان آمارهای طلاق که شما رشد صددرصدی آن را نمی پذیرید.!

خانم معاون،  شما بهتر از من می دانید که بعد از انقلاب اسلامی یک انقلاب تحصیلی برای بانوان ایران به وجود آمد، تحولی عظیم در سطح تحصیلات بانوان و داد سخن شما کار برای زنان است، من از شما می پرسم آیا این از نقاط ضعف شما در تحقق یکی از مطالبات زنان نیست که هنوز تعداد زیادی از آنها بیکار بوده و بخشی از آنها در شغل های پایین دستی قرار دارند و فقط 35 درصدشان کارمند دولت هستند!

از تمام این ها که بگذریم نظرتان در مورد برنامه 2030 چیست؟ آنقدر مهم است که با حاشیه سازی های صورت گرفته هنوز بخش هایی از آن که مرتبط با زنان جامعه اسلامی است، در کوتاه ترین فرصت ها انجام می شود اما طرح جامعه توانمندسازی زنان سرپرست خانه وار با تمام کمی و کاستی ها و .. بعد از گذشت بیش از سه سال ونیم از تصدی گری شما در حد پایلوت باقی مانده است!

برای من جای سؤال است که چرا  در گفت وگوهای تان صحبت از ابلاغیه رهبری در خصوص سیاست کلی خانواده نمی کنید و برایش کارگروه تشکیل نمی دهید و به رسم دولتی ها همایش برگزار نمی کنید ... اما برای آنچه از کنوانسیون های خارجی و تفاهم نامه های آن طرف آبی است تمام تلاش تان را بدرقه راه تحققش می کنید! آیا این از زاویه داشتن نگاه شما با نگاه رهبر انقلاب اسلامی نیست؟

وقتی رهبر انقلاب در آستانه تولد حضرت فاطمه سلام الله سخنانی را پیرامون زنان و برخی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آن ها فرمودند شما موضعی نگرفتید و لبیک نگفتید؟.. اینکه رسم همه مسئولین است! سکوت شما  نشانه چیست؟

خلاصه اینکه خانم مولاوردی چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، عملکرد شما در حد زنان فرهیخته و ما و متناسب با تأثیری که در برهه های مختلف انقلاب داشته اند و نقشی که در جامعه و خانواده ایفا می کنند، نیست.

اینکه شما در حد معاونی که برای احقاق حقوق قشر زنان آن هم زنان مسلمان با ضابطه ها و فرامین مشخص دینی حیات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... دارند فعالیت نمی کنید بلکه آنها را به ورطه خطرناک می کشانید که زنان غربی برای احقاق حقوق شان در آن غرق شده و به ساحل آرامش و احقاق حقوق نرسیده اند.

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ دوشنبه 96/1/28 توسط منیره غلامی توکلی

با اعتکاف اولی تا مسن ترین معتکفین، حال و هوای اخرین لحظات اعتکاف

وداع با فصل رویش معرفت ها و فضیلت ها / اشک های فراغ قبل از جدایی از ایام البیض

منیره غلامی توکلی - امسال هم مراسم ایام البیض با حضور پر شور مردم مسلمان ایران در اقصی نقاط کشورمان برگزار شد، زنان و مردانی که دل های خود را در دریای بی کران عشق به خدا چنان شسته و جلا دادند که ملائک به آنها غبطه می خورند.

از 13 رجب، مساجد محلات کشور میزبان اقشار مختلف معتکفین بود؛ از کودک گرفته تا کهنسال از مرد تا زن از تازه عروس و تازه داماد تا  مادربزرگ و پدربزرگ هایی که سر سجاده دعاگوی فرزندان خود بودند و عاقبت بخیری آنها را از خداوند مسئلت می کردند.

امسال به هر کدام از مساجدی که مراسم اعتکاف در آن برگزار می شد سری می زدی شاهد حضور نسل جوان بودی که دل های پاک خود را برای استوار کردن در مسیر حق و شناخت باری تعالی میهمان خانه خدا کرده بودند و حتی کودکان بی گناهی را می دیدی که بساط بازی را در کنار سجاده ی مادر، پهن کرده تا مسجد را دانشگاهی برای خودشناسی و خداشناسی دریابند و هر از گاهی هم بر کتاب دعای مادر سرک کشیده و " آمین" گوی دعای او باشند.

مسجد فاطمیه منطقه 14 تهران یکی از مساجدی است که مراسم اعتکاف در آن برگزار می شود، در آخرین ساعات این مراسم که بانوان خود را برای دعای ام داود آماده می کنند پای صحبت های آنها نشسته ایم تا از احساسات خود بگویند.

اتصال به خدا زیباترین لحظه اعتکاف

"هما عسکری" بانوی جوانی است که به همراه فرزند خود معتکف شده است، او می گوید: در دوران تجرد با دوستانم در مراسم اعتکاف شرکت می کردم و با به دنیا آمدن " امیرعلی" برکت شرکت در این مراسم را از دست دادم اما امسال در سه سالگی "امیرعلی" توانستم باردیگر معتکف خانه خدا شوم.

"عسکری" اعتکاف را نشستن، پشت در خانه خدا و صدا زدن و در زدن های سه روزه ای می داند که شرط صاحبخانه برای ورد پاکی از گناه و توبه از خاطاهاست و می گوید: زیباترین لحظه در اعتکاف آن لحظه ای است که به خدا وصل می شودی و قلبت اذن ورود به محفل نورانی اش را پیدا می کند.

این مادرجوان بزرگ ترین آزرویش را تربیت فرزندی می داند که بتواند از " اصحاب آخرالزمانی" امام حسین علیه السلام باشد و می گوید: « امروز سالروز شهادت عقیله بین هاشم است از خدا می خواهم، لشکر اسلام را در برابر داعشیان و حامیان آنها پیروز کند و مردم مظلوم سوریه و عراق نجات یابند.»

 به اذان ظهر نزدیک شده ایم، اگر چه برخی از چهره ها زردی روزه داری به خود گرفته اند اما عطر دعاهای مختلفی که از دهان هر یک خارج می شود، احوالات روح و جان را بهاری کرده است، این را می شود از چشمان خیس و دستان قنوت گرفته آنها فهمید.

روشنایی چشم دل، شرط رسیدن به خدا

بانویی توجه ام را جلب می کند، او تنها بانویی است که قرآن و ادعیه صوتی کنار دستش دارد، با نزدیک شدن به سجاده اش متوجه می شوم که او نابیناست! در پاسخ به این سؤال که آیا با کسی در اعتکاف شده کرده است؟ با اشاره به اطرافش می گوید: این ها همه خواهرهای من هستند، کمکم می کنند تا بتوانم وضو بگیرم ... می پرسم با شرایطی که داری شرکت در اعتکاف برایت سخت نیست؟ جواب عارفانه ای می دهد: « برای رسیدن به خدا "دل" روشن نیاز است نه چشم بینا! من ده سال است که در اعتکاف شرکت می کنم و هیچ سالی هم عاجز نبودم.»

وقتی دعایت با ضریب دل های عاشق و پاک مستجاب می شود

او که خود را "طاهره رزاقی" و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته الیهات معرفی می کند و می گوید: « اعتکاف یک میانبر به سمت خداست، راهی که قرار است در طول سال ها برای رسیدن به خدا طی کنی با کاروانی از نور سه روزه طی خواهی کرد در این مسیر، دعاهایت در ضریب  دل های دیگران ضرب شده و مستجاب می شود.

رجب، ماه آماده سازی دل برای ورود به ماه رمضان است، می گویند اگر کسی توانست رجب را مخصوصاً ایام البیض آن را درک کند، می تواند به شب های احیا ماه رمضان امیدوار باشد و چه زیباست که در بهار جوانی جویایی بهتر رسیدن و زیباتر درک کردن بهار قرآن باشی .

تفکر برای خدا زیباترین عبادت معتکفان

وارد جمعی از دختران نوجوان می شم. دخترانی هم سن و سال که نباید بیشتر از 16 سال سن داشته باشند. "فاطمه زهرا مشایخی" در خصوص این جمع دوستانه می گوید: ما همکلاسی هستیم همگی بار اولی است که به اعتکاف آمده ایم. معلم دین و زندگی در کلاس خیلی از حال و هوای با صفای اعتکاف و دوستی های آن برایمان گفت و ما آمدیم تا مزه این همنشینی دوستانه را در فضایی متفاوت تجربه کنیم.

"یاسمین احدی" می گوید: این یک شانس بزرگ بود که در آخرین سال تحصیلی ایام اعتکاف در روزهایی برگزار می شد که ما بدون دغدغه از درس و مدرسه توانستیم در این مراسم شرکت کنیم. او در ادامه بهترین دستاورد خود در این مراسم را درک درست از عبادت دانسته و می گوید: در مسجد در کنار این تعداد از خانم های با ایمان و با فضیلیت یادگرفتم که عبادت فقط به یک نماز و روزه نیست بلکه لحظه ای اندیشیدن به خدا و لحظاتی غرق شدن در عالم بندگی خود عبادتی بزرگ است اگر با معرفت باشیم

"زینب خدابخش" دیگر نوجوانی است که زیباترین خاطره خود در این ایام را هم دلی ها و هم زبانی های بین معتکفین می داند اینکه دست مادربزرگی را برای تجدید وضو گرفته و او را تا وضوخانه برده است و مادربزرگ حسابی برای عاقبت به خیر شدن و عروس شدنش دعا کرده است.

کودکان مظهر دلباخته ترین و پاکترین بندگان خدا

کودکان هر کجا که باشند، کودکانه خدا را می جویند و کودکانه بندگی می کنند. حضور کودکان در کنار مادران جوان یا حتی مادربزرگ ها جلوه ای زیبا از شوق بندگی است. سحرسادات یکی از کودکانی است که با مادر به مراسم اعتکاف آمده است. زیراندازی با رنگ متفاوت دارد و عروسک هایش را به ترتیب قد چیده است. به سراغش می روم، دارد به کوچک ترین عروسکش غذا می دهد! می گویم خودت نمی خوری؟ می گوید: خاله روزه ام! بچه ام گشنه اش شده... و بعد رو به عروسک دیگری کرده و ادامه می دهد: احسان تو پسر بزرگ منی، تا نماز بخوانم صبر کن بعد غذایت را می دهد و به سرعت قامت می بندد...به نظرم می خواست مؤدبانه دیگر پاسخ سؤالاتم را ندهد.

" محمدحسین" چهارسال دارد او نیز با مادرش به اعتکاف آمده است می گوید: دلم برای مهدکودک تنگ شده آنجا اسباب بازی بیشتری دارد اما مسجد را دوست دارم، بابا بعد از اذان مرا با خود به مردانه می برد. در پاسخ به این سؤالم که چرا پیش مادربزرگ نماندی می گوید: می خواستم کار خوب کنم و با خدا دوست تر باشم اینجا نماز می خوانم، روزه می گیرم و دعا می کنم و با " سجاد" بازی می کنم.

امسال قریب 800 مسجد در تهران بزرگ میزان بیش از 6 هزار معتکف بودند. دلباختگانی که به رسم عاشقی وارد شده و بعد از سه روز چنان عاشق پیشه می شوند که آنها را یارای جدایی از خانه محبوب نیست.

 "میرمحبی" یکی از بانوانی است که چندسالی است افتخار خادمی معتکفین را بر عهده دارد،    می گوید: با این نیت کمر خدمت به معتکفین بستم تا حتی شده برای چند روزی افتخار خدمت بندگان خاص خدا را داشته باشم تا به برکت وجود آنها من هم بتوانم مسیر سعادت را دریابم.

سومین روز اعتکاف تولد دوباره معتکفان

وی با بیان اینکه من تحول را در وجود معتکفین به عینه مشاهده می کنم، در روز سوم اعتکاف گویی معتکفین همان افرادی نیستند که روز اول وارد مسجد شده اند. نورانیت قلب شان به چهره ها وارد می شود و اشک های شان معرفت پیدا می کند و خلق ها زیبا می شود و زبان ها مهربان و دل ها یک رنگ می شود.

این خادم المعتکفین ادامه می دهد: مسجد در ایام اعتکاف مانند دانشگاهی است که دانش پذیران آن به دنبال انسایت و بندگی هستند، آنها گوهری می جویند که جز در دریای الهی معرفت پیدا نمی شود، گوهری که اگر مراقب نباشی همان قدر که به سختی به دست می آید به راحتی از دست می رود!

محبی، آماده سازی روح برای وارد شدن به ماه رمضان را مهم ترین دستاورد معتکفین می داند و می گوید: این مسیر را باید 60 روز رجب و شعبان طی کرد و در 30 روز ماه رمضان اعتلا بخشید و 270روز ثبیت کرد.

شور و نشاطی در بین معتکفین به وجود آمده است همه به یکدیگر التماس دعا می گویند و دست های یکدیگر را به گرمی می فشارند، زمزمه هایی از دعای ام داود به گوش می رسد و اشک هایی که سرازیر می شود پرده از دلتنگی های زودرس معتکفین برای جدایی از نیستان معرفت دارد.

 

انتهای پیام / غ 



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 96/1/24 توسط منیره غلامی توکلی


نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 96/1/23 توسط منیره غلامی توکلی

قهر کردن شغال از باغ انگور به نفع باغبونه/ قطع رابطه تنها کار خیری که آمریکا به صلاح ایران کرد!

منیره غلامی توکلی - امروز سی و هفتمین سالروز قطع روابط سیاسی و بازرگانی شیطان بزرگ با جمهوری اسلامی ایران است. در چنین روزی "جیمی کار‌تر" رییس‌جمهور وقت  آمریکا  5ماه پس از تصرف سفارت آمریکا در تهران، توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره) با ضرب العجلی 36 ساعت دستور خروج دیپلمات ها و دانشجویان ایرانی را بعد از یک سخنرانی تند علیه انقلاب اسلامی صاد کرد؛  این دستور17 روز قبل از مداخله نظامی آمریکا در منطقه طبس با هدف آزادسازی گروگان‌ها است و این نشان می دهد که آمریکا حتی خود را نیز دور می زند!

کار‌تر در سخنان خود درباره قطع رابطه با ایران گفت: «... مطالبات شاکیان آمریکایی و شرکت‌ها، از اموال مسدود شده ایران در آمریکا برداشت خواهد شد و مسئولیت بحران با شورای انقلاب ایران است که خود را پشت سر دانشجویان پنهان می‌کند. اگر گروگان‌ها آزاد نشوند، تصمیمات شدید‌تری علیه ایران اتخاذ خواهد شد و آمریکا با هم‌پیمانان خود اقدامات مقتضی به عمل خواهد آورد. هیچ ویزای جدید برای ایرانیان صادر نخواهد شد و کلیه ویزاهای صادر شده پس از بحران باطل می‌باشد...»

موضوع قطع روابط سیاسی و اقتصادی آمریکا با ایران، دو ماه پیش از صدور دستور کار‌تر، در قطعنامه ارایه شده از سوی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل پیش‌بینی شده بود. در آن قطعنامه که در 24 بهمن 1358 به شورا ارایه شد آمریکا خواستار اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی و قطع رابطه با ایران به دلیل تصرف سفارت آمریکا شد.

این درخواست در « کنفرانس کشورهای صنعتی غرب» مطرح شد ولی رایزنی‌های هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل و همچنین وتو شدن قطعنامه پیشنهادی آمریکا توسط اتحاد جماهیر شوروی، باعث شد دولت "جیمی کار‌تر" در اتخاذ تصمیم برای قطع مناسبات سیاسی و بازرگانی با ایران تنها بماند.

البته از آنجایی که شیوه تحریم و دست برد زدن به اموال ملت ها از نخستین راهکارهای دولتمردان آمریکا برای به زانو در آوردن ملل مختلف است، کارتر 5 ماه  قبل از صدور فرمان قطع ارتباط سیاسی و بازرگانی با ایران  در 22 آبان 1358 دستور توقیف کلیه دارایی‌های ایران در بانک‌های آمریکایی و شعبه‌های خارجی آن را صادر کرد و خرید نفت از ایران را متوقف ساخت. در 13 آذر، پانزده عضو شورای امنیت تحت فشار آمریکا به اتفاق آرا قطعنامه شماره 457 را در محکومیت اشغال سفارت آمریکا در تهران منتشر کردند.

ارجاع موضوع گروگان‌گیری به دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه از دیگر اقدامات آمریکا بود. رأی این دیوان نیز روز 24 آذر علیه ایران صادر شد و 15 قاضی این دادگاه به اتفاق آرا جمهوری اسلامی ایران را به دلیل تصرف سفارت آمریکا محکوم کردند.

در نهم دی 1358، شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا قطعنامه 461 را در موضوع مجازات‌های اقتصادی علیه ایران تصویب کرد و تا 17 دی به ایران مهلت داد تا گروگان‌های آمریکایی را آزاد کند. علاوه بر این بسیاری از مفسران آمریکایی نیز از نیروی موسوم به «واکنش سریع» که در 11 دی 1358 به دستور کار‌تر در خلیج فارس شکل گرفت به عنوان عکس‌العمل واشنگتن در مقابل واقعه تصرف سفارت آمریکا در تهران یاد کردند.

اما تمام این اقدامات با یک جمله پیام امام خمینی (ره) بعد از اعلام دستور قطع ارتباط آمریکا با ایران  رنگ باخت: «اگر کار‌تر در عمر خود یک کار خیر کرده باشد،همین قطع رابطه است.»

بخشی از  پیام بنیان‌گذار جمهوری اسلامی خطاب به ملت ایران بدین شرح بود:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ملت شریف ایران، خبر قطع رابطه بین آمریکا و ایران را دریافت کردم. اگر کار‌تر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپا‌خاسته برای رهایی خود از چنگال چپاولگران بین‌المللی با یک چپاولگر عالم‌خوار همیشه به ضرر ملت مظلوم و به‌ نفع چپاولگر است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می‌گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید دولت آمریکا از ایران است، ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزی نهایی را که قدرت سفاکی را وادار به قطع رابطه یعنی خاتمه دادن به چپاولگری‌ها کرده اگر جشن بگیرد حق دارد....

من کراراً گوشزد نموده‌ام که رابطه ما با امثال آمریکا رابطه ملت مظلوم با جهان‌خواران است. شما ای ملت عزیز که برای رضای خداوند متعال با بانگ الله اکبر بر دشمنان خود چیره شدید و آزادی و استقلال را به دست آوردید، با اتکا به خداوند تعالی و حفظ وحدت کلمه مهیا باشید برای رودررویی دشمنان اسلام و دشمنان مستضعفین، شما به خواست خدای تعالی پیروز هستید و بر مشکلات غلبه خواهید کرد، صدام حسین که همچون شاه مخلوع چهره قبیح غیراسلامی و انسانی خود را نشان داده و به هدم اسلام و حوزه مقدسه نجف کمر و با علمای اسلام خصوصا حضرت آیت‌الله‌ آقای سید محمدباقر صدر آن کند که رضاخان و محمدرضا پهلوی با علما و روحانیون و سایر طبقات کردند باید بداند که با این اعمال ضد اسلامی گور خودش و رژیم تحمیلی و غیرانسانی و غیر قانونی بعث را با دست خود می‌کند....

از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و کشور ایران را خواستارم، والسلام و علیکم و رحمه‌الله.

روح الله الموسوی الخمینی»

 

وقتی به تاریخ سرخ مبارزات نظام اسلامی ایران علیه طاغوت می نگریم،آن را پرُ از جنایات آمریکا این کشور 241 ساله! می بینیم که گویی قطع رابطه او با ما « قهر کردن شغالی از باغ انگور است» از این رو امام خمینی (ره) فرمودند: «اگر کار‌تر در عمر خود یک کار خیر کرده باشد،همین قطع رابطه است.»

جدول زیر بخشی از جنایات آمریکا علیه ملت ایران تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است:

 

کودتاى 28 مرداد 1332

شهادت دانشجویان در 16 آذر 1332

کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد 1342

تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران

 

اما آنچه بر دیپلمات ها و دانشجویان طی مهلت 26 ساعته جیمی کارتر، گذشت بنابر گفته سرپرست کنسولگری ایران در شیکاگو اینگونه است که: « در طول مهلت 36 ساعته، ما فقط توانستیم به سرعت مدارک و ویزاهای دانشجویانی را که هم‌اکنون تنها مورد نگرانی ما هستند، وسیله پست برایشان ارسال داریم و دیگر فرصتی نبود که برایشان اقدام سازنده‌ای صورت دهیم. چند ساعت به پایان مهلت مانده، سفارت ایران در محاصره قرار گرفت و آن ‌عده که در داخل سفارت بودند، هر یک به وسیله دو مامور به نقطه‌ای برده شدند و در سفارت ایران مهر و موم شد.  ما فقط توانستیم زندگی‌مان را به دوستانی که شاید آن‌ها نیز وضعیت ما را پیدا کنند، تحویل داده و خود را به فرودگاه رساندیم. در فرودگاه عده‌ای از آمریکایی‌ها علیه ایران شعار می‌دادند و یک گروه از سیاه‌پوستان مسلمان نیز با در دست داشتن عکس امام به محل فرودگاه آمده بودند و بر علیه کار‌تر شعار می‌دادند.»

البته بنا آنچه از روزنامه کیهان مورخ 20 فروردین 59 بر می آید، تا بعدازظهر 21 فروردین به جز سرکنسولگری ایران یا‌‌ همان سفارت ایران که در واشنگتن واقع بود، ایران چهار کنسولگری دیگر نیز در شهر‌های شیکاگو، هستون، نیویورک و سانفرانسیسکو داشت که همگی آن‌ها تعطیل و مهر و موم شدند.

زمان ورود اولین سفر  آمریکا به ایران – سامئو بنجامین- قریب 241 می گذرد و در این مدت دو بار این رابطه سیاسی قطع شده است که اولین قطع رابطه سیاسی در سال1315 در دوران روزولت و رضاخان بود که به خاطر بازداشت چند ساعته سفیر ایران – عبدالغفارخان جلال علا – به علت تخلف رانندگی در امریکا روی داد. این قطع ارتباط پس از سه سال به دنبال اعزام نماینده مخصوص از طرف امریکا برای ادای توضیحات و عذرخواهی از سر گرفته شد و در سال  1322 ه. ش پیمان بازرگانی ایران و امریکا امضاء و حجم بازرگانی خارجی ایران با امریکا به دو برابر افزایش یافت و راه ها را برای حضور هر چه بیشتر و خرابکارانه تر آمریکا تا پیروزی انقلاب اسلامی هموار کرد.

اما به دنبال تسخیر مرکز جاسوسی امریکا در روز 13 آبان 1358 ابهت ظاهری این کشور در بین ملت های مظلوم از هم پاشید. امام این اقدام دانشجویان را عکس العمل ملتی ستمدیده در مقابل استکبار جهانی اعلام کردند. به دنبال این اقدام عملی مردم، دولت امریکا دست به اقداماتی زد که  از مهم ترین آنها می توان به

 

تبدیل سفارت به لانه جاسوسى

مصادره اموال ایران

حمله نظامى به طبس

کودتاى نوژه

چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران
حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در 8 سال جنگ تحمیلى
تأمین سلاحهاى شیمیایى عراق علیه ایران
حمله آمریکا به کشتىها و سکوهاى نفتى ایران

ساقط کردن هواپیماى مسافربرى ایران

حمایت آمریکا از سازمان منافقین

اعمال تحریمهاى ظالمانه علیه ایران

اشاره کرد.

طی سی و نه سال که از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد با اینکه آمریکا کمتر از دو سال ارتباط خود را حکومت اسلامی قطع کرد اما همواره شیطنت های این شیطان در مسیر حرکت و تعالی ملت ایران قرار داشته است اگر چه ایرانیان تا کنون جمله معروف بنیان گذار انقلاب اسلامی را « آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند » به عمل تبدیل کرده اند اما زهر این شیطنت ها و بدخواهی ها کام شان را تلخ کرده است.

برای مثال تحریم‌های ظالمانه علیه ایران که ابتدا با بهانه عدم رعایت آنچه «حقوق بشر» نامیده می‌شد، علیه مردم ایران اعمال و فشار اقتصادی ضد کشورمان شروع شد اما بعدها به بهانه فعالیت‌های هسته‌ای ایران که البته مدرکی برای اثبات صلح‌آمیز نبودنش وجود نداشت، ادامه یافت.

ترور ناجوانمردانه دانشمندان جوان ایرانی که در تأسیسات انرژی اتمی ایران مشغول به فعالیت بودند، از سوی سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و با موافقت و همراهی آمریکا انجام شد. جالب اینجاست که این عملیات ننگین هرگز با واکنش مناسبی از سوی دولتمردان آمریکا مواجه نشد و این امر خود انگشت اتهام را به سمت سردمداران کاخ سفید گردانده و آنان را متهم ردیف اول کشتار مردان نام‌آور عرصه علم و جهاد هسته‌ای ایران معرفی می‌کند.

همچنین ساخت فیلمهاى ضد ایرانى با هدف تخریب وجهه ایران و ایرانی؛ تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى و حمایت آمریکا از گروهکهاى تروریستى به ویژه در مرزهاى ایران یا تقویت حضور گروهک های تروریستی در خاک کشورهای همسایه از دیگر دشمنی های آمریکا با ایران و ایرانیان است.

دم زدن هایی از دوستی و برقرار ارتباط میان ایران و امریکا در سال های اخیر روزنه "امید" را دل برخی از افراد ناآگاه و ساده لوح باز کرد که می توان به قول او اعتماد کرد در حالی که تاریخ ذهنی مردم ایران بر این باور است که « توبه گرگ مرگ است » و بر توبه این جنایتکار هیچ امیدی نیست کما کان این که بعد از چندین سال مذاکره بین ایران و 1+5 در خصوص پرونده هسته ای ایران ما شاهد کارشکنی ها، نقض برجام و ... از سوی دولتمردان فعلی و قبلی این کشور هستیم. "اوباما" همواره برجام را به شیوه های مختلف نقض می کرد و "ترامپ" چشم در چشم دوربین کرده و می گوید: « آن را پاره می کند.» گر چه بارها و بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی بر بی اعتمادی به آمریکا اذعان داشتند و فرمودند «این برجام شد برای ما یک نمونه، یک تجربه… در ظاهر وعده میدهند، با زبان چرب و نرم حرف میزنند اما در عمل توطئه میکنند، تخریب میکنند، مانع از پیشرفت کارها میشوند؛ این شد آمریکا؛ این شد تجربه». ؛ « شیطان به پیروان خودش میگوید خدا وعده‌ی روراست درست به شما داده بود، شماها از وعده‌ی خدا پیروی نکردید، پابند نماندید؛ من وعده‌ی دروغی به شما دادم، شما دنبال من راه افتادید!… این عیناً امروز منطبق است با آمریکا. حالا شیطان در قیامت این حرف را میزند، آمریکایی‌ها امروز در دنیا این حرف را میزنند؛ وعده میدهند، عمل نمیکنند، تخلف میکنند. 11/05/95 از این رو مقتدرانه فرموند: « اگر برجام را پاره کنند ما آتش می زنیم» .

 و این تکرار تاریخ است که آن زمان که عده ای به دنبال رابطه با آمریکا بودند، حضرت امام(ره) شرط برقراری رابطه با ایالات متحده را اینگونه بیان داشتند: «با آمریکا روابط ایجاد نخواهیم کرد مگر اینکه آدم بشود و از ظلم کردن دست بردارد.» و اینکه روی سخن ما با عده ای که امروز سنگ ارتباط با آمریکا را بر سینه می زنند و هنوز با برجام برجام گفتن قصد دارند دهان خود را شیرین کنند که  آیا از منظر آنان علائمی دال بر آدم شدن آمریکا و دست کشیدن از ظلم کردن سران کاخ سفید ملاحظه شده است؟ این علائم و نشانه ها کدامند؟

واقعیت، چنین علائمی را که نشان نمی دهد هیچ، در نقطه مقابلش، وحشی گری ها، ددمنشی ها، خباثت ها و جنایت های آمریکا در حق ملل مستضعف، مسلمانان و ملت ایران به مراتب بیشتر از گذشته شده است. تأمل در موارد زیر نشان می دهد که آمریکا، حرکتی رو به آدم شدن و ظلم نکردن دارد، یا برعکس این شیطان بزرگ، در حال بزرگ تر شدن از نظر شیطنت است.

انتهای پیام/ غ



نوشته شده در تاریخ یکشنبه 96/1/20 توسط منیره غلامی توکلی
   1   2      >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک