سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست
نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به بخش مردمی " اقتصاد مقاومتی"

لبیک ملت به جهاد اقتصادی با حمایت از کالای ایرانی

نام گذاری سال ها از سوی مقام معظم رهبری  از سال 1378 که به نام « امام خمینی (ره) نام گذاری شد به نوعی نشان دهنده اولویت ها و روشنگر خط مشی نظام در عرصه های سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است.

 

حمایت از کالای ایرانی

قریب یک دهه اخیر درست از سال 1387 که به « نوآوری و شکوفایی » نام گذاری شد شاهد توجه ایشان به مسئله اقتصادی و نوآوری و شکوفایی در این عرصه هستیم. تا جایی که سال 1388 به عنوان « حرکت مردم و مسئولین به سوی اصلاح الگوی مصرف» سال 1389 « همت مضاعف و کار مضاعف» سال 1390 « جهاد اقتصادی» سال 1391 به نام « تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» سال 1392 « حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» سال 1393 « اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و سال 1394 به نام « دولت و ملت همدلی و همزبانی» نام گذاری شد تا در عرصه اقتصادی و به تبع آن سیاسی و فرهنگی که مقوله هایی به هم تنیده هستند بتوانیم عزت و استقلال کشور را در دوره ای که جنگ سیاسی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی در قالب تهاجم فرهنگی و تحریم اتقصادی صورت می گیرد حفظ و شأن ملت بالا نگه داشته شود.

 

 در یک دهه اخیر، روند نام گذاری سال ها علاوه براینکه مرز گشای این مسیر برای دولت و ملت ایران برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی بر پایه خودکفایی با تکیه بر دانش و توان ملی بود نقاط ضعف و نبایدهایی را نیز به ما گوش زد می کرد. نبایدهایی که چنان در زندگی نفوذ و رسوخ کرده اند که هنوز توانسته ایم به درستی از آنها خلاصی یابیم.

 

اینکه برای رسیدن به یک اقتصاد مقاومتی ابتدا باید همت ها را عظم کرده و با کار مضاعف به دور از تنبلی و سستی ناشی از ناامیدی و عدم اعتماد به توان داخلی، پا در عرصه جهاد اقتصادی بگذاریم، جهادی که نه تنها درهای رونق اقتصادی و خودکفایی را به روی ملت ایران باز می کند بلکه درهای سلطه گری و نفوذ کشورهای متخاصمی که با علم تحریم قصد فروپاشی نظام را دارند ، می بندد.

 

برای فتح قله "جهاد اقتصادی" باید از تولید ملی از کار و سرمایه ایرانی حمایت کرد و در این مرحله دولت و تصممیات او برای حمایت از کارفرمایان و سرمایه داران در رآس همه اقدامات قرار دارد و ملت نیز با سرمایه گذاری در بخش داخلی و تربیت نیروی انسانی در این عرصه با دولتمردان برای رسیدن به اقتصادی خودکفا و غیروابسته با کمترین واردات باید همدلی و هم زبانی می کردند، بکنند.

 

 اما در طی گذشت 8 سال مذکور با بررسی اوضاع اقتصادی جامعه و روند پیشرفت به سوی اقتصاد مقاومتی شاهد عدم موفقیت حتی نسبی در این زمینه هستیم و بروز چنین مسئله ای کوتاهی دو سویه است هم از سوی دولت و هم از سوی ملت اما به نظر می رسد در این عرصه با توجه به وسعت اختیارات دولت کفه ترازوی دولتی پرخطا و پرحاشیه تر است!

 

سال 1395 با تذکر رهبر انقلاب به نام « اقتصاد مقاومتی ا قدام و عمل» نام گذاری شد و این نه فقط یک نام گذاری که تذکری 365 روزه برای دولت بود تا دست از شعار دادن برداشته و اقتصاد مقاومتی را به مرحله اقدام و عملیاتی کردن برساند! برای به فعلیت در آمدن این شعار باز جای عنصری مهم خالی بود آن هم بی توجهی به مسئله تولید و اشتغال جوانان ، وقتی کارخانه های یکی یکی بسته و کارگران بیکار و جوانان تحصیل کرده از ابتکار و خلاقیت ناامید شدند، چرخ حرکت اقتصادی به سویی خودکفایی و مقاومتی شدن حتی لنگ لنگان هم دیگر حرکتی نمی کرد! اینجا بود که سال 1396 به نام « اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال » نام گذاری شد، چیزی که باز سمت و سویی دولتی با نگاهی به سرمایه داران داخلی داشت و دارد.. با این حال جای تأسف و تعجب دارد که بگوییم سال 1396 سال رکود شکنی در عرصه خاموش شدن چراغ کارگاه های کوچک، بسته شدن در کارخانه های بزرگ و ورشکسته شدن صنایع ریز و درشت بود !!

 

امسال 1397 گویی رهبر انقلاب اسلامی با انتخاب اسم « حمایت از کالای ایرانی» اینبار ملت را مدنظر قرار داده اند، ملتی که در شعارهای خود متذکرند که « وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد» وایشان حکم جهاد اقتصادی را در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی از سال  با 1390 با نام گذاری آن سال به اسم « جهاد اقتصادی» صادر کرده بودند و امسال در جبهه حمایت از کالای ایرانی که همان تغییر الگوی مصرف به سمت خرید از تولیدات داخلی است در صدد هستند تا در کمترین نتیجه بخشی یک ساله همین تعداد از کارگاه ها و کارخانه جات و ... ایرانی را که کارگران هموطن ما که به نوعی پدران و برادران و همسران مان هستند در آن ها مشغول به کارند حفظ و تقویت کنند.

خرید کالای ایرانی برای مردم ولایتمدار ما یعنی لبیک گفتن به این شعار در عرصه اقتصادی است: «  وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد » .

 

انتهای پیام/ت

 



نوشته شده در تاریخ سه شنبه 97/1/14 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2      
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک