سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قلمدون
 
این وبلاگ به کمپین *من عاشق محمد(صلّی الله علیه و آله و سلّم) * هستم، پیوست

به مناسبت بزرگداشت حافظ شیرازی

به مناسبت روز حافظ

رند در لغت به معنی زیرک , حیله گر ،ریاکار و بی مبالات است . ولی در اصطلاح عارفان و صاحب دلان و اهل شهود معنای آن " آن که ظاهر خود را در ملامت دارد و اندرونش سالم باشد."
لیکن حقیقت رندی به ویژه نزد حافظ یک جنبه , یک بعد ندارد و بلکه ابعاد گوناگون دارد , از آن جمله تجاهل العارف و غنیمت شمردن وقت ، ثبات عقیده و مخالفت با دمدمی بودن ، انتخاب شیوه عشق و وجدان بر طریقه عقل و برهان ، ظرافت طبع و رد خشونت ، فرهیخته بودن و به پختگی کوشیدن ، اعتقاد به جبر و ریشخند به کسانی که به قدر عقیده دارند ، بلندی ایثار و تسامح و نداشتن تعصب ، سبکباری و ترک جهان گفتن و رهایی از حرصی و هوای نفس است که به همه این موارد ، حافظ توجه داشته است.
حافظ رند است ، یعنی عارفی است که پیش از رسیدن به وادی رندی در ایستگاه‏های مختلف اندیشه توقف کرده , ولی از همه آن ها عبور کرده و به رندی رسیده است.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ شنبه 92/7/20 توسط منیره غلامی توکلی
الگوبرداری از غرب در جشنواره موسیقی کودک

منیره غلامی توکلی

موسیقی شاد کودکانه با ریتم رقص غربی !‌

نخستین جشنواره انتخاب آثار موسیقی کودک با بیش از 65 اثر شروع فعالیت کرد. چهارشنبه گذشته در اجرای این موسیقی ها تصاویری دیده شد که تا بحال در حوزه کودک و نوجوان در جمهوری اسلامی سابقه نداشته است .جشنواره ای که اگر چه به نام کودک بود اما به کام رقاصان باله تمام شد! جشنواره موسیقی کودک مسلمان ایرانی در مهد تمدن اسلامی نباید فرصتی برای عرض اندام فرهنگ های وارداتی و حرکات دون شخصیت زن مسلمان ایرانی باشد.

اهالی فرهنگ و رسانه منتظر پاسخگویی صریح و روشن وزیر  فرهنگم و ارشاد اسلامی در خصوص این ناهنجاری و برخورد با خدشع دار کردن چهره تمدن ایرانی اسلامی هستند .

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/7/18 توسط منیره غلامی توکلی

قلمدون : بی بی سی در گزارشی با عنوان " درس های تجربه نتانیاهو" نوشت:

خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!‌

« اظهارات اخیر "نتانیاهو" را می توان مجموعه ای آموزنده از تمام چیزهایی دانست که سیاستمداران بین المللی در گفت و گو با مردم ایران "‌نباید"  بر زبان بیاورند.»

 

قلمدون نوشت: بازم گلی به جمالت که بالاخره چیز فهم شدین



نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/7/18 توسط منیره غلامی توکلی

به گزارش قلمدون خبرنگار فوق حرفه ای : جمعی از بانوان، روز سه شنبه در اعتراض به کشته شدن"میریام کاری" زن سیاهپوست آمریکایی، به دست پلیس فدرال آمریکا، مقابل دفتر سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

عکس از قلمدون

تجمع بانوان سیاسی تهران در اعترا1ض به کشته شدن میریام کاری

تجمع بانوان سیاسی تهران در اعترا1ض به کشته شدن میریام کاری

تجمع بانوان سیاسی تهران در اعترا1ض به کشته شدن میریام کاری


ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92/7/16 توسط منیره غلامی توکلی

معاون سیاسی سپاه تهران بزرگ:

اذعان 64 درصدی مردم نیویورک بر تبعیض و نژاد پرستی در آمریکا

میریام کری

فرامرز رضوی، معاون سیاسی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگدر گفت و گو با خبرنگار طنین یاس  با تأکید بر اینکه توحش، نقض حقوق بشر و نژاد پرستی در آمریکا سابقه چند هزار ساله دارد، اظهار داشت: آمریکا سعی دارد؛ چهره خشن و ناقض حقوق بشر خود را زیر نقاب شعارهای زیبا و عوام فریب پنهان کند.

وی با اشاره به اینکه اسلام نگاه ویژه و ممتازی نسبت به زنان دارد، افزود: متأسفانه در صحنه های مختلف جهانی شاهد تنزل رفتار با زنان و کودکان هستیم به طوری که می توان گفت:« این رفتار شایسته کرامت انسانی نیست و تمامی ادعاهای اینگونه از کشورها در خصوص حمایت از حقوق بشر و بویژه حقوق زنان، شعارهایی عوام پسند و دروغین است.»

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 92/7/15 توسط منیره غلامی توکلی
<      1   2   3   4   5   >>   >
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک